Sari la conținut

Chestie Electronica


Postări Recomandate

Merge si unul normal de alternator dar trebuie sa legi o dioda mare ( minim 20A) in serie cu dinamul ( cu catodul pe borna + a bateriei si anodul pe iesirea + de curent a dinamului) Aceasta dioda are rolul de a nu permite descarcarea bateriei in circuitul rotoric al dinamului atunci cand tensiunea generata de dinam este mai mica decat cea de pe baterie(acest lucru se intampla la turatii mici si/sau consumatori mari) .Defapt dioda inlocuieste releul conjunctor/disjunctor vechi cu unele avantaje dar si dezavantaje

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in cazul dinamului regleaza excitatia acestuia in loc de cea a alternatorului. Acum depinde de ce fel de dinam ai, cel de pe ij are infasurare de excitatie de ex, dar poate ai alt tip de dinam ( eventual unul cu magnet permanent) .

Descri un pic cum arata dinamul tau, ca poate nici macar nu e dinam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dinamul e cu magnet permanent. Ceea ce are excitatie, nu mai e dinam, ci alternator. Asta din cate stiu eu... Si IJ-ul tot alternator are. Oricum cineva imi face un regulator de incarcare, numai ma gandeam ca e vreo motocicleta exceptie cu dinam de 12 si atunci as fi putut folosi stabilizarea de la aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dinamul e cu magnet permanent. Ceea ce are excitatie, nu mai e dinam, ci alternator. Asta din cate stiu eu... Si IJ-ul tot alternator are.

Nu prea stii bine, dinamurile auto/moto in general aveau excitatie (infasurare statorica), iar Ij-urile mai vechi au dinam, nu alternator, astea mai noi au alternator.

Magnetul permanent la tine e pe rotor sau pe stator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa zic adevarul absolut, este vb de un magnetou + o punte de diode 25 de amperi (pe care din motivul simplificarii si a lectiei ca pe magnetou nu se face incarcare, am considerat-o un dinam), deci in concluzie curent continuu cam intre 10 si 17 volti, in functie de turatie. Din moment ce am un acumulator, vreau sa fac o incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: Banuiam eu ca-i vorba de un magnetou

In cazul asta s-ar putea sa se potriveasca un releu de la vreo japoneza, dar tinand seama de pretul unui astefel de releu mai bine iti faci unul;

Erau postate pe la service parca niste scheme de relee, oricum ideea e ca pt reglarea tensiunii se pun la masa din cand in cand fazele/faza generatorului prin intermediul unor tiristoare.

In locul tau as incerca sa vad daca cu farul aprins la turatia de mers normal mai este nevoie de releu, ca s-ar putea sa nu mai fie, si daca este poti incerca cu un bec mai mare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...