Bogdis Postat August 7, 2006 Share Postat August 7, 2006 Am o problema la incarcare, a aparut dupa ce am fost la service pentru a-mi schimba lantul, si i-am dat motocicleta celui de la service ca sa vada cum sta lantul, si a cazut cu ea pe partea stanga si i-a spart capacul de alternator. Pentru a rezolva pentru moment situatia, mi-a reparat capacul(l-a sudat in argon) si l-a pus din nou pe motor. Releul de incarcare fusese schimbat cu 3 sapt inainte si nu facuse deloc probleme, iar acum daca mergeam cu farurile aprinse se descarca bateria, iar daca mergeam cu ele stinse se incingea foarte tare. Am masurat ca sa vad cat incarca, cu farurile aprinse nu prea incarca deloc, iar cu ele stinse si in turatie, incarca si 18 volti. Care ar putea fi problema? Poate fi alternatorul(magnetoul)? Cel care a cazut cu ea, sustine sus si tare ca nu este de la cazatur si ca este releul de incarcare. Astept sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat August 8, 2006 Share Postat August 8, 2006 18V ai masurat pe releu sau pe baterie? ca bateria nu are voie sa urce asa sus. Daca pe baterie, poti sa o schimbi. daca pe releu, vezi sa ajunga firele (cu curent cu tot) de la releu la baterie, poate s-o desprins ceva.... In cazul in care releul nu are ce incarca (contact intrerupt intre el si baterie) e normal sa urce asa in gol la chiar la 18V si sa se si incinga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat August 8, 2006 Share Postat August 8, 2006 In mod normal releul regulator este alcatuit din doua parti (aflate in aceeasi carcasa): - puntea redresoare care transforma curentul alternativ in curent continuu - regulatorul - care mentine tensiunea de incarcare in jurul valorii optime (cea specificata de producator) Daca tu ai 18 V la bornele bateriei cu motorul pornit, inseamna ca puntea redresoare isi face datoria dar regulatorul nu. Cauze: -regulator defect -la releul de incarcare, pe langa cele 3 faze care vin din alternator, minus (masa) si plusul legat la baterie prin siguranta centrala, mai vine un plus din contactul cheie. Daca acela este deconectat regulatorul nu functioneaza si rezulta o tensiune de incarcare foarte mare. Sfaturi: -fa rost de un multimetru si de manualul Haynes si masoara-ti releul de incarcare conform indicatiilor din manual -daca rezultatele masuratorilor sunt conform cu manualul, identifica firul de plus din contactul cheie care vine in releu si verifica daca cu contactul pus ai tensiune pe acel fir. Spor la lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat August 8, 2006 Autor Share Postat August 8, 2006 Multumesc mult. Asa voi face. 18V ai masurat pe releu sau pe baterie? ca bateria nu are voie sa urce asa sus. Daca pe baterie, poti sa o schimbi. daca pe releu, vezi sa ajunga firele (cu curent cu tot) de la releu la baterie, poate s-o desprins ceva.... In cazul in care releul nu are ce incarca (contact intrerupt intre el si baterie) e normal sa urce asa in gol la chiar la 18V si sa se si incinga. Pai am masurat la baterie, in turatie, pe la5000 -7000 ture ioncarca prea mult... dar numai cu farurile stinse, daca sunt aprinse nu mai incarca. Astazi am vazut ca unul din cele 3 fire galbene care vine de la alternator se incingea foarte tare pentru ca nu facea presiune de contact si am schimbat papucul si incarca un pik mai bine cand sta cu farurile aprinse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat August 9, 2006 Share Postat August 9, 2006 La ce service ai fost pietene ???? Daca cadea cu mobra mea il puneam sa -mi ia una noua chiar daca era cinga a mea!!!!! CE DOBITOCI!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.