Sari la conținut

Fierbe bateria


Vizitator
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am un Ural cu care-mi tot bat capul. Ultima boacana: e un scurt pe undeva... Nu-mi dau seama de unde poate fi, de vreme ce am deconectat si reconectat si verificat tot ce am modificat eu in ultima zi (am tras doua cabluri pentru semnalizarea de pe partea dreapta).

 

Acum, cand pun contactul si pornesc semnalizarea (oricare o fi ea) fara sa-i dau o pedala mobrei, se aude cum fierbe bateria... cu un volum, direct proportional cu intensitatea luminii.

Am mai observat ca ies scantei de la releul de semnalizare (rusesc) de fiecare data cand acesta atinge cadrul cu partea exterioara.

Dar chiar daca-l scot afara de tot, problema ramane

 

M-am gandit sa schimb tot harnasamentul de fire, dar aici dau de o alta buba... eu am o singura siguranta auto, pe TOTATA schema electrica, de 30A...

 

Nu cred ca e de la alternator (btw, e de tico)

 

Orice sfat e binevenit.

 

Multumesc anticipat.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am un Ural cu care-mi tot bat capul. Ultima boacana: e un scurt pe undeva... Nu-mi dau seama de unde poate fi, de vreme ce am deconectat si reconectat si verificat tot ce am modificat eu in ultima zi (am tras doua cabluri pentru semnalizarea de pe partea dreapta).

 

Acum, cand pun contactul si pornesc semnalizarea (oricare o fi ea) fara sa-i dau o pedala mobrei, se aude cum fierbe bateria... cu un volum, direct proportional cu intensitatea luminii.

Am mai observat ca ies scantei de la releul de semnalizare (rusesc) de fiecare data cand acesta atinge cadrul cu partea exterioara.

Dar chiar daca-l scot afara de tot, problema ramane

 

M-am gandit sa schimb tot harnasamentul de fire, dar aici dau de o alta buba... eu am o singura siguranta auto, pe TOTATA schema electrica, de 30A...

 

Nu cred ca e de la alternator (btw, e de tico)

 

Orice sfat e binevenit.

 

Multumesc anticipat.

Cum adica daca-l scoti problema ramane?! Functioneaza semnalizarile fara releul de semnalizare?!! Releele de semnalizare au trei contacte de regula: doua intre care se face intreruperea curentului (clipirea becurilor) si unul pentru martorul semnalizarii din bord. Scoate releul de semnalizare, leaga cele doua fire care ar trebui sa faca taierea, lasa in aer martorul de semnalizare din bord si incearca sa semnalizezi din nou. Ar trebui ca semnalizarea sa stea continuu aprinsa. Vezi daca mai fierbe bateria si asa.

Ca sa fii sigur ca nu e din alternator, de ce nu-l deconectezi si vezi daca tot fierbe bateria cand semnalizezi?

Inainte de a schimba orice fel de fir din instalatia electrica a motorului cred ca ar trebui sa afli intai care e problema. Nu de alta dar s-ar putea sa muncesti degeaba si sa nu rezolvi problema. Eu zic ca daca ai avea fir jupuit si in scurt pe cadru, ar trebui sa nu functioneze semnalizarile si sa se arda siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmat sugestiile lui panaitepaul, am dat jos releul, bateria fierbe si fara releu... am deconectat alternatorul, bateria fierbe si fara alternator.

Am zis fierbe, poate ca nu e termenul potrivit, in orice caz se aude ca si cum ai asculta un pahar in care ai pus in prealabil apa minerala... cam asa. Ca si cum bateria e carbogazoasa :laugh:.

Bateria e aproape noua, putin folosita. E drept ca am cumparat-o goala si-am bagat electrolit in ea... asta se intampla acum jumatate de an...

Se poate sa fi folosit o alta concentratie de electrolit si sa "fiarba", la consum, din cauza asta?!

Bateria e o Varta de 12V, 9A... aia cea mai ieftina.

 

Am masurat tensiunea la borne. Acum are in jur de 9 volti... e normal... nu am mai pornit mobra de multa vreme.

Inca sunt la stadiul de pregatiri pentru la RAR

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmat sugestiile lui panaitepaul, am dat jos releul, bateria fierbe si fara releu... am deconectat alternatorul, bateria fierbe si fara alternator.

Am zis fierbe, poate ca nu e termenul potrivit, in orice caz se aude ca si cum ai asculta un pahar in care ai pus in prealabil apa minerala... cam asa. Ca si cum bateria e carbogazoasa :laugh:.

Bateria e aproape noua, putin folosita. E drept ca am cumparat-o goala si-am bagat electrolit in ea... asta se intampla acum jumatate de an...

Se poate sa fi folosit o alta concentratie de electrolit si sa "fiarba", la consum, din cauza asta?!

Bateria e o Varta de 12V, 9A... aia cea mai ieftina.

 

Am masurat tensiunea la borne. Acum are in jur de 9 volti... e normal... nu am mai pornit mobra de multa vreme.

Inca sunt la stadiul de pregatiri pentru la RAR

 

9 volti e putin. Pune-o pe redresor cateva ore macar sa ajunga la 12V; dupa care, in timp ce semnalizezi masoara cu multimetrul sa vezi daca sunt fluctuatii de tensiune - daca ramane 12 volti constant atunci nu cred sa fie problema electrica ci poate din baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O baterie de 12 volti,buna, (desi folosesc un termen relativ..) trebuie sa aibe la borne ,in gol,intre aprox 11v,cand e descarcata,si aprox12v cand e incarcata ...aceste indicatii sunt relative..bateria o poti verifica cel mai bine cu un densimetru..masori densitatea electrolitului pe fiecare celula..o baterie incarcata trebuie sa aibe 1,26-1.28...sub 1,20 este descarcata

Problema e daca densitatile sunt mult diferite de la un element la altul...(se admit ,daca nu ma insel, diferente de 1-2 procente.. )

Nu spui cu ce electrolit ai incarcat bateria..eu folosesc tot o Varta care mi-a venit cu tot cu electrolit. (un bidon sigilat din plastic ,cu electrolit de 1,26 densitate ).

Daca fierbe si tensiunea in gol e de 9v ,e posibil ca un element sa fie sulfatat (te poti uita daca fierberea respectiva nu se intampla doar intr-un singur element..)

Parera mea e sa consulti un elecrician auto...si sa cauti o alta baterie..

Un consum excesiv de curent,eventual un scurtcircuit se poate depista usor cu un ampermetru inseriat cu bateria,...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O baterie de 12 volti,buna, (desi folosesc un termen relativ..) trebuie sa aibe la borne ,in gol,intre aprox 11v,cand e descarcata,si aprox12v cand e incarcata ...aceste indicatii sunt relative..bateria o poti verifica cel mai bine cu un densimetru..masori densitatea electrolitului pe fiecare celula..o baterie incarcata trebuie sa aibe 1,26-1.28...sub 1,20 este descarcata

Problema e daca densitatile sunt mult diferite de la un element la altul...(se admit ,daca nu ma insel, diferente de 1-2 procente.. )

Nu spui cu ce electrolit ai incarcat bateria..eu folosesc tot o Varta care mi-a venit cu tot cu electrolit. (un bidon sigilat din plastic ,cu electrolit de 1,26 densitate ).

Daca fierbe si tensiunea in gol e de 9v ,e posibil ca un element sa fie sulfatat (te poti uita daca fierberea respectiva nu se intampla doar intr-un singur element..)

Parera mea e sa consulti un elecrician auto...si sa cauti o alta baterie..

Un consum excesiv de curent,eventual un scurtcircuit se poate depista usor cu un ampermetru inseriat cu bateria,...

de asemenea, poti "intui" un scurt in sistem daca in liber (fara consumatori eventual cu bornele scoase) ai 11-12 V si cand pui contactul scade cu mai mult de 1-2 V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile de motocicleta sunt diferite fata de celelalte? Eu stiam ca bateriile incarcate trebuie sa masoare in gol aproximativ 12.8V, nici vorba de 11V,cu atat mai rau 9V, iar cu motorul pornit, daca incarcarea functioneaza corect, ar trebui sa ai pe instalatie si la bornele bateriei in special in jur de 13,8 - 14,1V, dar nu te impacienta nici daca este peste 13,5 dar sub 14,5V indiferent daca ai sau nu consumatori(faruri, semnalizari, etc.). Prezenta scurtului o poti detecta intr-adevar prin scaderea tensiunii la folosirea segmentului de circuit cu problema, dar, daca e vorba de semnalizare atunci ar trebui sa se incalzeasca firele respective sau chiar sa se jupoaie de izolatie. In plus becurile nu ar trebui sa se aprinda decat foarte putin sau deloc.

In cazul tau eu cred ca bateria este foarte descarcata (mult peste limita) si eventual, cum mai spunea cineva, ai un element sau mai multi sulfatati. Daca vrei sa stii care este, observa in care element "fierbe" si eventual are si nivelul electrolitului scazut.

In ceea ce priveste densitatea, atentie ca aceasta variaza nu numai in functie de ngradul de descarcare/incarcare al bateriei ci si in functie de temperatura. Corect, densimetrul ar trebui folosit impreuna cu termometrul si cu tabelele necesare.

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile de motocicleta sunt diferite fata de celelalte? Eu stiam ca bateriile incarcate trebuie sa masoare in gol aproximativ 12.8V, nici vorba de 11V,cu atat mai rau 9V, iar cu motorul pornit, daca incarcarea functioneaza corect, ar trebui sa ai pe instalatie si la bornele bateriei in special in jur de 13,8 - 14,1V, dar nu te impacienta nici daca este peste 13,5 dar sub 14,5V indiferent daca ai sau nu consumatori(faruri, semnalizari, etc.). Prezenta scurtului o poti detecta intr-adevar prin scaderea tensiunii la folosirea segmentului de circuit cu problema, dar, daca e vorba de semnalizare atunci ar trebui sa se incalzeasca firele respective sau chiar sa se jupoaie de izolatie. In plus becurile nu ar trebui sa se aprinda decat foarte putin sau deloc.

In cazul tau eu cred ca bateria este foarte descarcata (mult peste limita) si eventual, cum mai spunea cineva, ai un element sau mai multi sulfatati. Daca vrei sa stii care este, observa in care element "fierbe" si eventual are si nivelul electrolitului scazut.

In ceea ce priveste densitatea, atentie ca aceasta variaza nu numai in functie de ngradul de descarcare/incarcare al bateriei ci si in functie de temperatura. Corect, densimetrul ar trebui folosit impreuna cu termometrul si cu tabelele necesare.

a zis cineva ceva de vreo baterie incarcata?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...