slefbb Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 salut, am un cbr600rr 2005 si am inteles ca ar fi ok sa i scot catalizatorul( +sonda lamba+egr) ca ar merge motoru mai ok si ar da si un plus de putere.. poate cineva sa mi confirme sau il scot degeaba? merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 Plusu de putere nu o sa il simti. Dar daca tu vrei sa investesti o gramada de bani intr-o evacuare aftermarket fiindca ai prea multi... ok asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dext3r Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Io zic sa iti vezi de traba daca vrei sa te dai linistit cu motoru si nu ai chef de batai de cap. Daca ai chef de experimente poti incerca . Daca te hotarasti sa incerci sa ne zici si noua rezultatul (ca is f curios cum o sa mearga motoru ala ). Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 salut, am un cbr600rr 2005 si am inteles ca ar fi ok sa i scot catalizatorul( +sonda lamba+egr) ca ar merge motoru mai ok si ar da si un plus de putere.. poate cineva sa mi confirme sau il scot degeaba? merci Poti scoate catalizatorul fara ca in principiu sa apara probleme deosebite dar nici nu ar trebui sa astepti vre'un castig (major) de putere. In general la eliminarea catalizatorului ca si la inlocuirea surdinei cu alta mai permisiva, fara reajustarea amestecului si a avansului, senzatia de castig de putere este data mai mult de zgomotul mai puternic pe care motorul il produce. Totusi, deoarece ECU lucreaza dinamic, un oarecare castig de putere real poate aparea, insa doar la ture mari si de obicei cu penalizari ale cuplului la ture mici/medii. In orice caz, nu e recomandata eliminarea sondei lambda deoarece ECU intra in "open loop" (fara feedback) si se blocheaza pe o singura "harta" de amestec si avans, fixa, lucru pe care de obicei il si semnalizeaza printr'o alarma de "fault". Exista solutii de "pacalire" a ECU la eliminarea senzorului de oxigen dar nu vad de ce ai vrea sa o faci. Sonda lambda permite ECU sa ajusteze permanent amestecul si avansul pentru a obtine o ardere cat mai completa a amestecului carburant. Arderea la randul ei este influentata de multe variabile, cum ar fi calitatea benzinei, presiunea si umiditatea atmosferica, temperatura aerului la admisie... etc. si, desi exista senzori independenti pentru fiecare parametru, eliminarea sondei lambda ii va destabiliza in cascada. Astfel de "artificii" pentru castig de putere sunt in general practicate pentru pista, pentru o anumita stare de mediu la un moment dat si concentrate doar pe zona de turatii maxime. Ajustajele finale se fac uneori chiar inainte de inceperea cursei. Pentru strada, unde exploatarea motorului este diferita iar conditiile de mediu se schimba continuu, nu sunt justificate. Ai un motor foarte evoluat, cu un sistem de management foarte complex, nu inteleg de ce vrei sa'i pui "piedica"... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slefbb Postat August 13, 2010 Autor Share Postat August 13, 2010 am inteles.. concluzia e ca nu se merita multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 "There's no replacement for displacement." Adica degeaba o modifici daca ramane de aceiasi capacitate cilindrica. Nu faci decat sa uzezi prematur motocicleta pentru 2-3 cai in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.