Sari la conținut

catalizator


slefbb
 Share

Postări Recomandate

Plusu de putere nu o sa il simti. Dar daca tu vrei sa investesti o gramada de bani intr-o evacuare aftermarket fiindca ai prea multi... ok asa :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic sa iti vezi de traba daca vrei sa te dai linistit cu motoru si nu ai chef de batai de cap. Daca ai chef de experimente poti incerca :baldy:. Daca te hotarasti sa incerci sa ne zici si noua rezultatul (ca is f curios cum o sa mearga motoru ala ).

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

am un cbr600rr 2005 si am inteles ca ar fi ok sa i scot catalizatorul( +sonda lamba+egr) ca ar merge motoru mai ok si ar da si un plus de putere..

 

poate cineva sa mi confirme sau il scot degeaba?

 

merci

 

Poti scoate catalizatorul fara ca in principiu sa apara probleme deosebite dar nici nu ar trebui sa astepti vre'un castig (major) de putere. In general la eliminarea catalizatorului ca si la inlocuirea surdinei cu alta mai permisiva, fara reajustarea amestecului si a avansului, senzatia de castig de putere este data mai mult de zgomotul mai puternic pe care motorul il produce. Totusi, deoarece ECU lucreaza dinamic, un oarecare castig de putere real poate aparea, insa doar la ture mari si de obicei cu penalizari ale cuplului la ture mici/medii.

 

In orice caz, nu e recomandata eliminarea sondei lambda deoarece ECU intra in "open loop" (fara feedback) si se blocheaza pe o singura "harta" de amestec si avans, fixa, lucru pe care de obicei il si semnalizeaza printr'o alarma de "fault". Exista solutii de "pacalire" a ECU la eliminarea senzorului de oxigen dar nu vad de ce ai vrea sa o faci. Sonda lambda permite ECU sa ajusteze permanent amestecul si avansul pentru a obtine o ardere cat mai completa a amestecului carburant. Arderea la randul ei este influentata de multe variabile, cum ar fi calitatea benzinei, presiunea si umiditatea atmosferica, temperatura aerului la admisie... etc. si, desi exista senzori independenti pentru fiecare parametru, eliminarea sondei lambda ii va destabiliza in cascada.

 

Astfel de "artificii" pentru castig de putere sunt in general practicate pentru pista, pentru o anumita stare de mediu la un moment dat si concentrate doar pe zona de turatii maxime. Ajustajele finale se fac uneori chiar inainte de inceperea cursei. Pentru strada, unde exploatarea motorului este diferita iar conditiile de mediu se schimba continuu, nu sunt justificate.

 

Ai un motor foarte evoluat, cu un sistem de management foarte complex, nu inteleg de ce vrei sa'i pui "piedica"...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"There's no replacement for displacement."

 

Adica degeaba o modifici daca ramane de aceiasi capacitate cilindrica. Nu faci decat sa uzezi prematur motocicleta pentru 2-3 cai in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...