Sari la conținut

Despre inmatriculari comuniste


etarulescu
 Share

Postări Recomandate

Am si eu o intrebare, poate stiti raspuns si scap de umblatura:

 

Vreau sa dezmembrez o motocicleta. Am facut act de v-c cu actualul proprietare(motor inmatriculat, ITP valabil, samd).

Vreau ca motorul(engine) sa ramana cu acte, cadrul e sucit si il duc la remat pentru certificat de distrugere.

 

Din ce am inteles, REMAT se ocupa de distrugere doar daca sunt trecut ca proprietar in CIV. Asta inseamna ca trebuie sa inmatriculez motorul inainte. Adica pe langa inmatriculare la fisc, pe care am facut-o, mai trebuie sa umblu la RAR pentru identificare, apoi la Politie la inmatriculare. Apoi REMAT, apoi Politie pentru radiere, apoi Fisc pentru radiere.

 

Se poate sari ceva din schema asta? De ex. Conform contractului V-C sunt proprietar de drept si de fapt, ma duc la REMAT cu cadrul si apoi radiere la fisc si scap de identificare RAR, Politie x2?

 

Multumesc pentru orice raspuns :-)

 

--owene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Owene, faci act de v-c cu un prieten, il scoti de la fisc, prietenul nu il mai baga niciodata si ramai cu toate piesele. Daca vrei vreodata sa folosesti motorul ramas, dai o declaratie pe proprie raspundere ca l-ai cumparat din targ.

 

cred ca pana dupa revolutie ('97 poate), in locul certificatului ala model vechi, exista un talon. civ-ul a aparut si el undeva prin '94-95 cred.

poate pune cineva poze aici cu acte ale fiarelor?

 

cati dintre cei care readuc fiarele la viata sunt preocupati de atestarea istorica a acestora?

am intalnit situatia in care ferul fusese cumparat in urma cu 20 de ani, iar noul proprietar nu a trecut-o pe numele lui. intre timp cel din acte a decedat. intre cei doi exista un contract de vanzare-cumparare, intocmit de mana. exista si acel talon. ce se poate face in situatia asta?

 

Daca e la vreo comuna si nu au sistem informatizat, poti sa te intelegi cu vreo tanti din aia de acolo, sa iti dea certificat fiscal si daca ai si o copie de BI de la fostul proprietar, deja esti rezolvat.

 

In ceea ce priveste atestarea istorica, aia e alta discutie, nu mai departe de acum 3 saptamani am avut o discutie telefonica destul de furtunoasa, sa-i ziceam, cu Rossi, presedintele de la Retromobil, in care m-am certat cu el pe pretul de 200 de euro care trebuie achitat pentru o atestare. Nu e posibil sa ceri 200 de euro pt o Mobra restaurata si aceeasi suma de bani sa fie achitata de cineva care isi aduce din State o masina de 5000 cmc, e o discrepanta totala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Owene, faci act de v-c cu un prieten, il scoti de la fisc, prietenul nu il mai baga niciodata si ramai cu toate piesele. Daca vrei vreodata sa folosesti motorul ramas, dai o declaratie pe proprie raspundere ca l-ai cumparat din targ.

 

"un prieten" sunt eu(am cumparat de la un prieten, pe el l-am descarcat fiscal) si am obligatia legala ca in 30 de zile sa-l inscriu la fisc. Stiu miscarea, dar nu mai tine, exista evidenta vanzarilor si cumpararilor, si daca fiscul, in foamea asta de bani se apuca sa caute cele neinregistrate fiscal, ma gaseste, platesc impozitul, si nici nu mai pot radia, la data aia probabil nu o sa mai am nicio piesa din el.

A doua problema pentru care nu merge faza asta e ca vreau ca motorul sa raman cu acte, pentru a fi transferat pe alta motocicleta, si acest transfer trebuie sa fie in regula(schimbat serie motor in CIV, acte de provenienta)

 

Vreau radiere, cu REMAT, dar sa nu mai inmatriculez.

 

 

Multumesc totusi pentru raspunsul prompt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Într-o vreme, mergea sa te duci la Remat cu un cadru de motocicleta, cel pe care il doreai sa il rematizezi, plus diferenta in fier pentru a completa greutatea motocicletei din acte. Trebuia sa cunosti si acolo pe cineva, nu era chiar legala treaba. Plus ca apoi iti facea un act de vanzare-cumparare pentru justificarea provenientei motorului. Daca ai vreo cunostiinta la Remat, cred ca te poate ajuta cu niste sfaturi pertinente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, poate stiti raspuns si scap de umblatura:

 

Vreau sa dezmembrez o motocicleta. Am facut act de v-c cu actualul proprietare(motor inmatriculat, ITP valabil, samd).

Vreau ca motorul(engine) sa ramana cu acte, cadrul e sucit si il duc la remat pentru certificat de distrugere.

 

Din ce am inteles, REMAT se ocupa de distrugere doar daca sunt trecut ca proprietar in CIV. Asta inseamna ca trebuie sa inmatriculez motorul inainte. Adica pe langa inmatriculare la fisc, pe care am facut-o, mai trebuie sa umblu la RAR pentru identificare, apoi la Politie la inmatriculare. Apoi REMAT, apoi Politie pentru radiere, apoi Fisc pentru radiere.

 

Se poate sari ceva din schema asta? De ex. Conform contractului V-C sunt proprietar de drept si de fapt, ma duc la REMAT cu cadrul si apoi radiere la fisc si scap de identificare RAR, Politie x2?

 

Multumesc pentru orice raspuns :-)

 

--owene

 

Salutare , te duci la orice centru de vier vechi si contra unei sume ( depinde cat de jartea e ala de acolo ) iti va da hartia cu care te duci la financiar (sau cel pe numele caruia e inscrisa moto la financiar ) si o radiaza foarte frumos, sau daca vrei ca motorul sa ramana cu acte , vanzatorul scoate certificat fiscal , tu te duci cu actul vanzare cump. si certif lui fiscal si o inregistrezi pe numele tau la financiarul de care apartii , iar fostul proprietar o poate radia , nu ai treaba cu R.A.R. , cu ei va incepe joaca mai tarziu :lol:, cel putin asa cunosc eu ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am inregistrat la fisc. OK. Vanzatorul s-a eliberat fiscal, nu-l mai doare capul, iese din schema. OK.

Eu inca nu l-am inmatriculat si nu vreau(si nu pot) sa-l inmatriculez fiindca are cadrul stramb. L-am luat pentru piese. Deci numele meu nu figureaza in CIV. Conform faptului ca am act de v-c, si ca am inregistrat la fisc, sunt proprietar de fapt si de drept. Pot sa merg la REMAT cu cadrul sa-mi dea certificat de distrugere? daca da, am terminat balciul. Asta-i intrebarea. Fiindca am auzit ca la REMAT cere sa fii trecut proprietar in CIV, iar asta se face doar in urma inmatricularii, chestii ce nu imi surad, si nici nu prea mai sunt posibile.(Nu sunt greu de cap, dar am cautat deja prin tot netul, si nu am gasit ce anume imi trebuie la REMAT)

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am inregistrat la fisc. OK. Vanzatorul s-a eliberat fiscal, nu-l mai doare capul, iese din schema. OK.

Eu inca nu l-am inmatriculat si nu vreau(si nu pot) sa-l inmatriculez fiindca are cadrul stramb. L-am luat pentru piese. Deci numele meu nu figureaza in CIV. Conform faptului ca am act de v-c, si ca am inregistrat la fisc, sunt proprietar de fapt si de drept. Pot sa merg la REMAT cu cadrul sa-mi dea certificat de distrugere? daca da, am terminat balciul. Asta-i intrebarea. Fiindca am auzit ca la REMAT cere sa fii trecut proprietar in CIV, iar asta se face doar in urma inmatricularii, chestii ce nu imi surad, si nici nu prea mai sunt posibile.(Nu sunt greu de cap, dar am cautat deja prin tot netul, si nu am gasit ce anume imi trebuie la REMAT)

 

 

pai asta incercam sa-ti explic , treaba e simpla daca nu vrei sa-l inmatriculezi, "certificatul de distrugere" este o chitanta pe care ti-o da orice centru de fier vechi cand duci o masina , moto , etc , ii dai tipului cat cere si iti da hartia , eu asa am facut cu o dacie , masina trebuia radiata iar eu aveam un proiect nebun la tara cu masina in cauza, s-a rezolvat cu 40 roni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

salutare , am si eu o nedumerire, mai am un pic si pun pe picioarele lui un JZH 56 din 1960 cu atas, el a fost inmatriculat si avea doar talonul, acesta nu mai este , s-a pierdut , propietarul este inca in viata, ce trebuie sa fac , ca sa il pot inscrie tinand seama ca nu mai am talonul vechi?(se va da anunt la monitorul oficial...ca sa pot scoate duplicat sau ce se face, ca la omologare imi trebuie un act ceva!) si inca o chestie ar fi cu semmnalizarile,....de cand a iesit din fabrica nu a avut semnalizari, oare la itp ma va obliga sa am semnalizari pe el? Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Actele se pot reface doar de catre proprietar deci cu el vei rezolva totul. Legea spune clar ca nu ai voie sa aduci modificari de nici un fel autovehiculului fara omologare implicit instalatiei electrice a motocicletei. De aceeasi problema m-am lovit si eu - tot cu IJ 56 cu atas - insa inainte de a merge sa fac I.T.P.-ul am preferat sa merg sa vorbesc cu inginerul care urma sa-mi faca inspectia si mi-a zis in felul urmator : "tu vi cu motocicleta cu atas la mine , cu actele si restul e treaba mea" [bineinteles ca-i explicasem cum sta treaba cu dinamul care nu prea are putere sa duca atatea becuri (am dinam pe 6 V) si faptul ca nu am adus nici o modificare instalatiei electrice - tinand cont ca din fabricatie motocicleta nu a fost prevazuta cu semnalizari]....automat am fost obligat sa scot ceva din buzunar pentru inspector deoarece franele motocicletei nu sunt deloc eficiente dupa noile standarde europene plus ca a fost dispus sa ma ajute. Asta e ! Traim in Romania si se pare ca doar daca dai spaga ai parte de liniste. Succes cu inmatricularea !

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am inregistrat la fisc. OK. Vanzatorul s-a eliberat fiscal, nu-l mai doare capul, iese din schema. OK.

Eu inca nu l-am inmatriculat si nu vreau(si nu pot) sa-l inmatriculez fiindca are cadrul stramb. L-am luat pentru piese. Deci numele meu nu figureaza in CIV. Conform faptului ca am act de v-c, si ca am inregistrat la fisc, sunt proprietar de fapt si de drept. Pot sa merg la REMAT cu cadrul sa-mi dea certificat de distrugere? daca da, am terminat balciul. Asta-i intrebarea. Fiindca am auzit ca la REMAT cere sa fii trecut proprietar in CIV, iar asta se face doar in urma inmatricularii, chestii ce nu imi surad, si nici nu prea mai sunt posibile.(Nu sunt greu de cap, dar am cautat deja prin tot netul, si nu am gasit ce anume imi trebuie la REMAT)

 

Acum văd topicul ăsta pentru prima dată. Practic tu vrei să te eliberezi fiscal de fier, nu?

Prin 1996 am vândut unui tip un FIAT 850 sport și nu am făcut acte. Cumpărătorul l-a abandonat și eu n-am mai plătit impozit.

Prin 2007 m-au somat de la financiar cu o sumă enormă, iar o fată de acolo care făcea un master la noi m-a învățat să dau o declarație că mașina a fost dezmembrată și vândută ca piese. Am plătit doar o amendă de 25 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Actele se pot reface doar de catre proprietar deci cu el vei rezolva totul. Legea spune clar ca nu ai voie sa aduci modificari de nici un fel autovehiculului fara omologare implicit instalatiei electrice a motocicletei. De aceeasi problema m-am lovit si eu - tot cu IJ 56 cu atas - insa inainte de a merge sa fac I.T.P.-ul am preferat sa merg sa vorbesc cu inginerul care urma sa-mi faca inspectia si mi-a zis in felul urmator : "tu vi cu motocicleta cu atas la mine , cu actele si restul e treaba mea" [bineinteles ca-i explicasem cum sta treaba cu dinamul care nu prea are putere sa duca atatea becuri (am dinam pe 6 V) si faptul ca nu am adus nici o modificare instalatiei electrice - tinand cont ca din fabricatie motocicleta nu a fost prevazuta cu semnalizari]....automat am fost obligat sa scot ceva din buzunar pentru inspector deoarece franele motocicletei nu sunt deloc eficiente dupa noile standarde europene plus ca a fost dispus sa ma ajute. Asta e ! Traim in Romania si se pare ca doar daca dai spaga ai parte de liniste. Succes cu inmatricularea !

salut , ok am inteles ca se pot face doar de propietar , asta nu ar fi o problema, dar tinand cont ca actul era un talon (vechi) care acum nu mai este valabil pentru circulatie ci doar ca sa reprezinte fierul si acesta fiind pierdut , ce trebuie sa fac si de unde pot scoate un duplicat sau o foaie care sa tina locul acelui talon , asta pentru a putea face ITP si tot odata contractul de vanzare cumparare?

 

Acum văd topicul ăsta pentru prima dată. Practic tu vrei să te eliberezi fiscal de fier, nu?

Prin 1996 am vândut unui tip un FIAT 850 sport și nu am făcut acte. Cumpărătorul l-a abandonat și eu n-am mai plătit impozit.

Prin 2007 m-au somat de la financiar cu o sumă enormă, iar o fată de acolo care făcea un master la noi m-a învățat să dau o declarație că mașina a fost dezmembrată și vândută ca piese. Am plătit doar o amendă de 25 lei.

salut , nu sa ma scutesc de fiscal, fiscalul este platit si se poate scoate fiscalul de la primarie, nu este o problema , ideea este cum scot si de unde duplicat sau un act inlocuitor al talonului vechi ptr a face contract de vanzare si sa am act ptr ITP ( bineinteles scoaterea actelor necesare inmatricularii)

Editat de Cernobal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

salut , nu sa ma scutesc de fiscal, fiscalul este platit si se poate scoate fiscalul de la primarie, nu este o problema , ideea este cum scot si de unde duplicat sau un act inlocuitor al talonului vechi ptr a face contract de vanzare si sa am act ptr ITP ( bineinteles scoaterea actelor necesare inmatricularii)

 

Postul meu de mai sus era pentru owene.

Acum văd că ești din Ploiești.

Dacă nu e radiată, motocicleta trebuie să existe în baza de date a poliției. Te duci la înmatriculări la domnul Matei (e șeful lor), îi dai datele motocicletei (tip, număr de înmatriculare vechi, proprietar etc.) și-l întrebi pe dânsul ce trebuie făcut pentru a putea reînmatricula motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postul meu de mai sus era pentru owene.

Acum văd că ești din Ploiești.

Dacă nu e radiată, motocicleta trebuie să existe în baza de date a poliției. Te duci la înmatriculări la domnul Matei (e șeful lor), îi dai datele motocicletei (tip, număr de înmatriculare vechi, proprietar etc.) și-l întrebi pe dânsul ce trebuie făcut pentru a putea reînmatricula motocicleta.

 

 

Am inteles , multumesc mult pentru indrumare , luni ma voi duce sa vb cu domnul Matei. Am sa va tin la curent cu ce trebuie sa fac , sa fie scris , sa ajute si pe altcineva! Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cernobal, daca talonul a fost pierdut, faci CVC cu vanzatorul, iti da fiscal si fisa de inmatriculare si o bagi la fisc. Cand te duci sa o inm pe numele tau, pur si simplu declari talonul pierdut. Eu asa am facut la toate, imi place sa am o mica colectie de taloane vechi, chiar daca nu mai am cen face cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cernobal, daca talonul a fost pierdut, faci CVC cu vanzatorul, iti da fiscal si fisa de inmatriculare si o bagi la fisc. Cand te duci sa o inm pe numele tau, pur si simplu declari talonul pierdut. Eu asa am facut la toate, imi place sa am o mica colectie de taloane vechi, chiar daca nu mai am cen face cu ele.

 

 

Salut Mihai , am o nedumerire...cum pot face ITP(reinscrierea) daca nu am nici un act al motocicletei? nu cere vechiul act(sau acte inlocuitoare) cand iti fac aia altele? asa pot scoate financiar si sa fac CVC nu este problema!

Editat de Cernobal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

daca tot am gasit topicul asta as vrea si io sa stiu cum ar trebuii sa procedez;

am un ij cu numar vechi talon vechi si cu carte de identitate ne timbrata<primul model>.

propietarul nu este de gasit, e din Constanta<iar eu din buc>si s-a schimbat adresa de cateva ori<binenteles ca s-a mutat si de la ultima care era in baza de date a politiei>. intrebarea e ce pot face daca am un contract de vanzare cumparare<ne stampilat de fisc>talon,carte si motocicleta <este in propietatea mea din 2001>

Editat de kelu 265
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic, stai Âşi Âştergi de praf motocicleta. ÂŞi mai o bere rece din când în când, sperând să dai de proprietar.

 

Dacă CVC are semnătură privată pe bune, poți încerca o acțiune în instanță, dar nu Âştiu dacă se merită pentru un Ij56.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic, stai Âşi Âştergi de praf motocicleta. ÂŞi mai o bere rece din când în când, sperând să dai de proprietar.

 

Dacă CVC are semnătură privată pe bune, poți încerca o acțiune în instanță, dar nu Âştiu dacă se merită pentru un Ij56.

exact asta am crezut si io si de vro 6 ani nu m-am mai agitat, credeam ca daca ma duc la judecatorie si fac o plangere <costa pana in 3ron> il citeaza pe ala de cateva ori si dupa aia imi da castig de cauza, dar mai multi mi-au spus ca nu e chiar asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand te duci cu moto la RAR sa-i faci CIV, trebe sa faci ITP plus identificare. Nu-ti cere nici un talon la RAR, trebe sa ai CVC si fisa de inmatriculare stampilata conform careia e la tine la financiar.

 

 

Am inteles Mihai, multumesc frumos! Numai bine tuturor!

 

am fost astazi la politie si m-am interesat ce trebuie sa fac...in prima faza trebuie ca propietarul sa se duca sa plateasca o taxa la cec de 4 lei (taxa furnizari date) face o cerere catre domnul Comandant ca vrea sa scoata o adeverinta care sa tina locul talonului pierdut, la randul meu fac CVC cu propietarul , dupa ce scoate adeverinta si cu CVC ma duc la RAR si continui actele...nu stiu sigur daca pana in RAR trebuie sa o bag la mine la financiar si sa scot cartea aia serox cu stampila de la financiarul meu, ramane sa mai stuiez partea asta! Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a merge cu ea la RAR trebuie s-o ai pe numele tau la financiar si trebuie sa ai si carticica aia de care vorbesti.

 

 

Salut Lolo, mersi frumos, acum incep sa le pun cap la cap fara sa imi dea cu rest :P ca pana acum imi dadeau cu virgula :D Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles Mihai, multumesc frumos! Numai bine tuturor!

 

am fost astazi la politie si m-am interesat ce trebuie sa fac...

Ai fost la dl. Matei? Cum s-a purtat?

După ce ai adeverința, faci CVC cu proprietarul, o declari la fisc și te duci la RAR doar cu adeverința și CVC.

La RAR nu-ți trebuie nimic de la fisc. Doar declari pe propria răspundere pe fișa aceea pe care o completezi, că motocicleta e a ta.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...