Sari la conținut

Discutii Intre Noi


OVK
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 7,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut!

 

Cine este interesat in a lucra ca livrator de pizza pentru "PHD by Pizza Hut" este invitat sa depuna CV la magazinul din Calea Vitan nr.23D sau in Calea Dorobanti 5-7 (Pizza Hut). Ne puteti contacta si pe www.PHDpizza.ro sau la telefon 021 201 17 60 sau 0749 099 041.

 

Multumim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Cine este interesat in a lucra ca livrator de pizza pentru "PHD by Pizza Hut" este invitat sa depuna CV la magazinul din Calea Vitan nr.23D sau in Calea Dorobanti 5-7 (Pizza Hut). Ne puteti contacta si pe www.PHDpizza.ro sau la telefon 021 201 17 60 sau 0749 099 041.

 

Multumim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu il vand...si tot cam atata cer pe el ;)

Eu vreau sa trec ceva mai sus de 125cc...ori scuter de la 150cc in sus.

Dar pe lista pt mine ar fi n motor:) UN gs500f, un kawa zxr400, un bandit...maiu multe variante.

 

Salut!

 

Cine este interesat in a lucra ca livrator de pizza pentru "PHD by Pizza Hut" este invitat sa depuna CV la magazinul din Calea Vitan nr.23D sau in Calea Dorobanti 5-7 (Pizza Hut). Ne puteti contacta si pe www.PHDpizza.ro sau la telefon 021 201 17 60 sau 0749 099 041.

 

Multumim!

Mai ce ai facut tu aici e SPAM. Da e Spam curat si foarte evident, desi esti pe un forum de scuteristi...faci reclama gratis, la firma ta. Poate iti da si siteul trilulilu.ro ceva iepuroi de ti-ai pus niku asta. Editat de don' juan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ce ai facut tu aici e SPAM. Da e Spam curat si foarte evident, desi esti pe un forum de scuteristi...faci reclama gratis, la firma ta. Poate iti da si siteul trilulilu.ro ceva iepuroi de ti-ai pus niku asta.

 

deja ma dispera ;) ;) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are cineva capacul ala de plastic ce imbraca motorul?de preferabil pt malaguti centro dar daca merge si de altceva nu am nimic impotriva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un chinez 4t / 6500km, si se apropie schimbul de ulei. In carte scrie 15w40. Sunt probleme daca ii "torn" 10w40? Scuterul a fost sh, cumparat de la un prieten (avea 4000km), iar el a bagat numai 10w40, la fel si eu vreo 3 schimburi. Motorul merge perfect. Ma gandeam tot la Castrol GTX5 Magnatec 10w40, dar nu sunt sigur daca e sanatos sa ii pun 10 in loc de 15.

Multumesc anticipat.

Editat de plici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un chinez 4t / 6500km, si se apropie schimbul de ulei. In carte scrie 15w40. Sunt probleme daca ii "torn" 10w40? Scuterul a fost sh, cumparat de la un prieten (avea 4000km), iar el a bagat numai 10w40, la fel si eu vreo 3 schimburi. Motorul merge perfect. Ma gandeam tot la Castrol GTX5 Magnatec 10w40, dar nu sunt sigur daca e sanatos sa ii pun 10 in loc de 15.

Multumesc anticipat.

nu prea conteaza de care ii pui,vara e mai bun ala de 15w ca e mai gros,dar nu are nimic daca ii pui 10w

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei, cel mai bun ulei, e cel recomandat de cartea tehnica...

 

Sincer asta era motivul pentru care eram in dubii. Ma gandeam ca daca folosesc uleiul specificat, sansele sa gresesc sunt mai mici decat in cazul utilizarii unui alt tip de ulei.

Oricum deja am luat 1l Castrol 10w40 cu 40 lei, si cu ce mai ramasese de la ultimul schimb am pentru 2000km (asta daca nu se hotaraste sa se apuce de halit ulei ;) ). Acum mai ramane sa il schimb in weekend.

Editat de plici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un chinez 4t / 6500km, si se apropie schimbul de ulei. In carte scrie 15w40. Sunt probleme daca ii "torn" 10w40? Scuterul a fost sh, cumparat de la un prieten (avea 4000km), iar el a bagat numai 10w40, la fel si eu vreo 3 schimburi. Motorul merge perfect. Ma gandeam tot la Castrol GTX5 Magnatec 10w40, dar nu sunt sigur daca e sanatos sa ii pun 10 in loc de 15.

Multumesc anticipat.

de preferat 15w deoarece fiind mai vascos .. preia din potentialele jocuri .. din motor .. ;) ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.sunt nou pe aici si am catevea nelamuriri in leg cu rodajul. de vreo 5 zile mi am luat si eu scuter,aprilia sr 50 street si nu prea stiam care e faza cu rodajul.in prima zi cand l am luat am mers 2 pe el vreo 7-8 km,am mers constant cu 30-40 dar i-am dat si 50 dar nu am mers cu viteza asta foarte mult timp.cand mai merg singur ii mai dau din cand in cand mai tare adica cu "acc la fund" pana cand ajung la 50(viteza maxima). inca un aspect care mi a dat de gandit este consmul mare cu 1 plin am facut vreo 100 de km si nu cred ca e bine.este ceva daunator in asta?ce credeti despre modelul asta de scuter?

Editat de yanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.sunt nou pe aici si am catevea nelamuriri in leg cu rodajul. de vreo 5 zile mi am luat si eu scuter,aprilia sr 50 street si nu prea stiam care e faza cu rodajul.in prima zi cand l am luat am mers 2 pe el vreo 7-8 km,am mers constant cu 30-40 dar i-am dat si 50 dar nu am mers cu viteza asta foarte mult timp.cand mai merg singur ii mai dau din cand in cand mai tare adica cu "acc la fund" pana cand ajung la 50(viteza maxima). inca un aspect care mi a dat de gandit este consmul mare cu 1 plin am facut vreo 100 de km si nu cred ca e bine.este ceva daunator in asta?ce credeti despre modelul asta de scuter?

 

pai daca nu i-ai facut rodaju iti consuma mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...insa dupa mine tot Jet Force-ul de la Peugeot ramane in top...

Ai dreptate, dar doar daca te referi la jet force compressor :laugh:

 

 

imi vand scutericiu ;) /index.php?showtopic=210868

Si eu.

Vreau moto ;)

 

SALUT SUNT DIN CLUJ NAPOCA SI VREAU SA CUMPAR UN SCUTER PANA LA 500 EURO DAR SA FIE DE FIRMA PT ANUL ASTA AM RAMAS FARA PERMIS:)

Imi pare rau pt permisu tau... uite-te AICI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de preferat 15w deoarece fiind mai vascos .. preia din potentialele jocuri .. din motor .. ;) ..

bulshit , citeste aici:

eu folosesc 10w40 pt scuter desi in cartea lui scrie 15w40. Daca cititi materialul urmator o sa va dati seama de ce am facut acesta alegere.

 

Recomandarea uleiurilor pentru motor

 

2.1.1 Dintre produsele petroliere, uleiurile de motor se prezinta in sortimentul cel mai variat, datorita proprietatilor si intrebuintarii lor. Uleiul indeplineste, in motoarele cu ardere interne (pe benzina) si cu compresie (diesel), o serie de functiuni foarte importante si are proprietati de lubrifiant, antioxidant, antiuzura, antirugina, antigripaj, detergent antispumant dispersant.

 

2.1.2 Avand in vedere marea varietate a tipurilor de uleiuri de motor care se comercializeaza pe piata, este necesara cunoasterea clasificarii acestora. Cea mai cunoscuta metoda de clasificare a uleiurilor este metoda SAE (Society of Automotive Engineers) in functie de vascozitatea uleiului.

 

2.1.3 Un studiu recent arata faptul ca ~ 60% din cumparatorii de uleiuri de motoare, NU au un anume criteriu de alegere, astfel incat operatorul din statia de distributie carburanti, TREBUIE sa stie sa recomande uleiurile de motor. Pentru a ajuta cumparatorii si utilizatorii de uleiuri de motor sa aleaga uleiul de motor potrivit, pentru motorul la care-l utilizeaza, sunt de facut cateva precizari:

Examinarea cartii tehnice a autovehiculului, acolo unde producatorul de motoare specifica tipul de ulei recomandat a fi utilizat;

Examinarea etichetei de pe ambalajul uleiului, acolo unde sunt specificate date despre:

- din ce clasa face parte uleiul respectiv;

- nivelul de performanta al uleiului;

- proprietatile principale ale uleiului.

 

2.1.4 Clasificarea SAE are 11 nivele de baza, denumite grade de vascozitate si anume:

a) 6 tipuri de uleiuri denumite â€Âžde iarna†(dupa W= winter) (0,5,10,15,20,25) si

cool.gif 5 tipuri de uleiuri â€Âžde vara†caracterizate prin vascozitatea lor la temperatura ridicata (20,30,40,50,60).

 

2.1.5 Datorita faptului ca la ora actuala se utilizeaza destul de rar uleiuri monograde (care au utilizari numai pe timp â€Âžde iarna†sau â€Âžvara†- ex. M30-S2), uleiurile multigrad care au utilizare si comportare buna in motor indiferent de anotimp, au urmatoarea config. dupa clasificarea SAE: ex. 0W40, 5W40, 10W50, 15W40 etc.

DE RETINUT: - Cu cat cifra din fata lui W este mai mica, cu atat uleiul se comporta mai bine iarna la temperaturi scazute. Cu cat cifra situata dupa litera W este mai mare, cu atat uleiul se comporta mai bine la temperaturi ridicate ale mediului.

 

Exemplu - un ulei de tip 15W40 se va comporta la fel ca un ulei 20W40 in timpul verii, dar pe timp de iarna uleiul 15W40 va avea proprietati mai bune la temperaturi scazute(uleiul 15W40 acopera si gama de temperaturi a uleiului 20W40).

 

2.1.6 Aceste indicatii insa nu sunt suficiente pentru a caracteriza un ulei pentru motor, si astfel este necesara incadrarea lui in nivelele de performanta. Cele mai folosite metode sunt cele date de API (American Petroleum Institute) si ACEA (Association of European Car Manufacturers ) au ca baza anul de fabricatie si nivelul de performanta al motorului. Acest nivel de performanta se exprima de catre API prin doua litere. Prima litera este:

S – pentru motoare cu benzina (cu aprindere prin scanteie) si

C – pentru motoarele cu motorina (cu aprindere prin compresie).

 

1.1.7 A doua litera in ordine alfabetica indica perioada de conceptie a motorului, respectiv severitatea de functionare a motorului. Ex:

API SC...API SE indica: un motor cu benzina(cu aprindere prin scanteie) conceptie model motor 1972-1979(unde pot fi incadrate Dacia, Trabant, Lada, Skoda etc)

API SH indica: motoare cu benzina proiectate dupa 1993, cu regimuri de functionare mai severe.

 

1.1.8 Cu cat litera a doua este mai indepartata de inceputul alfabetului, performantele motoarelor sunt mai ridicate si cerintele pentru calitatea uleiului mai sporite. Clasificarea API are drept corespondent in STAS-ul din Romania clasificarea de tipul Extra, Super1, Super2, Super3,Super4.

 

1.1.9 Nivelul de performanta se exprima de catre ACEA pentru autovehicolele pentru pasageri prin literele G (pentru motoarele pe benzina ,cu aprindere prin scinteie) si PD (pentru motoarele diesel supraalimentate). Pentru autovehicolele comerciale grele nivelul de performanta se exprima de catre ACEA prin litera D .Ex :

ACEA D4 : pentru motoare diesel grele cu aspiratie normala , sau supraalimentate

ACEA D5 : pentru acelasi tip de motoare , dar aditivate special pentru intervale lungi de schimb ulei.

 

1.1.10 De asemenea marii producatori de motoare de autovehicule (Volvo, Peugeot, Mercedes, Volswagen etc) isi stabilesc propriile cerinte de preformanta.

 

1.1.11 Utilizatorul de ulei de motor trebuie sa gaseasca un optim intre calitate, pret, performante, parametrii motor. Acest lucru se poate face adaptand calitatea uleiului la performantele motorului si la recomandarile producatorului de motoare.

1.2 Recomandarea uleiurilor pentru transmisii auto

 

2.2.1 Autovehiculele pot fi echipate cu cutii de viteza automate sau mecanice. Uleiurile folosite pentru aceste tipuri de cutii de viteze trebuie sa asigure atit lubrifierea , cit si protejarea pe timp indelungat, prin proprietatile lor antirugina, anticoroziune, proprietati EP(extrema presiune) si in special antispumant .

 

2.2.2 Pentru transmisiile auto mecanice clasele de viscozitate sint cele stabilite de SAE :

Pentru perioada â€Âžde iarna†4 clase: 70W, 75 W, 80 W si 85 W.

Pentru perioada â€Âžde vara†3 clase: 90, 140, 250

Uleiuri mutigrade 2 tipuri : 80W/90 si 85W/140 (aceste uleiuri se comporta pe perioada de iarna ca uleiurile monograde 80W si 85W , iar in perioada de vara ca uleiurile monograde 90 respectiv 140).

 

2.2.3 Nivelele de peformanata ale uleiurilor pentru transmisii auto mecanice sint cele stabilte de API Nivelul de solicitare al uleiurilor de transmisii si gradul de aditivare sint cele doua criteriide baza de clasificare API. Prima clasa (API GL1) corespunde unor conditii usoare de solicitare si viteze , iar ultimele clase (ex.: API GL7) corespund serviciului cel mai sever , pentru autovehicole de inalta performanta.

 

2.2.4 In constructia autovehiculelor se utilizeaza si transmisii cu variatia automata continua a vitezei de deplasare, cunoscute drept cutii automate de schimbare a vitezei. Dintre specificatiile cele mai cunoscute pentru acest tip de cutii de viteza sint fluidele ATF si Dexron. Aceste fluide pentru cutii de viteze automate trebuie sa fie aditivate antiuzura , antispumant, sa reziste la temperaturi ridicate si solicitari mecanice severe.

 

2.3 Recomandarea lichidelor pentru amortizoare hidraulice

 

2.3.1 In timpul functionarii amortizorul, este solicitat mecanic si termic. Astfel, cerintele impuse lichidelor pentru amortizoare sint: sa fie buni lubrifianti, sa reziste la formarea de emulsii, sa nu congeleze usor, sa nu distruga garniturile etc.

 

2.4 Recomandarea lichidelor hidraulice

 

2.4.1 Pentru autovehiculele dotate cu echipamente hidraulice (de ridicat., de comanda pentru actionare a frinelor, ambreiajelor, de antrenare a unor echipamente de lucru etc ) se utilizeaza uleiuri hidraulice .

 

2.4.2 Aceste uleiuri trebuie sa nu corodeze , sa nu modifice garniturile sistemelor de etansare, sa se modifice putin intr-un domeniu larg de temperaturi, sa fie stabile chimic etc. Functie de solicitarile la care sint expuse aceste tipuri de uleiuri, ele pot fi pentru solicitari medii (HM ) sau severe ( HTLM ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...