Sari la conținut

Furca de R1 '99-'00 sau Monster pe un Fazer '99


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

Cineva de pe aici are un Fazer "dezbracat" de vaznare (LINK).

 

Mi-a atras atentia furca, care la o prima vedere, pare de Monster. Ma gandeam sa-mi pun si eu asa ceva pe a mea, odata pentru ca furca de pe Fazer e destul de moale, iar a doua oara, ar arata mult bine :laugh: si e full reglabila. M-ar avantaja mai mult furca de R1 si la o prima vedere pare o idee mai ieftina decat aia de Monster (pe care va trebui sa o iau completa: telescoape, juguri, janta, discuri, etrieri, rulmenti, ax, aripa - daca iau de R1 nu mai dau bani si pe etrieri).

 

Cam ce implica operatiunea asta? La ce sa ma astept sa nu se potriveasca si o asemenea furca in ce fel mi-ar schimba ciclistica motocicletei?

 

Am cautat pe google, dar nu am gasit decat niste Fazere 1000 cu furca de R1, de 600 ca al meu n-am vazut nimic.Am vorbit si cu baiatul cu anuntul de mai sus, dar mi-a spus ca asa a luat motorul.

 

Ar mai fi varianta daca treaba de mai sus e prea complicata: o las asa cum e, ii cumpar niste arcuri noi si aia e, mai raman cu vreo 200 E in buzunar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai furca de 41mm diametru iar pe R1uri este de 44 sau 43, in f. de model. La Yamaha, singura furca USD de 41mm este pe R6 2005+ (nu R6S) dar imo, este mult prea scurta si ti-ar schimba ciclistica exagerat de mult. In plus, nu as pune pariu ca distanta dintre brate este identica sau ca axul se potriveste. Etrierii tai nu merg pe furcile de R6 de care ziceam. E multa bataie de cap si nu cred sa merite.

 

le: distanta dintre brate sigur nu merge, tu ai cauciucul mai ingust pe fata. Evident, se poate face un triple-tree custom dar deja e SF :laugh:

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citeva chestiuni:

- daca amortizorul spate (cel stock de Fazer) e moale si furca de Monster/R1 e mult mai tare s-ar putea ca dezechilibrul asta sa afecteze motocicleta

- furcile de supersport sint mai joase din cite stiu; Fazerul e mai spre touring

- cel mai probabil etrierele si discurile tale de Fazer nu au nici o legatura cu cele de M/R1 si ar trebui sa iei furca cu roata ca sa-ti faci viata mai usoara

- ramine problema adaptarii la ghidon (rulmenti), acolo o sa trebuiasca ori sa schimbi axele, ori doar rulmentii, trebuie masurat si vazut; cauta niste microfise de M/R1/Fazer sa vezi ce rulmenti folosesc si daca exista rulmenti care sa fac adaptarea (banuiesc ca exista)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai furca de 41mm diametru iar pe R1uri este de 44 sau 43, in f. de model. La Yamaha, singura furca USD de 41mm este pe R6 2005+ (nu R6S) dar imo, este mult prea scurta si ti-ar schimba ciclistica exagerat de mult. In plus, nu as pune pariu ca distanta dintre brate este identica sau ca axul se potriveste. Etrierii tai nu merg pe furcile de R6 de care ziceam. E multa bataie de cap si nu cred sa merite.

 

le: distanta dintre brate sigur nu merge, tu ai cauciucul mai ingust pe fata. Evident, se poate face un triple-tree custom dar deja e SF :laugh:

 

Da, stiu ca-s alte dimensiuni, tocmai ca daca o sa optez pentru furca de R1, o sa o iau completa - telescoape, juguri, roata, ax de prindere al rotii, rulmenti, discuri - etrierii se potrivesc de pe Fazer cu cei de pe R1 din prim generatie. Asta ma gandeam si eu legat de ciclistica, ca sunt sanse ca furca de R1 sa fie mult mai scurta decat cea de Fazer si asta sa schime un pic datele problemei. Trebuie sa ma documentez sa vedem exact care-s diferentele. Am vazut odata de vanzare pe ebay un ansamblu complet pentru Fazer 600 - acesta continea toata partea frontala de la R1, inclusiv roata completa plus faruri de Speed Triple si un bord din ala micut, digital, ca la motoarele de enduro, tot pentru Fazer - tot harnasamentul asta costa 500$. Din ce am dedus din pozele alea, la jugul inferior ii montaxe axul de la Fazer... asta la o prima vedere. Ca fapt divers, chestia aia s-a vandut in doua zile.

 

citeva chestiuni:

- daca amortizorul spate (cel stock de Fazer) e moale si furca de Monster/R1 e mult mai tare s-ar putea ca dezechilibrul asta sa afecteze motocicleta

- furcile de supersport sint mai joase din cite stiu; Fazerul e mai spre touring

- cel mai probabil etrierele si discurile tale de Fazer nu au nici o legatura cu cele de M/R1 si ar trebui sa iei furca cu roata ca sa-ti faci viata mai usoara

- ramine problema adaptarii la ghidon (rulmenti), acolo o sa trebuiasca ori sa schimbi axele, ori doar rulmentii, trebuie masurat si vazut; cauta niste microfise de M/R1/Fazer sa vezi ce rulmenti folosesc si daca exista rulmenti care sa fac adaptarea (banuiesc ca exista)

 

Da, amortizorul spate ar mai fi problematic, eventual se poate schimba si asta cu ceva full reglabil. Discurile da, nu se potrivesc de pe R1 pe Fazer, desi au acelasi dimanetru, difera prinderea. Etrierii sunt aceiasi. M-ar incanta o furca de Monster, pentru ca as putea sa-l iau cu tot cu ghidon si cu prindere - daca iau de R1, asta vine cu semighidoane, deci va trebui facut cumva si puse pe jugul superior prinderile ghidonului de la Fazer. Singurul lucru care ma apasa este daca prinderea jugului inferior (de R1 sau Monster) pe lagarul cadrului este aceesi ca la Fazer - lungimea axului, diametrul acestuia, tipul de rulmenti etc.

 

Furca, sau ma rog, telescoapele fata sunt PAIOLI, in anunt se mentioneaza foarte clar. Nu sunt nici de R1 nici de Monster.

Nu marca telescoapelor ma intereseaza... Am dedus ca sunt de Monster dupa culoarea discurilor, dupa forma aripii fata si etrierii Brembo - ma intereseaza mai mult ce marca-s jugurile, sau de la ce model!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul lucru care ma apasa este daca prinderea jugului inferior (de R1 sau Monster) pe lagarul cadrului este aceesi ca la Fazer - lungimea axului, diametrul acestuia, tipul de rulmenti etc.

solutii exista.

din cite stiu problema nu e neaparat la lungime, ci la diametre. pot sa-ti zic ca exista diferente considerabile chiar si intre modele diferite de Bandit, dapai de la o marca la alta. ti-am zis cum trebuie sa faci: cauti pe net microfise si vezi daca-ti dau dimensiunile rulmentilor, daca nu Google sau forumuri dedicate modelelor respective. la Bandit mi-a fost foarte usor sa gasesc dimensiunile rulmentilor, pentru rulmentii de la jug sint date dimensiunile in microfise.

odata ce afli dimensiunile rulmentilor cauti daca exista rulmenti cu diametrul exterior cit pentru Fazer si diametrul interior cit pentru axul noului jug. daca nu, vezi daca merge axul de Fazer pus in jugurile de la fatza noua. daca nici asa... ori iei din jug la strung (in limita bunului simt) cit sa bagi rulmentul, ori il incarci la sudura si-l strunjesti dupa. am vazut pe un forum strain asa ceva facut la un Bandit 1200 si din cite stiu se da cu el pe pista, deci...

poze:

post-24366-1285785754_thumb.jpg

post-24366-1285785758_thumb.jpg

post-24366-1285785806_thumb.jpg

post-24366-1285785811_thumb.jpg

post-24366-1285785824_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pot face distantiere la axul rotii, etrieri si astfel poti pastra jugul original, daca furca paiolii este tot de 41.

da. dar inca ceva: chiar daca prinderile etrierilor se potrivesc nu e musai ca offsetul prinderilor de pe furca sa fie acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca te complici prea mult . Mai bine pui arcuri progresive si un ulei mai vascos ( de exemplu daca ai in furca 10 w bagi un 15 w ) , deasemenea arcurile standard se mai pot intari adaugand saibe de cate 1mm insa nu mai mult de 6-8 mm in total .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai si tu dreptate. O sa imi pun in practica ideea daca gasesc o furca (virgula) completa pe aici prin Bucuresti, iar vanzatorul sa fie de acord sa mi-o imprumute ca sa vad compatibilitatie. Daca se poate face "transplantul" o cumpar, daca nu, i-o inapoiez impreuna cu o sticla de whiskey. Mai vedem, iarna se zice ca o sa fie lunga, idei sunt multe, dar bani, ai dracu', sunt cam putini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
solutii exista.

din cite stiu problema nu e neaparat la lungime, ci la diametre. pot sa-ti zic ca exista diferente considerabile chiar si intre modele diferite de Bandit, dapai de la o marca la alta. ti-am zis cum trebuie sa faci: cauti pe net microfise si vezi daca-ti dau dimensiunile rulmentilor, daca nu Google sau forumuri dedicate modelelor respective. la Bandit mi-a fost foarte usor sa gasesc dimensiunile rulmentilor, pentru rulmentii de la jug sint date dimensiunile in microfise.

odata ce afli dimensiunile rulmentilor cauti daca exista rulmenti cu diametrul exterior cit pentru Fazer si diametrul interior cit pentru axul noului jug. daca nu, vezi daca merge axul de Fazer pus in jugurile de la fatza noua. daca nici asa... ori iei din jug la strung (in limita bunului simt) cit sa bagi rulmentul, ori il incarci la sudura si-l strunjesti dupa. am vazut pe un forum strain asa ceva facut la un Bandit 1200 si din cite stiu se da cu el pe pista, deci...

poze:

 

 

cum sa te dai pe pista cu banditu'? mai ales de 1200! :laugh: =))))))))))))))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa te dai pe pista cu banditu'? mai ales de 1200! :laugh: =))))))))))))))))))))))

ma stie tot.

stim toti ca tu cind te uiti la Moto GP si-l vezi pe Rossi cu 200 pe curbe zici in sinea ta "ba sa-mi fuck una, eu pe curbe in ac de par ii dau 295 si putzica asta e campion mondial, halal". asta ne e clar, nu mai trebuie demonstrat.

avind in vedere motocicletele de forjator wanna-be pe care le ai in profil mi-e clar cam ce cucuri ai in cap, asa ca nu-mi fac iluzii sa intelegi, dar ca fapt divers, in Vest, adica in tarile alea unde un timplar cistiga cit un om cu facultate in Romania exista cluburi dedicate Suzuki Bandit si unii baga-n motor mai multi bani decit fac motoarele tale impreuna. am vazut si Bandit de 1200 carenat complet, cu aproape totul (in afara de motor si cadru) schimbat pe el. chiar o sa caut poza cu tipul ala pe circuit, sa ti-o arat si tie, ca sa vezi ca mai exista si viata si-n afara plasticariilor cu care te dai tu.

crede-ma ca-ti citesc posturile si stiu ca nu ratezi nici o ocazie sa mentionezi cum ii dai tu 200+ in oras, asa ca mi-e clar despre ce-i vorba da' pot sa-ti jur ca-n lumea asta exista cel putin un om care te face lejer pe curbe cu un Bandit de 1200 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
ma stie tot.

stim toti ca tu cind te uiti la Moto GP si-l vezi pe Rossi cu 200 pe curbe zici in sinea ta "ba sa-mi fuck una, eu pe curbe in ac de par ii dau 295 si putzica asta e campion mondial, halal". asta ne e clar, nu mai trebuie demonstrat.

avind in vedere motocicletele de forjator wanna-be pe care le ai in profil mi-e clar cam ce cucuri ai in cap, asa ca nu-mi fac iluzii sa intelegi, dar ca fapt divers, in Vest, adica in tarile alea unde un timplar cistiga cit un om cu facultate in Romania exista cluburi dedicate Suzuki Bandit si unii baga-n motor mai multi bani decit fac motoarele tale impreuna. am vazut si Bandit de 1200 carenat complet, cu aproape totul (in afara de motor si cadru) schimbat pe el. chiar o sa caut poza cu tipul ala pe circuit, sa ti-o arat si tie, ca sa vezi ca mai exista si viata si-n afara plasticariilor cu care te dai tu.

crede-ma ca-ti citesc posturile si stiu ca nu ratezi nici o ocazie sa mentionezi cum ii dai tu 200+ in oras, asa ca mi-e clar despre ce-i vorba da' pot sa-ti jur ca-n lumea asta exista cel putin un om care te face lejer pe curbe cu un Bandit de 1200 ;)

 

 

vorbesti ca exista si altceva decat plasticate si dai exemplu un bandit carenat! :laugh: hai sa fim seriosi :D iar dintre toate motoarele de la profil unul singur este super-sport si il folosesc ca atare, rf-ul este sport-touring iar ducati e un multistrada, un fel de supermoto mai mare si mai putin versatil. dar avand in vedere ca nu ma atrage noroiu' nu imi fac probleme. nu, nu ma poate face pe curbe un bandit de 1200 pe curbe cu nici una. are o ciclistica depasita (aici vorbesc de 2 modele de 1200 cu care am mers, unul mai vechi din 1900 toamna si un 2009 cu abs), este prea lat si prea greu. si prea lung. si nici putere n-are, il compari cu un 600 la putere. nici cuplu nu are cine-stie ce, mai inspre un 750. bagi bani in el ca la balamuc ca sa il modifici si tot cu un rahat ramai. :P stiu ce spun, si eu sunt maniac cu modificarile dar macar modific motoare din care chiar poti scoate ceva. si rf-ul si aprilia sunt modificate, sturi marite, axe cu came facute la comanda, detalii de astea, "mici" ca sa spun! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar cu tot ce ai scris aici e absolut irelevant. in primul rind pentru ca e off-topic dar tu nu te-ai putut abtine sa comentezi. il compari cu un 600 la cuplu :laugh: 100 Nm la 4000 de ture, fix cit un 600, fix atita are un Ninja de 600 si un R6, stiu, vrajelile cu 60 Nm la 12000 ture is de fapt propaganda Suzuki.. hai sa incheiem discutia aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar ducem discutia asta la absurd?

 

GSXR 750 K4:

Torque: 63.7 ft.lb (86.3 Nm) @ 10800 rpm.

Dry weight: 163.0 kg

 

e adevarat, e cu 25% mai usor decit Banditul dar are si cuplu cu 15% mai mic, si il are la turatie de doua ori si ceva mai mare. de unde rezulta ca B12-ul e capabil de acceleratii mult mai mari la turatii/viteze mici, pentru ca unde B12-ul are 100Nm probabil GSXR-ul are cam o treime. avind in vedere ca probabil si raporturile de tranmisie sint foarte diferite asa ca devine prea greu sa le judeci doar dupa specificatii dar ramin la parerea mea. si sa stii ca mai pun si altii alte axe cu came pe Bandit. iar ciclistica sint convins ca se poate rezolva cu alte amortizoare, am vazut cu ochii mei B6 cu cauciuc de 180 ros pina la margini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pe date tehnice putem vorbi mult si bine, eu vorbesc despre cum se simte. 25% mai usor, alte rapoarte in cutie, alt raport la transmisia finala... accelereaza mai repede. nu numai puterea bruta a motorului conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evident ca nu numai asta conteaza ca altfel nu scriam ca probabil au rapoarte diferite deci n-are sens sa ne luam dupa date tehnice dar si datele astea spun suficient.

 

ideea e ca cuplu mare -> forta mare la roata, sint pur si simplu proportionale

 

si cum F= m * a rezulta ca un cuplu de 3 ori mai mare rezulta in acceleratie de 3 ori mai mare. evident ca exista si pierderi si variabile pe care le-am ignorat si sint greu de masurat, cum ar fi aerodinamica (se stie ca rezistenta aerului creste patratic cu viteza) dar totusi cifrele spun si ele ceva daca stii cum sa le interpretezi. raporturile de transmisie se pot rezolva si ele. ciclistica se rezolva, ala care se da pe pista are furci de GSXR si amortizor spate tot aftermarket.

asta e motocicleta de care spuneam.

post-24366-1285938063_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

frumoasa motocicleta!

 

cuplu de 3 ori mai mare inseamna acceleratie de 3 ori mai mare pentru aceeasi greutate. despre ciclistica ce sa zic, da, se poate imbunatati mult cu alte amortizoare/roti/etc. dar cu cadrul ce faci? cu motorul lat? unghiul furcii? distanta dintre roti? un ss este mai scurt, la un naked/touring e mai lung, se lasa mai greu pe curbe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complet de-acord dar eu zic ca motorul asta intra in zona unde diferentele sint suficient de mici incit sa fie compensate prin indeminare.

Mesaj completat

PS: gata, ai dreptate, numai lasa-ma sa fac si niste treaba :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cand compari 2 motoare de astea te gandesti ca pilotul este acelasi sau macar experienta si stilul de pilotat.

 

nu tin sa am dreptate :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furca de R6 de pe FZ6-ul meu este mai scurta cu 3cm decat cea originala. Diametrele sunt identice, distanta in jug este mai mare la FZ decat la R6 cu cca. 5mm. In concluzie, am distantiere intre roata si bratele furcii si intre etriere (care sunt de R6, cum ai si tu) si furca. Axul e cel de la R6 iar surubul sau nu este strans 100% din cauza acelor mm. Schimbarea cauciucului fata este o intreaga arta, ordinea de strangere a suruburilor nu mai este cea obisnuita, deci de fiecare data pun eu mana sa le fac :laugh:

In concluzie, FZ6-ul meu este mult mai putin modificat decat ce vb. tu dar eu consider ca mi-am batut capul prea mult cu el. Singurul avantaj real sunt etrierele dar FZS-ul tau le are deja. Reglajele sunt cam inutile la ce fac eu cu FZ6-ul iar duritatea furcii si sag-ul le puteam rezolva din arcuri, grosimea si cantitatea uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de-acord cu Zircon. daca vrei imbunatatire estetica... sky is the limit. daca vrei sa mearga mai bine, arcuri progresive si alt ulei. arcuri circa 100 de euro, ulei 50 de RON. si sint calculate special pentru motocicleta ta. Wurth, Hagon, Hyperpro etc. eu asta am facut la Bandit (Wurth) si imbunatatirea e evidenta. am mers si pe FZ atit cit sa-mi dau seama ca la capitolul ciclistica si frine e deja suficient de bun pentru ce iti trebuie la un touring, deci ramine doar daca vrei sa-l faci sa arate impresionant cu niste USD-uri :laugh:

Mesaj completat

stress, ia de-aici:

 

Mesaj completat

in caz ca ti-e lene sa citesti: 148 cai putere.

post-24366-1285955321_thumb.jpg

post-24366-1285955328_thumb.jpg

post-24366-1285955339_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...