Sari la conținut

Ce Cauciucuri De Enduro Sa-mi Iau?


Postări Recomandate

Salut !

Mi-am luat un KTM LC4 Adventure nou si nu sint multumit deloc de cauciucurile cu care a venit (Metzeler enduro 3 sahara). M-am bagat prin paduri cu ceva noroaie si am crezut ca ramin acolo. Sint bune doar pt sosea si macadam.

In concluzie trebuie sa-mi cumpar niste cauciucuri care sa faca fata bine in OFF-ROAD, dar sa pot merge cu ele si pe asfalt, datorita faptului ca trebuie ca fac cca. 150 -200 km ca sa ajung la un munte. (sint din Iasi).

Din ce am gasit eu sint cam 3-4 variante (90/90-21 ; 140/80 -18):

1 - Continental TKC 80 - dar mi se pare ca profilul nu e suficient de adinc si se incarca repede)

2 - Metzeler MCE KAROO si KAROO (T) - par ok dar nu stiu cit rezista pe asfalt

3 - Pirelli MT21 Rallycross - astea mi se par cele mai ok.

 

Acum as vrea sa stiu si parerea voastra si mai ales de unde gasesc sa cumpar ultimele doua modele, ca primul stiu de unde sa-l iau.

 

Sa nu-mi spuneti de Mitas E09 ca nu au marimea mea si nu pun cauciuc mai ingust.

 

multumesc anticipat.

 

P.S. Bineinteles ca am sa-mi pun pe fata kit de aripa inalta de enduro - nu stiu si nu inteleg ce a fost in capul celor de la KTM cind au facut aripa aia fata lipita de cauciuc..... :ok:

Mi se pare o improvizatie si o prostie.

post-8344-1156665995_thumb.jpg

post-8344-1156666021_thumb.jpg

post-8344-1156666045_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Bineinteles ca am sa-mi pun pe fata kit de aripa inalta de enduro - nu stiu si nu inteleg ce a fost in capul celor de la KTM cind au facut aripa aia fata lipita de cauciuc..... :ok:

Mi se pare o improvizatie si o prostie.

Cu importatorul Continental in Romania am avut o surpriza extrem de neplacuta: am vrut sa imi iau anvelope acum 3 saptamani si firma era inchisa: nu raspuns la email, nu raspuns la telefon. Nu cred ca ma mai intereseaza sa iau de la oameni care importa anvelope si la mijlocul sezonului moto inchid firma si pleaca in vacanta.

Metzeler Karoo erau pe stoc la importatorul Pirelli/Metzeler, dar au preturi enorme. Poate ca cel mai simplu e sa aduci de dincolo. http://www.pneurom.ro

 

Faptul ca nu intelegi de ce Adventure are aripa jos nu inseamna ca este o prostie. Adventure nu este o motocicleta enduro, ci un Adventure-tourer (sau enduro-tourer daca vrei). Asta inseamna ca o mare parte din timp o petrece pe asfalt, iar cand iesi offroad sansele sunt mari sa fii pe drumuri forestiere si mai putin prin noroaie. Aripa jos e mult mai buna in toate aceste situatii, si ca aerodinamica, si ca functionalitate. Cand Adventure avea aripa sus (model 2003 si mai jos) lumea se plangea ca nu e stabila fatza la viteze mari din cauza portantei create de aripa.

Pentru cei care vor noroaie (adica un procent mic din numarul total al cumparatorilor de 640 Adventure) exista si la KTM, si la Sommer kituri de conversie.

Si eu vreau sa-mi pun unul "just in case" (dar cu posibilitatea montarii in orice moment a aripii joase). Asta nu insemana ca nu vad beneficiile aripii joase.

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. merci de raspuns.

Legat de aripa.... era normal sa existe la cuparare o optiune pt aripa joasa sau inalta, iar eu nu consider ca cine-si ia KTM Adventure vrea sa faca mai mult asfalt, pt simplu fapt ca nu e o motocicleta comoda de asfalt si nici adaptata f bine pt asfalt (ma refer in primul rind la suspensii, vibratii si confortul seii), iar legat de viteza, nu cred ca pina in 120km/h sint asa mari probleme cu aripa inalta. Mi se parea normal sa faca optional cu aripa joasa, dar asta e doar o parere personala bazata pe cruda constatare din off-road cind mi s-a blocat roata fata cu noroi si a trebuit sa ma opresc s-a curat la aripa.

 

P.S. Eu consider Adventure-ul un motor de eduro care are doar un rezervor mai mare si un bord mai echipat + ceva protectie la vint. Deferenta fata de LC4 enduro fiind doar de 10 kg si de echipamentele mentionate; in rest e identica.

 

Totusi care ar fi cea mai buna alegere din cele trei ?

Editat de arhigraph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomand pirelli MT 21.(CCM-ul vine echipat cu ele)

poti sa-l intrebi pe Treijumate ca el are MT21 pe LC4.

 

Cu aripa,aia de la ktm au facut LC4 si Adventure-ul.Cumparatorul ia de care vrea si in functie de ce vrea sa faca cu acel motor.

Spui ca trebuia sa-ti dea variante la cumparare,daca vrei Adv.cu aripa jos sau sus.Mama ei de aripa,e 16-20euro.Daca vrei sa-ti pui da banii pe ia si lasa-i pe aia de la ktm ca stiu ei ce/de ce au scos modelele si cum le-au scos.

 

Daca te avantjeaja in vreun fel am eu o aripa de LC4 din '96.Nu vreau bani pe ea,da-mi ceva pe ea si e a ta.oricum nu valoreaza mai mult de 35ron.

 

Spor

 

P.S.

Mai exista si Michellin Desert care sunt bune,dar cam scumpe.

Editat de adiviraj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ma gindeam si eu... ca Pirelli MT21 sint cele mai potrivite, dar nu stiu de unde sa le cumpar. Site-ul ala cu preurom.ro nu merge, pate stii alta varianta de unde pot cumpara.

Revenind la aripa...., daca ar fi doar aripa ar fi f simplu, dar sint niste furtune de frina care trec pe dupa aripa la celalalt disk de frina si acolo trebuie alte furtunase care sa coboare pe celalalt amortizor, sistem de prindere, alte jambiere din plastic...., ce sa mai.... o intreaga poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus Mitas E09 la Africa Twin si sunt OK.

Tu ai anvelopa spate 140/18 ? Ca 130/18 exista la E09.

 

Referitor la aripa fata... Tot la Africa Twin i-am pus aripa ridicata si nu am nici un fel de probleme cu stabilitatea la viteze mari. E drept ca LC4 e mai usor ca vaca mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste cu paulg ,mie mi-a facut rost de Continental TKC 80 foarte ieftin.

 

Salut.

Ce inseamna foarte ieftin si ce dim?

Am luat si eu prin primavara si eram curios de unde o sa le iau pe urmatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ce inseamna foarte ieftin si ce dim?

Am luat si eu prin primavara si eram curios de unde o sa le iau pe urmatoarele.

 

 

90/90/21 in jur de 70 euro nu mai stiu exact si

130/80/17 in jur de 80 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti recomand modelele C 02 PT ROATA SPATE SI C12 PT CEA DE FATA de la mitas..mie mi sa stricat masina si a trebuit sa merg o perioada buna pe asfalt cu motorul si am facut in jur de 2000 si un pic de km si nu mi sa uzat f tare guma spate in special..ambele gume sunt la pretul de 100 euro cu tot cu montat am iesit eu..ti le recomand..asta e numarul de telefon..0744506624..zoli..le trimite prin posta si ajung maxim in doua zile daca le are pe stoc..plata se face prin ramburs..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cum se descurca TKC80-ul prin off-road poti sa-mi spui?

mai exact prin noroi? ca mie mi se pare ca profilul e cam prea putin adinc.

 

TKC nu sunt de noroi. Cred ca o sa ai mari probleme cu ele la mocirla

 

Poti sa pui fara grija E09 130/18. Eu am pus pe adventure si am mers vreo 4000 km fara probleme.

Am mers si cu varianta recomandata de PIT - C02 & C12 (sau C11, nu mai stiu exact). Cu astea statea excelent pe noroi, insa se duceau mai repede pe asfalt.

Mai e si varianta Michelin S12 - cu care se dau f multi la enduro. Cu astea clar nu ai probleme, insa e pacat de ele sa le strici pe asfalt.

 

Una peste alta, eu zic sa faci o proba si cu C02/C12 si mai vezi dupa aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai multe lamuriri aici.(pentru Michelin) Vezi ca fiecare tip de anvelopa are o diagrama cu performantele ei in functie de sol:

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/af...500&lang=EN

 

Bridgestone

http://www.motorcycle-karttires.com/tires.aspx?LookupID=3

 

Lectura placuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna interesant combinatia cu Mitas C-02 pe spate, dar in fata as pune E 09 ca sa am mai multa aderenta pe asfalt. ce ziceti ?

 

De unde gasesc, sa iau rapid (adica sa fie pe stock)?

 

Pai n-ai facut nimic. Cand intri in noroi o sa ai tractiune dar o sa stai numai pe jos pentru ca o sa-ti fuga fatza in toate partile. Pune C11 pe fata si stii o treaba - cand iesi de pe asfalt esti rege.

Nu incerca sa stai cu kuru in 2 barci ca nu merge. Trebuie sa te decizi: daca vrei asfalt ia E09. Daca vrei dirt ia C-uri.

 

Gasesti la Chemtraders sau la Zoli de la McCiuc. Da si tu un search. Trebuie sa fie si prin Iasi vreun dealer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti dreptate oameni buni, dar daca pun C-uri pe fata ma duc in cap pe asfalt! si nu asta e telul meu in viata.

Deci , inca o data, vreau un cauciuc care sa se descurce rezonabil in ambele situatii.

Mitas E-09 e bun pt ce vreau eu, dar nu imi pun mai ingust sub nici o forma, ca si asa mi se pare ingust la cit e de mare motoru.

Revin la Pirelli MT21 rallycross care mi se pare absolut ok, dar nu gasesc nicaieri pe cineva sa vinda asa ceva.

Va rog sa ma ajutati sa gasesc pe cineva sa le aduca.

 

Sorry, dar cu C-uri la asfalt in curbe eu nu merg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti dreptate oameni buni, dar daca pun C-uri pe fata ma duc in cap pe asfalt! si nu asta e telul meu in viata

merge f bine si pe asfalt. Singura problema e ca nu tine mult daca mergi tare. Daca vrei cauciucuri care sa te tina la namol trebuie sa mergi cu ele f incet pe asfalt. Altfel in 2 iesiri le-qai chelit.

 

Deci , inca o data, vreau un cauciuc care sa se descurce rezonabil in ambele situatii.

Acest "rezonabil' e plin de nuante. Cel mai bine e sa testezi extremele si sa iei decizii de unul singur. Chestiile astea nu se invata de la tastatura

 

Mitas E-09 e bun pt ce vreau eu, dar nu imi pun mai ingust sub nici o forma, ca si asa mi se pare ingust la cit e de mare motoru.

Si dupa mintea ta cam care ar fi problema daca pui 130 in loc de 140? Doar ti-am spus ca am mers cu ele pe adv 4-5000 km fara probleme si daca dai un search prin topicurile de anul trecut o sa vezi pe unde m-am plimbat. Replica "mi se pare ingust la cat de mare e motorul" este o replica opaca. Incearca sa te documentezi mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fata c 17 spate c 04 asfalt rupe, noroi mananca dupa 7000km s-au dus cu utilizare 30% offroad si 70% asfalt, pot sa zic ca pe fata am o frana cu c17 de paca as avea lipici pe cauciuc ma refer pe asfalt f multumit...in toamna am un c02 care ma astepta pe spate :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti de MITAS E07 pt o Transalp, in conditii de utilizare 70on road/30off road? M am gandit la guma asta din lipsa de bani momentan ca altfel as fi incercat Pirelli MT60 sau Metzeler Enduro 4. A mai pus careva Mitas, cam cat tin, etc.. orice parere e bine venita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti de MITAS E07 pt o Transalp, in conditii de utilizare 70on road/30off road? M am gandit la guma asta din lipsa de bani momentan ca altfel as fi incercat Pirelli MT60 sau Metzeler Enduro 4. A mai pus careva Mitas, cam cat tin, etc.. orice parere e bine venita

 

Sunt OK. Ia-ti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice s-ar spune despre Metzeller Sahara, sunt cauciucuri f. bune la asfalt, au aderenta, fata tine peste 10.000 km iar spatele aprox 7-8000.

Am mers pe spate cu Mitas de 130 si mi s-a parut ok.

Mai bine cazi in noroi avand Metzeller pe fata decat pe asfalt la 120 km/h

post-11-1157527046_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...