Sari la conținut

Benzina BIO


Atti the Hun
 Share

Postări Recomandate

inseamna ca a trecut ceva timp de atunci. mig 15... ehee! epoca de aur a comunismului la noi! :angryfire:

 

Mig 15 a zburat la Ianca cam pana in 2000..dupa care au fost oprite de la zbor,iar la scurt timp unitatea a fost desfiintata Din cate se vorbea pe atunci Ianca era singurul loc din Europa unde inca mai zbura Mig 15

Cand treci prin Ianca mai vezi unul cocotat in fata Casei de cultura...

Experientele cu Minskul le faceam prin 94...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Directiva Europeană 2009/30/EC va obliga consumatorii să utilizeze benzină E10, care va conține 10% etanol Âşi motorină B7, care va conține 7%. Actuala benzină furnizată de stațiile de alimentare conține 5% etanol Âşi este notată cu indicativul E5. Un număr ridicat de motoare este afectat direct dacă se va face trecerea de la benzina E5 la benzina E10. În timp ce motorina E7 nu afectează niciun tip de motor diesel, adaosul de etanol din benzină le-ar putea cauza probleme motoarelor pe benzina. Carburantul E10 va fi mai puțin eficient decât benzina E5 Âşi benzina fără etanol, va trebui să cumperi mai mult carburant pentru a obține aceeaÂşi cantitate de energie calorică. Asta nu este tot, deoarece vorbim de potențiale pagube la nivelul motorului. Dacă un vehicul poate folosi benzină ceva mai veche în prezent, benzina E10 se deteriorează în aproximativ 90-100 de zile - timp în care benzina va pierde cel puțin 3 puncte octanice. După această perioadă, aceasta va fi foarte dăunătoare pentru motor. Planurile viitoare prevad cresterea ponderii bioetanol-ului, in vederea reducerii emisiilor de gaze ce creeaza efectul de sera. Pentru atingerea unei eficiente cat mai ridicate, o masina trebuie dotata cu un motor exclusiv proiectat pentru a functiona cu bioetanol. Bioetanol-ul este un combustibil ecologic, formula chimica fiind aceeasi cu cea a alcoolului etilic gasit in bauturile spirtoase. Bioetanol-ul este folosit ca o alternativa la benzina, in amestecuri de proportii diferite cu aceasta sau in stare pura (E100). Eu nu cred ca un motor actual 2T poate funciona cu un combustibil ce nu este miscibil cu uleiul. Nici adaptarile alimentarii cu combustibil(ce vor apare), nu vor rezolva o problema de proiectare. Aproape tot parcul auto-moto existent astazi v-a trebui inlocuit, poate fii si acesta un motiv de ingrijorare(necomentat de nimeni), fabricarea unor noi motoare la scara mondiala produce o hiper poluare… dar va umple buzunare!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi 57

dar va umple buzunare!

Nu intereseaza pe nimeni poluarea ci strict banii din pacate ale noastre buzunare mereu se golesc.Dar banuiesc ca vor exista si pompe cu benzina normala dar precis va fi mai scumpa .

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pierde 3 puncte octanice la 100 zile? Asta nu-i problema, ca daca bag benzina in rezervor, nu o bag pentru invechit. Aia care sta in rezervor peste iarna, se poate corecta la loc cu aditivul care simuleaza tetraeetilul de Pb, am si eu un bidonas. DAR, ETZ-ul cere cifra octanica 88 minim, deci dupa 100 zile, benzina de 95 va avea co92, deci abia peste inca 100 zile o sa aiba 89, deci inca o sa mearga. Daca vi se pare ca benzina de la voi din rezervor s-a dezoctanizat de la stat, dat-mi-o mie :-))

 

in Ungaria, cei cu MZ au gasit ca daca bagi 2l de E85 si 6l de benzina E5, merge motorul fara modificari.

pentru 100% cu E85, jiclorul principal trebuie sa fie cu 30% mai mare decat cel stock, si carbul trebuie reglat din nou, usor mai bogat

 

 

pornirea la rece e mai grea, uda usor bujia

 

Nu toate uleiurile 2T se mai amesteca bine cu benzina si din cele care se amesteca, nu toate mai merg bine.

 

Cele care nu se amesteca se pot elimina din start - bagi ulei 1:50 si benzina in PET de 2L, daca nu se amesteca, e clar ca nu ajungi la 1:50.

 

In ordinea condesarii(cele din urma condenseaza mai mult:) Arol 2T, Vip Car 2T, Husqvarna LS, Favorit 2T. La noi astea nu prea exista, dar nici E85-ul. Trebuie sa stim doar ca apar probleme de amestec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu o bag pentru invechit....

======

...in Ungaria, cei cu MZ au gasit ca daca bagi 2l de E85 si 6l de benzina E5...

:angryfire: Asta-i tot ce-ai inteles?

======

"Astazi" in ungaria? Sefu' eu am v-bit de "maine"(2013 probabil), cand E10 v-a fii inlocuit cu E85(cand tot ce crezi tu astazi, va fii istorie)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: Asta-i tot ce-ai inteles?

======

"Astazi" in ungaria? Sefu' eu am v-bit de "maine"(2013 probabil), cand E10 v-a fii inlocuit cu E85(cand tot ce crezi tu astazi, va fii istorie)

 

Unde se gaseste E85 la noi? nicaieri? deci da, sunt credinte! Scriam si eu ce au testat altii care au trecut de la credinta la realitate.

 

Iar eu am vorbit de E85 incontinuu, nu de E10, nu de combustibili de avion. amestecul ala cu E5 e o chestie actuala. Accept rosia peste fata.

 

Dar: a demonstrat cineva ca E85 nu merge pe comunistele in 2T? Nu va merge eficient, da, ca nu sunt concepute pentru obtinerea randamentului maxim din E85, dar se pare ca de mers o sa putem merge. Si apoi o sa se faca uleiuri 2T pentru E85, pana in 2013 multe se mai schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Scriam si eu ce au testat altii care au trecut de la credinta la realitate...

Nu cred ca adevaratul motiv este poluarea in cazul bioetanol-ului. Automobilul electric nu polueaza, dar rezidurile ce raman in urma fabricatiei si a utilizarii lui sunt mult mai nocive, ca sa nu mai vorbim de posibilitatea unui accident cu dauna totala. Daca toate autovehiculele astazi ar fii electrice, la scara globala ar fi un dezastru mai mare decat efectul de sera. Inca nu exista acumulatorul ecologic.

In aceeasi situatie se afla si motorul cu hidrogen, care produce apa, insa producerea hidrogenului produce poluare.

Aceste informatii sunt date de specialisti, sunt contradictorii si discutabile. Probabil ca in final o sa vedem toate variantele in circulatie.

Altceva voiam sa punctez, principial:

In cazul etanolului ca si combustibil, pentru a functiona cu eficienta, motorul are alta constructie, alta proiectare(viteza de ardere marita, coeficient termic inferior). Motiv pentru care se introduce doar E10.

Un 2T in constructia actuala, speculeaza la maxim viteza de ardere a benzinei(25-40m/s) ca si puterea termica, obtinand un cuplu maxim. Etanolul intr-un astfel de motor, va produce mai multa caldura decat lucru mecanic, este distructiv pentru el, are nevoie de alta proiectare pentru a avea eficienta.

Apoi nu stim cata poluare inseamna 1L de benzina intr-un motor euro, de la fabricare si pana la ardere totala si lucru mecanic obtinem? Cum nu stim nici ce rezulta din aceeasi cantitate de etanol!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa deci, acumulatorii din masina electrica sunt rai, si acumulatorii cu Pb din masina cu fosil sunt nepoluanti...

 

Bineinteles ca nu poluarea e motivul. Motivul e ca benzina e pe gata, si benzinarii vor sa ne vanda in continuare ceva, la pret de benzina. Toate, dar absolut toate campurile petroliere din lume au trecut peste maximul de productie(ultimul: Irak, ia vezi razboi pt instaurarea democratiei), de acum incolo productia o sa scada indiferent de pret, in timp ce cererea a crescut constant. Acum cu un litru de petrol se scot cam alti 30, o sa fie un moment in care cu un litru se scoate tot un litru si atunci e cam gata, indiferent cat costa litrul ala; Si atunci se speculeaza ca pe lumea asta sunt tari cu prosti(nu le numim) care isi tin terenul necultivat si o sa muste la "oferta" de a produce porumb si rapita pentru biocombustibil. Am zis cu prosti, fiindca biocombustibilii speculeaza paradigma calului, care e urmatoarea:

Taranul medieval avea un teren si un cal cu care il lucra. Dar taranul nu beneficia de 100% din recolta, ci de 50%, restul era pentru cal "motorul economiei" sale. A mai avansat taranul vreo 2 epoci, si si-a luat tractor. Petrolul i-a permis sa beneficieze de 100% din recolta de pe teren, platea si el ceva, dar pana la urma cu un litru de petrol se extrag alti 30 de litri si Caritasul mergea mai departe.

Dupa aia petrolul se termina, si taranul iarasi trage linie prin teren: 50% pentru sine, si 50% pentru noul cal care papa biocombustibil. Numai ca intre timp populatia a crescut, 50% din recolta nu mai ajunge, si din 50% teren iese prea putin biocombustibil.

Si atunci? Gaseste alti tarani prosti carora le face "oferta": 10% pentru ei, 90% porumb modificat genetic si rapita. O sa le dea el niste zorzoane alora, sa se uite la TV in timp ce le bate vantul prin mate.

 

Ce om face noi din 2013 cu 2T-urile? Vom vedea. Daca nu crapa, le-om folosi, si daca nu suntem in stare, ne luam altele si astea le tinem unii pe post de suvenir, altii o sa le dam la programul Rabla.Pana atunci sa ne straduim sa consumam toata benzina care ne cade in mana.

Din 2012 si radioul in unde scurte o sa treaca la full-digital, la DRM asa ca brusc toate radiourile cu tuburi si astea mai noi o sa mai prinda doar Radio Cuba si alte enclave. Cu TV-urile la fel. O sa se arunce pe capete, colectionarii o sa colectioneze si o sa planga.

 

Parerea mea este ca atunci cand o sa se intample, o sa imi aduc aminte cu mandrie ca chiar daca nu le-am prins la momentul apogeului, tot am calarit un 2T autentic, aproape istoric, si m-am bucurat de el asa cum poate nu o sa mai bucur niciodata de asa ceva. Atata benzina cat sa mearga cele de colectie o sa se gaseasca, se face benzina sintetica din carbune si gata.

 

Urmatorii 10 ani nu o sa semene deloc cu ultimii 10 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
asa deci, acumulatorii din masina electrica sunt rai, si acumulatorii cu Pb din masina cu fosil sunt nepoluanti...

 

 

nicidecum mai putin poluanti daca e sa compari 2 acumulatori de aceeasi capacitate. dar la o masina clasica acumulatorul cu plumb+gazele provenite din ardere precum si poluarea provenita din constructia lor este mai mica decat la o masina electrica. aia e practic plina de acumulatori. per total o masina electrica polueaza mai mult. ironic, nu? :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...(ultimul: Irak, ia vezi razboi pt instaurarea democratiei)...

Nu cred, Sadam a dorit sa dea petrol, altii au vrut altceva si i-au luat gatul, altfel nu obtineau acel ceva! Adevarata bogatie a Irak-ului nu este petrolul, este alt zacamant mult mai important. Balbaiala cu armele nucleare(ce n-au existat), apoi cu petrolul... ascund adevaratele interese.

 

....este mai mica decat la o masina electrica...... per total o masina electrica polueaza mai mult. ironic, nu? :angryfire:

Exact acest lucru l-am sustinut si eu. In plus, producerea energiei electrice inseamna poluare chimica, nucleara, etc... Hidrocentralele sunt un procent infim la scara globala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca imi iau bobarnac pentru offtopic, m-ati provocat :-)(iarna naibii) Ati combatut chestii ce nu tin de bioetanol, subiectul de fata.

 

Domnilor, ia oferiti si niste cifre la "mai poluant"

 

Constructiv structural masina cu benzina(motorina) cam tot atatea resurse consuma si poluare face ca cea electrica. 4 roti, sasiu, caroserie, motorul uneia o sa mie cu mai mult aluminiu(benzinar) si cealalta mai mult cupru - motorul electric.

 

Deci diferenta de poluare vine de la producerea energiei.

 

Electric: curentul se produce DEJA in centrale nucleare si pana o sa inceapa sa aduca de pe Luna noul combustibil nuclear He++, tot nuclearul o sa fie baza indiferent daca se incarca masini de la curent sau nu.

Chiar daca se produce curent si in termocentrale si alte centrale in care se arde gunoi, ca in Germania, exista posibilitatea controlului poluarii in mod centralizat. Mai pe romaneste MWH produs centralizat mult mai probabil sa se poate produce mult mai putin poluant intr-un loc in care se pot implementa aparate de control si aspiratoare de pulberi performante dar grele si voluminoase, decat in 1000 de masini usoare, mobile, construite "dupa bugetul cetateanului" cu tinta de 5000EUR. Unele chestii chiar nu incap intr-o masina. Apoi masina "produce" exact sub nasul nostru.

 

Deci in teorie, curentul consumat de masina electrica nu creste poluarea, decat in masura in care se mai construiesc centrale, in ideea ca o sa creasca consumul.

 

Acumulatorii: Da, acumulatorii actuali cu Li sunt ai naibii de poluanti, si ar fi cazul sa foloseasca altceva. Deci in opinia mea aici e hiba poluanta a masinii electrice, nu construirea ei sau curentul. Dar construirea a 2 seturi de acumulatori care sa tina 400 000km e mai poluanta decat produsii benzinei?(nu reciclam nimic din baterii ca sa simplificam)

 

 

Poluarea masinii pe benzina cu niste parametri aproximati realist. Chiar daca am o eroare in calcule, nu gresesc cu un ordin de marime(de 10 ori)

 

Durata de viata: 400 000km, la un consum mediu de 7% (4% afara, 9% in oras) iese 28000l benzina, adica 28metri cubi adica la (719.7 kg/m3[Wikipedia:Gasoline]) = 20151.6kg . Sa zicem ca toate sunt pe injectie reglate bine la 18gr benzina 82gr aer, consuma oxigenul din 91799kg de aer si-l umple de noxe, ca nu elimina doar CO2. Aerul asta la nivelul marii are 1.2kg/metru cub, asta inseamna 76499mc de aer sau 76499000 litri de aer.

 

Un adult, barbat, respira cam de 20 ori pe minut 0.5l de aer[Wikipedia:Lung_volumes] adica 10l/minut. 76499000 litri de aer i-ar ajunge timp de 14.55 ani. Problema e ca daca ai 2metri cubi de aer, si primul il consumi cu masina, al doilea nu ramane curat, ca se afuma de la primul.

 

Benzina se arde cu randament de 30%(petrol engines of up to 37.3%, but more typically 20%. ) deci 30% se converteste in miscare si restul in caldura si poluanti. Deci din 28000l benzina, 19600l se convertesc in caldura si poluanti. Cat din una si din alta, nu stiu, dar ambele ajung in aer. Daca masina e noua si merge ca noua toata viata ei, produce 140gr de CO2/km adica 56tone de co2.

 

La 20.000km/an, tipic pentru userul majoritar, 20 de ani viata masinii, asta inseamna 3 acumulatori cu Pb(Nu reciclam, ca nici la masina electrica nu am reciclat)

 

 

 

Acum sa comparam doar diferentele:

 

Masina electrica:

 

poluare la producerea a 2 seturi de acumulatori. Nu stiu cat se polueaza aici, poate gasiti(minerit, ape uzate, samd).

poluarea produsa la producerea curentului pentru 400 000km. Considerand ca puterea la roata e la fel ca la masina pe benzina, si stiind ca randamentul motorului electric se invarte pe la 80%, cu conversie-reconversie din acumulator ajungem la randament 70%; cuplu incomparabil mai mare, rezulta ca poluarea depinde in mare masura de procesul de obtinere a energiei electrice. Da, se polueaza aici, dar nu in mijlocul orasului. Nu ma afuma la nas.

poluare fonica mica.

 

Masina pe benzina:

 

- poluare la producerea a 28000l benzina(extractie, rafinare etc)

- 19600l din benzina asta convertiti in caldura si poluanti, si abia restul in lucru mecanic(30% randament generos)

- aerul pe 14 ani al unui om - consumat

- aerul pe 14 ani al altui om - afumat de noxele din primul

- 3 acumulatori cu Pb consumati.

- poluare fonica medie(oricum mai mare ca la electric)

 

La electrica, am macar teoretic optiunea sa merg cu curent curat si sa mi-l produc singur. Stau la tara, am o eoliana si o minihidrocentrala si imi produc curentul sa ma duca pana in oras si inapoi. E o exceptie dar mai posibila decat exceptia cu "am putul meu de petrol, am rafinaria mea".

 

Acumulatorii din masina electrica o sa fie inlocuiti partial de supercapacitori, si creste viata ansamblului, cicluri de incarcare mai rare. Aici multe tehnologii sunt in fasa, evolutia va urma, in timp ce motorul pe benzina a avut tot timpul sa evolueze, dar cam tot pe acolo a ramas.

 

Apoi mai exista masina pe aer comprimat. Buna, functioneaza bine, poluare zero. Autonomie exact ca aia electrica.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca viitorul cica o sa fie mai clean,dar in esenta nu cred ca o sa se piarda carismaticele benzinare.Si cum a zis un coleg mai sus,tot o sa se gaseasca ceva benzina sa mai dam o tura intr-o duminica cu batranele comuniste,dar sa fim seriosi motocicleta nu ar mai fi aceasi daca s-ar implementa un sistem din asta super eco si ar iesi sa zicem ceva electric. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca imi iau bobarnac...

Nu-i bobarnac sefu’, nu pierd vremea, vorba ta: iarna’i de vina avem timp… Deci, astazi lucrurile nu sunt simple deloc! Poate in viitor sa fie mai simplu. Calculul tau este partial si incomplet, iata cateva citate:

Fabricarea maÂşinilor electrice se află deocamdată la nivel mondial numai la stadiul unor serii restrânse, adică maÂşini de colecție, foarte scumpe. După cum a explicat pentru România liberă, liderul Asociației Producătorilor Âşi Importatorilor de Automobile din România, Marius Carp, toți marii producători auto au lansat prototipuri ale unor maÂşini electrice fie că e vorba de Renault, de Mercedes-Benz, de BMW, de Fiat sau de Peugeot Citroen. Necazul este că fiind foarte scumpe Âşi cu câteva probleme de exploatare nerezolvate încă, maÂşinile electrice sunt încă departe de a putea deveni maÂşini de masă, adică maÂşini sub 20.000 de euro, maÂşini pe care familiile cu venit mediu din Europa sau Statele Unite să Âşi le poată permite fără mari eforturi.În afară de preț, prima problemă este că bateriile maÂşinilor electrice actuale sunt foarte grele, până la 280 de kilograme, Âşi sunt nesigure pentru că prezintă risc de electrocutare. Mai mult decât atât, o baterie ține numai 160 de kilometri, spre deosebire de un rezervor de benzină Âşi motorină care ajunge pentru parcurgerea unei distanțe de trei ori mari mare. În plus , încărcarea unei astfel de baterii durează în jur de opt ore. Pe scurt, maÂşina electrică e scumpă, are costuri mari de exploatare Âşi e Âşi incomod de folosit.

Diferența de preț față de o maÂşină obiÂşnuită va rămâne totuÂşi de circa 6-7 mii de euro. Japonezii de la Mitsubishi ar putea să reducă prețul de achiziție al vehiculelor electrice până în 2012. Prețul unui autoturism 100% electric ar putea să scadă cu 30% până în anul fiscal 2012 grație reducerii costului de producție al bateriilor litiu-ion. După cum Âştiți, aceste baterii sunt cel mai scump element al unui vehicul electric Âşi produc cele mai mari bătăi de cap producătorilor de automobile când vine vorba de un furnizor pentru aceÂşti acumulatori, care nu erau folosiți până în prezent în acest domeniu.

Pentru a rezolva această problemă, cei de la Mitsubishi au deschis o fabrică de baterii, care va funcționa începând cu aprilie 2012 Âşi va produce 70.000 unități pe an. Costul unui acumulator va scădea de la 2.5 milioane de yeni până la mai puțin de un milion de yeni grație acestei modificări. Această reducere a costurilor se va reflecta Âşi în prețul de achiziție al unui automobil electric, ceea ce înseamnă ca un Mitsubishi i-MiEV va costa circa două milioane de yeni, semnificativ mai puțin față de nivelul actual de preț al acestui model.

Cei de la Mitsubishi au deja un contract cu francezii de la PSA Peugeot-Citroen pentru furnizarea de modele i-MiEV, lucru ce va ajuta la reducere costurilor grație volumului sporit de unități produse. În timp ce un i-MiEV pleacă de la 48.000 de euro în Germania fără niciun fel de reducere inclusă în acest preț, un Peugeot iOn sau un Citroen C-Zero va costa aproximativ 35.000 de euro, iar primele de mediu de la guvernul german i-ar putea reduce Âşi mai mult prețul de achiziție.

 

Pentru a simplifica lucrurile si a aduce la un pret acceptabil automobilul electric, Renault se gandeste ca acumulatorii sa fie oferiti sub forma de imprumut, clienti urmand sa plateasca un fel de chirie, care in fapt acopera costul bateriei. Inca nu stim cat costa o incarcare plus aceasta chirie platita la fiecare incarcare ca sa putem afla cat costa real acesti 160 km.

Si asta nu-i tot, teoretic noua baterie suporta cca 1000 de cicluri de incarcare facute in anumite conditii ce in realitate nu pot fii mereu respectate. Asta insemna in cel mai bun caz o viata de cca 160 000 km, apoi trebuie inlocuita. Uzura este progresiva, astfel ca presupun ca pentru ultimii 50 000 km scade autonomia(cu neajunsurile de riguare). In nici un caz doi acumulatori nu tin 400 000! Apoi pe timp de iarna, la temperaturi scazute, capacitatea acumulatorilor scade inevitabil.

In situatia in care vrei sa faci un drum de 200 km, trebuie sa opresti si sa inlocuiesti acumulatorul cu altul, pentru ca nu ai 8 ore la dispozitie si poate nici priza la indemana. Astfel trebuie o statie specializata, automatizata care sa faca aceasta inlocuire. Se preconizeaza a fii un soi de rampa, unde bateria veche va fii coborita si inlocuita in cca 10’. Probabil ca in Romania, unde sunt inca sate neelectrificate, acest vehicul daca ar exista, va fii constrans sa circule doar in orase si pe 2-3 autostrazi multi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 Tatal Nostru si 10 Ave Maria(pentru offtopic)

 

Sa zicem ca maine avem E85 si nicio alta optiune, inafara de niscai aditivi ce se gasesc deja.

 

@cristi_57 spunea:

Altceva voiam sa punctez, principial:

In cazul etanolului ca si combustibil, pentru a functiona cu eficienta, motorul are alta constructie, alta proiectare(viteza de ardere marita, coeficient termic inferior). Motiv pentru care se introduce doar E10.

Un 2T in constructia actuala, speculeaza la maxim viteza de ardere a benzinei(25-40m/s) ca si puterea termica, obtinand un cuplu maxim. Etanolul intr-un astfel de motor, va produce mai multa caldura decat lucru mecanic, este distructiv pentru el, are nevoie de alta proiectare pentru a avea eficienta.

Apoi nu stim cata poluare inseamna 1L de benzina intr-un motor euro, de la fabricare si pana la ardere totala si lucru mecanic obtinem? Cum nu stim nici ce rezulta din aceeasi cantitate de etanol!

 

Cu poluarea am lamurit-o ;-) Daca o sa avem doar E85, n-o sa ne pese, oricum nu poluam prea mult la cat mergem noi...

 

Termic E85 arde mai rece si puterea calorica e mai scazuta. Din diverse calcule si incercari cam cu 30%. Jicloarele marite cu 30% ar rezolva problema, fiindca E85 are raportul stoechiometric marit. Sigur nu avem pretentia de eficienta maxima, ci sa traga rezonabil.

 

Ar trebui sa ne pliem dupa noua viteza de ardere a E85-ului, modificand avansul. Il micsoram sau micsoram direct viteza de ardere a etanolului.

 

E85 are cifra octanica 94-96.

dintr-ul tabel cu curbe de avans, sunt date motive pentru care frontul de flacara se propaga mai rapid sau mai lent.

 

The presence of residual exhaust gas in the cylinder retards the flame front (2T?)

 

Faster with improved Volumetric Efficiency - astea sunt constructive, se modifica doar daca pui turbo sau pui filtru mai putin restrictiv gen K&N

 

A higher Compression Ratio results in faster burning - aici nu prea avem ce face.

 

orice mixtura mai saraca sau mai bogata decat raportul stoechiometric arde mai lent

 

Octane slows burn rate - aditivi

 

Higher temperature charges burn faster

 

Moisture in the cylinder charge will slow the flame speed

 

ultima cred ca va fi cazul, vor boteza stia asti E85-ul, bucuria lor, au auzit ca se amesteca mai bine cu apa.

 

Fiindca arde ceva mai rece, vom alege niste bujii mai fierbinti.

 

Eu zic ca o sa ne descurcam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sefu’, cu tot respectul, vin cu o precizare la citatul meu (fiindca l-ai pomenit), pentru a-mi preciza inca o data convingerea ca ce se afirma este fals, interesul real fiind altul.

Astfel E5 inseamna 5% etanol, E10 inseamna 10% etanol, iar E85 15% etanol. Logic presupunand ca etanolul are poluare “0”, atunci poluarea ar scadea cu 15 procente in cazul lui E85. Ok, dar creste consumul, asta inseamna ca va creste si procentul de 85% de benzina, iar creste poluarea. Logic nu? Insa sigur va creste pretul la carburantul per km, iar multe motoare vor devenii inutilizabile( sistemele mai vechi de injectie, la care nu se vor putea schimba softurile, carburatoarele,etc). Motoarele moderne vor suporta noul combustibil(au decaloare de arbori, softuri de compensare, se pot jongla diagrame, etc) dar nici ele se pare ca nu pot functiona eficient cu procent mai mare de etanol. Banuiesc ca o treime din parcul auto actual va fi anihilat imediat. Scade poluarea cu un procent micut, este adevarat, dar creste cererea piata auto(aflata astazi in regres) cu un procent fabulos.

Ai pomenit de masina cu aer comprimat, este ok, pretabila la drumuri scurte(de servici, trafic urban, etc). Se pare totusi ca pentru a produce aerul comprimat necesar, se consuma un curent a carui producere creaza o poluare considerabila, fapt ce a facut proiectul sa moara inainte de a se naste.

Alternativa acumulatorului electric prezinta oarece interes, mai mult formal, sa se vada o initiativa, se vorbeste mult despre... dar se actioneaza mai putin si fara mare entuziasm(dupa cum vezi). Realitatea de astazi, poate ca maine descoperirea unui alt gen de acumulator, mai ecologic, mai usor, mai fiabil si mai ieftin ar putea sa animeze fabricatia la scara mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va fi chiar asa cum se spune cu noua benzina, sau sa ne facem probleme ca nu vom mai circula,vom circula linistit cit ne vor tine puterile si oasele :angryfire:

cite firme sint la mijloc care produc piese de schimb la masinile vechi si alte exemple..alea nu vor disparea niciodata ca produc bani cacalau care ajung in mai multe locuri..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sefu’, cu tot respectul, vin cu o precizare la citatul meu (fiindca l-ai pomenit), pentru a-mi preciza inca o data convingerea ca ce se afirma este fals, interesul real fiind altul.

Astfel E5 inseamna 5% etanol, E10 inseamna 10% etanol, iar E85 15% etanol. Logic presupunand ca etanolul are poluare “0”, atunci poluarea ar scadea cu 15 procente in cazul lui E85. Ok, dar creste consumul, asta inseamna ca va creste si procentul de 85% de benzina, iar creste poluarea. Logic nu? Insa sigur va creste pretul la carburantul per km, iar multe motoare vor devenii inutilizabile( sistemele

 

Poate in Romania E85 contine 15% etanol, restul benzina. E85 de la mamalui contine 85% etanol.

 

http://www.freepatentsonline.com/y2007/0256354.html

 

citeam in Cartea "Motocicleta" din '64 ca etanol 100% se folosea si atunci de catre AJS, MotoGuzzi fiindca nu detona in motoarele lor de curse cu compresie 10:1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate in Romania E85 contine 15% etanol, restul benzina. E85 de la mamalui contine 85% etanol.

 

http://www.freepatentsonline.com/y2007/0256354.html

 

citeam in Cartea "Motocicleta" din '64 ca etanol 100% se folosea si atunci de catre AJS, MotoGuzzi fiindca nu detona in motoarele lor de curse cu compresie 10:1

Eu nu stiu care'i mama lui, am luat informatia din alta sursa. Sunt de acord ca E85 sa aibe doar 15% benzina, e logic ce spui tu, numai ca aici scrie altceva... apoi nu mai conteaza.

http://www.automarket.ro/stiri/2011-noua-b...-tau-34481.html

Sincer, nu cred ca benzina va dispare, sunt prea multe interese in joc. Inchiderea industriei petroliere, ar insemna alt dezastru economic cu urmari mult mai grave.

Se cauta in continuare o alternativa la petrol, nu din cauza poluari in special ci din lipsa de acoperire necesara, a acestuia, tot mai restransa, rezervele scad si se termina. Variantele existente astazi, nu rezolva nici poluarea si nici costurile. Daca solutia gasita va fii mai putin poluanta si mai ieftina , fii convins ca tot mapamondul se va ighesui s-o puna in practica, saracii ce nu au banii pentru noul motor, vor merge in continuare cu benzina care va prisosii.

Pe vremuri cand aveam probleme serioase in a procura benzina, am incercat toate variantele posibile, tot ce putea sa arda. Am mers si cu plotox, detexan, toluen, diluanti, uleiuri de tot felul amestecuri ce nici nu gandesti, etc. Motorul functiona, nu zic nu, dar niciodata la fel ca si cu benzina. Cu alcol, frectie, carmol si altele de genul lor, nu am reusit nici macar s-o pornec, nici in amestec cu benzina (cu care nu sunt miscibile). Am incerca noi si astazi combinatii, daca pretul per km ar fii mai mic.

====================

Problema poluarii se pune la modul global, nu conteaza daca poluezi pe strada sau pe camp! Conteaza cantitatea, depasirea asazisei normalitati, gravitatea pe termen lung si scurt, timpul de refacera a mediului, etc. De ce crezi ca motorul cu aer comprimat, super ecologic in functionare, nu a fost si nu este promovat? Pentru ca inca nu sa descoperit incarcarea buteliilor cu aer, fara poluare sau cu poluare mai mica decat a motorului pe benzina pentru aceeasi lucru mecanic efectuat.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...