Jump to content

Recommended Posts

Buna as vrea sa aflu de la voi niste modalitati prin care as putea mari viteza de deplasare al unui enduro (pentru ca motocicleta este de capacitate mica 80 de cm ,Honda Crm) eu ma gandeam sa fac asta pentru ca e destul de obositor sa te deplasezi pe distante lungi cu o viteza de 70/h .La ce m-a gandit eu pana acu inafara solutiei de a mari capacitatea cilindrica prin alezaj , ma gandeam sa pun un pinion mai mare la roata din spate ,stiu ca ii va scadea puterea ,dar ii va creste viteza de deplasare proportional cu turatiile motorului in treapta a 6-a ,mentionez ca primele 3 trepte de viteza sunt foarte scurte .Va rog nu vreau sa citesc raspunsuri de genu ,, cumparati un motor mai mare " pentru ca poate unii atat isi pot permite deocamdata .Voi ce parere aveti este bine sau imi va putea crea probleme la motor datorita solicitarii mecanice ?Multumesc anticipat

Edited by motoaddicted.atti
Link to post
Share on other sites

Invers: trebuie sa-i pui un pinion mai mic la roata spate si un pinion mai mare la motor. Ca la bicicleta (motorul fiind picioarele).

Si sa-i pui cauciucuri de strada, fara crampoane.

Si sa o faci mai aerodinamica: ceva carenaj si sa stai aplecat pe ea.

Si sa o inmatriculezi la politie.

 

PS: Ia-ti alta motocicleta.

 

 

 

PS: Salut. Am o Honda CBR de 80 cc. As vrea sa o transform in cross. Ma gandeam sa-i micsorez raportul pinioanelor. Este deranjant sa mergi cu peste 150 km/h prin padure. Ce credeti? Oare modificarea va afecta motorul? Se va tura excesiv? Va creste consumul?

Edited by andrei belcic
Link to post
Share on other sites

Daca atinge rapid cei 70 km/h de care zici si acolo se plafoneaza din cauza turatiei inseamna ca ar avea suficienta putere si trebuie umblat la pinioane. Incearca modificare intr-un raport de 1,3 sau 1,4 adica nr de dinti impartit la 1,3 ti-ar asigura o viteza de 91 km/h la turatia la care acum ai 70 km/h.

Odata cu viteza creste rapid puterea necesara de la motor,trebuie sa fii atent la aerodinamica asa cum zice Andrei,cauciucuri,pozitie,carene. Daca atingi in treapta 5 viteza maxima apoi in treapta 6 nu mai are putere trebuie sa mai reduci raportul,plecarea de pe loc va fi putin mai lunga ca si cum ai pleca direct cu treapta 2.

(pinion fata nou / pinion fata vechi)*(pinion spate vechi/pinion spate nou)=coeficient total daca vrei sa le modifici pe ambele.

Link to post
Share on other sites
Invers: trebuie sa-i pui un pinion mai mic la roata spate si un pinion mai mare la motor. Ca la bicicleta (motorul fiind picioarele).

Si sa-i pui cauciucuri de strada, fara crampoane.

Si sa o faci mai aerodinamica: ceva carenaj si sa stai aplecat pe ea.

Si sa o inmatriculezi la politie.

 

PS: Ia-ti alta motocicleta.

 

 

 

PS: Salut. Am o Honda CBR de 80 cc. As vrea sa o transform in cross. Ma gandeam sa-i micsorez raportul pinioanelor. Este deranjant sa mergi cu peste 150 km/h prin padure. Ce credeti? Oare modificarea va afecta motorul? Se va tura excesiv? Va creste consumul?

DA asa e cum spui tu , eu deja modificarile la aerodinamica ,cauciucuri de strada si carenaj usor le-am facut si e inmatriculata de 3 ani ,doar chestia cea mai importanta cu pinioanele nu le stiam si nu le am facute .Multumesc mult pentru raspuns !

Mesaj completat

Daca atinge rapid cei 70 km/h de care zici si acolo se plafoneaza din cauza turatiei inseamna ca ar avea suficienta putere si trebuie umblat la pinioane. Incearca modificare intr-un raport de 1,3 sau 1,4 adica nr de dinti impartit la 1,3 ti-ar asigura o viteza de 91 km/h la turatia la care acum ai 70 km/h.

Odata cu viteza creste rapid puterea necesara de la motor,trebuie sa fii atent la aerodinamica asa cum zice Andrei,cauciucuri,pozitie,carene. Daca atingi in treapta 5 viteza maxima apoi in treapta 6 nu mai are putere trebuie sa mai reduci raportul,plecarea de pe loc va fi putin mai lunga ca si cum ai pleca direct cu treapta 2.

(pinion fata nou / pinion fata vechi)*(pinion spate vechi/pinion spate nou)=coeficient total daca vrei sa le modifici pe ambele.

Am sa ma uit sa vad numarul de dinti al pinioanelor si sa masor diametrul si apoi voi cauta pinioane opuse ca dimensiune celor care le am acu pe motor .Multumesc de raspuns !

Mesaj completat

Daca atinge rapid cei 70 km/h de care zici si acolo se plafoneaza din cauza turatiei inseamna ca ar avea suficienta putere si trebuie umblat la pinioane. Incearca modificare intr-un raport de 1,3 sau 1,4 adica nr de dinti impartit la 1,3 ti-ar asigura o viteza de 91 km/h la turatia la care acum ai 70 km/h.

Odata cu viteza creste rapid puterea necesara de la motor,trebuie sa fii atent la aerodinamica asa cum zice Andrei,cauciucuri,pozitie,carene. Daca atingi in treapta 5 viteza maxima apoi in treapta 6 nu mai are putere trebuie sa mai reduci raportul,plecarea de pe loc va fi putin mai lunga ca si cum ai pleca direct cu treapta 2.

(pinion fata nou / pinion fata vechi)*(pinion spate vechi/pinion spate nou)=coeficient total daca vrei sa le modifici pe ambele.

Am sa ma uit sa vad numarul de dinti al pinioanelor si sa masor diametrul si apoi voi cauta pinioane opuse ca dimensiune celor care le am acu pe motor .Multumesc de raspuns !

Edited by motoaddicted.atti
Link to post
Share on other sites
Buna as vrea sa aflu de la voi niste modalitati prin care as putea mari viteza de deplasare al unui enduro (pentru ca motocicleta este de capacitate mica 80 de cm ,Honda Crm) eu ma gandeam sa fac asta pentru ca e destul de obositor sa te deplasezi pe distante lungi cu o viteza de 70/h .La ce m-a gandit eu pana acu inafara solutiei de a mari capacitatea cilindrica prin alezaj , ma gandeam sa pun un pinion mai mare la roata din spate ,stiu ca ii va scadea puterea ,dar ii va creste viteza de deplasare proportional cu turatiile motorului in treapta a 6-a ,mentionez ca primele 3 trepte de viteza sunt foarte scurte .Va rog nu vreau sa citesc raspunsuri de genu ,, cumparati un motor mai mare " pentru ca poate unii atat isi pot permite deocamdata .Voi ce parere aveti este bine sau imi va putea crea probleme la motor datorita solicitarii mecanice ?Multumesc anticipat

salut

exista niste motive intemeiate pt care mobra ta are raportul asta,,,,

da, poti sa modifici raportul pinioanelor, dar, nu sunt convins ca o sa iti convina cum va merge pe offroad

chiar si pe asfalt o sa fie greu pt mobra, in sensul ca o sa trebuiasca sa tragi mai tare de ea, schimband vitezele in ture mai mari

ambreiajul va fi de asemenea mai solicitat la pornirea de pe loc

numa bine

Link to post
Share on other sites

salut

exista niste motive intemeiate pt care mobra ta are raportul asta,,,,

da, poti sa modifici raportul pinioanelor, dar, nu sunt convins ca o sa iti convina cum va merge pe offroad

chiar si pe asfalt o sa fie greu pt mobra, in sensul ca o sa trebuiasca sa tragi mai tare de ea, schimband vitezele in ture mai mari

ambreiajul va fi de asemenea mai solicitat la pornirea de pe loc

numa bine

[/quote

Ma gandeam si eu la problema asta dar avand in vedere ca primele 3 trepte sunt foarte scurte nu cred ca va fi o diferenta atat de mare incat sa trebuiasca sa trag mai tare de ea ,atat de scurte sunt primele trepte ca nu ajunge nici la 30 de km la ora... sunt pentru forta ,voi vedea daca e asa cum spui tu voi renunta la modificare si o voi lasa cum este.

Link to post
Share on other sites

Daca plecarea de pe loc cu treapta 2 sau 3 e lejera inseamna ca ai de unde sa modifici, practic e ca si cand renunti la treapta 1 si capeti treapta 7.

Nu e teorie ce spun,am modificat cu un raport de 1.3 un Kakasaki Eliminator 250 si cu 1.42 un Sachs 125.

Edited by Penetru
Link to post
Share on other sites

Ma gandeam si eu la problema asta dar avand in vedere ca primele 3 trepte sunt foarte scurte nu cred ca va fi o diferenta atat de mare incat sa trebuiasca sa trag mai tare de ea ,atat de scurte sunt primele trepte ca nu ajunge nici la 30 de km la ora... sunt pentru forta ,voi vedea daca e asa cum spui tu voi renunta la modificare si o voi lasa cum este.

eu am avut pe Dominator raport de 15-42

asa am luat-o, am zis ca e ok,,,,,,,,,

s-a uzat kitul de lant, am avut altul,,,,,cu raport 15-47

fuge mai incet, dar se schimba vitezele mult mai frumos acum,,,,e mai prietenoasa

raportul original. am aflat ulterior, ar fi 15-45

trage si tu linie,,,,,,

sunt f curios cum o sa simti mobra ta dupa modificarea raportului

te rog sa ma tii la curent

numa bine

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Invers: trebuie sa-i pui un pinion mai mic la roata spate si un pinion mai mare la motor. Ca la bicicleta (motorul fiind picioarele).

Si sa-i pui cauciucuri de strada, fara crampoane.

Si sa o faci mai aerodinamica: ceva carenaj si sa stai aplecat pe ea.

Si sa o inmatriculezi la politie.

 

PS: Ia-ti alta motocicleta.

 

 

 

PS: Salut. Am o Honda CBR de 80 cc. As vrea sa o transform in cross. Ma gandeam sa-i micsorez raportul pinioanelor. Este deranjant sa mergi cu peste 150 km/h prin padure. Ce credeti? Oare modificarea va afecta motorul? Se va tura excesiv? Va creste consumul?

:huh: :D Inca vreo doua,trei posturi ca asta si dupa ce isi rezolva omu problema,putem transforma numele topicului in "Bancuri de enduristi"

Mesaj completat

PS: Ia-ti alta motocicleta.

Si omu` spunea:."Va rog nu vreau sa citesc raspunsuri de genu ,, cumparati un motor mai mare " pentru ca poate unii atat isi pot permite deocamdata" .

CRIMINAL!!!! ;)

Edited by PURE PASSION
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...