p-s Postat Aprilie 14, 2004 Share Postat Aprilie 14, 2004 Am o problema, poate ma ajutati...e vorba de o Yamaha Virago 250 si cand in sfarsit am primit numerele de inmatriculare, surpriza...nu mai porneste.. Am impins-o, a pornit, cand am ajuns la benzinarie, s-a oprit motorul la relanti. Dupa mai multe teste mi-am dat seama ca atunci cand e farul aprins se opreste. Am desfacut saua si am trecut la masuratori pe baterie. Bateria, in repaus are 11,29 V, cand apas butonul de pornire scade la 3 V. Dupa ce o pornesc impinsa, cand aprind farul, tensiunea scade treptat pana se opreste motorul. Cu farul stins se pastreaza o valoare cuprinsa intre 11 si 12 si ceva, in functie de turatia motorului. Cand am incercat sa o mai pornesc de la buton se aude un carait dintr-un dispozitiv aflat in fata bateriei, o chestie rotunda in care intra un fir de la borna de +. Precizez ca nivelul electrolitului in baterie e la limita. Va salut si va multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Aprilie 14, 2004 Share Postat Aprilie 14, 2004 schimba bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex M Postat Aprilie 15, 2004 Share Postat Aprilie 15, 2004 Motocicleta ta nu incarca. Sunetul releului demarorului se datoreaza tensiunii scazute a bateriei (sub sarcina) .Lipsa incarcarii se poate datora (in spata la yamaha)puntii regulator-rectificator defecte sau cuplei oxidate , dar ar putea fi si statorul sau firul + de la iesirea puntii intrerupt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
p-s Postat Aprilie 16, 2004 Autor Share Postat Aprilie 16, 2004 Cred ca am identificat problema, reusind sa o pornesc fara nici o problema cu ajutorul unor cabluri legate la bateria de la masina. In consecinta, bateria este la un mester care va verifica concentratia aciului, o va incarca la redresor si imi va da verdictul. Va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 16, 2004 Share Postat Aprilie 16, 2004 Asta nu inseamna ca ai rezolvat problema. Ci doar ai tratat efectele problemei. Bateria trebuie sa fie incarcata de sistemul electric (generatorul de curent) al motocicletei. Bateria trebuie sa furnizeze curent doar la pornire, atat, apoi ea devine un consumator care se alimenteaza de la sursa de energie (alternator, dinam, magnetou, ce-o fi ala) a motocicletei. Deci ceea ce trebuia tu sa faci era sa masori tensiunea care ajunge la bornele bateriei cu motorul pornit (sa se invarta generatorul de curent). Daca in momentul asta nu ai o tensiune de peste 12.5 voltzi, inseamna ca bateria aia nu va primi deloc curent din sistem si nu va face decat sa se descarce, incet, incet..... O alta proba ar fi ca dupa ce pornesti motorul (cu bateria de masina), sa deconectezi aceasta baterie si motorul ar trebui sa continue sa mearga (sa-si ia curentul de scanteie direct din alternator), dar nici in cazul asta nu ai sigurantza ca tensiunea in sistem urca la 12.5 Voltzi, deci bateria tot nu se va incarca in veci....) Manevra asta se zice ca ar fi riscanta, deci merge sa lasi bateria de masina cuplata, sa pui si voltmetrul si sa vezi daca tensiunea indicata la bornele bateriei creste peste 12.5 - 13 V (valoare mai mare decat cat arata cand motorul e oprit) cand turezi motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Aprilie 16, 2004 Share Postat Aprilie 16, 2004 omul abia si-a cumparat-o. pare mai probabil sa fie bateria veche decat sa aiba alternatorul futat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi P Postat Aprilie 16, 2004 Share Postat Aprilie 16, 2004 Moshulik, citeste primul mesaj. Dupa ce porneste motorul are tensiune in baterie. P-S cumpara o alta baterie si ai rezolvat problema. E putin probabil sa o poti reconditiona. ADI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
p-s Postat Aprilie 16, 2004 Autor Share Postat Aprilie 16, 2004 Maine dimineata, sambata, iau bateria de la mester si va dau de stire. Va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 16, 2004 Share Postat Aprilie 16, 2004 Cu farul stins se pastreaza o valoare cuprinsa intre 11 si 12 si ceva, in functie de turatia motorului. Deci... cu farul stins, in functzie de turatzia motorului, voltmetrul trebuia sa indice mult peste 12V, nu intre 11 si 12, ci intre 12.5 si 13.5, daca sistemul de incarcare ar fi in firea lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
carlos* Postat Aprilie 17, 2004 Share Postat Aprilie 17, 2004 Hai noroc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
carlos* Postat Aprilie 17, 2004 Share Postat Aprilie 17, 2004 Hai noroc! Am o problema asemanatoare cu bateria. Tensiunea masurata in baterie este ok 12,5 - 13 V dar nu are amperajul necesar ca sa dea scinteie. Cu cabluri de la masina o pornesc si eu, oricum dupa aia ramine pe alternator care o incarca putin cit sa o i-a la automat daca o opresc dar peste noapte nu tine curent in ea si se descarca. Problema, eu cred ca este puterea ( amperii ) bateriei care are vreun element bulit inauntru. Cel putin asa e in cazul meu, tre' sa cumpar o noua baterie ca sa fiu sigur ca nu ramin pe undeva. Multa bafta! Peace!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
p-s Postat Aprilie 20, 2004 Autor Share Postat Aprilie 20, 2004 Bateria a fost descarcata..E de inteles, avand in vedere faptul ca a stat 2 luni nepornita, in Romania, si cine stie cat in Germania. Problema s-a rezolvat deci declar topicul inchis. Salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.