Sari la conținut

Ajutor setari suspensii


rau_tavi
 Share

Postări Recomandate

Da,asa o sa fac.In manual spune ca se face masurand nivelul doar daca este necesar.Nu stiu ce inseamna "necesar" la ei.Dar eu consider ca e mai mica eroare daca pui la ml decat la nivel.Poate sa mai ramana pe acolo aer si iti da un nivel gresit al uleiului.Fiecare face cum vrea,dar eu consider ca e mai ok cu ml.

pai daca o iei asa si pe bidon mai ramane ceva etc...., Nu este cazul!!! In cazul tau asa este cel mai simplu acum ca sa numai desfaci suspensia! Completezi diferenta. (trebuie sa fii sigur ca stii cat a pus in service!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca o iei asa si pe bidon mai ramane ceva etc...., Nu este cazul!!! In cazul tau asa este cel mai simplu acum ca sa numai desfaci suspensia! Completezi diferenta. (trebuie sa fii sigur ca stii cat a pus in service!)

Stiu sigur cat a pus ca tot ma chinuiam sa gasesc un prieten care sa aibe un manual de kawa in calculator.Oricum am bidonul ala si mai sunt 250 ml.Ramane sa cumpar o cheie mai mare pentru capacul ala.Are idee cineva de cat este la 636?

Cheie pentru reglat arc suspensie spate e chiar necesara?Am vazut mai mult multi ca fac cu surubelnita si ciocan.Nu erau amatori ci erau cei din Twist.of.the.Wrist.II.SAG.adjustment.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu sigur cat a pus ca tot ma chinuiam sa gasesc un prieten care sa aibe un manual de kawa in calculator.Oricum am bidonul ala si mai sunt 250 ml.Ramane sa cumpar o cheie mai mare pentru capacul ala.Are idee cineva de cat este la 636?

Cheie pentru reglat arc suspensie spate e chiar necesara?Am vazut mai mult multi ca fac cu surubelnita si ciocan.Nu erau amatori ci erau cei din Twist.of.the.Wrist.II.SAG.adjustment.

parca 24 este!!!

da, merge si cu surubelnita!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Da,asa o sa fac.In manual spune ca se face masurand nivelul doar daca este necesar.Nu stiu ce inseamna "necesar" la ei.Dar eu consider ca e mai mica eroare daca pui la ml decat la nivel.Poate sa mai ramana pe acolo aer si iti da un nivel gresit al uleiului.Fiecare face cum vrea,dar eu consider ca e mai ok cu ml.

 

 

se face si aerisire la amortizor! cel putin un mecanic care se respecta asa face...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
detaliaza! cum? cand? de ce?

 

 

la orice motor cu furca o idee "mai smechera" se aeriseste cand schimbi uleiul, bagi o cantitate de ulei, aerisesti, completezi pana la nivel. ideea cu nivelul este ca se modifica (in limite rezonabile) "arcul" format din aerul care este deasupra uleiului. un motor (vechi dealtfel) care are procedura asta descrisa in manual este zx4r de exemplu. nu stiu daca toate variantele (dar cred ca da, parca toate au aceeasi furca) dar sunt 100% sigur de varianta din '94... mille la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Tot la vorba mea vei ajunge...

 

In suspensia de fata nu se baga-scoate aier!!! Doar in cazul celor ce folosesc suspensii fata de 20 000euro cu camera compensatoare si ala e azot nu aier. Furca la enduro are un surubel sus care i se mai da drumu ptr a elimina gazele produse la utilizare. Sunt niste ventile care se monteaza pe capul amortizorului ptr a da afara gazele in regim competitional la enduro-cross.

 

Sfatul meu fara sa ametesti total furca aia e sa iti iei manualul si sa te concentrezi ptr a face exact cum scrie. Dar asta e sfatul meu vis a vis de toate discutiile astea.

 

Ajutor setari suspensii e doar pe bani Bro. Ceea ce e in scris nu poate inlocui mana celor care stiu ce-i aia suspensie.

 

Nu ti-am raspuns caci sunt un Varu Alifie de isi cauta clienti! Ti-am dat in jurul casei tale cei ce m-asi baza ca te pot ajuta cu asta.

 

La Racetek aceasta operatiune in regim original de serie cu tot inclus e 100Euro, nu ma plang nici de clienti si nici de faptul ca vreodata ar fi spus cineva ca nu e total multumit de operatie.

 

Mergi la aia de stiu si fa-o, asta daca chiar ai nevoie de Ajutor...

 

Daca nu foloseai cuvantul Ajutor, nu ma bagam!

 

P.S. Nu faceti ceea ce intalniti in indrumarile scrise aici. Va va costa mult mai mult decat daca duceti moto la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la un anumit nivel se pot da sfaturi gratis, daca se vrea altceva (competitie) atunci cei care au ajuns la un anumit nivel de cunostiinte, cheltuind bani lor, timpul lor, facand sacrificii sa ajunga sa participe, etc... e normal sa nu faca si sa nu dea sfaturi gratis!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sincer as vrea sa pot spune prin cuvinte ceea ce simt dar nu se poate. Nu poti regla suspensii fara se te urci pe motor si sa simti cum merg suspensiile sau macar sa vezi pe altul cum merge si cum se comporta motocicleta. Personal am inteles ca ar vrea o situatie de mijloc intre Enduro si Supermoto ceea ce duce direct la un seting al suspensiei de Motocross. I-am dat persoanele care pot face asta sau poftim cartea... Seteaza suspensia in sistem motocross.

In alta ordine de idei am vazut piloti la Enduro Cross care mergeau cu furca pe fata aproape sudata si totusi castigau. Astia sunt ori foarte talentati si norocosi ori extraterestri... Nemtii mergeau fara suspensie spate cu tot cu atasi dar asta revenind la subiect nu inseamna nimic. Apsolut nimic. Scoate sutica si nu-ti bate capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Tot la vorba mea vei ajunge...

 

In suspensia de fata nu se baga-scoate aier!!! Doar in cazul celor ce folosesc suspensii fata de 20 000euro cu camera compensatoare si ala e azot nu aier. Furca la enduro are un surubel sus care i se mai da drumu ptr a elimina gazele produse la utilizare. Sunt niste ventile care se monteaza pe capul amortizorului ptr a da afara gazele in regim competitional la enduro-cross.

 

Sfatul meu fara sa ametesti total furca aia e sa iti iei manualul si sa te concentrezi ptr a face exact cum scrie. Dar asta e sfatul meu vis a vis de toate discutiile astea.

 

Ajutor setari suspensii e doar pe bani Bro. Ceea ce e in scris nu poate inlocui mana celor care stiu ce-i aia suspensie.

 

Nu ti-am raspuns caci sunt un Varu Alifie de isi cauta clienti! Ti-am dat in jurul casei tale cei ce m-asi baza ca te pot ajuta cu asta.

 

La Racetek aceasta operatiune in regim original de serie cu tot inclus e 100Euro, nu ma plang nici de clienti si nici de faptul ca vreodata ar fi spus cineva ca nu e total multumit de operatie.

 

Mergi la aia de stiu si fa-o, asta daca chiar ai nevoie de Ajutor...

 

Daca nu foloseai cuvantul Ajutor, nu ma bagam!

 

P.S. Nu faceti ceea ce intalniti in indrumarile scrise aici. Va va costa mult mai mult decat daca duceti moto la service.

 

Hai las-o moarta, in primul rand sa stii ca pentru setarea suspensiilor, 150 euro cum ai sugerat tu este o suma enorma.

 

Intradevar in suspensia fata NU se baga aer dar asta nu inseamna ca acolo nu este aer, avea dreptate cel care a spus ca se face aerisirea in cazul in care se schimba uleiul, la fel avea dreptate si cel care recomanda schimbarea uleiului decat completarea acestuia, asta pentru ca uleiul ar fi bine sa fie pus cel cu vascozitatea corecta.

 

Rau_tavi iti recomand sa folosesti setarile standard din manual(tinand cont de faptul ca ai 70 kg), intre timp cand iti vei da seama ca trebuie ceva modificat vei fi si in masura sa stii ce si cum trebuie modificat.

 

Wawesh la tine recomand schimbarea uleiului, daca in manual scria 5w atunci 5w ar fi trebuit sa iti puna, daca au pus 10w asta inseamna ca suspensiile se vor intari considerabil din acest motiv cred ca ti-au pus mai putin ulei intrucat cu cat coloana de aer ramasa este mai mare cu atat suspensia este mai moale, deci probabil ca au incercat sa compenseze vascozitatea uleiului prin coloana de aer.

Nu cred ca sunt atat de buni fizicieni incat sa calculeze diferenta de nivel corespunzator, in locul tau as merge cu motorul la ei sa imi schimbe uleiul cu unul corespunzator, le-ai platit pentru un serviciu si nu vad de ce ai remedia tu eroarea lor.

 

Livanu aerisirea despre care vorbea Stress & LP(omul cu sange albastru) se face pentru a elimina cantitatea de aer ramasa prin furca(altfel umplerea telescopului "la nivel" nu ar avea acuratete).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai las-o moarta, in primul rand sa stii ca pentru setarea suspensiilor, 150 euro cum ai sugerat tu este o suma enorma.

 

Intradevar in suspensia fata NU se baga aer dar asta nu inseamna ca acolo nu este aer, avea dreptate cel care a spus ca se face aerisirea in cazul in care se schimba uleiul, la fel avea dreptate si cel care recomanda schimbarea uleiului decat completarea acestuia, asta pentru ca uleiul ar fi bine sa fie pus cel cu vascozitatea corecta.

 

Rau_tavi iti recomand sa folosesti setarile standard din manual(tinand cont de faptul ca ai 70 kg), intre timp cand iti vei da seama ca trebuie ceva modificat vei fi si in masura sa stii ce si cum trebuie modificat.

Care ar fi setarile standard atat pentru fata cat si pt spate pls.

Wawesh la tine recomand schimbarea uleiului, daca in manual scria 5w atunci 5w ar fi trebuit sa iti puna, daca au pus 10w asta inseamna ca suspensiile se vor intari considerabil din acest motiv cred ca ti-au pus mai putin ulei intrucat cu cat coloana de aer ramasa este mai mare cu atat suspensia este mai moale, deci probabil ca au incercat sa compenseze vascozitatea uleiului prin coloana de aer.

Nu cred ca sunt atat de buni fizicieni incat sa calculeze diferenta de nivel corespunzator, in locul tau as merge cu motorul la ei sa imi schimbe uleiul cu unul corespunzator, le-ai platit pentru un serviciu si nu vad de ce ai remedia tu eroarea lor.

 

Livanu aerisirea despre care vorbea Stress & LP(omul cu sange albastru) se face pentru a elimina cantitatea de aer ramasa prin furca(altfel umplerea telescopului "la nivel" nu ar avea acuratete).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am completat si eu in furca diferenta(51 ml in fiecare).Mi le-am reglat mai tare inainte sa fac asta(cu 10 W trebuie sa dau aproape de tot spre low ca sa fie acceptabile de moi.Reglajele lucreaza.

 

Ideea ca mie imi plac mai tari ca se simte altfel motoreta.Raspunde mai bine.Problema e ca eram prin Bucuresti,am luat o curba pe la 50 la ora,eram destul de aplecat si erau denivelari.Dintr-o denivelare mi-a zburat roata fata in aer.Deja am crezut ca o sa cad,dar nu s-a intamplat asta.Nu stiu cum.

 

 

Asa ca am lasat figurile si le-am facut mai moi.Am luat curba aia si s-a comportat ok dupaia.La vara o sa fie mai ok cand se incalzeste.

Mesaj completat

Revin cu o intrebare.Dupa ce am adaug 50 de ml ca sa fac cum scrie in manual au aparut niste zgomete ciudate in furca.Face cateodata crr crr.Am in furca 425 ml de ulei 10w.In carte scrie ca trecut 425-428ml 5w.

A mai intalnit cineva aceasta problema?Ceva sfaturi?Sa scot iar furca si sa fac iar nivelul?Furca nu a avut niciodata vreun accident sau ceva de genul.In service mi-a pus 375*2 ml.Mi-au ramas in sticla 250 ml.Asa am calculat cei 50 ml.

Pot sa mai merg cu ea pana sambata cu zgomotele astea?

Mesaj completat

Din ce am mai intrebat/citit prin manual,zgomotul vine din cauza nivelului de ulei.Probabil e prea mult.Nu stiu daca vascozitatea influenteaza cantitatea de ulei ce trebuie pus.Ideea e ca la mine in furca e cat trebuie(dupa manual).Acuma nu stiu daca o fi pus mecanicul ala diferit in fiecare picior.Ar fi culmea.Cred ca o sa fac un topic separat.Ceva sfaturi?

Mesaj completat

Eu pun intrebarea tot eu raspund.E prea mult ulei in furca.Nu stiu cum,dar astea sunt simptomele.Ideea e ca e grava situatia si am aflat ca era posibil ca presiunea sa arunce semeringul afara si cadeam sigur .O sa desfac iar furca si o sa scot 25 ml din ea cu un furtun.Dupaia o sa vad daca se mai aude ceva si daca tot se aude mai scot inca 25ml.Stiu ca cel mai bine era o desfac de tot sa masor nivelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomote in furca? adica te apesi pe o jamba, care este demontata de pe motocicleta si face crr???

sau jambele sunt pe moto( in cazul asta sigur zgomotul este de la altceva)?

nu este nici o problema ca ai pus ulei 10w fata de 5w!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am dat jos furca de pe motor.Doar am desfacut capacul si am adaugat diferenta.In sticla din 1 l mai erau 250ml.Inseamna ca daca a bagat egal in fiecare picior erau 375 ml pe jamba.Eu am adaugat 50 ml ca sa ajung la valoarea din manual--425ml.Fix dupa asta la primul drum au aparut zgomote.Daca accelerez scurta si se decomprima furca se aude sau la gropi mici.In manual scrie ca daca se aud zgomote trebuie sa se verifice nivelul de ulei.O sa scot zilele astea 25 ml din fiecare si vad daca se mai aude.Daca se mai aude scot ce am bagat.

Tu vrei sa zici ca nu e de la furca si se poate sa fie de la rulmentii de jug.De aia zici?Imi e greu sa cred,ar fi prea mare coincidenta sa se duca fix dupa ce am adaugat ulei.Inainte nu se auzea nici un zgomot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomotul poate sa fie de la orice altceva: placute, aripa fata, etc....

cel mai bine da furca jos!

vad ca ai BYK la numar, cumva ai luat motoreta de la un baiat Daniel de langa vitan?

Editat de livanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomotul poate sa fie de la orice altceva: placute, aripa fata, etc....

cel mai bine da furca jos!

vad ca ai BYK la numar, cumva ai luat motoreta de la un baiat Daniel de langa vitan?

Da,a lui a fost.

Eu tot cred ca e de acolo.O sa desfac astazi sau maine.Ideea e ca nu mai am la indemana cheia de 32.Dar pot sa cumpar o tubulara lunga .A incercat cineva sa desfaca cu tubulara lunga?Sau merge doar cu fixa?Eu zic ca merge.Ma refer daca are loc de reglaje.

http://magazinulcuscule.ro/produse/yato/yt...-lunga-12-32-mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu motocicleta, si nu este sigur de la suspensii, facea si inainte asa, dar nu ai auzit tu!! nu te speria nu este nimic grav din ce imi aduc eu aminte parca de la carene este sau ceva asemanator, dar nu este sigur de la furca!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu motocicleta, si nu este sigur de la suspensii, facea si inainte asa, dar nu ai auzit tu!! nu te speria nu este nimic grav din ce imi aduc eu aminte parca de la carene este sau ceva asemanator, dar nu este sigur de la furca!!!

In 10000 km nu a facut deloc asa.Poate zici ca se mai lovea furtunul de frana de aripa fata ca nu avea ala de legat.Acuma e alt sunet.Eu am schimbat furtunele cu race si sunt legate.Fix dupa ce am schimbat uleiul a inceput sa se auda.Am vorbit cu mai multi si au zis ca e prea mult ulei.O sa ma uit pe acolo sa vad daca este posibil sa pocneasca de undeva.O sa pun pe cineva,cel mai probabil.Acuma sunt prins cu treaba si nu stiu daca o sa ajung pana vineri.Trebuie sa iau si tubulara aia de 32.

 

Mesaj completat

Livanu,ai avut dreptate,nu era de la suspensie.Dupa ce am am stat o noapte intreaga sa desfac motoreta sa vad de unde se aude,pana la urma am cautat pe forum la americani si acolo l-am gasit pe unu care avea aceeasi problema.Era slabit surubul de la crash-pad,nu foarte mult,dar suficient.Nici nu se auzea la prindere,ci prin alte locuri.Aia din america au ajuns sa dea jos toata furca,juguri,airbox,etc.E o problema cam aiurea de depistat.Surubul ala nu era slabit,ci nu destul de strans.M-a indus in eroare si ca am pus uleiul in furca.Se auzea cand lucra furca.Oricum,e bine ca am rezolvat.

Multumesc de raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...