Doru Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Asemanator cu ceea ce a scris spydy: ies din Carrefour Militari si o iau spre Centura sa ma intorc in Buc. In apropierea intersectiei cu Centura, incetinesc (trebuia sa ma asigur de masini si de praful, nisipul si denivelarile obisnuite cam fiecarei intersectii de pe la noi), ma las un pic pe dreapta (preventiv sa nu intre cineva de pe Centura ma cu viteza) si imediat sunt depasit de o Avensis neagra. La intersectie, desi era foarte aproape de mine (il puteam atinge cu mana), imi tai fata virand dreapta: pisc frana si ma opresc, sar de pe mobra, lasand-o pe acesta pe dreapta. La cum a luat virajul prostul ala, am crezut ca cu spatele va trece peste mine. Fug dupa el sa-i dau o piatra in luneta, dar era deja departe: nicimnumarul nu l-am mai vazut (sunt si ochelarist). Consecinte: carena dreapta zgariata putin de la pietrisul de pe jos (am o CBR 600 F3). Nu trece o luna si plec spre servici. La iesirea dintre blocuri, trebuia sa ma inscriu dreapta pe Sos. Alexandriei (stau in Rahova). Ma uit in fata-dreapta: nimic (atat cat am putut sa vad de masinile parcate pe marginea drumului). Ma uit stanga sa ma asigur de traficul de pe Sos. Alexandiei (eu ma opresc la intrarea in Alexandriei) si cand intorc privirea inainte: un biciclist la mai putin de 1m in fata mea! Iar pisc frana (frana fata, cu ghidonul indreptat spre dreapta) si sigur, ca iar pun mobra jos. Tot pe dreapta. Era mai bine sa lovesc handicapatul care a venit de pe contrasens de pe Alexandiei? Deci nu numai refulatii cu masini sunt periculosi, ci si handicapatii de biciclisti (pe astia din urma incepand cu noul regulament poate ii vom putea calca in astfel de situatii - poate nu mai culc mobra). Voi ce credeti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thot Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Asemanator cu ceea ce a scris spydy: ies din Carrefour Militari si o iau spre Centura sa ma intorc in Buc. In Voi ce credeti? Cred ca trebuie sa te inveti cu frana, Fii si tu mai atent ca idioti de genul asta sunt peste tot. Era sa fac preinfact cand am incercat sa ies pe calea dorobantilor de pe o straduta, ma asigur temeinic in stanga - nu vine nimic, ma uit in dreapta -liber, nu sunt pietoni, incep sa inaintez usor si ma uit iar in stanga, in momentul ala m-am speriat rau de tot cand m-am trezit cu un dobitoc care taiase cu scart liniile duble de pe calea dorobantilor sa intre pe straduta de pe care ieseam eu si opreste brusc langa mine. Am crezut ca ma zboara. Era o dacie papuc plina de muncitori care se uitau dusmanos la mine ca nu ma misc mai rpd sa-i poata da blana, iar eu incercam sa-mi reculeg inima din gat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Din experienta recomand, ca la viteze mici si locuri periculoase (nisip, apa, noroi, balega si alte asemenea) folositi frana spate. Cu aia de fata am patit-o si eu la 20/h, pe nisip, da nu m-am invatat minte... tot pe fata franez, mai putin in caz de carosabil umed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahonen Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Si chiar daca situatia pare ca se complica nu abuzati de frana spate decat pe nisipuri. Ca pe asfalt am facuti io un voblaj azi de toata frumusetea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Si chiar daca situatia pare ca se complica nu abuzati de frana spate decat pe nisipuri. Ca pe asfalt am facuti io un voblaj azi de toata frumusetea Exista o regula care spune ca la viteza mare si frana spatecu blocarea rotii, nu trebuie sa deblochezi roata brusc daca nu vrei sa zbori de pe motocicleta. La viteze mici in oras este recomandata, fara a bloca roata normal, combinata cu o usoara franare si pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cratoi Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 am patit o si eu - inclinat-apare unu de nicaieri -frana fata rezultatul il stiti...m am invatat si franez fata si spatele usor cand sunt drept iar cand sunt inclinat sau am ghidonu virat spatele in afara pe curbe intru pregatit pe frana spate si usor de tot cu fata ....era sa o patesc urat daca nu citeam si eu rin motolife sau unvirs moto cum o mai salvezi putin daca intri in curba prea tare........veneam de la Resita si intr o curba destul de larga 120 lejer dar plina de verdeturi inalte de nu puteai sa vezi nimic,in varful curbei un cal cat casa,norocul meu ca eram citit si am intrat cu franele pregatite-am franat foarte foaarte usor ffata si tare pe spate pana am reusit sa ridic motoru si dup'aia rupe frana fata tata ca eera tonaju in fata si de se mai si speria ala eram.......asa ca frana spate pe curbe si fata cand motoru ii drept....dozajul depinde daca esti in oras sau afara ,de starea drumului si de ce ii pe el(nisip ,apa ,ulei,frunze gropi etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru Postat Octombrie 3, 2006 Autor Share Postat Octombrie 3, 2006 stiu schema cu frana spate, dar abia plecasem si aveam piciorul sub pedala da frana; asa ca pana sa il ridic deasupra, sa o calc...am piscat fata si m-am umplut de praf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blaster Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 (editat) si eu am patit-o cu un idiot de biciclist... S-a angajat in traversare pe trecere de pietoni(era pe bicicleta) si pe la mijloc s-a gandit ca e mai bine sa se intoarca... si a facut-o exact in fata mea... Consecinte: motorul pe jos, farul strambat. eu, nimic(cred ca aveam 15km/ora) Pana sa ridic motorul, idiotul a si disparut de langa mine... Editat Octombrie 3, 2006 de Blaster Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuningboy Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Eu unu folosesc frana spate concomitent cu frana fata. Pe serpentine de exemplu franez cat pot inainte de intrarea in curba, iar daca e nevoie in curba apas domol si frana spate. din cand in cand ma mai joc cu frana spate si pe piatra cubica si pe asfalt blocand roata...sa vad ce se intampla. pana acum nu am picat niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.