Sari la conținut

Rodaj


Postări Recomandate

cel mai important la rodaj e sa nu mergi cu motorul la turatii constante si sa nu depasesti o anumita turatie...in cartea ei sigur scrie asta.

de constant nu zice nimic, zice nu mai mult de 6000 turati in primi 500 km si 8000 500 - 1000 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati ani are garantie?

 

pare cam mare rodaj de 1000km la mobra... si de 125 , un rodaj adevarat e cam greu sa-i faci in trafic, mai bine fi atent la drum si nu-i rupe gura primele sute de km, si sa nu-l turezi in gol ...

 

bafta

3 ani.. pai sunt si incepator si nu prea o sa merg pe strazi aglomerate pana ma invat cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pe strazi, o scoti din oras pe un drum mai pustiu, nu te speria ca nu se intimpla nimic daca treci un pic de 6k ture sau prinzi 2 semafoare la rand (cam greu cu 125 :laugh:) )

 

dupa ce faci 1000 km schimba-i uleiu, dar probabil oricum trebuie dusa la garantie, sa te asiguri ca ti-au schimbat uleiu si nu il fura.

pai ea e luata din it dar e adusa in romania inca nu stiu unde o sa fac revizia :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spune ce scrie in manual sa faci

 

probabil ceva de genul - setare de carburator(nu stiu, e pe injectie?) se scot progresiv ceva limitari daca are asa ceva tinand cont ca e doar 125

si trebuie sa fie date turatiile de rodaj la diferite viteze, turatii care sunt mai mici decat cele de exploatare, si cam cati km trebuie sa te abtii. Mersul in turatie constanta nu e ok, dar daca mergi potolit in regim de "iti faci treaba" e ok, sa nu faci touring cu turatie constanta in aceeasi viteza 3 ore, trebuie sa schimbi vitezele, ca se rodeaza totul, nu doar cilindrul.

Dupa rodaj probabil te pune sa schimbi uleiul, treburi de-astea, nu sunt avioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spune ce scrie in manual sa faci

 

probabil ceva de genul - setare de carburator(nu stiu, e pe injectie?) se scot progresiv ceva limitari daca are asa ceva tinand cont ca e doar 125

si trebuie sa fie date turatiile de rodaj la diferite viteze, turatii care sunt mai mici decat cele de exploatare, si cam cati km trebuie sa te abtii. Mersul in turatie constanta nu e ok, dar daca mergi potolit in regim de "iti faci treaba" e ok, sa nu faci touring cu turatie constanta in aceeasi viteza 3 ore, trebuie sa schimbi vitezele, ca se rodeaza totul, nu doar cilindrul.

Dupa rodaj probabil te pune sa schimbi uleiul, treburi de-astea, nu sunt avioane.

Engine break-in

There is never a more important period in the life of your engine than the period between 0 and 1000km for the reason, you should read the fallowing material carefully. Since the engine is brand new, do not put an excessive load on it for the first 1000km. The various parts in the engine wear and polish themselves to the correct operating clearances. During this period, prolonged full-throttle operation or any condition that might result in engine overheating must be avoided.

 

0-500 Avoid prolonged operation above 6000r/min, After every hour of operation stop the engine then let it cool for five to ten minutes.Vary the engine speed from time to time Do not operate the engine at one set throttle position.

 

500-1000 Avoid prolonged operation above 8000 r/min, Rev the engine freely through the gears , but do not use full throttle at any time.

 

Da e pe injectie

Editat de Nate4u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0-500 Avoid prolonged operation above 6000r/min, After every hour of operation stop the engine then let it cool for five to ten minutes.Vary the engine speed from time to time Do not operate the engine at one set throttle position.

 

500-1000 Avoid prolonged operation above 8000 r/min, Rev the engine freely through the gears , but do not use full throttle at any time.

poi ce ti-am zis noi mai sus ...sa nu stai cu acceleratia in acelasi loc adica sa nu mergi constant si sa nu treci de 8 mii da roate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contrar parerii generale, recomandarea din manualul de operare nu este cea mai buna metoda de rodare a unui motor nou deoarece producatorii prefera sa ramana in zona de siguranta. Cea mai importanta perioada din viata unui motor nu este 0-1000km ci 0-100km.

 

Pe timpul primilor 100km trebuie evitata cu orice pret supra-incalzirea motorului care are ca fenomen imediat (si permanent) glazurarea honuirii cilindrilor (umplerea canalelor de honuire cu reziduuri de ulei ars). Daca dintr'un motiv sau altul acest fenomen s'a produs, singura solutie este re-honuirea cilindrilor si re-inceperea procesului de rodare. Rodarea se face in reprize de cate 10-15min, trecandu'se bland, fara sarcina, prin regimuri de turatie fluctuante, din ce in ce mai ridicate. Dupa cca 100km se recomanda cateva incursiuni in "red zone" (nu, nu este o gluma, toate motoarele noi nu ies pe poarta fabricii fara sa fi trecut un test "red-zone").

 

Acest prim rodaj va asigura pasuirea segmentilor pe cilindrii, atenuand varfurile canalelor de honuire suficient de mult pentru a nu mai permite fenomenul de "glazurare", insa lasandu'le suficient de adanci pentru a permite uleiului sa fie retinut in peretii cilindrilor si de a facilita lubrifierea.

 

Rodajul complet al unui motor implica mai apoi stabilizarea la nivel molecular a tuturor componentelor active si dureaza cateva mii de km. Pe toata aceasta perioada nu este recomandata folosirea uleiurilor sintetice.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

P.S. Cand am spus "fara sarcina", m'am referit la fara sarcina MARE (greutate mare, panta abrupta lunga, viteze excesive... etc.). A nu se intelege cu motorul pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca esti tu destept..... :D ...daca tot ai vazut ca toti il indruma spre manual trebuia si tu sa te ...bam,bam bam...sa se adune posturi ,nu?

 

raspunsurile simple ,concrete si la obiect!fara naratiune...

 

nu te umfla la mine ca nu am nica cu tine... :laugh: ..umplem forumu' cu povesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma umflu pentru ca oricum nu am la cine...

 

Rodajul este un subiect foarte controversat si trebuie sa recunosc ca si eu am privit initial cu reticenta unele opinii care intrau in contradictie cu "biblia" motocicletei (manualul). Totusi, dupa o mai atenta documentare si mai ales analizarea argumentelor acestora, mi'am schimbat parerea.

 

Fara a intra in amanunte (sau "naratiune" cum iti place tie) am explicat si argumentat principiul rodajului unui motor nou sau dupa reparatii capitala (mai important).

 

Cine vrea sa inteleaga bine, cine nu, nu! Nici o problema!

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o cumperi de noua si nu are nici un km, se recomanda sa o lasi pornita ceva timp. Capul pistonului sa isi faca luciu.

 

Atentie ... nu e 2T, ci 4T.

 

Cat de sarcina ... si in manualul Aprilia spunea sa nu mearga doua persoane, sau mai mult de 100 kg. Cine e mai gras... ghinion :laugh:

 

Fa-o old-school.E mai traditional si sanatos.

 

Daca te iei de mesterii care schimba seturi de motor ... iti vor spune ca 100 km e de ajuns.

 

Salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu se face nici un luciu. iar cand ai cilindrul "oglinda" e numai bun de trecut la cota urmatoare sau de aruncat, dupa caz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit mai multe materiale despre "rodaj", ma rezum sa indic doar unul singur, care mi s'a parut cel mai complet.

 

http://www.ashonbikes.com/content/running

 

Foarte interesant mi s'a parut comentariul pe tema uleiului sintetic nerecomandat pe perioada de rodaj:

"Peter Brett (Advisor, Automotive Technology

Castrol - nota mea) says that they?ve discovered synthetic oils actually interfere with running in, for reasons which go beyond their low friction properties - there also seems to be a chemical process happening which hinders it. ?Although you can treat an engine as fully run in after 500 miles, surface stabilisation continues for at least the first 5,000 miles of an engine?s life,? he says. ?Synthetic oils actively prevent this from happening, and not simply by holding friction surfaces apart, although we still don?t know exactly why and how this happens. But there?s no doubt they inhibit the process itself. So the consequence of using a synthetic too early is your engine will never run in properly. I would even suggest waiting until 10,000 miles (16,000km) before using it in most engines subjected to normal use. Until then, you?re best to use an inexpensive but branded mineral oil.?

 

Nu trebuie sa credeti pe nimeni, cititi si judecati singuri!

 

Ride SAfe!

 

 

P.S. I'as face si eu o "honuiala" lu' Luciu...

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...