o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 Ce ar trebui sa fac sau cum sa merg mai bine zis sa fac un rodaj bun? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 Sigur scrie in manual cum se face si ce setari trebuie sa folosesti pentru rodaj. Fa cum scrie si nu ai sa gresesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 Sigur scrie in manual cum se face si ce setari trebuie sa folosesti pentru rodaj. Fa cum scrie si nu ai sa gresesti. am gasit, multumesc mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 cel mai important la rodaj e sa nu mergi cu motorul la turatii constante si sa nu depasesti o anumita turatie...in cartea ei sigur scrie asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 cel mai important la rodaj e sa nu mergi cu motorul la turatii constante si sa nu depasesti o anumita turatie...in cartea ei sigur scrie asta. de constant nu zice nimic, zice nu mai mult de 6000 turati in primi 500 km si 8000 500 - 1000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 cati ani are garantie? pare cam mare rodaj de 1000km la mobra... si de 125 , un rodaj adevarat e cam greu sa-i faci in trafic, mai bine fi atent la drum si nu-i rupe gura primele sute de km, si sa nu-l turezi in gol ... bafta 3 ani.. pai sunt si incepator si nu prea o sa merg pe strazi aglomerate pana ma invat cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 nu pe strazi, o scoti din oras pe un drum mai pustiu, nu te speria ca nu se intimpla nimic daca treci un pic de 6k ture sau prinzi 2 semafoare la rand (cam greu cu 125 ) ) dupa ce faci 1000 km schimba-i uleiu, dar probabil oricum trebuie dusa la garantie, sa te asiguri ca ti-au schimbat uleiu si nu il fura. pai ea e luata din it dar e adusa in romania inca nu stiu unde o sa fac revizia ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 spune ce scrie in manual sa faci probabil ceva de genul - setare de carburator(nu stiu, e pe injectie?) se scot progresiv ceva limitari daca are asa ceva tinand cont ca e doar 125 si trebuie sa fie date turatiile de rodaj la diferite viteze, turatii care sunt mai mici decat cele de exploatare, si cam cati km trebuie sa te abtii. Mersul in turatie constanta nu e ok, dar daca mergi potolit in regim de "iti faci treaba" e ok, sa nu faci touring cu turatie constanta in aceeasi viteza 3 ore, trebuie sa schimbi vitezele, ca se rodeaza totul, nu doar cilindrul. Dupa rodaj probabil te pune sa schimbi uleiul, treburi de-astea, nu sunt avioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 (editat) spune ce scrie in manual sa faci probabil ceva de genul - setare de carburator(nu stiu, e pe injectie?) se scot progresiv ceva limitari daca are asa ceva tinand cont ca e doar 125 si trebuie sa fie date turatiile de rodaj la diferite viteze, turatii care sunt mai mici decat cele de exploatare, si cam cati km trebuie sa te abtii. Mersul in turatie constanta nu e ok, dar daca mergi potolit in regim de "iti faci treaba" e ok, sa nu faci touring cu turatie constanta in aceeasi viteza 3 ore, trebuie sa schimbi vitezele, ca se rodeaza totul, nu doar cilindrul. Dupa rodaj probabil te pune sa schimbi uleiul, treburi de-astea, nu sunt avioane. Engine break-in There is never a more important period in the life of your engine than the period between 0 and 1000km for the reason, you should read the fallowing material carefully. Since the engine is brand new, do not put an excessive load on it for the first 1000km. The various parts in the engine wear and polish themselves to the correct operating clearances. During this period, prolonged full-throttle operation or any condition that might result in engine overheating must be avoided. 0-500 Avoid prolonged operation above 6000r/min, After every hour of operation stop the engine then let it cool for five to ten minutes.Vary the engine speed from time to time Do not operate the engine at one set throttle position. 500-1000 Avoid prolonged operation above 8000 r/min, Rev the engine freely through the gears , but do not use full throttle at any time. Da e pe injectie Editat Martie 8, 2011 de Nate4u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 0-500 Avoid prolonged operation above 6000r/min, After every hour of operation stop the engine then let it cool for five to ten minutes.Vary the engine speed from time to time Do not operate the engine at one set throttle position. 500-1000 Avoid prolonged operation above 8000 r/min, Rev the engine freely through the gears , but do not use full throttle at any time. poi ce ti-am zis noi mai sus ...sa nu stai cu acceleratia in acelasi loc adica sa nu mergi constant si sa nu treci de 8 mii da roate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Martie 8, 2011 Autor Share Postat Martie 8, 2011 multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 8, 2011 Share Postat Martie 8, 2011 Contrar parerii generale, recomandarea din manualul de operare nu este cea mai buna metoda de rodare a unui motor nou deoarece producatorii prefera sa ramana in zona de siguranta. Cea mai importanta perioada din viata unui motor nu este 0-1000km ci 0-100km. Pe timpul primilor 100km trebuie evitata cu orice pret supra-incalzirea motorului care are ca fenomen imediat (si permanent) glazurarea honuirii cilindrilor (umplerea canalelor de honuire cu reziduuri de ulei ars). Daca dintr'un motiv sau altul acest fenomen s'a produs, singura solutie este re-honuirea cilindrilor si re-inceperea procesului de rodare. Rodarea se face in reprize de cate 10-15min, trecandu'se bland, fara sarcina, prin regimuri de turatie fluctuante, din ce in ce mai ridicate. Dupa cca 100km se recomanda cateva incursiuni in "red zone" (nu, nu este o gluma, toate motoarele noi nu ies pe poarta fabricii fara sa fi trecut un test "red-zone"). Acest prim rodaj va asigura pasuirea segmentilor pe cilindrii, atenuand varfurile canalelor de honuire suficient de mult pentru a nu mai permite fenomenul de "glazurare", insa lasandu'le suficient de adanci pentru a permite uleiului sa fie retinut in peretii cilindrilor si de a facilita lubrifierea. Rodajul complet al unui motor implica mai apoi stabilizarea la nivel molecular a tuturor componentelor active si dureaza cateva mii de km. Pe toata aceasta perioada nu este recomandata folosirea uleiurilor sintetice. Ride Safe! Mesaj completat P.S. Cand am spus "fara sarcina", m'am referit la fara sarcina MARE (greutate mare, panta abrupta lunga, viteze excesive... etc.). A nu se intelege cu motorul pe loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 10, 2011 Share Postat Martie 10, 2011 bine ca esti tu destept..... ...daca tot ai vazut ca toti il indruma spre manual trebuia si tu sa te ...bam,bam bam...sa se adune posturi ,nu? raspunsurile simple ,concrete si la obiect!fara naratiune... nu te umfla la mine ca nu am nica cu tine... ..umplem forumu' cu povesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 10, 2011 Share Postat Martie 10, 2011 Nu ma umflu pentru ca oricum nu am la cine... Rodajul este un subiect foarte controversat si trebuie sa recunosc ca si eu am privit initial cu reticenta unele opinii care intrau in contradictie cu "biblia" motocicletei (manualul). Totusi, dupa o mai atenta documentare si mai ales analizarea argumentelor acestora, mi'am schimbat parerea. Fara a intra in amanunte (sau "naratiune" cum iti place tie) am explicat si argumentat principiul rodajului unui motor nou sau dupa reparatii capitala (mai important). Cine vrea sa inteleaga bine, cine nu, nu! Nici o problema! Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Cand o cumperi de noua si nu are nici un km, se recomanda sa o lasi pornita ceva timp. Capul pistonului sa isi faca luciu. Atentie ... nu e 2T, ci 4T. Cat de sarcina ... si in manualul Aprilia spunea sa nu mearga doua persoane, sau mai mult de 100 kg. Cine e mai gras... ghinion Fa-o old-school.E mai traditional si sanatos. Daca te iei de mesterii care schimba seturi de motor ... iti vor spune ca 100 km e de ajuns. Salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 cum doamne iarta-ma isi face luciu capul pistonului copile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Am spus .... ceva oldschool. Cand montezi piston nou. O pornesti si o lasi sa mearga in gol putin. Sa se faca "luciu". "LUCIU" "" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 nu se face nici un luciu. iar cand ai cilindrul "oglinda" e numai bun de trecut la cota urmatoare sau de aruncat, dupa caz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Asa ... oglinda era termenul. De ce nu e bine oglinda ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Mersi de raspuns . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Ce de parerei... de buna c anu imi permit mobra noua ca sa ii fac rodaju ca nu as fi fost in stare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Cea mai buna scuza sa nu iti cumperi moto nou. Rodajul e beleaua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 Si sa-i dai in cap pana face luciu....Nicoleta Luciu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 (editat) Am citit mai multe materiale despre "rodaj", ma rezum sa indic doar unul singur, care mi s'a parut cel mai complet. http://www.ashonbikes.com/content/running Foarte interesant mi s'a parut comentariul pe tema uleiului sintetic nerecomandat pe perioada de rodaj: "Peter Brett (Advisor, Automotive Technology Castrol - nota mea) says that they?ve discovered synthetic oils actually interfere with running in, for reasons which go beyond their low friction properties - there also seems to be a chemical process happening which hinders it. ?Although you can treat an engine as fully run in after 500 miles, surface stabilisation continues for at least the first 5,000 miles of an engine?s life,? he says. ?Synthetic oils actively prevent this from happening, and not simply by holding friction surfaces apart, although we still don?t know exactly why and how this happens. But there?s no doubt they inhibit the process itself. So the consequence of using a synthetic too early is your engine will never run in properly. I would even suggest waiting until 10,000 miles (16,000km) before using it in most engines subjected to normal use. Until then, you?re best to use an inexpensive but branded mineral oil.? Nu trebuie sa credeti pe nimeni, cititi si judecati singuri! Ride SAfe! P.S. I'as face si eu o "honuiala" lu' Luciu... Editat Martie 11, 2011 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 11, 2011 Share Postat Martie 11, 2011 De ce o faci poarca ma ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.