declspec Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 De ceva timp (1-2 sapt) a aparut un scartzait care pare sa provina de la roata din fata. Il aud doar atunci cand merg cu viteza mica sau mai bine zis in turatii mici (normal, la turatii un pic peste 2500 nu mai auzi nimic ). Deci, se aude un scartait neregulat, probabil doar atunci cand roata ajunge intr-o anumita pozitie. Altfel spus, daca imping motorul si roata din fata face o rotatie completa, scartaitul este "prezent" cam 1/2 din rotatie. De la ce ar putea sa apara? O fi din cauza ca in ultimile saptamani a plouat destul de mult si, cu toate ca am avut husa pusa, roata din fata a fost mai descoperita? Astept sugestii. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 Poate vorbesc prostii, dar ma gandesc ca e posibil sa se fi "ovalizat" discul de frana putin si in unele locuri ar putea atinge de placute.Ar fi explicabil de ce se aude numai la viteze mici, deoarece la viteze mai mari discul "loveste" mai cu putere placutele si le departeaza mai mult. Nu da cu pietre daca aberez, eu patit treaba asta la masina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Octombrie 13, 2006 Autor Share Postat Octombrie 13, 2006 Poate vorbesc prostii, dar ma gandesc ca e posibil sa se fi "ovalizat" discul de frana putin si in unele locuri ar putea atinge de placute. La asta m-am gandit si eu, dar nu am lovit cu nimic discuRILE de frana. In alta ordine de idei, franele din fata imi scartaie (cand franez) de vreo 3-4 luni. Le-am desfacut odata (credeam ca sunt uzate placutele), dar nu am gasit nimic suspect, am suflat pe-acolo si le-am montat la loc. Nu au mai scartait vreo luna dupa care iar au inceput. Alte idei? Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 Rulmentii... Ar fi bine sa ridici cumva roata de la sol (cric central/suport) si s-o invarti/hatzani cu mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 La asta m-am gandit si eu, dar nu am lovit cu nimic discuRILE de frana. In alta ordine de idei, franele din fata imi scartaie (cand franez) de vreo 3-4 luni. Le-am desfacut odata (credeam ca sunt uzate placutele), dar nu am gasit nimic suspect, am suflat pe-acolo si le-am montat la loc. Nu au mai scartait vreo luna dupa care iar au inceput. Alte idei? Asfalt uscat! Discurile nu trebuie sa le lovesti ca sa isi schimbe forma.Daca mergi pe un traseu unde folosesti foarte des frana, acestea se vor incinge si la o anumita temperatura se pot deforma.Daca sunt si uzate la limita se incalzesc si mai repede ( fiind mai subtiri) Asflat uscat si succes in depistarea bubei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 Discurile se ovalizeaza de la uzura, nu de la lovire. Dar e desul de usor sa simti daca s-au ovalizat, cand franezi incetineste in hopuir. E imposibil sa le ai ovalizate si sa nu simti ca ceva e in neregula cand franezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Octombrie 13, 2006 Autor Share Postat Octombrie 13, 2006 Parca totusi spre rulmenti m-as indrepta. Teoretic, daca pun motorul pe cricul central si asez pe cineva MARE pe sha (ca sa se ridice roata din fata), indepartez placutele (ca sa nu atinga discurile) si invart roata, ar trebui sa aud scartaitul. Corect? Daca nu se aude, atunci ar putea fi, intr-adevar, din cauza discurilor! P.S.: Daca e din cauza rulmentilor, ce e de facut? Curatare, schimbare, reglare? Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 Daca nu sint rulmentii, vezi sa nu fie sistemul ala elastic de blocare al placutelor (sa nu zdrangane)(ori un arc, ori ceva de tabla), care uneori poate atinge discul si atunci face urit, desi nu e grav. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DUKE Postat Octombrie 13, 2006 Share Postat Octombrie 13, 2006 (editat) Vezi rapid de rulmenti si nu te mai da pana nu remediezi problema !!! Mie mi s-a blocat roata fata la Srad acum 3 ani pe autostrada , veneam de la intalnirea de la Snagov si era sa imi rup gatu`. Erau rulmentii ! Iar semnalele au fost ca la tine si binenteles si eu ma gandisem la frane. Gresit! Se tasasera bilele din rulmenti ca boabele de mazare dupa ce le lovesti cu un ciocan. Atentie mare. Si nu mai spalati cu jet rotiile si mai ales axele la spalatoriile auto. Bafta. Inspecteaza si cel mai bine schimba rapid rulmentii !!! Editat Octombrie 13, 2006 de DUKE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Octombrie 13, 2006 Autor Share Postat Octombrie 13, 2006 Vezi rapid de rulmenti si nu te mai da pana nu remediezi problema !!! Mie mi s-a blocat roata fata la Srad acum 3 ani pe autostrada , veneam de la intalnirea de la Snagov si era sa imi rup gatu`. Erau rulmentii ! Iar semnalele au fost ca la tine si binenteles si eu ma gandisem la frane. Gresit! Se tasasera bilele din rulmenti ca boabele de mazare dupa ce le lovesti cu un ciocan. Atentie mare. Si nu mai spalati cu jet rotiile si mai ales axele la spalatoriile auto. Bafta. Inspecteaza si cel mai bine schimba rapid rulmentii !!! Hai ca acum chiar m-ai speriat! O sa trebuiasca sa demontez roata sa verific. P.S.: Nu spal motorul la spalatorie si nici cu jet. Il spal manual, cu carpa. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.