ionut_tic Postat Iunie 12, 2011 Share Postat Iunie 12, 2011 Am o problema cu bobina magnetoului la un gsxr 600 din 2001 care se tot arde...am rebobinat-o de vreo 4 ori pana mi-am dat seama ca daca ajung sa se incalzeasca motorul la vreo 112 grade si sunt electroventilatoarele pornite se arde bobina...nu ar trebui dar asta se intampla... Stie careva vreo solutie la problema asta...multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brembo Postat Iunie 13, 2011 Share Postat Iunie 13, 2011 Pe langa ce zicea jagi legat de ventilatoare puse pe manual mai incearca si releul, din cate am inteles la viteza mica ti se intampla...banuiesc ca vorbim de turatie mica, iar la orice alternator care lucreaza sub turatia minima releul trebuie sa treaca pe baterie. Poate la tine nu trece pe baterie si forteaza alternatorul. Daca nu scoate tensiunea care trebuie din cauza ca e turatie mica, puterea consumata ramane aceeasi sa zicem 120W, numai ca 120W nu se mai impart la 12V sa rezulte 10 A ci la 10V si rezulta 12A care probabil e prea mult pentru alternator...(cifrele pe care le-am dat sunt orientative). Am inteles ca-ti crapa cand intra ventilatoarele si alea consuma f mult. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Iunie 13, 2011 Share Postat Iunie 13, 2011 Are un singur electroventilator care porneste la 103-105grade,daca are doua,al doi-lea e in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_tic Postat Iunie 14, 2011 Autor Share Postat Iunie 14, 2011 brembo nu stiu exact detalii despre ce zici tu dar daca e asa cum zici tu meriti mai mult de o bere ...deoarece explicatia pe care ai dat-o are continut sa zic asa...adik din logica mea ai dreptate ...dar daca e asa ca la turatii mici mere pe baterie ce fac daca am de parcurs mai mult si se descarca de tot bateria...ce banuiesc eu este ca prima data sa parlit regulatorul iar apoi o aparut chestia de care zici tu...cand voi primi bobina de la bobinat (37spire cu conductor de 1,05 sper sa incapa) am sa ii fac niste teste sa vad ce curenti si tensiuni voi avea si in regimul pe care il zici tu. multumesc inca odata si benzina cat mai multa si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brembo Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 Sa ma tii la "curent"...sunt curios de unde era beleaua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_tic Postat Iunie 16, 2011 Autor Share Postat Iunie 16, 2011 mere bobina cu 1mm la 37 spire...dar mi s-a aprins becul la ulei...mor ( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 Legat de puterea infasurarii. Releul este montat in paralel cu plusul bateriei, nu comuta sursa de unde trag energie consumatorii. Daca puterea alternatorului este mai mica ca puterea consumatorilor, acestia trag energie din baterie. De fapt bateria e furnizorul de energie, functioneaza ca un balast, condensator. Evident ca daca puterea alternatotului e mica dar sirma e destul de groasa, acesta nu se va arde. Ca sa fie energie sa arda infasurarea trebuie si turatie mare.Observati ca folosesc mereu cuvintul energie. U X I X T = Energie. Nu ai turatie, nu ai tensiune. Un bec de 55w la 12v consuma I= 4,58A, rezulta ca becul are rezistentza R= 12V/4.58A= 2.62Ohm. Daca tensiunea scade la 10V puterea consumata de acelasi bec este de (U X U)/ R = 100/2.62= 38.16w. Exemplul de calcul este pt a intzelege fenomenul cu bateria aproape inexistenta. Nu poti sa cresti amperajul scazind tensiunea decit micsorind rezistentza consumatorilor, dar asta nu se intimpla in cazul de fatza. Mai e posibil ca unul din orificiile pe unde circula uleiul din carter in alternator sa fie infundat si generatorul nu are racire suficienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brembo Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 Pe mine unul....m-ai pierdut. Imi aduc aminte de o tehnica din vanzari (mi-au spus-o baietii mai mari, eu sunt inginer) "daca nu poti sa te intelegi cu clientul macar ameteste-l". Pana la urma tu de unde zici ca se arde alternatorul baiatului? Am uitat...restul componentelor merg bine? Adica bord, turometru etc? ce tensiune ai pe baterie cand pornesti motorul? ma gandesc ca daca nu e o problema mecanica, poate e tot de electrica (tensiune prea mica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_tic Postat Iunie 21, 2011 Autor Share Postat Iunie 21, 2011 Multumesc multumesc la toti...iaca am 300km ce e drept in oras ...nu am mai iesit pe drum de tara:P ...a pornit si electroventilatorul...a ajuns si in 110grade...si merge ce sa zic ...multumit si cu bobina originala si rebobinata cu 0.85 aveam la 5000rpm peste 120V in manual da 65V parca....cu sarma de 1mm am 70V la 5000rpm...la relenti incarca 13.8 iar la 5000rpm se duce in 14V...daca bruschez acceleratia coboara in 13,5V deci mai mult decat satisfacator Dar totusi cred ca undeva pe moto am un consum mare pe undeva...banuiesc o rezistenta de contact pt ca nu am faza lunga si nici flash....adik daca dau pe faza lunga fara far pus se aprinde ledul martor in bord iar la borne am tens de la baterie ..dar cand bun bec parca as face scurt...se stige becul in bord iar farul nu se aprinde...am sa imi bat weekendul asta capul cu treaba asta Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.