Bigfoot Postat Septembrie 5, 2011 Share Postat Septembrie 5, 2011 Dupa ce am vazut anuntul pus de Stulewa am inceput sa ma gandesc intens la etapa de SM din campionatul national de pe Amkart. Motocicleta am SMR-ul de 450,...........de ce sa nu ma bag? Incepator in asemenea competitii m-am lovit de multe piedici. Mai intai am luat adeverinta medicala de la medicul de familie,care am aflat abia joi seara ca NU E VALABILA deoarece e nevoie de o stampila a unui medic SPORTIV. Astfel vineri dimineata am plecat(direct cu SMR-ul) la 7 de acasa direct la policlina vitan,sa imi iau o adeverinta medicala apoi am plecat glont la AMKART ca sa NU ratez inscrierea. Am aflat ca trebuie sa fac parte dintr-un club sportiv,ceea ce NU stiam, dai si cauta alearga,pana la urma datorita amabilitatii lui Ciprian Popescu mi-am rezolvat problema si am fost inscris in DUAL RACING TEAM. Ajuns in la Amkart acolo ma astepta un prieten cu masina mea si remorca. In masina aveam un bax de apa batoane cu cereale scule stander etc. Eu credeam ca sunt bine pregatit ...................aha...............mai tarziu cineva acolo sus mi-a dovedit ca nu am nici macar 50% din sculele necesare. In prima zi vineri au fost antrenamente libere,adica 10 in care te dai cu moto,inveti traseul,trasa ideala (in functie de stilul tau de pilotaj) si incerci sa te perfectionezi pentru ziua de maine. Aici m-am lovit de prima problema fizica,SMR-ul ca orice motocicleta de hardenduro sau supermoto(racing/nu touring) vibreaza si vibreaza de iti sar venele,mai ales atunci cand tragi de el ca sa scoti un timp bun. In total au fost 24 de participanti la clasa HOBBY unde am participat. A doua zi: In antrenamente am scos cel mai bun timp si anume m-am clasat al 11-lea, nu am reusit sa fac asta si in calificari unde am iesit al 19-lea. Eram stresat/nervos/transpirat/nerabdator sa ma afirm pe acolo,tocmai facusem pana in precalificari inca din primul tur,moment in care efectiv mi-a cazut fata nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca as putea sa fac PANA LA CURSE. Am fost ajutat de Razvan "Trancanici"(mi-a data o camera) apoi de Lucian un tip din Bihor care a participat la profesionisti inainte dar datorita varstei ( 47 de ani) a trecut la HOBBY. Lucian avea un utilaj manual de dejantat,m-a ajutat am scos cauciucul si am observat ca un ciob MARE intrase in cauciucul meu de pe fata. Am incercat sa depsasesc o motocicleta in fata mea pe offroad exact cand urma o trambulina,mi-am dat seama ca am venit prea tare si am tras putin "cas" dreapta ca sa nu provoc ceva URAT,si asa am aterizat in boscheti(pe care i-am cam culcat) din care am iesit cu gazul deschis la maxim,ofticat de greseala facuta,abia cand am ajuns pe asfalt am observat motocicleta se manevra foarte greu si ca aveam pana pe fata. M-am oprit intr-un scuar pe linia dreapta si am stat sa ma uit la toti ceilalti cum se dau pana cand s-au terminat calificarile si am putut sa ma indrept spre boxe in siguranta. Lucian a vazut Michelin Pilot Power si mi-a zis "nu is bune astea pe pista,hai sa iti dau de la mine un SLICK sa faci si tu ceva in cursa",deja imi era rusine si ma simteam prost,am refuzat. Omul avea o REMORCA plina cu SLICK-uri,care NU erau de vanzare. Eu ma gandeam sa cumpar unul(macar pe fata). Dupa aceasta pana au urmat calificarile cronometrate,deja imi era putin tarsa,eram transpirat tot,nu ma odihnisem deloc,dar eram fericit ca am cu ce sa ma intru in cursa.Fara acesti 2 oameni eu numai aveam ce cauta pe acolo. Acest eveniment m-a facut sa-mi dau seama ca trebuie sa am grija si de materialul de sub mine sa nu fac vreo greseala care sa imi compromita weekend-ul,ca sa ma trezesc spectator,sau macar sa am timp sa ma odihnesc pana prima mansa de la 18:15 nu sa stau sa alerg dupa scule etc sa fiu crizat. Am scos al 19-lea timp din pacate ,dar totusi eram in cursa. Odata venit momentul startului,m-am bucurat enorm,in sfarsit eram prezent la o competitie,puteam sa trag cat pot eu de tare, sa ma uit la altii si invat de la altii mai buni ca mine si sa merg din ce in ce mai tare. La start m-au cuprins niste emotii cand auzeam toate motoarele alea turate,ma gandeam(imi era frica,ma gandeam ca daca Doamne feresete fac o prostie,vin toti gramada peste mine,sau daca in fata mea se intampla o bucurie CE FAC? ) Pana la urma a fost totul OK si am putut sa merg "linistit" am incercat sa merg cat de tare am putut tinand cont de ceea ce stiu si de cat de obosit eram. In prima mansa am avut de furca cu Nikalai care mi-a dat numere(habar n-aveam cum sa imi fac un numar,si am luat o foaie A4 am scris 9 pe ea si am lipit-o cu scoci pe carena dupa ce am impaturit-o ).Nikalai mi-a dat numerele rosii cu negru care se vad pe motocicleta. In cursa am mai avut tangente cu Bibi care m-a depasit in ultimul tur,si cu Stulewa care m-a depasit pe la mijlocul cursei (parca numai tin minte exact). Imediat dupa prima mansa,exact dupa ce m-am dat jos de pe motocicleta o piesa de la sistemul de racire a cedat si pe acolo a rabufnit antigel si abur(efecte speciale ce sa mai zic,moment in care iarasi mi-a cazut fata, ma gandeam OK si acum ce fac? ) Imi doream cu tot dinadinsul sa termin ambele manse. Rapid cu ajutorul celor 2 prieteni ai mei care m-au asistat George si Luca si a parintilor(tata parcase masina cu toate farurile aprinse spre motocicleta) am demontat carene rezervor furtunuri de racire etc. Initial am crezut ca e vorba de un colier,l-am rugat pe Stulewa sa-mi dea un colier,dar NU avea dimensiunea necesara. Pana la urma am observat ca T-ul care facea legatura dintre radioatoare si motor avea o gaura de 5mm aproape rotunda.Am fugit rapid l-am cautat pe Razvan nu l-am gasit l-am cautat pe Nikalai l-am gasit i-am zis ce am patit,l-am intrebat daca poate sa imi dea un letcon ca sa topesc plasticul care era facut T-ul si sa astup gaura. Nimeni nu avea cum sa ma ajute. Pana la urma a venit cineva cu ideea de a pune POXIPOL. OK eram pur si simplu epuizat psihic mai erau 15 minute pana la 2-a mansa,finala,motocicleta mea era fara rezervor,carene,antigel, eu alergam prin paddock in pantaloni scurti si sandale cand altii deja se imbracau si incalzeau motoarele pentru cursa. Am fugit pana la LUKOIL,acolo surpriza NU aveau POXIPOL,moment in care am ales sa LOCTITE. Imediat ce l-am cumparat,l-am desfacut si am consumat jumatate din tub ca sa acopar gaura de 5mm,eram in genunchi,la lumina benzinariei,m-am gandit ca probabil se va mai usca pana cand ajung in paddock. Am alergat,am ajuns George si Luca s-au apucat sa asambleze motocicleta la loc,eu ma imbracam cat de repede puteam in masina. La sfatul lui Bibi si Nikalai nu am umplut total radiatorele pentru a reduce presiunea din instalatie,apoi peste gaura astupata s-au mai pus 2 tied-up-uri ca sa fiu sigur ca NU curge tot pe timpul celei de-a 2-a manse. Cand ma indreptam spre motocicleta deja ceilalti erau in WARM UP,pffff fugi fugi fugi fugi fugi sa apuci sa intri in cursa,imi ziceam. Eram constient ca nu pot sa merg tare sau sa trag de motocicleta,trebuia macar sa ma bucur ca pot termina cursa. Am uitat sa mai montez camera pe casca (si imi pare rau) am reusit sa filmez doar primul antrenament de sambata de la 10:50. Am mers tot timpul cu 1 sau 2 trepte peste cat trebuia sa merg in regim de cursa,ca sa mai protejez motorul,am dat drumul la ventilator l-am lasat sa mearga inca din warm up,era totusi bine ca temperatura exterioara scazuse,era racoare. Pe nocturna am observat ca multi s-au mai "lasat" fata de prima mansa,totusi am reusit sa termin pe locul 15. Diferenta insesizabila fata de prima mansa in care am iesit pe 14 si chiar am tras de motocicleta. Cand am vazut steagul de la finish si artificiile,pffffffooo am fost atat de fericit ca am reusit sa termin cursa cu motocicleta bolnava nu a piedut foarte mult lichid,a tinut cat de cat,chiar daca am menajat-o,abia cand m-am oprit a inceput sa miroasa destul de tare a incins. Oricum motorul e OK l-am pornit a 2-a zi a pornit din prima fara efort si fara zgomote anormale. La final toti am primit medalii de participare,ceea ce mi s-a parut foarte frumos din partea organizatorilor. Aceasta cursa a fost o experienta interesanta prin care am cunoscut persoane noi si am revazut altii "cunoscuti",oameni pasionati cu adevarat de ceea ce fac,gata sa te ajute oricand ai o problema. Recomand asta oricui,merita sa participati,e ceva inedit si interesant. Am vazut inca 3 motociclete de strada DRZ 400 SM,640 LC4 SM si 660 LC4 SM care au participat si care NU aveau slick-uri. Am inteles ca sunt doar 5 curse pe an. De la anul sper sa particip la toate,evident la clasa HOBBY . Motocicleta a facut fata din puntul de vedere al motorului si al puterii,inca nu am ajuns sa o folosesc la 80% din ceea ce poate,pt ca imi e frica momentan si nici nu am experienta la curse. Facand o comparatie,"diavolul" adica SMR-ul e mult mai brutal si puternic decat R-ul meu,cand vine vorba de trasee sinuoase,de care am tras cand am fost cu Vlad. E o experienta care trebuie traita,daca esti fan SM,in opinia mea. Te face sa te simti bine,idiferent de problemele care apar sau care pot aparea pe durata unei curse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 5, 2011 Share Postat Septembrie 5, 2011 nebun esti bravo ma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexone Postat Septembrie 5, 2011 Share Postat Septembrie 5, 2011 Bravo,felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Septembrie 6, 2011 Autor Share Postat Septembrie 6, 2011 nebun esti bravo ma Putin sarit de pe fix Bravo,felicitari! Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat Septembrie 6, 2011 Share Postat Septembrie 6, 2011 DR-Zu SM fara slickuri aici Se pare ca toti am avut parte de aceleasi emotii, bucurii si ajutoare. Pot sa completez cu faptul ca am invatat in aceste doua zile o gramada de lucruri noi, care daca nu participam nu aveam cum sa le stiu. Respectele mele Bigfoot pentru perseverenta in ciuda problemelor tehnice. tz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 6, 2011 Share Postat Septembrie 6, 2011 (editat) Misto topic ! I-am dat deja like pe FB . Parca imi citeam gandurile de la prima competitie la care am participat - Raliul Olteniei in 2009. Motosportul (de orice fel) este o experienta aparte. Pentru mine, cele cateva participari la competitii off si on-road (la nivel de amator) raman niste evenimente speciale, cu steguletul lor colorat in calendarul iesirilor mele. Cine nu a mers la o cursa pana acum ar face bine sa incerce ! Editat Septembrie 6, 2011 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Septembrie 6, 2011 Autor Share Postat Septembrie 6, 2011 Pacat ca presa nu e interesata de cursele moto,nici macar la stiri nu se mentioneaza ceva,mai mult conteaza fotbalul sau boxul,paine si circ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 8, 2011 Share Postat Septembrie 8, 2011 apoi de Lucian un tip din Bihor care a participat la profesionisti inainte dar datorita varstei ( 47 de ani) a trecut la HOBBY. Cred ca e vorba de Lucian Popoviciu (Lupo Racing) din Timisoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.