Mark81 Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 (editat) E clar, 4T merge si pe sub apa Editat Ianuarie 25, 2012 de Mark81 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 ce sa spun, nu m am dat destul pe 300 ca sa pot emite concluzii clare, cert e ca trec mult , dar mult, mai lejer pe zone unde cu 525 lasam ceva transpiratie. mai in primavara revin, dar m a cam convins afumatoarea ca pot sa vand linistit 525. pe plimbarici mai light insa 4t pt mine e ce trebuie. la noroaie....hmmm... 2t as zice la tot ce e tehnic si f tehnic, pt mine CLAR e mai simplu cu 2t, e mult mai usor sa dozezi ff fin gazul. ...to be continued Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 E clar, 4T merge si pe sub apa la Valcea, totul e posibil.... Eu nu sunt lamurit de o treaba...care pe care a carat?? Ursul pe EXC sau EXC-ul pe urs? Si da, tin cu ursul...as always Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 Merci asds pentru sinteza(s-a mai dus ceata). Nimeni nu pomenste de DRZ - de ce? in ce categorie intra? Si inca ceva: e adevarat ca cele in 4 timpi sunt mai usor de intretinut si mai potrivite pentru un incepator? Merci DRZ e in categoria "autocar" . E fiabila, e buna pentru hobby-enduro, dar, la un moment dat, cand vrei ceva mai hard, te limiteaza. Per total, unii prefera greuatea scazuta a unui 2T sau a unui 250 4T, unde aceasta te ajuta pe portiuni tehnice, altii prefera cuplul "nesimtit" al unui 400-600cmc 4T. Din exemplul personal: Am avut 2 ani o Husky TE610, si am experimentat si un pic de motocross, si un pic de enduro. Si, vreme de 1 an jumate, am crezut ca e o motocicleta potenta si ca eu sunt prea incepator pentru a o stapani, pentru ca urcam destul de mult cu ea, in afara de portiunile tehnice, unde mai trebuia sa pui un picior jos, sa mai ajuti motorul cu propria greutate. Era excelenta la "poteca-viteza" si la urcari usoare, dar cam atat. De cand am trecut la 2T, am descoperit ca eu, de fapt, faceam mai mult conditie fizica inainte. Un motor de 130+ kg te epuizeaza daca trebuie sa-ti folosesti foarte mult propria greutate pentru a-l manevra (urcari mai grele si un pic virajate, unde roata fata nu prea are aderenta si unde iei curba din aplecarea corpului, coborari virajate, etc), iar daca iti mai si cade pe urcare, s-ar putea sa te oboseasca pentru toata ziua numai intorsul lui din cine stie ce pozitie ciudata si ridicatul. Un motor de 110+ kg te scuteste de aceste chinuri. Deci: vrei doar poteca-viteza, iei DRZ400 sau orice alt autocar. Te atrage "datul peste cap cu motorul", iei una usoara. Si da, 4T e recomandata pentru incepatori, pentru ca in primul an nu cred eu ca vei putea sa controlezi fin acceleratia/ambreiajul. Dar, daca ai vointa si prieteni dispusi sa te astepte pe traseu pana urci tu, poti lua si un 2T pentru inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 NU am inteles niciodata care-i faza cu 2T pt incepatori. Am inceput cu 2T si nu 85 cmc, ci 250. Si pot spune ca in afara de o coasta rupta si o pulpa sparta ( de scarita) n-am avut mari incidente cu ea. Si nu au fost incidentele din cauza motorului, ci din cauza vitezei prea mari intr-o curba la stanga ( coasta rupta) si pierdutul aderentei pe roata fata si nitel ghinion ca mi-a cazut motorul cu scarita la 1 cm. deasupra cizmei. Atata timp cat n-am incheietura mobilizata de tifon cu ghips...nu vad unde ar fi problema. Mana pe acceleratie,de regula o misc dupa cum vreau eu, nu dupa cu bate soarele. Ca idee, eu personal , as recomanda 2T la inceput, brutala si al draq pielea pe ea, dupa care sa se faca trecerea la 4T. E o joaca, nu altceva. Ca trebuie sa te obisnuiesti...pana mea, de aia te dai, sa-ti obisnuiesti corpul si mintea cu reactiile motorului. Ca deschizi PV-vele cand nu trebe, se mai intampla. Te ridici si mergi mai departe, dar repet, nu vad ca ar fi moarte de om pt un incepator sa se dea cu un 250 2T de min 50 de cai. In fine, probabil conteaza de firea fiecaruia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Ideea e ca inveti mult mai greu pe o motocicleta mai brutala, decat pe una docila. Iar iesirile la padure se fac in grup, vei vedea la un moment dat ca tovarasii se feresc sa mai iasa cu tine, pentru ca ei au 4T si deja pot sa faca trasee mai tehnice, si tu inca te chinui cu alea usoare, si ii rogi pe ei sa iti urce motocicleta in portiunile dificile. Dar ideea de baza e ca pe un 4T nu ai foarte mult grija ambreiajului, pe cand pe un 2T ambreiajul e baza. La 2T trebuie sa calculezi cu mult mai multa grija viteza cu care abordezi o urcare, si iti trebuie mult mai multa indemanare ca sa dozezi corect ambreiajul/acceleratia si sa poti sa urci cu viteza constanta. Eu unul vad toata chestia asta ca discutia interminabila "Incepator pe SS". Da, e posibil, dar eu unul nu as recomanda asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 (editat) Ideea e ca inveti mult mai greu pe o motocicleta mai brutala, decat pe una docila. Iar iesirile la padure se fac in grup, vei vedea la un moment dat ca tovarasii se feresc sa mai iasa cu tine, pentru ca ei au 4T si deja pot sa faca trasee mai tehnice, si tu inca te chinui cu alea usoare, si ii rogi pe ei sa iti urce motocicleta in portiunile dificile. Dar ideea de baza e ca pe un 4T nu ai foarte mult grija ambreiajului, pe cand pe un 2T ambreiajul e baza. La 2T trebuie sa calculezi cu mult mai multa grija viteza cu care abordezi o urcare, si iti trebuie mult mai multa indemanare ca sa dozezi corect ambreiajul/acceleratia si sa poti sa urci cu viteza constanta. Eu unul vad toata chestia asta ca discutia interminabila "Incepator pe SS". Da, e posibil, dar eu unul nu as recomanda asa ceva. Al dracu sa fiu daca am abuzat de ambreiaj la 2t(de enduro, nu cross). E super fun si user friendly 2t-ul de enduro . Inainte sa merg, eram sceptic, dar acum VREAU 2t. p.s: daca e prea docila, nu inveti sa descarci fata . Doamne fereste, daca nu descarci fata cand vrei sa sari un bustean si-ti indoi roata si mufa??? Editat Ianuarie 27, 2012 de Achile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Timis Marian Postat Ianuarie 10, 2020 Share Postat Ianuarie 10, 2020 Salut ce cross ii mai bun un ktm sxf 250 4t din 2009 sau un kavasaki kxf 250 4t 2012? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.