Sari la conținut

Instalatie LED-uri


xmas
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Doresc sa imi montez in suportul de numar mai multe LED-uri care sa se aprinda odata cu stopul si/sau cu semnalul de stanga-dreapta.

 

Seturile de LED-uri (1 led rosu = 30mA, 1.8-2.2V), 5 la numar, le am deja: cate 4 led-uri inseriate cu siguranta (cod culoare : maron, negru, negru, argintiu/silver, probabil este o siguranta de 10Ω, 10%) + regulator de voltaj (7809) de la 12V la 9V si un mic radiator pe care vine montat regulatorul.

 

Intrebarea mea: trebuie sa umblu la panoul de sigurante si sa schimb siguranta (de 10A) pentru stop si semnale spate pentru a combina LED-urile cu becurile de la stop si respectiv semnal stanga-dreapta spate?

Nu am un aparat de masura ca sa vad cat consuma stopul cu pozitia si cu semnalul stanga-dreapta...

 

Multumesc anticipat pentru orice fel de ajutor (concret). :cheers:

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

becurile de stop consuma 5W pe pasiv si 21W pe activ in mod normal, deci daca ai doua becuri ai avea un consum maxim de 42W + daca sa zicem ca semnalizaezi in oricare directie => 2 x 20 W = 40W => un consum total de 82W, adica la 12 volti cam 7 amperi, pana la 10 amperi ai loc sa iti pui destule leduri.

 

Daca insa ai instalatie de avarii, si merg toate cele 4 semnalizari, atunci consumul creste la apropae 10 amperi, si ai fi la limita.

 

Eu am vazut pe eBay becuri cu led, cu soclu pentru masina/motor la preturi mai mult decat reonabile, si in primavara cu siguranta voi faca un ugrade, doar din becuri (nu vad rostul sa schimb semnalizatorul si stopul.

 

Intre timp mi-am luat becuri W5W (pentru bord la mine) cu led, cu 5 roni/bucata, si le-am pus la marotrul de neutru si la semnalizare, si e diferenta mare. Acum vad becul de neutru, oricat de mult nu ar bate soarele pe el, iar cel putin noaptea e imposibil sa uiti semnalizarea aprinsa pentru ca falfaie martorii din bord foarte tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Doresc sa imi montez in suportul de numar mai multe LED-uri care sa se aprinda odata cu stopul si/sau cu semnalul de stanga-dreapta.

 

Seturile de LED-uri (1 led rosu = 30mA, 1.8-2.2V), 5 la numar, le am deja: cate 4 led-uri inseriate cu siguranta (cod culoare : maron, negru, negru, argintiu/silver, probabil este o siguranta de 10Ω, 10%) + regulator de voltaj (7809) de la 12V la 9V si un mic radiator pe care vine montat regulatorul.

 

Intrebarea mea: trebuie sa umblu la panoul de sigurante si sa schimb siguranta (de 10A) pentru stop si semnale spate pentru a combina LED-urile cu becurile de la stop si respectiv semnal stanga-dreapta spate?

Nu am un aparat de masura ca sa vad cat consuma stopul cu pozitia si cu semnalul stanga-dreapta...

 

Multumesc anticipat pentru orice fel de ajutor (concret). :cheers:

 

 

Pe schema electrica a motocicletei ai trecuta puterea fiecarui bec. Suma tuturor consumatorilor iti da consumul total, in Watt desigur. Iti dau un exemplu, daca lampa pe stop este de 32watt cea pe semnal de 21watt cea de pozitie de 4 watt si cea pentru placuta de 4 watt vei avea un consum total de 32+21+4+4=61 watt ceea ce inseamna conform formulei P=UI de unde I=P/U I=61/12=5,08 A, unde P este puterea absorbita de consumatori masurata in watt U este tensiunea la care se alimenteaza consumatorii masurata in volti si I este curentul absorbit de consumatori masurat in amperi. Sigurantele pe circuitul de lumini , daca nu ma insel sunt calibrate la 10 amperi. Ai uitat sa adaugi si alti consumatori care fac parte din acelasi circuit, si anume pozitia pe fata, faza scurta cu care mergi in permanenta aprinsa si bordul care este posibil sa fie si el pus pe traseul de lumini. Gandeste-te ca siguranta trebuie calibrata la un consum maxim la un moment dat, astfel in cat in momentul in care circuli noaptea cu faza lunga si te apropii de o curba , semnalizezi iar atunci cand ai atins frana sa nu ti se arda siguranta de pe lumini pentru ca a fost calculata gresit. Continuarea mai tarziu ca acum tre sa plec de la birou. :bandit:

 

Salutare din nou. Hai sa continuam.

Unele motociclete sunt prevazute cu sigurante separate pentru far si restul sistemului de iluminat ( semnale, pozitie spate, lumina placuta bec frana spate/fata si bord ). In cazul acesta ai o siguranta de 10 A pe far si una de 15A pentru restul circuitului. Din motivul acesta este cel mai bine sa consulti schema electrica a motocicletei inainte de a-i face modificari.

In ceea ce priveste LED-urile parerea mea este ca ai facut cea mai proasta alegere, cu tot respectul ! LED-uri care consuma 30 mA sunt defecte. Un LED normal are un consum intre 15mA si maxim 20mA la o tensiune de 2,8 V. Si acestea sunt primele tipuri de LED-uri aparute pe piata. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat de la aparitia lor. Astazi avem pe piata la acelasi pret dar cu performante net superioare ( luminozitate sporita consum pana in 5 mA la tensiuni mici, tensiuni de alimentare la cerere si multe alte facilitati, sa nu uit sa mentionez si filtrul luminos la alegere, avand in vedere faptul ca ai spus ca vrei sa le folosesti si pe stop si pe semnale ) LED-uri ale caror caracteristici pot varia cerintelor tale.

Deci, ca sa nu o mai lungim, daca asi fii in locul tau nu asi folosi LED-uri care consuma 30mA pentru ca sunt defectuase iar in scurt timp se vor arde. In ceea ce priveste asazisa "siguranta ", cum ai denumito tu, este un rezistor de limitare a curentului marcat in codul culorilor, ceea ce inseamna , probabil, ca este de putere mica. Da, decodificarea facuta de tine este corecta rezistenta rezistorului este de 10 ohm +- 10% toleranta. Intrebarea este: pentru ce tensiune de alimentare a fost aleasa rerezistenta? Raspunsul se poate calcula deasemenea. In ceea ce priveste "regulatorul de voltaj" care este un stabilizator de tensiune de 9V, nu-i vad rostul. Totul se poate rezuma la a calcula valoarea corecta a rezistentei necesare, si puterea acesteia, pentru un consum de X ( cate LED-uri vrei tu ) la o tensiune de alimentare de 12 V. Este mult mai simplu decat pare, crede-ma.

A, si mai poate aparea o alta problema. Si anume: daca alimentezi LED-urile de pe semnal direct de pe becurile de la semnalizari este posibil ca CDI-ul sa iti citeasca o avarie la semnalizari si sa iti aprinda, in consecinta, cu o frecventa mai mare becurile pe semnalizari sau deloc. Asta depinde de la motocicleta la motocicleta. Pentru stop nu cred ca vei avea probleme.

Sincer 5 LED-uri mi se par putine. Alegerea iti apartine. Idei ar fii mai multe. Daca esti interesat trimite-mi PM si te ajut cu placere. :bandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încep prin a vă mulțumi tuturor pentru implicare!

Apreciez fiecare mesaj în parte Âşi mai ales faptul că ați dorit să mă ajutați (lucru întâlnit mai rar din păcate).

Acum să trecem la câteva completări :)...

 

Sigurantele pe circuitul de lumini , daca nu ma insel sunt calibrate la 10 amperi.
Asa este, am toate siguranțele de 10A cu excepția uneia de 20A. De 15A nu am nici una!

 

In ceea ce priveste LED-urile parerea mea este ca ai facut cea mai proasta alegere, cu tot respectul! LED-uri care consuma 30 mA sunt defecte. Un LED normal are un consum intre 15mA si maxim 20mA la o tensiune de 2,8 V.

[...] daca asi fii in locul tau nu asi folosi LED-uri care consuma 30mA pentru ca sunt defectuase iar in scurt timp se vor arde.

Vrei, te rog, să îmi spui de ce sunt defecte? AÂşa sunt specificațiile producatorului (made in China, ce-i drept...) Âşi dacă sunt pe jumătate adevărate ar însemna ca LED-urile ar avea o durată de viață de măcar 50.000 de ore:

Emitted Color : ULTRA RED

Size (mm) : 3mm

Lens Color : Water Clear

Peak Wave Length (nm) : 640 ~ 645

Forward Voltage (V) : 1.8 ~ 2.2

Reverse Current (uA) : <=30

Luminous Intensity Typ Iv (mcd) : Average in 6000

Life Rating : 100,000 Hours

Viewing Angle : 20 ~ 25 Degree

Absolute Maximum Ratings (Ta=25°C)

Max Power Dissipation : 80mw

Max Continuous Forward Current : 30mA

Max Peak Forward Current : 75mA

Reverse Voltage : 5~6V

 

In ceea ce priveste asazisa "siguranta ", [...] Intrebarea este: pentru ce tensiune de alimentare a fost aleasa rerezistenta? ///

In ceea ce priveste "regulatorul de voltaj" care este un stabilizator de tensiune de 9V, nu-i vad rostul.

Am ales rezistența de 10 ohmi pentru a avea 4 LED-uri, înseriate, cu acea rezistența într-un sistem în al cărui capăt se află stabilizatorul de 9V.

De ce?

Am măsurat curentul din baterie (doar contact) Âşi curentul în sarcină (pe alternator) (la 6.000 RPM cu faza mare aprinsă Âşi semnal stânga sau dreapta -tot aia era; apropo, nu am funcție de "avarii"-) Âşi din măsurători au reieÂşit mai mult de 2.2V(x4 LED-uri = 8.8V) (cat ar fi fost voltajul maxim permis pentru LED-uri.), voltajul trecând lejer de 14V în cazul alternatorului si un 12,3-12,4V doar pe contact (motiv pentru care am avut nevoie de stabilizatorul de tensiune de 9V)!

De ce 9V Âşi nu mai mult? Nu am găsit stabilizatori pentru 10V... Âşi ținând cont că tensiunea variază de la ~12,4V până la 14,7V (dacă nu mă înÂşel) nu vroiam să ard LED-urile!

Pentru un voltaj de 9V, la 4 LED-uri mâncătoare de 30mA -fiecare- am vrut să le ajungă la fiecare câte 2.18V (ca să nu le stresez :) ) motiv pentru care am ales rezistența "siguranță" :) de 10Ω (scuze pentru greÂşeală, btw).

 

Totul se poate rezuma la a calcula valoarea corecta a rezistentei necesare, si puterea acesteia, pentru un consum de X ( cate LED-uri vrei tu ) la o tensiune de alimentare de 12 V. Este mult mai simplu decat pare, crede-ma.
Sunt de acord cu tine doar că... bateria mea nu dă curent de 12V nici pe contact Âşi nici pe alternator... principala funcție pentru care vreau să le folosesc este să îmi funcționeze în configurația respectivă în "sarcină" (pe alternator, >12,4V, cu cea mai mare a consumatorilor porniți... acum, dacă stau să ma gândesc mai bine cred că am uitat, în aceste masurători, să iau în calcul Âşi claxonul... dar la cât claxonez nu-i problemă).

 

A, si mai poate aparea o alta problema. Si anume: daca alimentezi LED-urile de pe semnal direct de pe becurile de la semnalizari este posibil ca CDI-ul sa iti citeasca o avarie la semnalizari si sa iti aprinda, in consecinta, cu o frecventa mai mare becurile pe semnalizari sau deloc.

 

Sincer 5 LED-uri mi se par putine.
Este vorba de 5 serii (diferite, fiecare cu rezistența ei) a câte 4 LED-uri înseriate. Adica 5x4 = 20 LED-uri (4 pe un semnal, 4 pentru celălalt Âşi restul pentru stop -3 "paralele", fiecare cu cate 4 led-uri înseriate-). :P

La nevoie mai am destule LED-uri, dar nu mai am rezistențe Âşi stabilizatori suficienți...

În plus, în afară de aceste 20 de LED-uri am mai luat în calcul pana la 64 de LED-uri, adică 16 serii a câte 4 LED-uri + rezistență înseriate pentru fiecare "serie".

Pe scurt, am ~100 de LED-uri din care am ales să folosesc:

- 64 LED-uri;

- 16 rezistențe de 10Ω;

- (din păcate doar) 2 stabilizatoare de tensiune de la 12V la 9V + 2 mini disipatoare/radiatoare.

 

În planul inițial aveam în gând să folosesc 8 LED-uri în față, 8 în spate iar restul de câte 24 (48 pentru ambele carene) pe fiecare parte a carenelor Âşi eventual o parte din ele (20%) la basculă.

 

Idei ar fii mai multe. Daca esti interesat trimite-mi PM si te ajut cu placere.
Da, sunt interesat... dacă ai timp mi-ar face plăcere, mulțumesc mult!:cheers:

 

O seară bună tuturor!

 

P.S. Cum/cu ce îmi recomandați să izolez LED-urile (pentru a evita un scurtcircuit din cauza ploii/apei)?

Văzusem la un momentdat cum Âşi-a confecționat cineva "angel-eyes" pentru maÂşină... vedeți mai jos:

http://www.youtube.com/watch?v=_3dDj4EJCjA

 

...mă gândeam să folosesc Âşi eu acelaÂşi sistem (dar cu LED-urile montate pe lateral ci nu în capete... sau poate aÂş monta două în capete Âşi 2 în lateral Âşi în felul ăsta aÂş păstra Âşi acele "marcaje" transversale) însă nu am reuÂşit să găsesc până acum acea "baghetă"... poate mă ajutați voi cu ceva informații în legătura cu denumirea materialului sau/Âşi unde l-aÂş putea găsi.

 

Ca să vă faceți o idee despre ce am în gând, aÂş vrea să ajung la ceva de genul acesta:

post-66708-0-32293300-1319054986_thumb.jpg

 

Off-Topic.

Dacă tot suntem aici, în cazul în care vrea cineva dintre voi (de prin apropierea Aradului) să facem schimb cu niÂşte LED-uri (~40 la număr, sau mai puține) anunțați-mă în PM de preferat ca să nu facem aici off-topic!

Am roÂşii de 3mm [cu specificațiile pe care le găsiți mai sus (în verde)], Âşi aÂş vrea tot roÂşii (sau/Âşi albe/galbene/albastre) dar de 5mm (tot noi, desigur).

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L.E. (nu am mai putut edita mesajul)...

 

A, si mai poate aparea o alta problema. Si anume: daca alimentezi LED-urile de pe semnal direct de pe becurile de la semnalizari este posibil ca CDI-ul sa iti citeasca o avarie la semnalizari si sa iti aprinda, in consecinta, cu o frecventa mai mare becurile pe semnalizari sau deloc.
Legat de asta, am înțeles că ar fi un "timer" (ceva cu 555) prin care aÂş putea rezolva, probabil.

http://www.youtube.com/watch?v=tv5stz-e2Fw&NR=1

 

Într-o oarecare altă ordine de idei, cum aÂş putea sa fac timer-ul pe care îl am deja (din fabrică) să funcționeze mai "repede"? Față de GSX-R600 K1 CBR-ul meu F4i "clipoceÂşte" mult mai rar... Âşi mi-e să n-adoarmă careva în timp ce-i hipnotizat de frecvența lentă cu care mi se aprind semnalizatoarele :rolleyes: ...

 

L.E.2 @ Cristi_D

Ceea ce mi-ai arătat tu este un baton de plastic, dacă nu mă inÂşel, însă nu este ceea ce caut.

Am astfel de "batoane/baghete" Âşi sunt mai mult difuze decât transparente!

 

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagheta aia cred ca e mai degraba plexiglas extrudat

 

http://www.eplastics.com/Plastic/Plexiglass-Extruded-Acrylic-Rod

 

se gaseste si pe ebay

http://www.ebay.com/itm/Clear-Acrylic-Plexiglass-Rod-1-dia-1-pc-11-7-8-Ext-/370538627186?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5645d2c072

 

Recunosc ca n-am avut timp sa citesc tot ce s-a scris pana acum, dar cred ca te complici. Cel mai simplu e sa cumperi un snur cu leduri(led strap, costa cativa dolari pe ebay), dai gauri, le montezi, sunt rezistente la apa si la soc. Daca vrei sa mearga intermitent, gassti la fel, pe ebay solutii>

 

http://www.ebay.com/itm/Pair-Car-Motorcycle-LED-Strobe-Flash-Strip-Colorful-Multi-color-Light-Lamp-1-/270829556074?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0eb3116a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum/cu ce îmi recomandați să izolez LED-urile (pentru a evita un scurtcircuit din cauza ploii/apei) si pentru a evita sa-mi rugineasca contactele?

Ar fi de ajuns un pistol de lipit cu bagheta de plastic? M-am mai jucat eu cu el si dupa ce se raceste, daca nu are retentii bune nu sta (nema aderenta)... asadar poate imi dati si niste sfaturi de utilizare daca doriti.

 

Multumesc anticipat!

 

P.S./ Daca "va stiti" cu timere-le 555 si cu condensatorii nu fiti timizi, am mai sus 2-3 intrebari si pentru subiectul asta! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AparTe

Io zic sa iti pui si 2 stegulete pe carena fata iar la coditza sa legi 2 antene cu niste oua de plastic galben Kinder in care sa bagi niste beculete,, o sa arate beton motorul cu upgradeurile astea cand vi de la discoteca noaptea pe ulita :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...