reltih Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 pt ca urmeaza o dezasamblare a motorului in aceasta iarna, m-am lovit de problema MoS2-ului, de ce se insista ca unele piesele sa fie unse cu vaselina asta si cat de important este sa respecti acest aspect din cartea tehnica, care este diferenta intre a unge diferitele piese cu ulei sau cu vaselina pe baza de molibden ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 Cea pe baza de molibden nu se "usuca", rezista mai bine in timp decat vaselina normala. Daca e vorba doar de iarna asta poti sa dai linistit cu vaselina normala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 (editat) ai vazut vreodata aceasta vaselina cu molbden? daca da, atunci stii raspunsul... oricum, are 'aderenta' f mare si rezistenta de asemenea!(rezistenta la temperatura si presiune) eu acum am folosit-o la montarea axelor cu came, ajuta la 'asezarea' pieselor, rodarea lor fara sa existe riscul distrugerii la prima rotatie a motorului. Editat Noiembrie 28, 2011 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 28, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2011 normal ca n-am vazut-o, Corleone imi trebuie pt. unele piese ale motorului nu pt. rulmenti si chestii externe, un exemplu care imi vine acu in minte este tija supapei unde chipurile s-ar pune grasimea asta conform manualului sau la boltul pistonului, S@rpe unde gasesc si cu ce continut de bisulfid de molibden ca asa sunt zeci de vaseline care contin 1-5% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 ti-am dat pm! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 28, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2011 multam am mai gasit si aici http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/adezivi-industriali/lubrifiere-loctite/pasta-de-montaj-loctite-8012.aspx contine 65% molibden si este musai s-o folosesc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 Eu folosesc pe aproape orice unde e nevoie la motor de ungere, vaselina LGEM2 de la skf. E cu MoS2, pentru viteze mici de rotatie si solicitari mari. Cam 50 ron tubu de 400 ml si ma tine un an Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 (editat) incearca tu sa il asamblezi fara si apoi ne zici si noua cum merge ! eu zic sa urmezi instructiunile manualului! Editat Noiembrie 28, 2011 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 28, 2011 Share Postat Noiembrie 28, 2011 Mai e si Honda Moly 60 dar aia e mai greu de gasit la noi pe meleaguri, dar peste hotare e din abundenta Numa ca e scumpa si nici transportul nu e tocmai ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 29, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 29, 2011 intrebarea mea ramane valabila si as vrea o explicatie mai clara decat cea data de sarpe, de ce trebuie la montarea axei cu came de ex. sa pun vasilica asta si nu pot unge cu ulei de motor asa cum fac schimbatorii de piese din romanica, ca tot e la moda termenu de ce producatorul recomanda asta, este evident ca o sa cumpar, ca nu vreau sa ma caka pe mine pt 50 de lei, dar sunt curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 29, 2011 Share Postat Noiembrie 29, 2011 (editat) logic, se 'unje' cu unguent dintr-asta pentru ca la prima rotire a motorului sa nu se duca dracu lagarele cu jocuri mici(sa aiba ungere pana ajunge uleiul si sa rodeze mai usor suprafetele de contact fara uzura prematura)! de exemplu axele cu came la unele motociclete nu au rulmenti sau cuzineti, ci pur si simplu lagarul este totuna cu chiulasa! la prima pornire dupa reasamblare uleiul nu este prezent acolo si pana face presiune si ce mai trebuie, fara vaselina merge pe sec! nu este alta vaselina mai rezistenta la temperatura sau presiune decat cea cu bisulfura de molibden! explicatie mai buna nu pot da, si este si logica pana la urma! Editat Noiembrie 29, 2011 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 29, 2011 Share Postat Noiembrie 29, 2011 logic, se 'unje' cu unguent dintr-asta pentru ca la prima rotire a motorului sa nu se duca dracu lagarele cu jocuri mici(sa aiba ungere pana ajunge uleiul si sa rodeze mai usor suprafetele de contact fara uzura prematura)! Referitor la rodare, vaselina nu ajuta absolut de loc la rodare ba din contra impiedica rodarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 30, 2011 Share Postat Noiembrie 30, 2011 adica daca pui vaselina pe 2 piese , frecarea este 0?!? te contrazic, ajuta la rodarea pieselor! gandeste-te ce uzura prematura apare la prima rotatie a motorului fara 'lubrefiant'! cand se lucreaza cu jocuri de max 0.10 mm si in general cu 'jocuri' f mici, acel joc max de 0.10 mm va aparea imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 30, 2011 Share Postat Noiembrie 30, 2011 Eu nu am zis ca daca pui vaselina frecarea e zero si nici n-am spus ca nu trebuie pusa vaselina, si nici ca nu ajuta.Doar ca nu ajuta rodarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 (editat) normal ca n-am vazut-o, Corleone imi trebuie pt. unele piese ale motorului nu pt. rulmenti si chestii externe, un exemplu care imi vine acu in minte este tija supapei unde chipurile s-ar pune grasimea asta conform manualului sau la boltul pistonului, S@rpe unde gasesc si cu ce continut de bisulfid de molibden ca asa sunt zeci de vaseline care contin 1-5% Nu inteleg ceva, vrei sa folosesti vaselina pt conservarea unor piese sau vrei sa repari un motor si vrei sa dai cu vaselina pe piese? Initial am crezut ca vrei sa folosesti vaselina pt conservare. @sharpe, la repararea/asamblarea unui motor nu se foloseste vaselina. Se ung piesele cu ulei de motor (sau aditiv de ulei de motor) si nu pornesti motorul inainte de a amorsa circuitul de ungere dand la automat, adica "sa stingi becul la ulei". Editat Decembrie 1, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Decembrie 4, 2011 Share Postat Decembrie 4, 2011 Loctite 8154 Spray cu vaselinå MoS2 As vrea si eu o informatie si mai secreta: MoSs pulbere de unde? Am citit in manualul de service ca pentru furca fata, se prepara o suspensie Ulei de furca+MoS2 pulbere. Stiti de undeva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.