cristiroland Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 va salut colegi..nu prea sunt un membru activ pe forum deoarece nu prea am cu ce. am acasa un minsk 125 care nu mai da scanteie nu stiu ce are..nici nu e al meu e al lui tata ( eu am 18 ani). ieri mi-a dat un unchi o mobra primul model ala cu rezervorul ala mare de 12 litrii..as vrea sa o fac sa mearga.mi-a promis ca el se ocupa de motor pentru ca este ca o pastaie de fasole,,daca o desfaci cad pinioanele din el ca boabele..la minsk fiecare treaba e separata...eu o sa ma ocup de aspect adica o voi curata ( apropo tabla pe ea arata foarte bine, dupa parerea mea neexeprimentata). am o sa noua far mai are el caucicuri noi..as vrea sa o fac pt mine..nu am A asa ca nu voi circula cu ea pe drumumuri publice..astazi cand ajung acasa o sa ii fac niste poze sa le pun aici sa va dati si voi cu parerea.sper ca nu am postat gresit si ca ati inteles ce am scris ( sunt la scoala in momentul asta si scriu mai repede sa nu am vada profa:D ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 De unde eÂşti măi băiete? Nu-ți trebuie permis. Mobra e de 50, intră la categoria scuter. O înregistrezi la primărie. Vezi că anvelopele, chiar dacă sunt nerulate nu înseamnă că sunt noi. (vorbesc doar în cazul în care nu le-ai cumpărat recent). Dacă sunt state, s-au crăpăcit, Âşi la umflat.... poc! Tăblăraia s-o tratezi cu seriozitate, nu cu "merge Âşi aÂşa, dă-o dracu vechitură" Âşi alte romîneli de genul. Vei ieÂşi mult mai cîÂştigat. Pentru minsk, ori e dusă "napolitana", ori bobina, ori magnetoul. Simplu, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 La ce piese te referi cand spui "napolitana" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
voschodij Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 La ce piese te referi cand spui "napolitana" ? curentul produs de magnetou este dirijat intr-un amplificator-regulator de tensiune asa zisa napolitana care este amplasata in cutia din dreapta motocicletei.Din aceasta ies firele pentru lumini, aprindere, claxonsi semnalizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 Regulator spunei ..da.. Nu intelegeam .. napolitana. Mai e "muzicuta", "capsunica" ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 5, 2011 Autor Share Postat Decembrie 5, 2011 salut...vulpoiule sunt din crevedia mare judetul giurgiu..40 km de bucuresti...o sa incerc sa fac treaba buna...in afara de biciclete:D dar o sa incerc sa fac treaba buna..azi am scos benzina din rezervor...sau ma rog ce o fi aia:)) i-am dat-o lu mamaia sa aprinda focu cu ea..si nu pot sa desfac capacul de la rezervor..trebuie sa desfac motorul intreg ca unchiul meu o sa il repare..eu doar o mana de vopsea sa ii dau..si apropo are setul alezat cica e de 70 cc..a fost un pic tunata mobra asta are niste cutii laterale...nu prea ma pricep la mecanica asa...am avut un piaggio care mi-a ramas o bucatica de prezon in carter si sta in magazie din iulie... la minsk....nu mai avea lumini de mult si napolitana aia e sub sa...ii trebuie multe..dar tare as vrea sa o vad mergand..imi trezeste amintiri frumoase de cand eram mic ( chiar daca nu sunt mare rau nici acum)...daca aveam mai multi bani bagam in ea.. am uitat sa mentionez aprinderea e pe o bobina de inductie de dacie...cica mobra are pe 6 v aprinderea el a modificat-o... parerea mea e ca minsku e mai bine facut...nu e motoru asa complicat de facut... as vrea sa o vopsesc dar mai intai trebuie sa dau cu hartie abraziva grund si dupa aia vopsea...cred ca daca o fac si o mai tin 20 de ani o vand ca obiect de muzeu:))) glumeam... sper ca nu v-ati plictisit citind dar mobrele astea ( minsk mobra ce avea romanu mai inainte) sunt a doua mea pasiune dupa muzica, chiar daca nu prea stiu despre ele decat teoretic. va salut cu respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 frumos ceea ce ai tu de gand ,dar pune si tu niste poze sa vedem de la ce incepi si la ce o sa ajungi(sper ca n-o sa abandonezi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 5, 2011 Autor Share Postat Decembrie 5, 2011 imi cer scuze am promis ca o sa pun azi poze dar am venit mai tarziu de la scoala...o sa fac maine poze la piese...si vreau sa va dati voi cu parerea...de abandonat nu o sa o abandonez..macar sa o aud eu acolo paraind..o seara buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 imi cer scuze am promis ca o sa pun azi poze dar am venit mai tarziu de la scoala...o sa fac maine poze la piese...si vreau sa va dati voi cu parerea...de abandonat nu o sa o abandonez..macar sa o aud eu acolo paraind..o seara buna bafta tinere nu te lasa dai bice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 Nu-ți trebuie permis. Mobra e de 50, intră la categoria scuter. O înregistrezi la primărie. pt mobra trebuie A1...constructiv are peste 45km/h.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
etarulescu Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 imi cer scuze am promis ca o sa pun azi poze dar am venit mai tarziu de la scoala...o sa fac maine poze la piese...si vreau sa va dati voi cu parerea...de abandonat nu o sa o abandonez..macar sa o aud eu acolo paraind..o seara buna Asta cu comunistele e boala grea, e boala pe viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 6, 2011 Autor Share Postat Decembrie 6, 2011 Da stiu ca iti trebuie.A1..tata are A daca a avut minsku...dar as da si eu tot de a..azi cam ploua sa vad ce poze fac.sa aveti o zi buna! Ps. am facut aseara o poza..sper sa cedeti ceva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Nenicule, să Âştii că are totul original pe ea! Cutiile laterale sunt ale ei din fabrică. Nu văd restul pieselor (aripă spate, Âşa, carburator, rezervor, table laterale, rama Âşi oglinda farului) dar probabil că, dacă le ai, cel mai probabil sunt Âşi alea tot ale ei. Furcă față model vechi, tip "leading link", cu aripă de-aia cum îmi place mie . Sunt de acord cu tine: motoraÂşul de Mobră mi se pare mult prea complicat pentru ce Âştie el să facă. Ambreiajul aiurea, ansamblul demaror parcă-i făcut de NASA, cutia de viteze ciudățică Âşi ea, etanÂşările dintre semi-cartere multe Âşi subțirele exact acolo unde ar trebui să fie mai grosuțe Âşi aÂşa mai departe. Dar, una peste alta, este un motor drăcos Âşi neaÂşteptat de fiabil dacă-l pui la punct. Ai grijă de ea Âşi, unde nu Âştii ce să faci, cere ajutorul cuiva. Lumea de pe forum e, în general, foarte simpatică Âşi săritoare. Ar fi păcat să tai motoreta sau s-o ciopărțeÂşti. Poți să-ncerci întâi să o speli Âşi să vezi câtă este rugină Âşi cât este praf. Are vopseaua originală pe ea Âşi nu pare să fie în stare foarte proastă. Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Da... bun, bun! Mobra cu far pătrățos Âşi răcire forțată. Bun! Cu munca corespunzătoare iese ceva frumos-frumos! 1. Dacă furca nu reuÂşeÂşti s-o recondiționezi, o poți înlocui cu totul (depinde de preferințe, conform fluturaÂşilor mei eu unul aÂşa aÂş face) DeÂşi, dacă mă uit iar, e mai fiabilă decît sistemul normal: nu-ți vor trebui decît o pereche de Âşaibe din bronz grafitat la prinderea basculei cu Âşurub+puiuliță autoblocantă, iar telescoapele recondiționate la interior+bucÂşele din capete. Destul de puțin de muncă 2. Curăți bine aripioarele de răcire. Asta poate fi fatal. Dacă prinde ceva noroi în pale Âşi ți-l duce pe aripioarele cilindrului... înțelegi. Asta oricum e operație de mentenanță permanentă 3. Bascula spate - acelaÂşi lucru referitor la recondiționarea simeringurilor Âşi la bucÂşele lor 4. Să vedem cum te descurci cu saboții de frînă. Întreabă pe aici, poate se mai găsesc pe undeva. Roțile sunt interschimbabile, ca la orice motocicletă... socialistă (aproape) 5. Căblăraie de ambreiaj Âşi frînă etc - de scuter care se potrivesc. Fără nicio jenă. 6. Nu Âştiu cum are instalația electrică - probabil e pe magneto. ÂŞi dacă e pe 6V, sigur e. Aici o să fie cel mai mult de muncă. Dacă se prezintă bine cea originală, nu e scoaptă/ruptă/roasă, scapi repede. Dacă însă va trebui s-o reconstruieÂşti... atunci ai destul Poți să treci pe instalația pe 12, cu confortul aferent: becuri, magneto, bobine, etc. Dar... în primă fază desfă-o Âşi curăț-o. Cît despre permis, la vîrsta corespunzătoare fă pachet, A Âşi B. IeÂşi mai ieftin. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 6, 2011 Autor Share Postat Decembrie 6, 2011 De motor nu ma voi ocupa eu. il scot cu tot cu cutie si trimit unchiului sa il faca..e blocat..vopseaua nu e originala. cea originala a zis ca era foarte greu de indepartat si a sablat-o. asta e a doua vopsea. am sa nou nouta doar trebuie curatata de par, am aripa sticla cu restul de far sunt in casa...instalatia e pe 12v ca are intre cutiile alea din mijloc o bobina de inductie de dacie. saua vecheare doar captuseala si buretele dus, tabla e buna rau...ma mir ca arata asa pt atatia ani in vant plaoie lzapada...as vrea sa ii desfac si rotile ca sa vad cum sunt sabotii . acum...ambreeajul merge perfect..ce trebuie sa faca unchiul meu sa ii scoata doar uleiul vechi si sa puna altul sau sa demonteze cum a zis el tot tot si sa curete..eu cred a doua varianta...dar ma mir ca asa o vechitura e asa de apreciata....orcum pt mine ,chiar daca sunt atatea moto ca honda suzuki, minskul.... este viata mea...scuzati greselile de ortografie dar postez de pe telefon... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Hm, se lasă cu alezare. Cred c-o să trebuiască să te orientezi de piston Âşi segmenți. Dar repet: întîi curoț-o, apoi fă-i poze să vedem ce Âşi cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 daca ai bobina de inductie de dacia nu inseamna ca si instalatie e pe 12V,bobina de dacie merge si pe 6V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 6, 2011 Autor Share Postat Decembrie 6, 2011 acum am vorbit si cica da are pe 6v o sa vorbesc cu un baiat care o sa mi-o vopseasca calumea.. acum am facut niste poze cu telefonull...nu prea se vad cine stie ce dar o sa puteti vedea cutiile alea de care zic eu care se leaga de aripa de spate, aripa de spate, saua aia veche si rezervorul. cred ca daca o fac acum peste 20 de ani daca o vand ma imbogatesc =))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 cred ca daca o fac acum peste 20 de ani daca o vand ma imbogatesc =))) :lol: ...ai grija sa nu ti-o fure cineva pina atunci mai ales ca o sa fie o valoare inestimabila si daca afla si alti cine stie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 spor la treaba, si sa o faci macar sa arate ca asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 6, 2011 Autor Share Postat Decembrie 6, 2011 shumy:D mobra aia care ai pus-o tu este mobra super 50 un model mai noi ca cel care il am eu.a mea este primul model. difera doar furca si aripile cred:))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 da stiu, eu ti-am pus poza asa orientativ, cam cum ar trebui sa arate o mobra in mintile ei, aceea din poze este noua, cu vopsea si gume originale, nu are decat vreo 170 km in bord dintre care 150 facuti de mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 shumy:D mobra aia care ai pus-o tu este mobra super 50 un model mai noi ca cel care il am eu.a mea este primul model. difera doar furca si aripile cred:))) difera mai multe : furca fata, aripa fata, rezervor,"carcasele de tabla" care imbraca cutiile laterale- pt. a copia forma rezervorului, lampa stop, contactul de cheie -era cu cheie....precum si o punte redresoare cu placi de seleniu si baterie- pentru semnalizare. Cam atat imi aduc aminte......si toate erau cu magnetou BOSCH, Mobra Super a folosit si Ducati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroland Postat Decembrie 6, 2011 Autor Share Postat Decembrie 6, 2011 da...asa este..stiu ca are aprindere bosh cica e mai buna ca ducatti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 da...asa este..stiu ca are aprindere bosh cica e mai buna ca ducatti... Un magnetou bosch cred ca mai am daca ai nevoie.Fain exemplar ,destul de rar cu furca aia pe fata.Lucreaz-o cu grija ca merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.