Sari la conținut

Piaggio X9 500


ingridana
 Share

Postări Recomandate

salutare colegi scuteristi si motoristi!!!

sunt nou pe forum si am accesat aceasta pagina din dorinta de a vedea daca si altii au patit ca mine

sunt posesor de piaggio x9 500cc de doi ani, iar in acesti doi ani am avut suficient de multe probleme cu "scuterica" incat m-au cam dat peste cap si pe deasupra am devenit un bun cunoscator al acestui model de maxi scuter.

inceputul ar fi simplu: acest motor de 500cc are un mic defect de proiectare. platoul cu magneti de la incarcare (impropriu spus magnetou la acest model) este situat in carterul motorului si nu in afara lui, adica este uns si totodata racit cu ulei. din cauza vibratiilor produse de detenta puternica se desprind magnetii de pe acel platou, se ciocnesc intre ei se sparg si toata aceasta pilitura si spartura patrunde in circuitul de ungere al motorului... urmarea o banuiti cu totii..... gripaj direct si fara drept de reparatie asupra nici unei piese din motor(kaput total), in cazul meu intamplandu-mi-se de doua ori cu doua motoare diferite. o alta buba ar fi pinionul pompei de ulei care la acest model este antrenat direct de pinionul de pe ambielaj si care (din nou culmea ironiei) este din plastic si prin urmare fie cedeaza dantura, fie cedeaza tot pinionul (al treilea motor cumparat l-am gasit cu pinionul facut bucati). calculatorul de pe ghidon sau bordul digital mai popular numit, nu functioneaza si de aici nu vad nivel combustibil sau temperatura lichid racire (nu ca m-ar interesa viteza sau turatiile pt ca nici acelea nu functioneaza).... despre confortul modelului x9? jos palaria.... dar ca fiabilitate ????? nu stiu ce sa zic sincer. sunt acum in posesia celui de-al patrulea motor de 500cc si de data aceasta il lucrez personal fara ajutorul nici unui mecanic sau cunoscator in ale scuterelor. daca imi va reusi planul voi posta in curand fotografii cu noul motor supraalimentat cu o turbosuflanta si micile imbunatatiri pe care vreau sa i le aduc acestui "scuterica". daca aveti ceva probleme cu modelul x9 de 500cc intrebati-ma si va voi raspunde din propria-mi experienta sau din documentatia pe care o detin acum.

inca odata toate cele bune si asfalt uscat colegilor!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Al patrulea?...tare de tot!...mai bine iti iei nickul de Dr. Piaggio....dar cum de ai mers pe acelasi gen de "cal" mai ales ca ai vazut caracteristicile astea constructive care duc la o fiabilitate mai scazuta?...probabil iti place designul si conforul lui...si butonul ala de pus pe cric.

 

Spor la treaba!:)



cred ca in primavara asta cumperi baterie Sir !

 

Ca tot omu' sper sa fie macar primavara viitoare...sa vedem!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Da-i un PM ca sa primesca pe e-mail solicitarea ta.

 

Cand ai facut ultima schimbare de ulei motor? Daca e acum 2-3 ani, posibil ca surgerea de benzina in ulei desi existenta, sa nu fie semnificativa; de obicei daca nu se circula cu moto respectiv o perioada mai lunga, se recomanda schimbul de ulei odata pe an; iar in anii de nefolosinta se poate intampla ca sa curga si sa se scurga diverse fluide, din unele locuri in altele, datorita nefolosintei si unei etansari nu tocmai perfecte, ceea ce nu se intampla daca utilajul este folosit normal si constant.

 

Eu nu am avut de a face cu acest model, decat ca am condus de cateva ori vreo 2 exemplare ale altora; cu siguranta Alipop te va ajuta cu experienta sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare colegi!

da, pot sa spun ca am patit-o si pe-asta

benzina in ulei apare de la injector. daca nu a fost folosit o anumita perioada de timp acel scuter, se prea poate ca segmentii sa se fi ancrasat (se lipesc de piston) si nu vor sa mai lucreze corect pe cilindru. una din rezolvari ar fi sa dai bujia jos si sa arunci ulei de motor cu o seringa direct in capul pistonului. se scoate fisa de la injector, se lasa fara bujie si se tine pe demaror pana elimina tot uleiul. ciclul se repeta de cateva ori. ca sa nu se mai intample asa ceva fie il pornesti mai des, chiar si pe timpul iernii (cel putin pana incepe sa lucreze ventilatorul de la racirea radiatorului), fie torni ulei in capatul pistonului si astupi orificiul de la bujie cu o bujie mai veche (ATENTIE - FARA A SE DA LA DEMAROR). pe timpul iernii daca motorul s-a oprit mai mult timp si a apucat cu un rand de supape deschis asta este soarta lui (am zis sunt patit)

sper sa-ti fie de folos sfatul meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Subscriu in totalitate la cele descrise de tine; chiar si daca segmentii sunt ok, benzina tot poate sa treaca usurel in ulei; si da, solutia corecta e sa pui ulei in capul pistonului si sa invarti fara benzina si aprindere.

 

Chiar te pricepi!...eu doar banuiam ceva si nu eram sigur...cred ca de la nefolosinta i se trage; macar sa fie numai atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta ar fi cea mai usoara cale...

ma tem insa de ceva mai grav.... doar 6900km??? greu de crezut la un asemenea exemplar de maxiscuter!!!! ar fi ideal sa se rezolve asa de usor si de simplu, insa daca problema persista nu cred ca o vei rezolva decat cu un nou set de segmenti sau o curatare la injector (exista serice-uri specializate cu o baie de motorina si ultrasunete). posibil ca si acel injector sa fie obosit (nu mai pulverizeaza benzina ci o arunca sub forma de stropi iar in acest caz arderea nu este corecta iar surplusul de benzina nearsa din camera de ardere sa patrunda in carter pe langa segmenti). oricum, incercarea moarte n-are...

aceleasi simptome apar si de la o bujie mai putin ok. scanteia este de slaba intensitate si nu are loc o explozie puternica, fapt care ar duce la arderea in totalitate a combustibilului. de aici scapari de carburant in carter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Da...dar sa fim optimisti totusi; nu vreau sa comentez asupra celor 6900 km; poate lipseste un zero, sau poate e doar dat inapoi si are vreo 30-40k km, nu conteaza, bine ca il are...important e sa-l puna in circulatie; eu as zice sa faca astfel:

 

1)Sa schimbe uleiul.

 

2)sa faca procedura descrisa de tine la postul #30

 

3)Sa ia scuterul la plimbare cu verificarea mereu a nivelului de ulei. Daca are norocul sa nu se intample nimic, sa mearga mai mult. Sa nu-l lase zile intregi sau saptamani nefolosit.

 

4)Sa mearga la un service sa-i verifice compresia motorului. Ieftin si rapid, cat un schimb de bujie.

 

5)daca mai apar probleme sa "atace" sistemul de injectie.

 

Eu ii doresc sa rezolve simplu, ca mai sus si sa-ti trimita bericile respective. Doamne-Ajuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru sfaturi,mentionez ca motorul ca si functionalitate merge impecabil,il folosesc de 2-3 ori pe saptamana,mai mult in weekend,iarna ii dau drumul o data pe saptamana.anul trecut am facut o tura de 740km in 3 zile(traversare tranfagarasan-transalpina),nici o problema.Saptamana viitoare il duc intr-un service pentru verificari.

multumesc inca odata pt.atentia data problemei mele.

am sa revin cu rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Sa speram ca este doar o simpla problema creata de o scurgere temporara.

 

Si eu sunt curios care este cauza. Asteptam sa ne spui sa invatam si noi din problema ta.

 

Pentru curatarea injectoarelor si a sistemului de alimentare:

 

http://www.performance.com.ro/produse/duralube/ucl/index.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ingridana, ce se mai aude cu "calutul" tau??? sunt tare curios de problema cu benzina in carter!!! poate week-end-ul acesta ai timp sa dai ceva gaz si sa ne transmiti ce rezultate ai avut cu cresterea anormala a nivelului de ulei in carter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Dupa o perioada destul de lunga au revenit problemele,chiar daca bateria este buna(incercat si cu baterie de masina cu amperaj mare)scuterul cateodata refuza sa porneasca, elctromotorul pune in miscare pistonul in mod corect dar motorul nu primeste totdeauna benzina,spun asta dupa ce am verificat starea bujiei dupa minute multe de incercari de-al porni cu acumulator de masina(deci nu se pune problema de curent).Bujia era perfect uscata.Dupa cateva zile de repaus al scuterului am incercat sa-l pornesc si spre surprinderea mea a pornit fara probleme.Nu mai am curaj sa ies din curte cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Nu porneste din cauza imobilizatorului(nu recunoaste cheia),se poate şunta ori ocoli sistemul electronic de recunoastere a cheii ?

sau care ar fi solutia pt a folosi scuterul?

Ai nevoie de cheia master pentru resincronizare cu imobilizarea sau ECU fara imobilizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut si va multumesc pt.raspunsuri.

1.Scuterul este proprietate personala si nu am de gand sa-l fur.

2.Detin si cheia master(mentionez ca atunci cand refuza pornirea nu merge nici cu cheia master)

3.Tester in jud.Mures nu cred ca gasesc.

Unde gasesc un ECU fara imobilizare?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ECU fara imobilizare gasesti pe ebay. Schimba releul de pornire si verifica toate mufele din electrica. Si sa ai baterie buna, incarcata, altfel porneste foarte greu dupa perioade lungi de neutilizare.

De 4 ani folosesc un X9 Amalfi (180 cc) si pot sa spun ca pe partea electrica nu exceleaza, nu este prieten cu umezeala, socul automat functioneaza cand are el chef, etc, dar compenseaza cu o ciclistica buna si un motor ok.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc,am sa continui cu verificari pe traseele electrice si revin cu rezultate.


» Post actualizat in 04 May 2017 06:01

Atasez un fisier video cu secventa de aprindere si stingere a ledului imobilizatorului20170425_195638.mpg


» Post actualizat in 05 May 2017 05:35

Unde gasesc in Ardeal un atelier cu tester pt. piaggio?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci...cred ca trebuiesc rescrise codurile cipurilor ,la 500 nu se poate "ocoli" imobilizatorul,asta-i partea proasta la ele,un electronist cu soft de rescriere a cip-urilor,trebuiesc verificate codurile,te poate ajuta, chiar daca se ocupa doar cu auto,cred ca te poate ajuta,sau alt immo + cip cheie(macar de proba),bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...