airsoftiashi Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 buna ziua,am un vn900(injectie) si vreau sa-i confectionez tobe custom(goale) ,nu stiu ce se va intampla cu evacuarea gazelor,cum va mai functiona daca tobele sunt goale si sondele citesc altceva?mai are cineva tobe custom pe moto cu sonde lambda?cum a proceda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norbyke Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 buna ziua,am un vn900(injectie) si vreau sa-i confectionez tobe custom(goale) ,nu stiu ce se va intampla cu evacuarea gazelor,cum va mai functiona daca tobele sunt goale si sondele citesc altceva?mai are cineva tobe custom pe moto cu sonde lambda?cum a proceda? la masina prima sonda e dupa galerie, a doua dupa catalizator inainte de toba, eu am pus toba sport pe ea, dupa care a fost legata la tester, valorile au fost la fel, la moto nush, dar daca ai sonda lambda inainte de toba ar trebui sa fie oki, mai asteptam si alte raspunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 Sonda lambda de la motoreta mea s-a rupt,probabil am dat cu ea de vreo bordura,se afla pe galerie inainte de toba.Totusi,mie mi se pare ca merge la fel insa am vazut niste comportamente diferite Cu sonda lamba functionala si toba stock montata- merge bine,dar cand decelereaza singura spre relanti se balbaie motorul si uneori moare Cu sonda lambda functionala dar cu toba data jos-merge de rupe,nu se balbaie motorul la decelerari Cu sonda lambda scoasa si toba scoasa-acelasi comportament Cu sonda lambda scoasa si toba stock montata-trage de rupe,dar la decelerari da rateuri. Are cineva vreo idee de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 Ok... Despre sonde lambda poti gasi o groaza de informatii pe net, trebuie numai sa citesti si sa te documentezi. Sonda lambda e un dispozitiv care masoara cat oxigen ramane in gazele arse, evident, dupa ardere. De aia i se mai zice senzor de oxigen. Practic, ii un dispozitiv care produce o tensine cu valoare cuprinsa intre 0-1 volti, in funtie de cat oxigen e in gazele arse. In functie de valoarea asta, CDI-ul ajusteaza amestecul de aer benzina (stoichiometric) astfel incat raportul sa fie aproape perfect, sa nu iti consume mai mult decat e strict nevoie, da nici mai putin, ca amestecul sa fie mai sarac si sa iti distruga motorul si/sau catalizatorul, in cazul unui amestec incorect. Cum zicea cineva mai sus, exista 2 sonde, una inainte de catalizator si una dupa. Sincer ma indoiesc sa ai 2 sonde pe motor, eu cel putin nu stiu de un astfel de motor sa aiba sonde in amonte si in aval de catalizator. La motoarele cu o sonda, aceasta e montata inainte de catalizator, la cele cu 2 sonde(la masini), sonda din aval o verifica pe prima (cred ca ) Acuma sonda asta nu functioneaza numai la o temperatura destul de mare, parca de 400 de grade. Cum tu pornesti motorul la rece, pana ce evacuarea si implicit sonda atinge 400 de grade, trece destul de mult timp, tipurile mai noi de sonde au un element cu nichelina inauntru care le incalzeste, astfel incat sa produca semnal imediat dupa pornirea la rece a motorului. De retinut e si ce aditivi bagi in benzina, ca sa "cureti instalatia"... Mie sincer aditivii aia imi par o hotie. Nu ca se face straiu broastii pe instalatie sau mai stiu eu ce depuneri, dar la aprinderea cu injectie, nu prea am vazut asa ceva. Ce e important, daca tot te incumeti sa bagi astfel de aditivi, e sa te uiti pe sticluta sa scrie ca aditivul e compatibil cu senzorul de oxigen (adeca sonda lambda, nu senzorul de temperatura din cutia filtrului de aer!) altfel risti sa strici senzorul. De retinut, de asemenea, sa nu folosesti mai stiu eu ce silicon pentru imbinarea galeriilor de admisie cu motorul, ca risti la fel sa strici senzorul. Ca sa iti raspund concret la intrebare, nu ar trebui sa simti vreo diferenta la consum daca pui alte tobe, cu conditia sa pastrezi senzorul de oxigen. Altfel, CDI-ul are o alta harta setata pentru lipsa lui, si o sa consume mai mult, probabil o sa mearga mai rotund (amestec imbogatit) dar la fel, risti sa strici motorul/sa il uzezi mai mult in timp din cauza amestecului mai bogat care chiar nu e necesar motorului Cu sonda lambda scoasa si toba stock montata-trage de rupe,dar la decelerari da rateuri. Are cineva vreo idee de ce? Ce am scris mai sus + ca daca scoti sonda si nu ii pui un dop... Rateurile in evacuare se intampla numai daca exista oxigen pe acolo, din atmosfera. Cum in mod normal nu prea exista (sonda sau dop la locul lui), nu se intampla rateurile, dar cand ii dai asa de mult oxigen, normal ca se autoaprinde si ai rateuri. La fel se intampla la alte motoare cand schimbi toba si la imbinare, nu pui ceva care sa etanseze, intra aer pe acolo si iar ai parte de rateuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 (editat) Ok,atunci am si eu doua intrebari,ca vad ca esti pe domeniu. Intradevar,doar cand nu are dop da rateuri. 1)Pot acele rateuri sa avarieze motorul in vreun fel? (inclind sa cred ca nu,din moment ce ele se petrec pe toba si nu in motor) 2)de ce nu da rateuri motorul cand are toba scoasa de tot si da rateuri de la o mica gaura in galerie? Multumesc mult si pentru informatiile precedente,chiar m-au luminat cat de cat in aceasta chestiune. 3)si era sa uit,poate functionarea fara sonda lambda sa avarieze motorul? Editat Ianuarie 10, 2012 de Nationalistul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
airsoftiashi Postat Ianuarie 11, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2012 am inteles,ar trebuii sa pun sondele lambda pe tobele goale ca atare si sa merg asa....cu riscul de a uza mai repede motorul,ca sa pun aceste tobe imi trebuie sa schimb filtrul de aer(lipsa de spatiu in cazul meu)si il voi inlocuii cu un hypercharger,in acest caz ii voi da si aer mai mult nu numai evacuare mai buna,deci,se mai uzeaza motorul asa tare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 12, 2012 Share Postat Ianuarie 12, 2012 Ok,atunci am si eu doua intrebari,ca vad ca esti pe domeniu. Intradevar,doar cand nu are dop da rateuri. 1)Pot acele rateuri sa avarieze motorul in vreun fel? (inclind sa cred ca nu,din moment ce ele se petrec pe toba si nu in motor) 2)de ce nu da rateuri motorul cand are toba scoasa de tot si da rateuri de la o mica gaura in galerie? Multumesc mult si pentru informatiile precedente,chiar m-au luminat cat de cat in aceasta chestiune. 3)si era sa uit,poate functionarea fara sonda lambda sa avarieze motorul? 1. Nu cred ca ar avea cu ce. 2. ca atunci cand e scoasa, gazele se elimina direct in atmosfera, cand nu e scoasa, are unde se produce detonatia. 3. Am scris ca da, aici: /index.php?/topic/672671-sonde-lambda/page__view__findpost__p__3030194 am inteles,ar trebuii sa pun sondele lambda pe tobele goale ca atare si sa merg asa....cu riscul de a uza mai repede motorul,ca sa pun aceste tobe imi trebuie sa schimb filtrul de aer(lipsa de spatiu in cazul meu)si il voi inlocuii cu un hypercharger,in acest caz ii voi da si aer mai mult nu numai evacuare mai buna,deci,se mai uzeaza motorul asa tare? Daca pui alte tobe, lasa sondele pe ele. Sau gaureste-le si pune sonde. Nu merge fara sonda... La filtrul de aer nu prea are importanta daca e de hartie sau mai permisisv, la fel si la evacuare, nu merge mai altfel motorul, dar nah, e de inteles ca vrei tobe goale pe tipu ala de motor (chopper/cruiser) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 1. Nu cred ca ar avea cu ce. 2. ca atunci cand e scoasa, gazele se elimina direct in atmosfera, cand nu e scoasa, are unde se produce detonatia. 3. Am scris ca da, aici: /index.php?/topic/672671-sonde-lambda/page__view__findpost__p__3030194 Daca pui alte tobe, lasa sondele pe ele. Sau gaureste-le si pune sonde. Nu merge fara sonda... La filtrul de aer nu prea are importanta daca e de hartie sau mai permisisv, la fel si la evacuare, nu merge mai altfel motorul, dar nah, e de inteles ca vrei tobe goale pe tipu ala de motor (chopper/cruiser) Sonda lambda (o2 sensor) montata pe motociclete a fost introdusa de catre producatori ca metoda de a "trece" testul de poluare impus pentru a omologa vehiculul si verifica amestecul aer benzina ,in cazul motocicletei tale, (vn 900) doar in plaja 0-3500 rmp si pana la 15% unghi de deschidere la throtlle position sensor. tot ce trece peste aceste valori ramane neverificat si necorectat de catre sonda originala ceea ce e un lucru negativ pentru motor. De ce? pentru ca in momentul cad inlocuiesti toba originala cu una "high flow" pistonul ,in momentul evacuarii, datorita faputului ca depune un efort mai mic de a impinge afara din cilindru gazele arse intr-un procentaj mai mare decat cu toba stock. Deci rezulta faptul ca in urmatorul ciclu ,la admisie, cilindrul fiind mai gol, absoarbe o cantitate mai mare de aer dar,cumputerul motocicletei trimite aceeasi cantitate de benzina deci rezulta amestec sarac. ruland motorul cu amestec sarac rezulta supraincalzirea si deteriorarea prematura a motorului. Se poate rezolva prin montarea unui sistem aftermarket ce suplimenteaza cantitatea de benzina prin alterarea semnalului trimis de computerul motocicletei catre injectoare. Cel mai complex si calitativce se afla pe piata (si cel mai scump) este sistemul PC V cu Autotune . Kitul Autotune contine un wideband oxigen sensor ce "citeste" gazele pe toata banda de accelerare si pe intreg 100% throttle position sensor angle. Scze daca am fost putin ambiguu dar am incercat sa scurtez o poveste mult mai lunga... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morpheus Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 Eu zic ca nu pateste nimic motorul pentru ca chiar daca ar merge si mai sarac fata de harta injectiei cu senzor, piesele constituente sunt facute sa reziste la temperaturi inalte. Daca motorul tau are rata de compresie inalta, sa zicem mai mare de 9:1 atunci nici nu te stresa ca din fabrica a fost construit sa consume putin prin saracirea amestecului. Eventualele probleme care pot sa apara din saracirea amestecului zic eu ca sunt legate de arderea supapelor, dar ele sunt facute sa reziste la temp inalte asa ca mergi fara griji. Daca ai si geometrie variabila a axei cu came la motor, eventual si pe admisie, ceea ce ma indoiesc sa fie la VN900 atunci da, as fi zis ca are mare importanta sa pastrezi senzorul si toba originala. Dar tare mi-e mie ca e doar o simpla injectie si modificarea esapamentului pastrand senzorul nu va schimba nimic, doar zgomotul. Ideea e sa nu intre computerul motorului in mod eroare (dat de lipsa senzorului) asa ca pune senzorul in noul esapament si da-i bataie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusa_sd Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 o mica corectie. lambda nu are treaba cu cdi-u (capacitive discharge ignition). lmbda are treaba cu efi (electronic fuel injection). scurt pe 2. conteaza lambda la o motocicleta pe injectie enorm de mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.