Sari la conținut

CleÂşte pentru segmenți


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

De fiecare dată când am manevrat segmenți am stat cu mare grijă să nu-i rup. Câteodată reuÂşeam să zgârii un pic marginea pistonului, alteori blocam biniÂşor segmentul sau, rar, îl făceam pe din două. De cele mai multe ori reuÂşeam să-l scot fără probleme, dar întotdeauna cu emoții Âşi fără tragere de inimă. Am decis să mă răsfăț oleacă Âşi să cheltui primii mei bani - din primul meu salariu - pe un cleÂşte de segmenți. După ce mi-am luat pâine cu sare, se-nțelege :P.

 

 

IMG_1149.JPG IMG_1150.JPG

 

Urmează în consecință un mic articol informativ ca să Âştiți pe viitor dacă merită sau nu să dați banii pe aÂşa ceva. Ce m-a enervat este că pe internet nu am găsit nicio părere mai elaborată sau mai de doamne-ajută care să-mi descrie cleÂştele, doar vagi ambrambureli. L-am cumpărat de pe eBay-ul americănesc, este produs în China Âşi importat în America, de unde mi-a fost trimis mie. La 35 lei nu e cea mai ieftină investiție făcută, însă în primul rând sunt încântat de el Âşi-i tot studiez de vreo oră simplitatea. În al doilea, găsisem acest model Âşi pe la câțiva importatori de la noi din țară, însă costurile de transport (din TimiÂşoara sau Oradea) m-ar fi dus la mai mult de-atât. Internetul românesc fiind o varză (nu Âştiu ce vrea să controleze ACTA), alternativa ar fi fost să plec pe viscolul din 13 februarie prin oraÂş ca să-l caut de cumpărat. Însă proaspăt ieÂşit din rubeolă Âşi febră 39.9, n-aveam de gând.

 

Să n-o mai lungim. Am cumpărat cleÂştele de aici (link). L-am primit zece zile mai târziu, deloc rău având în vedere distanța, formalitățile vamale Âşi condițiile meteo în partea asta de planetă. Descrierea ce urmează este bazată pe păreri la prima vedere, încă nu am apucat să-l folosesc. Primii segmenți pe care îi va scoate sunt cei de pe pistonul de Nipru. Nu contează modelul sau forma pistonului, nici dacă aparține unui motor în 2 sau 4 timpi. Pozele v-ar putea face impresia unei unelte de proastă calitate. CleÂştele este însă ingenios de simplu Âşi minimalist. "Fălcile" par să poată prinde segmenți foarte variați ca grosime (cel puțin între 1 - 5 mm, din ce vede ochiometrul meu) Âşi diametru (cleÂştele are o deschidere de la 0 la vreo 40 mm), arhisuficient pentru a deschide orice segment comun).

 

 

IMG_1151.JPG IMG_1154.JPG

 

Partea metalică superioară a fălcilor este prinsă de brațe cu nituri, fapt ce uÂşurează reparația cleÂştelui în caz că a fost deteriorat sau dacă vreți să vă montați fălci manufactură în locul celor montate de fabrică. SIGUR nu va fi cazul. Restul componentelor sunt Âşi ele prinse cu nituri feste. Piesele nu au joc aiurea, sunt bine strânse. CleÂştele este făcut din oțel de 2 mm grosime Âştanțat Âşi ambutisat, iar ulterior bălăcit (cred) în ceva baie de crom industrial, sau măcar galvanizat. Oricum, aspectul finisajului mătuit sugerează suficientă durabilitate.

 

 

IMG_1153.JPG

 

CleÂştele stă închis prin presiunea unui arculeț montat deÂştept între brațe. Arcul exercită presiune asupra brațelor numai cât să le țină ferm închise Âşi NU va obosi inutil mâna utilizatorului. Arcul este prins Âşi asigurat în aÂşa fel încât să nu cadă Âşi să nu incomodeze în mânuirea cleÂştelui. Mânerele sunt acoperite cu manÂşoane de cauciuc Âşi mai mult ca sigur nu vă puteți răni nici după manevrarea unui număr mare de segmenți unul după altul, cum îi auzeam pe unii de peste Atlantic că plângeau cu lacrimi de crocobau.

 

 

IMG_1152.JPG

 

Rămâne de văzut cât este de util Âşi de dibaci. În fond, fiecare îÂşi poate croi cu flexul Âşi polizorul propria unealtă de felul ăsta. Este de departe cel mai ieftin Âşi mai simplu model de cleÂşte pentru segmenți de pe piață. Am mai văzut câteva modele pe acelaÂşi eBay, însă erau fie prea scumpe, fie prea complicate pentru cât voi folosi eu asemenea sculă. Dar îmi plac sculele ( :P ) Âşi aÂş cumpăra mult mai multe dacă aÂş avea bani.

 

AÂştept părerile voastre Âşi am să revin mai pe soare Âşi uscat încolo cu poze, filmulețe Âşi alte precizări legate de funcționalitatea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru segmenti, folosesc 4 lame de ras. Nu se zgarie nimic, nu se tensioneaza segmentii extra, se scot si se baga usor. Mai mic si mai ieftin decat scula asta.

 

Daca aveam treaba cu segmenti de Raba sau locomotiva, probabil e nevoie de clese, sunt mult mai mari, cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna investitia....spor :cheers:

....trei bucati de tabla de otel subtire( ruleta chinezeasca 2lei/1 metru) , introduse sub capetele segmentului , si la mijlocul lui , fac acelasi serviciu ....Garantat segmentul este deschis la minim , atat cat poate sa alunece afara de pe piston, si nici nu se zgarie pistonul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna investitia <un pret corect> dar chiar aveai nevoie de ia? cam de cate ori o s-o folosesti pe an? e adevarat ca nu se compara cu lame sau rulete taiate dar cand umblu in motor "din an in paste" sunt sigur ca s-ar duce draku<adica l-as pune bine,m-ar incurca mereu, iar cand as avea nevoie sigur nu l-as gasi>

daca esti mecanic si umblii des prin motoare atunci nu cred ca ar trebuii sa-ti lipseasca asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omu e foarte incantat de clestele lui !

Nu-i mai spuneti unde gresea cand scoatea segmentii rolleyes.gif stia si el smile.gif... probabil nu are neaparat indemanarea necesara sau mana de chirurg. Eu apreciez ca s-a gandit sa-si cumpere omu "scula". Daca-ti place sa-ti bagi degetele in motor (cum imi place si mie) e foarte enervant sa tot cauti solutii sa improvizezi cand n-ai sculele potrivite. Si-apoi odata cumparata o ai si nu te rogi de nimeni. Mai ai grija cu femeia sa nu arunce cu ea dupa tine ca nu mai are loc in casa de scule biggrin.gif.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU
primii mei bani - din primul meu salariu - . După ce mi-am luat pâine cu sare, se-nțelege .

 

BRAVO sincer Âşi la mai multe Âşi sănătoase.

 

... dar chiar aveai nevoie de ia? cam de cate ori o s-o folosesti pe an? ... dar cand umblu in motor "din an in paste" sunt sigur ca s-ar duce draku<adica l-as pune bine,m-ar incurca mereu, iar cand as avea nevoie sigur nu l-as gasi>

daca esti mecanic si umblii des prin motoare atunci nu cred ca ar trebuii sa-ti lipseasca asta

 

GREÂŞIT !

Crede-mă, nu am desfăcut motoarele nimănui, doar pe ale mele, indiferent că erau de la două sau patru roți. ÂŞi prin destulă experiență Âşi aventuri (unghii futizate la ciocan Âşi altele... din lipsă de presă, capote căzute în cap de curgea borÂşul gîrlă...) mi-am făcut un principiu sfînt:

Dacă nu ai cu ce, mai bine nu te apuci!

Am o cutie pentru scule tip trusa RSR primită cadou de la unchiul meu, fost maistru la aerodoromul Bărăganu. De-aia care se crapă în două, fiecare pe trei nivele. ÂŞi crede-mă că acolo încap 90% din sculele de care am nevoie cînd umblu la conservă sau motor!

Probabil că habar n-ai cîți nervi scuteÂşte un Âşpiț de zeghere sau o presă de rulmenți...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor.....uni parca ati fi importriva tehnologiei , este clar pentru oricine ca daca ai scule faci treaba mult mai usor .....este adevarat ca o poti face de multe ori si fara anumite scule speciale . Stiti cum ziceti unii dintre voi aici ...." De ce sa-mi cumpar compresor cand pot sa-mi unflu rotile cu pompa sau de ce sa-mi iau cheie de 10 cind pot desface surubu cu patentu sau de ce sa-mi iau o surubelnita cind pot desface surubu si cu o lama de cutit ....etc ."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e o exagerare. Prin cartea de service nu scrie sa desfaci surubul cu patentul si altele, dar sa scoti segmentii cu benzi subtiri de otel - asta e din cartea de service la motorul meu. Deci e metoda certificata. Si apoi te gandesti de 2 ori ce scule cari cu tine, mai ales pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e foarte buna investitia. eu pusesem ochii pe cel de la louis, e o idee mai bunicel, si mai usor de lucrat cu el pentru ca cuprinde tot segmentul, nu doar capatul acestuia! si costa vrea 11 euro My link bafta in continuare! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...AÂştept părerile voastre Âşi am să revin....alte precizări legate de funcționalitatea lui.

BRAVO! :ok: Apreciez dorinta ta de a-ti aduna scule si bine faci! Astazi una maine alta... Am citit tot ce sa postat pana acum, parerile sunt impartite dupa cum se vede.. abunda din pacate parerile unor "mecanici" la care merge si asa... apoi tot ei se vaita ca le crapa motoarele :what:

In realitate nu exista mecanic bun fara scule, o spun din experienta! Eu am scule specializate pentru aproape tot ce trebuie demontat de pe motocicleta, o presa in mana unui profan face mai mult decat o dalta si un ciocan in mana unui specialist! ..restul sunt vorbe, indiferent cum se numeste cel ce afirma contrariul.

in foto: cleste de secmenti si disp. de introdus pistoane

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e o exagerare. Prin cartea de service nu scrie sa desfaci surubul cu patentul si altele, dar sa scoti segmentii cu benzi subtiri de otel - asta e din cartea de service la motorul meu. Deci e metoda certificata. Si apoi te gandesti de 2 ori ce scule cari cu tine, mai ales pe motor.

Ai dreptate ca asa este dat acolo ca si eu am toate editiile din ani respectivi dar totusi au trecut niste ani de atunci si sculele asa cum stim au evoluat . :cheers: Exemplele date de mine nu au fost deloc exagerate ci doar simple exemple la fel cum si in cartea de service i-ti da cea mai simpla si la indemana metoda de a scoate si baga segmenti ....dara asta nu inseamna ca nu exista si alte metode mai tehnice si scule speciale . Trusa de scule prezentata de producator este data cu minim de necesar si simplitate pentru a fi la indemana oricarui motociclist pentru asi intretine moto singur in conditii de " nevoie " . :bigstar:

 

Ai dreptate ca asa este dat acolo ca si eu am toate editiile din ani respectivi dar totusi au trecut niste ani de atunci si sculele asa cum stim au evoluat . :cheers: Exemplele date de mine nu au fost deloc exagerate ci doar simple exemple la fel cum si in cartea de service i-ti da cea mai simpla si la indemana metoda de a scoate si baga segmenti ....dara asta nu inseamna ca nu exista si alte metode mai tehnice si scule speciale . Trusa de scule prezentata de producator este data cu minim de necesar si simplitate pentru a fi la indemana oricarui motociclist pentru asi intretine moto singur in conditii de " nevoie " . :bigstar:

Uite aici un exemplu ca aceste scule existau chiar si in ani 1956 dar ele erau date in aceasta carte care era destinata Servisurilor specializate pe reparatii generale . Pot spune ca si la ora actuala uni dintre noi nu avem aceste scule deoarece nu avem nevoie de ele frecvent dar asta nu inseamna ca nu le putem folosi sau avea ca merge si asa usor cu citeva tablite . Nici eu nu am si recunosc ca scot si introduc segmentii manual dar nu as refuza ocazia de a avea printre scule si asa ceva .

post-29942-0-81973300-1329990983_thumb.jpg

post-29942-0-45151200-1329991046_thumb.jpg

post-29942-0-72453300-1329991068_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BRAVO! :ok: Apreciez dorinta ta de a-ti aduna scule si bine faci! Astazi una maine alta... Am citit tot ce sa postat pana acum, parerile sunt impartite dupa cum se vede.. abunda din pacate parerile unor "mecanici" la care merge si asa... apoi tot ei se vaita ca le crapa motoarele :what:

In realitate nu exista mecanic bun fara scule, o spun din experienta! Eu am scule specializate pentru aproape tot ce trebuie demontat de pe motocicleta, o presa in mana unui profan face mai mult decat o dalta si un ciocan in mana unui specialist! ..restul sunt vorbe, indiferent cum se numeste cel ce afirma contrariul.

in foto: cleste de secmenti si disp. de introdus pistoane

Femeile nu au pantofi suficienti si asortati , iar barbatii scule.....

Binenteles , modelele in culori indraznete si cu multe setari(de firma) sunt preferate.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-cu clestele cu pricina se desface "la marea arta" sticla de bere in garaj, iar asta merita toti banii...

:lol: :lol: :lol:

 

Bravo Adi! Cum zicea si Cristi "mecanic fara scule mai rar". E drept ca se poate si fara dar...

Cel mai imprtant e sentimentul pe care ti-l lasa achizitionarea unei scule. Daca ajungi la concluzia ca ai risipit sau investit banii iti gasesti si raspunsul la intrebarea "imi trebuie asta?"

 

AdrianS cred ca a vrut sa acopere o lacuna in descrierea acestei scule si cred ca a facut-o foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AdrianS cred ca a vrut sa acopere o lacuna in descrierea acestei scule si cred ca a facut-o foarte bine.

 

:thanks:, va urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că fiecare cu scula lui inalienabilă. O dai la vecini Âşi nu Âştii ce fac ăia cu ea, pe unde-o bagă Âşi-n ce o tăvălesc. ÂŞtii tu cum a inventat ăla ceva Âşi i-au furat patentul. A trebuit să meargă-n târg la Obor să-Âşi cumpere altul. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....trei bucati de tabla de otel subtire( ruleta chinezeasca 2lei/1 metru) , introduse sub capetele segmentului , si la mijlocul lui , fac acelasi serviciu ....Garantat segmentul este deschis la minim , atat cat poate sa alunece afara de pe piston, si nici nu se zgarie pistonul....

de acord cu tine, dar vezi ca omul vrea sa scape de emotiile create de demontarea si montarea segmentilor, plus ca unealta ofera si un plus de viteza, rapiditate la lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...