Sari la conținut

Problemutze La Un Zzr De 250


rainman
 Share

Postări Recomandate

salutare.

 

Mi-am luat de curand un ZZR de 250 (primul meu motor), si am cateva probleme/nelamuriri in legatura cu el (asta in afara de problemele cu pornirea, care in mare parte cred ca sunt datorate bateriei care e pe moarte).

 

1)Mi se pare ca are un consum exagerat in oras. Am ramas de cateva ori fara benzina, si asa ca m-am enervat si mi-am propus sa ii determin consumu. Din experimentele mele, a rezultat ca, cu 1 litru de gaz fac 12.5km, adica un consum de 8l/100. Nu e aceasta valoare cam mare pentru un motor de 250cmc? Eu sincer ma asteptam sa fie undeva pe la 6l/100 in oras, si 4-5 in afara.

 

2)O alta chestie, care mi-a ingreunat considerabil experimentele privind consumul, a fost faptul ca nu prea ma descurc cu butonul de la rezervor, care la mine are 3 pozitii: Fuel, PRI, si RES (sau o fi stricat.....mai mult ca sigur). Mi-ati putea explica cum ar trebui sa functioneze, si ce inseamna PRI? Ce mi-am imaginat eu ar fi ca fiind pe poziti Fuel, atunci cand ar da semne ca moare motoru, sa comuti pe RES, si sa mai mearga un anumit numar de km. Ei bine, la mine, fie ca e pe Fuel, fie pe RES, acelasi cacao e. Eventual o modalitate de solutionare a problemei...?

 

In alta ordine de idei, cum poti sa ineci un motor, si cum poti apoi sa il dezineci?

 

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

 

Mi-am luat de curand un ZZR de 250 (primul meu motor), si am cateva probleme/nelamuriri in legatura cu el (asta in afara de problemele cu pornirea, care in mare parte cred ca sunt datorate bateriei care e pe moarte).

 

1)Mi se pare ca are un consum exagerat in oras. Am ramas de cateva ori fara benzina, si asa ca m-am enervat si mi-am propus sa ii determin consumu. Din experimentele mele, a rezultat ca, cu 1 litru de gaz fac 12.5km, adica un consum de 8l/100. Nu e aceasta valoare cam mare pentru un motor de 250cmc? Eu sincer ma asteptam sa fie undeva pe la 6l/100 in oras, si 4-5 in afara.

 

2)O alta chestie, care mi-a ingreunat considerabil experimentele privind consumul, a fost faptul ca nu prea ma descurc cu butonul de la rezervor, care la mine are 3 pozitii: Fuel, PRI, si RES (sau o fi stricat.....mai mult ca sigur). Mi-ati putea explica cum ar trebui sa functioneze, si ce inseamna PRI? Ce mi-am imaginat eu ar fi ca fiind pe poziti Fuel, atunci cand ar da semne ca moare motoru, sa comuti pe RES, si sa mai mearga un anumit numar de km. Ei bine, la mine, fie ca e pe Fuel, fie pe RES, acelasi cacao e. Eventual o modalitate de solutionare a problemei...?

 

In alta ordine de idei, cum poti sa ineci un motor, si cum poti apoi sa il dezineci?

 

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Din cate ma pricep si eu:

1. consum mare - verifica bujiile, filtru de aer , si daca nu sa facut curand atunci un reglaj de carburatoare.

2. la tine folosest pe Fuel.RES rezerva si PRI este legatura directa intre rezervor si carburatoare. Se foloseste cand ramai total fara benzina,pt. umplerea carburatoarelor ( foarte util primavara ).

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi in ture, 8% e chiar ok.

 

Rezervorul are un robinet de selectie si o mica valva actionata vacuumatic pt a da drumul la benzina pe furtun.

ON - pozitie default. Va curge benzina pana la nivelul rezervei (cativa litri - cam 20-30 km in oras)

RES - pozitie pe care tu o pui manual daca ramai fara benzina. Mai ai putin de mers. Cam 20-30km in oras.

PRI - sare peste valva, curge direct pe furtun.

 

Sper ca ti-am raspuns la intrebari :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsuri.

 

 

1) In privinta robinetului de selectie, zic ca sunt 2 variante, fie e stricat, fie nu ma pricep eu cum sa-l folosesc. Daca fac plinu, si il pun pe ON (sau FUEL), care e momentul in care imi dau seama ca tre' sa il trec pe RES? Exista efectiv un moment in care motoru moare din lipsa de benzina, si care sa imi spuna sa il trec pe RES? Ca mie nu mi s-a intamplat asta niciodat; adica am mers cu el pe FUEL, pana cand cand mi-a murit motorul, iar atunci am putut eu sa il schimb pe RES, ca tot dracu ala o fost, de pornit n-a mai pornit decat cand i-am bagat iar benzina. Iar cat priveste cealalta vraianta, cum ca ar fi stricat, ce s-ar putea (daca s-ar putea) face ceva in sensul asta?

 

2) ce vrea sa fie cuiul ala pontou...? Dar paharele de benzina? Ca nu am nici cea mai mica idee... (daca poti detalia un pic, @pompieru)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsuri.

1) In privinta robinetului de selectie, zic ca sunt 2 variante, fie e stricat, fie nu ma pricep eu cum sa-l folosesc. Daca fac plinu, si il pun pe ON (sau FUEL), care e momentul in care imi dau seama ca tre' sa il trec pe RES? Exista efectiv un moment in care motoru moare din lipsa de benzina, si care sa imi spuna sa il trec pe RES? Ca mie nu mi s-a intamplat asta niciodat; adica am mers cu el pe FUEL, pana cand cand mi-a murit motorul, iar atunci am putut eu sa il schimb pe RES, ca tot dracu ala o fost, de pornit n-a mai pornit decat cand i-am bagat iar benzina. Iar cat priveste cealalta vraianta, cum ca ar fi stricat, ce s-ar putea (daca s-ar putea) face ceva in sensul asta?

 

Probabil patesti ca mine

uite pozapost-6024-1162399266_thumb.jpg

Sunt cele doua tuburi in rezerzor.Daca iese tubul pt. ON , benzina curge din punctul cel mai jos a rezervorului si se goleste complect.

Odata si odata tot trebuie sa pui mana sa mai repari ceva pe motoras.Uite un bun inceput :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi baieti. Ati fost foarte elocventi si prompti.

 

Motorul l-am dus ieri seara la cineva care se ocupa cu bibilit motoare, si acu cand m-am dus sa vad in ce stare e, mi-a zis ca i se prapadise una din bujii, si ca scanteia nu aparea (de fapt mi-a si arata) in varful bujiei, ci undeva mai spre interior, si anemic. A zis ca maine dimineata mi-o schimba cu una nou. Mi-a pus si o baterie noua, si mi-a curatat si filtrul de aer, si in pricnipiu ar trebui sa fie buna de drum maine.

 

In privinta consumului, @Pompier, o sa imi fac int-o zi un pic de timp sa invart suruburile alea care dau aer la carburatoare, sa vad ce reusesc sa schimb la consum.

Cat despre robinetul de la rezervor, la ce pozitie OFF te referi tu? Ca eu din cate am observat la al meu, are doar 3 pozitii: FUEL, RES si PRI. Iar venind vorba de demontat, eu ma gandesc ca la rezervor, robinetul asta ar fi singura chestie care ai putea sa o demontezi. E adevarat, sau ma insel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te apuca inca sa umbli pe la suruburile de reglaj de la carburatoare.

Ia motorul de la mester si fa-i un consum exact; daca nu i-au functionat toti cilindri e normal sa fi consumat mai mult.

Si oricum din cate-mi dau seama nu prea ai experienta la reparat/reglat motoare , iar reglajul carburatoarelor nu e chiar usor, e o chestie delicata, cel mai bine apelezi la cineva cu experienta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i ala care i-a adus Tomina motor de schimb din Jp?

In 2003 am avut un ZZR-250 din 90. Am mers cu el 6000km si la consum statea in 5l in oras si tot atita afara mers sportiv. O singura data mi-a luat 3.7, medie Buc-Predeal-Buc, dar am mers incet, ca era frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i ala care i-a adus Tomina motor de schimb din Jp?

In 2003 am avut un ZZR-250 din 90. Am mers cu el 6000km si la consum statea in 5l in oras si tot atita afara mers sportiv. O singura data mi-a luat 3.7, medie Buc-Predeal-Buc, dar am mers incet, ca era frig.

 

 

Nu, asta e din 1995, si in vara asta a fost adus in tara. Da putin ti-a scos, 5l in oras.....oare care o fi smecheria...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...