Jump to content

modificari motocicleta cross pentru enduro


Recommended Posts

Salutare,

 

Pentru cei care doresc sa-si modifice mobra setata pentru cursele de motocross intr-una de enduro, m-am gandit sa fac un thread separat. Daca exista unul, rog un mod sa mi-l indice si voi sterge threadul.

 

Detin un KX250F din 2009 si vreau sa o transform intr-o mobra pentru enduro. Da stiu, probabil sunt multi care imi vor spune, vinde-o si i-ati enduro, dar situatia e de asa natura incat prefer sa o modific pe asta in loc sa o vand si sa imi iau un hard enduro.

 

Ce modificari importante ar trebui facute (din punctul meu de vedere - un amator):

 

1. Schimbat janta + spite roata de spate si trecut la 18" + cauciuc

2. Cric

3. Scut

4. Volanta mai grea

5. Modificari la suspensiile fata/spate

6. Ambreiaj Rekluse

7. Pus antigel de calitate superioara si schimbat capacul de la radiator

8. Pus protectii din aluminiu la radiatoare

 

Toate acestea le-am gasit pe thumpertalk si nu mi-ar strica ceva pareri de la colegi care deja au facut o parte din aceste schimbari si au constatat / sau nu / imbunatatiri.

 

Mai departe am sa trec site-uri de unde pot fi achizitionate piesele pentru cele 8 puncte, precum si niste preturi informative:

 

1. Janta + spite - ebay.com + guma michelin cca. 250 de euro (investitie facuta, parca nu a meritat banii)

2. Cric - Trail Tech - 130$ cu tot cu transport

3. Scut - Steahly - 100$ + transport

4. Volanta mai grea - Steahly - 110$ + transport

5. Modificari suspensii fata/spate: www.racetech - 113$ + 119$ + transport

6. Mi-am propus un Z-start pro (asta cand oi dispune de un munte de bani) - Rekluse - 630$ + Rekluse Clutch cover+ 140$

7. Engine Ice (My link) - 85 lei + cap radiator 1,6 My link + 20 $ + transport

8. Protectii radiatoare (Stealth) - 100$ + transport

 

Un pret total fara manopera ar fi in jurul a 1600 de euro.

 

Pareri?

Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Pentru cei care doresc sa-si modifice mobra setata pentru cursele de motocross intr-una de enduro, m-am gandit sa fac un thread separat. Daca exista unul, rog un mod sa mi-l indice si voi sterge threadul.

 

Detin un KX250F din 2009 si vreau sa o transform intr-o mobra pentru enduro. Da stiu, probabil sunt multi care imi vor spune, vinde-o si i-ati enduro, dar situatia e de asa natura incat prefer sa o modific pe asta in loc sa o vand si sa imi iau un hard enduro.

 

Ce modificari importante ar trebui facute (din punctul meu de vedere - un amator):

 

1. Schimbat janta + spite roata de spate si trecut la 18" + cauciuc

2. Cric

3. Scut

4. Volanta mai grea

5. Modificari la suspensiile fata/spate

6. Ambreiaj Rekluse

7. Pus antigel de calitate superioara si schimbat capacul de la radiator

8. Pus protectii din aluminiu la radiatoare

 

Toate acestea le-am gasit pe thumpertalk si nu mi-ar strica ceva pareri de la colegi care deja au facut o parte din aceste schimbari si au constatat / sau nu / imbunatatiri.

 

Mai departe am sa trec site-uri de unde pot fi achizitionate piesele pentru cele 8 puncte, precum si niste preturi informative:

 

1. Janta + spite - ebay.com + guma michelin cca. 250 de euro (investitie facuta, parca nu a meritat banii)

2. Cric - Trail Tech - 130$ cu tot cu transport

3. Scut - Steahly - 100$ + transport

4. Volanta mai grea - Steahly - 110$ + transport

5. Modificari suspensii fata/spate: www.racetech - 113$ + 119$ + transport

6. Mi-am propus un Z-start pro (asta cand oi dispune de un munte de bani) - Rekluse - 630$ + Rekluse Clutch cover+ 140$

7. Engine Ice (My link) - 85 lei + cap radiator 1,6 My link + 20 $ + transport

8. Protectii radiatoare (Stealth) - 100$ + transport

 

Un pret total fara manopera ar fi in jurul a 1600 de euro.

 

Pareri?

 

nu ma pricep la multe dar stiu ca suspensia o poti face cu un preparator local mult mai ieftin. daca ai nevoie de unu bun iti pot da pe PM

Edited by aurelro
Link to post
Share on other sites

nu ma pricep la multe dar stiu ca suspensia o poti face cu un preparator local mult mai ieftin. daca ai nevoie de unu bun iti pot da pe PM

 

 

replici din astea aveam nevoie :) Chiar te rog sa imi dai

Link to post
Share on other sites

Kawa meu e este full modificat si se simte. Nu stiu cum spui tu ca nu, insa roata pe 18 a fost o mare imbunatatire fata de cea pe 19, la radacini, piatra, plecare de pe cuba de nivel e f mare difenta. Cealalta mare imbunatatire este suspensia, eu ma ocup cu asta, am facut la mai multi cu Kawa si diferenta este f mare. Apoi este kitul de 300 care iti da mai mult cuplu de jos. Apoi este volanta, atentie, nici una dintre volantele care se gasesc de cumparat nu sunt suficient de grele pt hard enduro, de aceea eu am volanta facuta de mine cu aproape 70% crestere in greutate. Din cauza spatiului limitat la aprinderea de Kawa volantele gata de cumparat nu pot fi facute mai mari (grele). Racirea care la Kawa este f critica fiind un motor care fierbe usor, la mine este asigurata de 2 ventilatoare de debit mare (unul nu e suficient), am facut pt asta special incarcare si stabilizare folosind aprinderea originala, in plus am si vas de expansiune ca masura de siguranta. Engine ice nu face nimic, bani aruncati, buson de presune inalta isi face datoria pt o vreme insa pana la urma tot fierbe, daca nu trece aer prin radiatoare racire nu va fi. Totul functioneaza minunat de cativa ani, deci se poate face hard enduro pe Kawa fara probleme :)

Link to post
Share on other sites

Cred ca ai omis ce era mai important, si anume: cutia de viteza si carburatorul.

 

Mda, good point in ceea ce priveste carburatorul, studiez problema dar inca nu prea inteleg eu ce trebuie facut, any ideas?

 

In ceea ce priveste cutia de viteze ... de aia am pus pe lista rekluse, din cate am inteles cam rezolva problema. Totusi, avand in vedere investitia semnificativa, pana nu ma urc pe o mobra cu asa ceva nu ma incumet sa dau banii pe el.

Link to post
Share on other sites

Carburatorul ce? o fi unul special de hard enduro....

Cutia, aia da, insa din pacate pt Kawa nu este una de enduro ca la Yamaha sau Honda, insa si asta e in curs de rezolvare sa vedem cum iasa la final. Dupa teste o sa am si kituri de transformare la vanzare

Link to post
Share on other sites

din ce am citit pe diverse forumuri, însă nu si probat ca sa mi se confirme, se foloseÂşte principiul de la scootere adică ambreiaj centrifugal. practic stand pe loc sau în mers bagi într-o viteză si îi dai gaz. Si maÂşinile 4x4 mai vechi cu cutie automată merg pe acest principiu. panta e mai uÂşoară bagi a treia si îi dai gaz, e mai abruptă îi dai a doua si la fel. avantajul e ca se vă comporta ca un motor de enduro cu un ambreiaj care patineaza. sună super frumos însă trebuie întâi verificat .

Link to post
Share on other sites

stiu cum functioneaza dar iti dau un exemplu clasic de nefunctionalitate in traseu enduro... hai sa fiu generos iti dau doua

(ceea ce nu stiu exact este daca acest model iti ofera si functia de ambreiaj normal dar am impresia ca nu)

1. esti pe o portiune cu noroi si ai cauciucurile incarcate. vrei sa pleci dar ai avea nevoie de un pic de span sa cureti cauciucul spate, din nefericire ambreiajul nu te lasa decat sa dai gaz pornind de la relanti ceea ce produce o acceleratie a rotii extrem de liniara( cu ambreiaj normal tii motorul turat si apoi da-i drumul f rapid la ambreiaj )

2. nu te poti oprii in panta fara sa accionezi o frana (daca e la deal e cea spate) iar asta nu se poate mereu ca mai esti si cu picioarele pe jos.... te duci cu spatele la vale.

 

Repet l-am vazut dar era mai mult un gadget decat un device cu applicatii concrete.

Link to post
Share on other sites

1. Schimbat janta + spite roata de spate si trecut la 18" + cauciuc

2. Cric

3. Scut

4. Volanta mai grea

5. Modificari la suspensiile fata/spate

6. Ambreiaj Rekluse

7. Pus antigel de calitate superioara si schimbat capacul de la radiator

8. Pus protectii din aluminiu la radiatoare

Pareri?

1. nu e obligatoriu insa gasesti in principal pe 18 cauciucuri care sunt bune la enduro

2. nu e nevoie

3. se face artizanal, e posibil ca modelul potrivit versiunii de enduro a mobrei tale sa nu se potriveasca pe modelul de cross

4. da,

5.DA

6. nu, vezi intai cum e cu ambreiajul stock

7. nu are legatura cu enduro sau cross

8. nu doar la radiatoare

9. ce zice bracio

 

@ stilgar...autoclutch permite sa folosesti si maneta le ambreiaj, daca o pastrezi. Unora le place, altora nu

Link to post
Share on other sites

1. Janta + spite - ebay.com + guma michelin cca. 250 de euro (investitie facuta, parca nu a meritat banii)

2. Cric - Trail Tech - 130$ cu tot cu transport

3. Scut - Steahly - 100$ + transport

4. Volanta mai grea - Steahly - 110$ + transport

5. Modificari suspensii fata/spate: www.racetech - 113$ + 119$ + transport

6. Mi-am propus un Z-start pro (asta cand oi dispune de un munte de bani) - Rekluse - 630$ + Rekluse Clutch cover+ 140$

7. Engine Ice (My link) - 85 lei + cap radiator 1,6 My link + 20 $ + transport

8. Protectii radiatoare (Stealth) - 100$ + transport

 

1. cam scump, eu am gasit roata completa 2.15x18 de Yamaha intr-o stare neasteptat de buna (avea si disc de frana aproape nou) cu 150+80transp = 230 USD

2. nu e necesar

3. ok

4. e ok cea mai grea de la Steahly

5. nu stiu de unde ai scos acele preturi mici la racetech, cred ca te costa > 1000 USD cu transport cu tot. Foarte important ar fi in primul rand sa ai arcurile corecte pentru greutatea ta. Incearca sa le faci aici, era in CJ un tip priceput - Florin Tiris parca - cauta pe forum.

6. Nu pune Rekluse, o sa schimbi discurile ambreaj ca pe sosete - rekluse le uzeaza imediat. Da-te asa cu ea, invata sa folosesti ambreajul clasic, la 4T nu e chiar asa critic ca la 2T.

Pe langa "nu te poti oprii in panta fara sa accionezi o frana (daca e la deal e cea spate) iar asta nu se poate mereu ca mai esti si cu picioarele pe jos.... te duci cu spatele la vale" mai ai si dezavantajul ca nu o poti porni in mers la vale bagand a 2-a - tre sa te opresti sa dai la carje.

7. cap radiator 1,6 e ok , la mine tine bine fata de cel original

8. ok

9. handguards bune care sa tina (cycra de ex.)

10. raport transmisie mai mare (orientat spre cuplu)

Link to post
Share on other sites

1600 investitia + 1000 mobra+ manopera = muuuult mai mult decat costul unui motor dedicat deja acestui sport (ktm/husaberg 125-200)

 

qed

Link to post
Share on other sites

11. reglare carburator - la hard nu mergi blana ca la cross iar traseele sunt la o altitudine mai ridicata - ar trebui jiglere & cui mai mici ca sa obtii un amestec mai sarac (vei avea si un consum mai mic).

 

Si apropo de rekluse, Sambata am coborat un zid de vreo 60-70grade lung de 100 m plin de bolovani mari cat roata pe langa mobra. Nu-mi pot imagina cum ar fi fost cu rekluse=(fara roata spate blocata in a 2-a).

Edited by dmikel
Link to post
Share on other sites

1600 investitia + 1000 mobra+ manopera = muuuult mai mult decat costul unui motor dedicat deja acestui sport (ktm/husaberg 125-200)

 

qed

pai am scris foarte clar ca nu vreau sa iau un enduro ci vreau sa modific un cross. In principiu ai dreptate, desi 1000 de euro pe mobra cred ca e exagerat de putin ... ma rog.

 

11. reglare carburator - la hard nu mergi blana ca la cross iar traseele sunt la o altitudine mai ridicata - ar trebui jiglere & cui mai mici ca sa obtii un amestec mai sarac (vei avea si un consum mai mic).

 

Si apropo de rekluse, Sambata am coborat un zid de vreo 60-70grade lung de 100 m plin de bolovani mari cat roata pe langa mobra. Nu-mi pot imagina cum ar fi fost cu rekluse=(fara roata spate blocata in a 2-a).

 

exact de asta m-am temut la rekluse, de aceea o vad ca o ultima investitie daca: marirea in greutate a volantei si reglatul carburatorului nu ma conduc la un confort in padure.

 

Legat de problema carburatorului, nu stiu (inca) pe niciun mecanic in cluj care sa imi fi spus ca poate regla carburatorul de cross a.i. sa fie potrivit pentru enduro

 

 

5. nu stiu de unde ai scos acele preturi mici la racetech, cred ca te costa > 1000 USD cu transport cu tot. Foarte important ar fi in primul rand sa ai arcurile corecte pentru greutatea ta. Incearca sa le faci aici, era in CJ un tip priceput - Florin Tiris parca - cauta pe forum.

 

10. raport transmisie mai mare (orientat spre cuplu)

 

5. asa apare la ei pe site, iti trimit arcuri in functie de niste criterii pe care le-am gasit chiar pertinente My link. Alege acolo "Calculate spring rates and display available springs" si ai sa vezi.

 

10. poate gresesc, dar te referi cumva la a schimba pinionul din spate cu unul de 50? Din auzite, raportul 13/50 ar fi ok.

Link to post
Share on other sites

Din exprimarea ta

...

5. Modificari suspensii fata/spate

...

nu se intelege doar ca vrei sa cumperi arcuri , ci ne duce cu gandul la un revalving (modificarea caracteristicilor hidraulice).

Pentru asa ceva se trimit suspensiile (fata & spate) la ei, le prepara, si ti le trimit inapoi.

 

10. da, nu neaparat de 50 ci de cat simti tu ca e ok pt. tine

 

Ref. la carburator tre sa cauti tu un tabel prin manual cu ce jiglere si cui merg la temperatura si altitudinea unde te dai tu. Eventual mergi o treapta mai sarac decat scrie acolo.

Edited by dmikel
Link to post
Share on other sites

Si apropo de rekluse, Sambata am coborat un zid de vreo 60-70grade lung de 100 m plin de bolovani mari cat roata pe langa mobra. Nu-mi pot imagina cum ar fi fost cu rekluse=(fara roata spate blocata in a 2-a).

 

 

mon cher, cred ca exagerezi putin cu inclinatia pantei, la 60-70 de grade/100m rapelezi (tehnica de coborare in alpinism), nu mai cobori cu motoreta ;)

Link to post
Share on other sites

Foarte adevarat topicul.

Dar, daca o faci ca la carte ajungi la o investite care este egala cu, cumpararea unui motor conceput pt. hard, si ramai cu 2 motoare.

Nu vreau sa par cinic, dar un singur lucru' nu-l inteleg, din cele discutate mai sus, citez: ''dar situatia e de asa natura incat prefer sa o modific pe asta in loc sa o vand si sa imi iau un hard enduro''.

Edited by GiovaNNi_HyRox
Link to post
Share on other sites

Cele mai proaste investitii sunt fiarele si femeile.

Meri cu motoreta asa cum e. Pune-ti o calcatura de enduro. Pune banutu de-o parte si, cand te plictisesti de asta, foloseste-i sa iti iei ceva dedicat. Parerea mea :)

Link to post
Share on other sites

dar una e sa bagi bani pe rand si alta toti o data.

 

pe de alta parte hai sa vedem care ar fi investitiile musai de facut si care dintre ele pe care doar un avansat le-ar cere

Link to post
Share on other sites

Din lista ta o parte din modificari (arcuri suspensii, reglare carburator, scut, handguards) ar trebui facute la orice mobra indiferent ca e cross sau enduro.

 

Musai pt. tine ar fi greutate volanta 110 USD si cap radiator 15 USD - daca al tau nu mai tine bine.

Roata de 18 nu e neaparat necesara (nu e mare diferenta), insa daca ai cumparat-o deja (sper sa fie 2.15x18) pune un cauciuc de enduro bun (Pirelli Scorpion Pro FIM 140/80-18 de ex.).

 

Ar mai fi o intrebare: ai picioarele lugi, esti inalt ? Motorul de cross e cu vreo 5-8 cm mai inalt decat cel de enduro si te va cam chinui prin padure daca nu ajungi calumea cu picioarele pe jos.

 

Ideea e ca oricat te chinui si oricati bani bagi nu o sa iasa ca un KTM EXC , pentru ca motorul e gandit altfel la cross : e mult mai violent ca la o mobra de enduro iar ambreajul nu e gandit sa reziste solicitarilor de la hard.

Edited by dmikel
Link to post
Share on other sites

picioarele sunt cam scurte, dar parca n-as modifica scaunul. Nu crezi ca o data cu modificarea volantei ar merge si un pinion de spate de 50+? Cum sa fac cu reglarea suspensiilor; care sunt pasii de urmat? In ceea ce priveste reglarea carburatorului implica si achizitia de ceva piese (jigloere...) sau merge si numai efectiv din reglat. Care sunt modificarile observabile din reglarea carburatorului?

Link to post
Share on other sites

picioarele sunt cam scurte, dar parca n-as modifica scaunul.

vinde mobra si ia-ti ceva de enduro (GasGas, KTM, Husa)- daca vrei hardcoreala tot pe jos o sa fi pt. ca nu ajungi cu picioarele, daca erai un tip cu picioarele lungi era acceptabil crossul , dar asa .....

Nu crezi ca o data cu modificarea volantei ar merge si un pinion de spate de 50+?

Depinde cat de bine sti sa te dai si cum simti tu motorul pe traseele pe unde te duci, cat de greu esti, ce roata/cauciuc ai, etc. - nu e o reteta exacta. Se face prin incercare si eroare.

Cum sa fac cu reglarea suspensiilor; care sunt pasii de urmat?

Cauti pe cineva care se pricepe si discuti cu el.

 

In ceea ce priveste reglarea carburatorului implica si achizitia de ceva piese (jigloere...) sau merge si numai efectiv din reglat.

Se achizitioneaza jigloere si cui;Care sunt modificarile observabile din reglarea carburatorului?

Merge mobra mai bine, consuma mai putin. Si aici nu e neaparat o reteta fiecare motor e diferit, se face prin incercare si eroare. Poate carburatorul tau e ok si nu trebuie sa faci nimic, poate e mult loc de optimizare - asta nu vei gasi pe net, ci dandu-te cu mobra.

Link to post
Share on other sites

Il ai pe Floo langa tine ,adica Cluj,si se pare ca se ocupa cu asa ceva.De ce nu iei legatura cu el? Nu o treaba home made daca nu te pricepi,doar daca vrei sa faci experiente si multi nervi. :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...