jenifer Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 salut, despre xtz750 am auzit multe, transalp, at la fel -as vrea sa trec pe enduro- turing care stiti sau aveti kawa tengai 650 -am citit multe bune despre el- multumesc astept parerile voastre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 Salut, Desi nu il(o) am de foarte mult timp si nici foarte multi kilometrii pot sa incerc sa-ti raspund la intrebari. Poti de-asemenea incerca anumite situri web mult mai bine documentate (un exemplu, poti gasi altele cu un simplu search pe gogu: http://www.bigcee.com/klr650faq.html). Pe scurt: monocilindru, 650 cmc, aprox. 41CP, trage destul de bine insa nu la turatii mici. Viteza maxima atinsa de mine: 170km/h, dar nu o recomand pt ca nu este facuta pt asa ceva Este putin cam inalta pt mine si destul de greu de manevrat pe loc, eu am 1.65m si 65kg insa pot sa o ridic fara probleme de jos (din pacate am si scapat-o de cateva ori), desi are cam 180 kg la gol. Un alt posesor imi spunea ca sotia lui care are aceeasi inaltime ajunge fara probleme. Rezervorul suficient de mare (24l) si consumul rezonabil la o viteza medie de 90km/h (3.5-4%) ii ofera o autonomie suficienta incat sa nu-ti faci probleme. Alte chestii nu-mi vin in cap, insa daca mai ai intrebari ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 Am postat de doua ori din greseala. Am sters primul post si l-am lasat pe al doilea. Citeste mai jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 Sa incep prin a spune ca eu am Tengai de 500 din 89 de 2 luni. Ceea ce inseamna ca nu sunt o autoritate in materie, dar am inceput sa stiu cate ceva. Tengaiul de 500 e de fapt Tengaiul de 650 facut pentru Austria, difera in cateva amanunte de modelul mama, dupa cerintele nebunilor de austrieci. Are doar 36 de cai fata de cei 45 ai lui fra'su mai mare, in rest nu difera semnificativ. Acum la subiect: mie imi place mult, pare a imi statisface dorintele, on si offroad. Bineinteles offroad am umblat putin deocamdata, au fost doar cateva iesiri scurte, tot ce pot zice deci este ca, atat cat am avut nevoie, KLR-ul a raspuns tuturor asteptarilor mele, si chiar mai mult de atat. Pe sosea chiar pot sa-mi dau seama fara dubii ca face fata la tot ce am nevoie in judetul cu cele mai proaste sosele din tara. Puterea motorului e multumitoare chiar si la 36 CP, cuplul e bun la turatii medii, la cele joase mai tuseste nitel, asa ca m-am invatat sa schimb din timp vitezele. La capitolul asta ma molesise nitel Eliminatorul de 250, care si la turatii joase toarce ca o pisica, asa ca puteam sa uit de schimbarea deasa de viteze. Obisnuit cu demarajul exploziv de la Eliminator, initial am fost putin dezamagit, apoi am descoperit ca nici KLR-ul nu sta asa de rau, dar ca trebuie sa trag de acceleratie ceva mai mult, castigul aratandu-se in alta gama de turatii. Motorul deci multumeste fara sa straluceasca, dar nu ridica probleme de racire sau ungere, ramane in limitele de incalzire normale chiar dupa o perioada apreciabila de mers tiptil, racindu-se foarte repede imediat ce lasi caii sa zburde. Avand in vedere ca al meu Tengai a trebuit sa raspunda multumitor sub sarcina celor 95-100 de kile pe care cu mandrie le posed, cred sincer ca e bine. Tinuta de drum imi place mult, pe sosea admite fara sanctiuni joaca in curbe, nu am simtit tendinte de derapaj, de aruncat in cap sau alte deviatii de genul asta. Nu am simtit nici macar dorinta de a se ridica intr-o roata de capul ei. Aici probabil conteaza si nepriceperea mea in elemente de acrobatie, sunt convins ca in maini potrivite motocicleta poate fi si naravasa. Pe soselele forestiere pe care am apucat sa le bat, destul de accidentate dealtfel, am observat cu bucurie ca nu am prea pierdut contactul cu solul, salturile laterale ale fundului motocicletei fiind parca facute sa ma tina pe linie dreapta. Fiind mai mic de statura (1.67), am dorit un enduro mai pe masura mea, si Tengaiul pare relativ OK, asta fara sa incercat posibilitatea de a-l mai cobora nitel. M-am obisnuit cu ideea ca e ca la avion, urcarea si coborarea sunt mai cu probleme, in rest totul merge ceas. Greutatea maricica a motocicletei, de 190 de kilograme la plin, nu se simte practic deloc atata timp cat esti in miscare, se manevreaza usor. In momentul in care esti pe loc sau la viteza mica, se intampla sa iti doresti sa fii pe un cross cat mai aproape de 100 de kile, mai ales daca iti pierzi echilibrul si fiind cu mai scurt in picioare iti devine evident ca trebuie sa lasi finut motorul jos Acum culmea e ca treaba asta mi s-a intamplat in oras, nu si la padure. Castigul greutatii este ca in parte se datoreaza rezervorului de 23 de litri, care la consum de circa 4.5-5 l/100 km iti da o autonomie frumoasa. Obisnuit fiind cu alimentarile dese, fortate de cei 11 l pe care-i are rezervorul Eliminatorului, imi pare fabulos ca imi pot permite nesmitirea de a alimenta mult mai rar. Franarea e foarte buna, in comparatie cu Eliminatorul, mai ales daca discutam despre frana spate, care la modelele de dupa 88 e pe disc. Eu compar cu ce am condus pana acum, poate altii vor fi de alta parere. Oricum, offroad franele se comporta absolut OK, acum daca pe sosea vrei sa franezi brusc de la cei 145-150 pe care-i zice cartea pana la 0 si nu-ti iese, e alta mancare de peste. Eu unul nu am mers mai tare decat 120 si pe motor, daca e posibil, ma feresc sa bruschez franele. Confortul conducerii e foarte bun, am facut 200 km aproape legati fara sa obosesc, asta in ciuda faptului ca vibratiile monocilindrului la turatii joase sunt destul de mari. In momentul in care trec de 4500 rpm, vibratiile inceteaza si drumul devine o placere. Pozitia inalta permite o vizibilitate buna, iar carena da o aerodinamicitate bunicica, nici la 120 nu am simtit ca vantul ar vrea sa ma smulga din sa, senzatie obisnuita pe Eliminator de pe la 90-100 km/h. Cam astea-s chestiile pe care am avut eu sa le spun, sa vedem ce au altii de zis: Modelul e mult mai rar intalnit in Europa decat Yamaha XT Tenere, BMW F650 GS sau Honda Transalp, mult mai iubite in categoria dual purpose. Si eu trageam mai degraba catre primele doua, pana s-a ivit ocazia mai rentabila de a lua Tengaiul. Recunosc ca modelul asta nu mi-a intrat in atentie decat cand l-am vazut, pana atunci ma cam lasase rece. Nu imi pare rau ca s-a nimerit asa, exemplarul pe care il am ma incanta in ciuda varstei. E si cazul, nici eu nu sunt nascut de ieri-de azi. Cautand pe net am vazut ca KLR-ul de 650 este foarte raspandit in SUA, mai rar in varianta carenata B, cunoscuta ca Tengai si mai des in variantele A si C cu carene mai mici , cu aspect putin mai hard. Diferentele nu sunt notabile, A-ul parca sta ceva mai slab la capitolul franare fata de B, iar C-ul parca e reglat mai spre hard-enduro, si poat e un pic si mai manevrabil datorita carenajului redus la minim. Americanii sunt incantati de modelul asta de motocicleta, indiferent ca fac dirt-biking in desert sau la munte. Acolo au si grupuri de discutii si web-siteuri destul de bine facute, cu informatii indestulatoare chiar si la capitolul service si how to. Din ce am vorbit cu doi prieteni, ambii comercianti de motoare, care au avut ocazia de a testa modelul, amandoi au considerat ca pentru cineva nedoritor de hard-enduro KLR-ul e un model potrivit. Unul a zis ca s-a jucat si pe pista de cross cu asa ceva, si a facut fata, dar ca suspensiile nu sunt proiectate a rezista la prea multe sarituri pe pista de cross. In schimb ambii au fost de parere ca e solutie foarte confortabila pentru ture offroad, chiar si cu pasager si bagaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Noiembrie 6, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2006 Sa incep prin a spune ca eu am Tengai de 500 din 89 de 2 luni. Ceea ce inseamna ca nu sunt o autoritate in materie, dar am inceput sa stiu cate ceva. Tengaiul de 500 e de fapt Tengaiul de 650 facut pentru Austria, difera in cateva amanunte de modelul mama, dupa cerintele nebunilor de austrieci. Are doar 36 de cai fata de cei 45 ai lui fra'su mai mare, in rest nu difera semnificativ. Acum la subiect: mie imi place mult, pare a imi statisface dorintele, on si offroad. Bineinteles offroad am umblat putin deocamdata, au fost doar cateva iesiri scurte, tot ce pot zice deci este ca, atat cat am avut nevoie, KLR-ul a raspuns tuturor asteptarilor mele, si chiar mai mult de atat. Pe sosea chiar pot sa-mi dau seama fara dubii ca face fata la tot ce am nevoie in judetul cu cele mai proaste sosele din tara. Puterea motorului e multumitoare chiar si la 36 CP, cuplul e bun la turatii medii, la cele joase mai tuseste nitel, asa ca m-am invatat sa schimb din timp vitezele. La capitolul asta ma molesise nitel Eliminatorul de 250, care si la turatii joase toarce ca o pisica, asa ca puteam sa uit de schimbarea deasa de viteze. Obisnuit cu demarajul exploziv de la Eliminator, initial am fost putin dezamagit, apoi am descoperit ca nici KLR-ul nu sta asa de rau, dar ca trebuie sa trag de acceleratie ceva mai mult, castigul aratandu-se in alta gama de turatii. Motorul deci multumeste fara sa straluceasca, dar nu ridica probleme de racire sau ungere, ramane in limitele de incalzire normale chiar dupa o perioada apreciabila de mers tiptil, racindu-se foarte repede imediat ce lasi caii sa zburde. Avand in vedere ca al meu Tengai a trebuit sa raspunda multumitor sub sarcina celor 95-100 de kile pe care cu mandrie le posed, cred sincer ca e bine. Tinuta de drum imi place mult, pe sosea admite fara sanctiuni joaca in curbe, nu am simtit tendinte de derapaj, de aruncat in cap sau alte deviatii de genul asta. Nu am simtit nici macar dorinta de a se ridica intr-o roata de capul ei. Aici probabil conteaza si nepriceperea mea in elemente de acrobatie, sunt convins ca in maini potrivite motocicleta poate fi si naravasa. Pe soselele forestiere pe care am apucat sa le bat, destul de accidentate dealtfel, am observat cu bucurie ca nu am prea pierdut contactul cu solul, salturile laterale ale fundului motocicletei fiind parca facute sa ma tina pe linie dreapta. Fiind mai mic de statura (1.67), am dorit un enduro mai pe masura mea, si Tengaiul pare relativ OK, asta fara sa incercat posibilitatea de a-l mai cobora nitel. M-am obisnuit cu ideea ca e ca la avion, urcarea si coborarea sunt mai cu probleme, in rest totul merge ceas. Greutatea maricica a motocicletei, de 190 de kilograme la plin, nu se simte practic deloc atata timp cat esti in miscare, se manevreaza usor. In momentul in care esti pe loc sau la viteza mica, se intampla sa iti doresti sa fii pe un cross cat mai aproape de 100 de kile, mai ales daca iti pierzi echilibrul si fiind cu mai scurt in picioare iti devine evident ca trebuie sa lasi finut motorul jos Acum culmea e ca treaba asta mi s-a intamplat in oras, nu si la padure. Castigul greutatii este ca in parte se datoreaza rezervorului de 23 de litri, care la consum de circa 4.5-5 l/100 km iti da o autonomie frumoasa. Obisnuit fiind cu alimentarile dese, fortate de cei 11 l pe care-i are rezervorul Eliminatorului, imi pare fabulos ca imi pot permite nesmitirea de a alimenta mult mai rar. Franarea e foarte buna, in comparatie cu Eliminatorul, mai ales daca discutam despre frana spate, care la modelele de dupa 88 e pe disc. Eu compar cu ce am condus pana acum, poate altii vor fi de alta parere. Oricum, offroad franele se comporta absolut OK, acum daca pe sosea vrei sa franezi brusc de la cei 145-150 pe care-i zice cartea pana la 0 si nu-ti iese, e alta mancare de peste. Eu unul nu am mers mai tare decat 120 si pe motor, daca e posibil, ma feresc sa bruschez franele. Confortul conducerii e foarte bun, am facut 200 km aproape legati fara sa obosesc, asta in ciuda faptului ca vibratiile monocilindrului la turatii joase sunt destul de mari. In momentul in care trec de 4500 rpm, vibratiile inceteaza si drumul devine o placere. Pozitia inalta permite o vizibilitate buna, iar carena da o aerodinamicitate bunicica, nici la 120 nu am simtit ca vantul ar vrea sa ma smulga din sa, senzatie obisnuita pe Eliminator de pe la 90-100 km/h. Cam astea-s chestiile pe care am avut eu sa le spun, sa vedem ce au altii de zis: Modelul e mult mai rar intalnit in Europa decat Yamaha XT Tenere, BMW F650 GS sau Honda Transalp, mult mai iubite in categoria dual purpose. Si eu trageam mai degraba catre primele doua, pana s-a ivit ocazia mai rentabila de a lua Tengaiul. Recunosc ca modelul asta nu mi-a intrat in atentie decat cand l-am vazut, pana atunci ma cam lasase rece. Nu imi pare rau ca s-a nimerit asa, exemplarul pe care il am ma incanta in ciuda varstei. E si cazul, nici eu nu sunt nascut de ieri-de azi. Cautand pe net am vazut ca KLR-ul de 650 este foarte raspandit in SUA, mai rar in varianta carenata B, cunoscuta ca Tengai si mai des in variantele A si C cu carene mai mici , cu aspect putin mai hard. Diferentele nu sunt notabile, A-ul parca sta ceva mai slab la capitolul franare fata de B, iar C-ul parca e reglat mai spre hard-enduro, si poat e un pic si mai manevrabil datorita carenajului redus la minim. Americanii sunt incantati de modelul asta de motocicleta, indiferent ca fac dirt-biking in desert sau la munte. Acolo au si grupuri de discutii si web-siteuri destul de bine facute, cu informatii indestulatoare chiar si la capitolul service si how to. [ multumesc mult, pt. tot acum am un turing de 900 dar mi-ar place mult ceva de genul ta, at ,xtz sautengai-asta in plus m-am mai gindit si la cx500 -am avut unul l-am unui rocker din hunedoara se uita cam sasiu si cu un par mareblond parca-multumesc mult pt. tot-ai cumva ceva cu kim&the cadillacs? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
univet Postat Noiembrie 6, 2006 Share Postat Noiembrie 6, 2006 In State KLR este produs si pt armata.. E o motocicleta ieftina si durabila si de aceea foarte raspandita. In Europa nu prea a prins, gama DR de la Suzuki prevaland. La segmantele de moto de volum mai redus nu incap toti producatorii pe o piata....Nu le e nici lor si nici noua rentabil.....Ma refer la piese, dealeri retele comerciale... Brazilia e cu Honde XR si Xl, America de Nord cu KLR si KTM, Europa cu KTM, DR si TTR, Australia cu DR, Asia cu DR de 350 etc......De asta iti va fi putin mai greu cu piesele. Dar sper sa te descurci.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Noiembrie 7, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2006 multumesc zoli pt tot ti-am scris mai sus ceva nu prea am habar de a scrie acolo unde trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Noiembrie 19, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2006 Am postat de doua ori din greseala. Am sters primul post si l-am lasat pe al doilea. Citeste mai jos salut, ia zi bre ceva impresii noi despre tengai ca a trecut ceva timp de cind l-ai luat...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.