vAli. Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Cum pt mine sezonul e incheiat, deja rememorez si incerc sa mai indrept probleme. Deci...am avut si un esec, as spune. Asa ca pun in fata mai bunilor cunoscatori situatia de mai jos: aveam deja 5-6 ore de traseu fara mari probleme, 80% fiind uscat, am hotarat noi(doi fiind) sa lungim un pic traseul si sa facem si un varf, pe care il mai incercasem in primavara, numai ca de data asta veneam exact din sens invers. Fusesem intr-o zona de peste 1200m acum, muncisem ceva pe bolovani si paraie abrupte, dar ne simteam destul de bine. Zis si facut. Am ajuns relativ repede sub ultima culme a muntelui, pana aici fiind o veche taietura. Exact unde am intrat in padure, a inceput brusc urcarea. Fara drum, fara poteca, trebuia gasit cel mai drept traseu posibil. Am zis "Doamne-ajuta", m-am uitat tinta sus si am dat gaz. Nu cred ca am reusit sa urc 30 de metri si am fost jos. "Asta e, se mai intampla" mi-am zis calm. Colegul s-a dus cativa metri mai sus si..gata. Am inceput sa curatim "traseul" de bolovani, bucati de lemne, ce era mai mare. Si hai din nou. Ce voiam sa urcam era o culme abrupta, cu desnivel destul de mare( mai erau cam 500 m pana pe varf si cel putin 200 m desnivel), varful fiind 1000m inaltime. Am muncit aprox. o ora acolo, am posetat de cateva ori, nu zic de cate ori in dreapta sau stanga, cand cadeai o luai la vale cu tot cu motor, fereai copaci si bolovani sa nu dai in ei. Am reusit sa urcam 100 de metri aprox. dar nimic mai mult, iar de fiecare data a fost cazatura. Eram varza, loviti, obositi rau, deja fara apa si se mai si innopta. Alte date: nu prea aveai de unde sa iei avant, nu era nici macar poteca, bolovani multi, pamant totusi foarte uscat si frunze multe. Motorete: A mea cu tot cu benzina nu avea mai mult de 120 kg(cealalta mai grea ce e drept, 130aprox), cauciuc spate Metzelder six days extreme pe la jumatate(cealalta Michelin End Comp 3 poate ceva mai tocit), raport 13/50. Alte chestii: bagasem mai mult aer inainte de plecare, ca am zis noi ca e uscat bine, asa ca aveam rotile mai tari. Cum se poate ca ajungeam sa ma opresc in loc, iar daca incercam sa ajut lasandu-ma un pic pe spate, se ridica imediat de fata? Daca ramaneam pe coarne, patina pana rupea aderenta si se oprea pe loc; trebuia lasata jos, adica o lua la vale Deci...daca nu e imposibila treaba, ce chestii ar conta cu adevarat ?(sa nu spuneti imediat: "schimba mobra" ) Mousse, cauciuc nou, presiune mai mica in roti, ce altceva? Pe langa faptul ca am ramas cu gust amar, a mai trebuit sa mai si inconjuram vreo 20 km(era deja noapte bine, nu aveam timp de alt traseu), am ales sosea, ne-am mai jucat si cu MCV de-a soarecii si pisica, in fine... Pana la urma, te poate invinge muntele? Eu am de gand sa revin acolo, chiar daca vreme buna ca aia nu stiu cand se va mai prinde. Aici e o poza mai indepartata cu "individul". Urcarea noastra era chiar linia orizontului din partea stanga a varfului. Scuzati bucata de citit...stiti si voi treaba cu "intratul in pielea personajului" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Septembrie 25, 2012 Share Postat Septembrie 25, 2012 ore...ore...ore de exercitii si apoi lucrurile devin usor usor posibile. aaaa.... si Ohlins.... obligatoriu spate .. fata optional. Nu inteleg cum merg unii fara?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 25, 2012 Share Postat Septembrie 25, 2012 Nu schimba mobra Schimba muntele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PopaRaul Postat Septembrie 25, 2012 Share Postat Septembrie 25, 2012 Un offtopic....Muntele e Magura Codlea sau mi se pare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vAli. Postat Septembrie 25, 2012 Autor Share Postat Septembrie 25, 2012 (editat) Un offtopic....Muntele e Magura Codlea sau mi se pare? Nu. E in muntii Berzunti, in apropiere de Onesti. Si nu, Andrei, nu obisnuiesc sa cedez dupa prima incercare. Oricum o sa ma intorc acolo. Voiam sa aud pareri despre ce si cum ar putea ajuta la asemenea urcari, de ce nu chestii chiar de tehnica personala, trucuri, etc. Editat Septembrie 25, 2012 de vAli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Septembrie 25, 2012 Share Postat Septembrie 25, 2012 (editat) Mari miÂştocari enduriÂştii ăÂştia! Mai rău e să te Âşi dai cu ei. Comedia umană! Exercițiul îți va arăta unde greÂşeÂşti. A ține constant de accelerație, ajută de asemenea. Mie se pare f. uÂşoară mobra ta. Trebuie să poată urca, dar probabil îi dai Âşi prea mult gaz dintr-o dată. Nu Âştiu nu sînt în "papucii tăi". Mai încearcă, dar "stay safe"! Editat Septembrie 25, 2012 de lionofjudah Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 26, 2012 Share Postat Septembrie 26, 2012 (editat) Subiectul deschis de tine e cel putin retoric. Numai tu stii cum arata panta aceea si nu vad ce sfat ti-ar putea da cineva, chiar si Jarvis, din fata tastaturii. Daca ar fi o urcare cunoscuta (ex. urcarea din spatele pensiunii Paducelu din Sarata Monteoru), pe care se da o gramada de mobrocrosisti, atunci ar mai avea sens intrebarea ta. Altfel, in afara de sfatul sa mai exersezi, nu o sa primesti alte raspunsuri. Totusi, incearca sa urci in picioare, ridicat din sa. Asta, fireste, dupa ce faci culoar printre copaci si la nivelul capului. PS Muntii Berzunti...hm. Pietrele pe care le intalnesti acolo se cheama "gresia de Kliwa". Editat Septembrie 26, 2012 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 26, 2012 Share Postat Septembrie 26, 2012 mousse spate sau presiune mai mica, pe uscat guma pe care o ai ar trebui sa te duca unde vrei. Daca spui ca sunt si bolovani (nu grohotis) atunci probabil ca se poate gasi o trasa de urcare , insa prea multe praguri unde tre sa tragi motorul sus te vor chinui. E greu totusi de dat sfaturi daca nu vedem ceva poze cu urcarea, sunt prea multe variabile. Strict din foto pusa de tine, unghiul nu pare inabordabil, dar eu nu m as agita sa curat un traseu de craci si doboratura cateva zile pentru o urcare de 500 m. Incearca sa faci tziki tzaki acolo unde ai pierdut elanul sau te ai tavalit. Grija insa la cazaturile pe bolovani, pot fi extrem de dureroase fizic si la buzunar. La plecarea de pe loc la deal, foloseste cat de putin gaz poti, fara sa moara motorul, plus tehnica balansului, acolo unde se aplica. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vAli. Postat Septembrie 26, 2012 Autor Share Postat Septembrie 26, 2012 apreciez raspunsurile! soso...chiar aveam de gand sa facem ceva foto, da´ ne-a pierit si cheful dupa cateva incercari, apoi s-a innoptat. Chestia cu presiunea mica ma intereseaza. Facem iesiri cam lungi de obicei si imi e un pic frica de pana. Merita sa investesc intr-un mousse? In alta ordine de idei, aveam 1,5 bar la plecare. Am exagerat cu presiunea? Urcare avea bolovani mari si mici, rasfirati peste tot, piatra masiva era ceva mai sus; in rest, lemne, pamant uscat si frunze. Poate ma repet, dar imi e curios cum de avea asa putina aderenta pe pamantul ala uscat. E drept ca nu trecea nimeni pe acolo, era afanat. Pur si simplu scurma adanc la cat de putin gaz. De asta am banuit presiunea mare. Ar avea sens urcarea aia, ca sa nu ocolesti km pe langa, ci sa urmaresti linia muntilor. Zonele de mai jos sunt un pic mai plicticoase, multa padure, drumuri de carute. Si mai e si dorinta aia sa ajungi sus. Chestia e ca deja suntem de trei ani pe coclauri, am invatat multe, dar mai vrem sa invatam, iar astea sunt provocari. Andrei...sper ca nu iti imaginezi unul, urcand cu asa inclinatie, in sa; si cu gresia ma cunosc bine , nu stiu ce spun astia, da acolo erau bolovani obisnuiti; mai sus era o piatra gri si cam alunecoasa, ce-i drept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 27, 2012 Share Postat Septembrie 27, 2012 1,5 bar e enorm!! am mers o perioada pe camere groase si aveam 0,7-0,8 spate + 0,9-1 fatza da, merita sa iei mousse, macar pt spate si mai ales pe pietre. GGasesti garla mousse folosite dar la pret f ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Septembrie 27, 2012 Share Postat Septembrie 27, 2012 1,5 bar e enorm!! am mers o perioada pe camere groase si aveam 0,7-0,8 spate + 0,9-1 fatza da, merita sa iei mousse, macar pt spate si mai ales pe pietre. GGasesti garla mousse folosite dar la pret f ok. daca nu vrei sa dai bani multi pe mousse ia o camera stricata , taio la mijloc si puneo peste camera ta , macar e mai ok decat aia normala , presiune cum zice Soso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 27, 2012 Share Postat Septembrie 27, 2012 mai lasati-o-n masa saracie mai baieti, o camera UHD e 25 euro noua (sh parca nu as lua camera), iar un mousee SH dar cu viata in el e 50(eu am vandut la 200 lei unul de spate). Sunt multi dintre noi care fac 3-4 ani cu un mousse, deci cred ca nu se mai pune problema daca merita sau nu. oricum ai privi, nu e un sport ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vAli. Postat Septembrie 27, 2012 Autor Share Postat Septembrie 27, 2012 Pai cred ca argumentele sunt clare...mousse sa fie! Oricum trebuia sa fie cauciuc nou pentru primavara, asa ca inca un efort . Eu traiam cu impresia ca dupa un sezon deja sunt terminate mousse-urile astea. Week-end fain sa aveti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Septembrie 27, 2012 Share Postat Septembrie 27, 2012 Pai cred ca argumentele sunt clare...mousse sa fie! Oricum trebuia sa fie cauciuc nou pentru primavara, asa ca inca un efort . Eu traiam cu impresia ca dupa un sezon deja sunt terminate mousse-urile astea. Week-end fain sa aveti! al meu are aproape 4 sezoane si mai merge un pic , si da , merita sa ai asa ceva , pe spate mai ales Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.