andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Salut, apelez la ajutorul vostru pentru ca sunt intr-o situatie destul de urata, locuiesc in Anglia si am cumparat acum o saptamana o Aprilia Rs 125. Era intr-o stare destul de buna 9000km, intretinuta bine, itp trecut cu 3 zile inainte sa o cumpar (tin sa precizez ca itp-ul este foarte drastic, se verifica inclusiv compresia), toate bune aparent. Problema a aparut dupa 5 zile de folosire in timpul mersului a ramas blocata cutia de viteze in treapta a 2-a, am reusit sa ajung acasa cu ea. A doua zi evident mi-am luat uneltele si m-am apucat de desfacut, am desfacut capacul de la ambreiaj pentru a verifica ambreiajul si furca de selectare a vitezei.Uleiul de transmisie era foarte foarte negru (nimic metalic in el) dar ambreiajul este intact iar furca este la fel. Tin sa percizez ca pot misca schimbatorul de viteze in sus si in jos dar pur si simplu nu iese din viteza a 2-a. Nu imi permit sa merg la un mecanic pentru ca am intrebat la singurul mecanic care se ocupa de asa ceva in orasul meu si mi-a cerut 700 de lire doar mana de lucru. Daca cineva a mai avut astfel de probleme sau poate diagnostica problema mea din detaliile date de mine as fi foarte recunoscator. As vrea sa stiu ca este sigur o problema cu, cutia de viteze inainte de a da motorul jos. Si va rog daca cineva stie cum se face sincronizarea motorului dupa desfacere (stiu ca trebuie refacuta daca motorul este desfacut) Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Mda, esti intr-o situatie dezavantajoasa. Scuze ca sunt pesimist, dar stiu ce vorbesc. Doar daca gasesti acolo un prieten priceput care sa ti-o desfaca mai departe si sa afle problema ori sa o dezmembrezi si sa-i vinzi asa piesele, iesi din incurcatura. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 (editat) nu ar fi o problema sa o desfac eu, doar ca nu dispun de un garaj si implicit nici de o macara de ridicare motor (motorul are cam 30 de kg, nu ar fi o problema sa il scot), singura solutie ar fi sa iau motorul in casa si sa il intind in toata sufrageria dar vreau sa fiu sigur ca e o problema cu, cutia ca sa nu fac asta degeaba. Nu mai mersesem pe moto de 3 luni inainte sa o cumpar pe asta si am apucat sa ma bucur de ea 5 zile, chiar imi doresc enorm sa merg iar, desfac motorul si in pat numai sa stiu ca merita. multumesc pentru raspunsul prompt. Editat Octombrie 14, 2012 de andr7s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Te inteleg. Insa din descriere si de la distanta nu prea are nimeni cum sa te ajute, sper sa-ti dai seama. Dupa cum descrii problema, deci selectorul se misca in jos si-n sus dar nu iese din viteza a II-a, se impune o demontare a cutiei. Deci desi misti schimbatorul si il pui pe liber, motocicleta nu se misca pe roti ci este in viteza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 selectorul se misca in sus si in jos fara nici o problema, motocicleta porneste si daca o turez mai tare si dau usor drumul la ambreiaj pleaca de pe loc dar nu schimba sub nici o forma viteza, am incercat si la turatii mari si tot nu schimba. Am ajustat lantul exact cum scrie in manualul de service pentru ca am auzit situatii in care nu schimba din cauza lantului prea slab dar fara rezultat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 (editat) Bun, insa eu eram interesat daca pe liber, deci in neutru, poti misca motocicleta de pe loc. Asa aflam daca intr-adevar ti s-a blocat ceva in cutie dincolo de selector (furca), lucru care repet, impune o desfacere a ei. Poti singur sa o misti, nebagata in viteza si fara motor pornit? Editat Octombrie 14, 2012 de lionofjudah Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 (editat) nu, nu o pot misca, si de altfel nici nu o pot scoate pe liber. Editat Octombrie 14, 2012 de andr7s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Daca nici la rece nu iese din viteza ... ceea ce banuiesc ca ai incercat ... trebuie desfacuta. Poate e un rulment ceva ... Intreaba pe userul TNG. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Iti este ramasa in viteza. Se impune sa o desfaci. Asta este! E si mai sigur asa. Nu mai porni motorul, nici nu mai incerca. Daca indraznesti, esti si cam nevoit dupa cum ai descris tu situatia, fa rost de manualul de service, scule, multa rabdare si desfa totul intr-un loc curat. Mergi incet, tine minte, ce dai jos, de unde, si imagineaza-ti pe loc cum ar fi sa le remontezi. Fa acest exercitiu la fiecare piesa desfacuta. Daca posezi ceva abilitati mecanice, evident scule, urmaresti atent manualul, esti un pic tipicar din fire, se poate macar sa afli ce este dincolo de furca selectorului, in interiorul cutiei de viteze. Cauta pe forumuri dedicate apriliei rs 125, sigur gasesti informatii utile. Cam atit se poate recomanda cuiva in situatia ta. Dar curaj, eu unul asa am fost obligat de situatii sa-mi repar singur motoarele. Si am facut-o deja la citeva, si nu am nevoie decit sa-mi comand piesele singur. Fuck those shops unde lucreaza indieni si alti dodgy mechanics! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R6 lover Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 un sfat , cand te apuci sa demontezi fa poze cat mai multe si cat mai detaliate la piesele ce le demontezi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 un sfat , cand te apuci sa demontezi fa poze cat mai multe si cat mai detaliate la piesele ce le demontezi ! Da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 ah deci sti si tu cum merge treaba in anglia cu mecanicii ), se pare ca nu am alta solutie decat sa dau jos motorul, cu ocazia asta o aranjez ca la carte, multumesc mult pentru indrumari si te-as ruga sa imi recomanzi o modalitate buna de a da motorul jos fara macara. un sfat , cand te apuci sa demontezi fa poze cat mai multe si cat mai detaliate la piesele ce le demontezi ! merci mult, am deja pregatit un card de memorie pentru asta ) Daca nici la rece nu iese din viteza ... ceea ce banuiesc ca ai incercat ... trebuie desfacuta. Poate e un rulment ceva ... Intreaba pe userul TNG. nici la rece nu iese, merci de pont ii trimit un mesaj acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Sa dai motorul jos .... Cu cricul auto. Uite aici ... Un tutorial video de montare a cutiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionofjudah Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 (editat) daca ti-as povesti doar cit am patimit cu mechanics acolo...! daca nu gasesti un cric auto, ...eu am dat motoare mult mai grele, dublul greutatii, folosind blocuri de lemn, caramizi, roti de masina, lanturi agatate de bari prin curte, ...grija la deshte insa! oricum si cu cricul trebuie sa-l pui cu mare grija sa nu se rastoarne. nu ai un prieten, un vecin fie si britanic, sa-l chemi sa-ti dea o mina pina-l cobori din cadru? poti inventa singur un fel de "piramida" pe care sa o construiesti sub motor, pe care sa o poti dezmembra putin cite putin incat sa-l cobori pe podea...motorul de rs 125 nu este asa de greu. curaj! uite, baietii te ajuta aici! excelent, deci se poate! Editat Octombrie 14, 2012 de lionofjudah Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 Sa dai motorul jos .... Cu cricul auto. Uite aici ... Un tutorial video de montare a cutiei. http://www.youtube.com/watch?v=3rhfD6rfpt0 merci mult asta o sa imi fie de foarte mare ajutor. cu cricul ma gandeam si eu si cu un lemn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robike Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Salut! Mie mi s-a rupt clema asta din ansamblul schimbatorului de viteze http://imageshack.us...0302204348.jpg/ si se comporta cam la fel(A ramas blocata in a 1a si nu iesea pe liber), de fapt fara piesa asta nu are cum sa se schimbe viteza.Asta este tot ansamblul la mine (motor gilera) http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Gilera&T=SMT%20%2050&Y=2003&L=GI_SMT&O=GEAR%20CHANGE%20MECHANISM&F=GI_SMT-ae&L2=GI_SMT-ae. Eu am facut asa: am scurs uleiul , am dat capacul de pe partea cu ambreiajul jos, am desfacut tot ce tine de ambreiaj, am desfacut clema , am dus-o la sudat si...... voila.(La capatul schimbatorului este clema asta care actioneaza un fel de pinion , asa se schimba viteza) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 cu motorul cred ca o sa ma descurc cu un cric si niste lemne, am un prieten care ma poate ajuta, singurele emotii le am cu resincronizarea motorului dupa reasamblare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Si un tutorial nu foarte explicit .. cum sa dai motorul jos. Pui sub motor bucati de lemn .... si cand ai scos axul si desfacut suruburile .... ai reusit. Si eu am avut Rs 125 ... grozave motorciclete. Stiam un clip ... cum se asambleaza .... cu sincronizare etc. Oricum ... nu poti sa te iei dupa clip 100% dar iti faci o idee foarte buna. Si manual de reparatii ai ? Aveam eu ... dar caut. Din ce an e Rs ul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 Salut! Mie mi s-a rupt clema asta din ansamblul schimbatorului de viteze http://imageshack.us...0302204348.jpg/ si se comporta cam la fel(A ramas blocata in a 1a si nu iesea pe liber), de fapt fara piesa asta nu are cum sa se schimbe viteza.Asta este tot ansamblul la mine (motor gilera) http://www.oemmotorp...ae&L2=GI_SMT-ae. Eu am facut asa: am scurs uleiul , am dat capacul de pe partea cu ambreiajul jos, am desfacut tot ce tine de ambreiaj, am desfacut clema , am dus-o la sudat si...... voila.(La capatul schimbatorului este clema asta care actioneaza un fel de pinion , asa se schimba viteza) am verificat acea clema care se afla la capatul selectorului si este in stare perfecta, multumesc de indrumare, la mine problema pare a fi mai grava, schimbatorul meu de viteze se misca perfect problema este ca nu schimba viteza o sa merg sa fac un video ca sa vedeti exact cum se aude si cum reactioneaza. am 4 manuale de reparatii si intretinere, rs-ul este din 2002 modelul full power, din pacate asta este singurul lucru pe care nu il gasesc nici unde detalii despre sincronizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robike Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Exact asa era la mine .. schimbatorul se misca perfect. Sa auzim numai de bine , bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 Oricum ... tu nu umbli la chiuloasa. "". La cutie ... o sa te lovesti de arbore ... si cam atat. Ap. Nu uita sa iei unset de garnituri si un adeziv. Sa nu pui aceleasi garnituri la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 Exact asa era la mine .. schimbatorul se misca perfect. Sa auzim numai de bine , bafta ! exact de asta imi este frica, sa nu fie o prostie mica si sa desfac motorul afland apoi ca nu este nimic din cutie, multumesc mult sper sa fie bine. Oricum ... tu nu umbli la chiuloasa. "". La cutie ... o sa te lovesti de arbore ... si cam atat. Ap. Nu uita sa iei unset de garnituri si un adeziv. Sa nu pui aceleasi garnituri la loc. clar o sa iau un set de garnituri, oricum imi trebuie o garnitura noua pentru capacul de la ambreiaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iul1aN~ Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 (editat) Aceeasi problema am avut-o si eu la un RS 125 din 2002. Poza de mai jos este cam toata cutia de viteze , si sageata iti indica piesa care a trebuit inlocuita la mine. Un pic de vointa ,cu toate sculele o sa reusesti. Sa ai imbusuri bune sa nu strici suruburile, vezi ca o sa trebuiasca sa cumperi sau daca nu sa iti faci o presa pt stator. Bafta. Editat Octombrie 14, 2012 de iul1aN~ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andr7s Postat Octombrie 14, 2012 Autor Share Postat Octombrie 14, 2012 aceea piesa daca nu ma insel se numeste toba de selectie, m-as bucura sa fie aia, dar este posibil sa pun o intrebare stupida, de ce imi trebuie o presa pentru stator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flubber26 Postat Octombrie 14, 2012 Share Postat Octombrie 14, 2012 poate se referea la volanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.