Sari la conținut

proiect de iarna Honda Dominator supermoto


yo3iva
 Share

Postări Recomandate

Seama cu ce e pe la pegaso. Daca ai noroc si uzura pe bile nu e asa mare, o sa tina ceva. Daca ai uzura pe bilele alea, degeaba schimbi arcul. Totusi, din ce vad in poze, par sa nu fie aplatizate bilele.

da bilele par bune , adica la mine , cand prindea cand nu prindea , din cauza arcului.... bilele par bune , asa cum ai zis si tu...oricum acuma stiu ce am de facut daca e sa nu mearga iara , eu nu demontasem nici o data...si mare ajutor nu am primit ,inafara de baiatul cu piese din Tulcea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am cautat dar nu am gasit nici un simering cod 9148. Ai putea, te rog, sa ii masori dimensiunile ?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut din nou.

 

nu prea am timp sa scriu ca maine am serviciu , dar o sa incerc sa scriu repede si explicit ...

 

am vopsit cadrul si unele piese negre. par ok . ce era mai greu pt mine am facut : sa bag motorul pe cadru...

 

acuma o sa explic in amanunt cum se face , pt ca dupa doua demontari/remontari de honda dominator , consder ca stiu cum se scoate / baga motorul, parte care este cea

mai grea . sa bagi si sa scoti motorul de pe cadru de unu singur , fara nici un ajutor. si prima oara tot singur am demontat-o montat-o si mi-a reusit , dar nu aveam atata experienta

ca acum. deci cum se face , ca sa nu te chinui. in mare asa am facut si prima oara acum un an , dar , acum am descoperit micul secret mare. sunt pur si simplu 2 miscari si l-ai

bagat singur motorul.

eu aici o sa povestesc bagarea motorului , pt ca scoaterea , este inversa , dar normal fiind nervos nu iti dai seama de cum se face si te chinui ca naiba sa il si scoti , dar daca citesti aici

montarea , o sa iti dai seama ca facand invers , la fel poti sa il scoti foarte usor.

bon. deci sa presupunem ca ai motorul desfacut bucati deja , ca mine.

iei motorul , care e destul de greu, si il pui pe podea , ca si cum a cazut motocicleta cu totul pe partea dreapta . adica acolo unde e pedala de pornire , si pedala de frana care trebuie sa fie scoasa

cu motorul trantit pe o parte , zic la mine cum a fost o paranteza mica (eu nu am demontat teava lunga de ulei pana sus, si nici tevutza mica de ulei din partea de jos a cadrului , nu le-am demontat

pt ca mi s-a parut ca acele surubele de 5 sunt cam firave si nu am vrut sa umblu acolo, deci nu am demontat acele 2 tevute...se vede si in pozele de pe facebook ca le-am avut pe motor tot timpul)

probabil ca fara tevi ar fi fost si mai simplu de montat..dar nah asa a fost la mine. deci cu motorul trantit pe dreapta pe pedala de pornire, pt ca nu incerca sa il bagi altfel pt ca motorul e foarte greu

de unu singur nu o sa reusesti, iei cadrul relativ chel, adica fara roti , stand in partea de jos a cadrului adica avand in mana stanga furca si in dreapta bascula spate

, chiar daca are si amortizoarele fata montate si cu tot cu bascula de pe spate , tot e mai usor ca motorul in sine... iei cadrul

si bagi cadrul pe motor , prin 2 miscari : bagi in fata tevuta mica , fara sa o fixezi , doar sa intre in cadru partea din fata a motorului , apoi il ridici un pic (motorul) si il tragi in josul cadrului , partea din spate

jos a motorului , pana intra in acea prindere cu un surub lung . cand a intrat acolo, spate jos , motor, bagi repede surubul de acolo (care in mod normal, se baga pe partea dinspre podea printr-o gaura care e

langa pedala de frana, dar nu are nimic , e provizoriu bagat , cat sa ridici cadrul cu tot cu motor fara sa iasa de pe pozitie motorul. ridici tinand si de motor si de cadru in acelasi timp. pui triunghiul de aluminiu din fata

motorului , apoi surubul din fata jos cu cele 2 distantoare , si surubul lung cu 2 distantoare inegale ,unu mai lung unu mai scurt. mare atentie ca nu se potrivesc altfel. scoti si surubul pus provizoriu , si il bagi prin gaura

de la pedala de frana . ultima prindere e cea de sus tot asa cu 2 triunghiuri de duraluminu si 3 suruburi. nu strangi nici un surub tare. le lasi asa moi , sa joace motorul acolo. intorci motorul pe partea cealalta , avand grija la

pedala de schimbator de viteza , sa nu il trantesti pe ea ... strangi prima oara surubul bagat prin gaura de la pedala de frana , este mai greu un pic de strans ca tot acolo este si angrenagul amortizorului spate. apoi tot asa cu

cadrul pe o parte strangi surubul fata jos cu distantoare . le strangi bine de tot. apoi indrepti cadrul cu motorul in pozitie normala si le strangi pe toate bine de tot. strangi si capetele tevilor , cea scurta de jos de ulei , si cea lunga de ulei

sus in cadru. si cam gata asa e. poze mai jos si multe alte poze pe facebook...

 

https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&uploaded=1

 

 

 

 

post-70304-0-35068000-1390250359_thumb.jpg

post-70304-0-26137700-1390250365_thumb.jpg

post-70304-0-43636000-1390250373_thumb.jpg

post-70304-0-30317900-1390250380_thumb.jpg

post-70304-0-20504000-1390250407_thumb.jpg

post-70304-0-60337100-1390250415_thumb.jpg

post-70304-0-25476600-1390250423_thumb.jpg

post-70304-0-39686800-1390250428_thumb.jpg

post-70304-0-73184100-1390250447_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi baiat cu siliconul ala rosu la chiuloasa e pericol.Stiu un motor de cbr 1000 distrus de la panarama aia si unul de mercedes(auto) tot asa.Nu tine la benzina-ulei ,se descompune si blocheaza canalele pe unde circula uleiul si nu mai ai ungere.Mai intreaba si tu pe aici ce crede lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut lae. siliconul rosu , este perfect pt asa ceva , sus la capac de chiulasa. cel negru nu e bun. de fapt nu stie nimeni exact care e bun si pt ce . fiecare isi da cu parerea lui. eu am folosit si in trecut silicon rosu si a fost foarte bun. nu s-a "dezintegrat" la ulei fierbinte. cred ca se dezintegreaza la benzina sau solventi. cel negru este invers , merge la benzina , dar nu tine la ulei.... eu asa stiu. vad ca tu stii invers...in fine nu conteaza, mie mi-a mers motorul foarte bine cu silicon rosu (2+2) am vazut cand am demontat motorul ca nu era dezintegrat , repet. deci la ulei fierbinte a fost ok.

 

 

acuma mai departe... motocicleta honda dominator , daca nu ai un atelier cu macara sau ceva de ridicat , capre sau ceva , sau esti singur , nu il poti monta decat pe o parte . ca si cum ar fi cazut pe dreapta. asa bagi roata pe spate fara ceva central, asa bagi tevile de la amortizoarele de pe fata si roata pe fata , asa il cam faci . pe o parte . apoi cand ai rotile montate il poti ridica in pozitie normala .

 

acum am niste cauciucuri Michelin , foarte scumpe , am dat o stiva de bani pe pereche 1000 ron , nu mai tin minte ce scrie pe ele, o sa revin cu amanunte daca e cineva interesat...le-am luat de la mymoto cotroceni. super baieti, si aici chiar vreau sa le fac reclama pt ca s-au comportat ca niste profesionisti. stiau ce vorbeau si m-au indrumat corect. au cautat in cataloage , au cautat pe net, pana sa dau 1000 de ron pe cauciucuri , am stat cel putin o ora cu ei si ne-am sfatuit impreuna cum sa o "incalt" . imi plac foarte mult cauciucurile , pe spate e mare , 140/17 pe fata e normal 21/90

 

 

incepe sa imi placa cum arata , o sa fie de o singura persoana , adica ce e bun doar pt mine.

 

 

post-70304-0-26754600-1390418848_thumb.jpg

post-70304-0-73930200-1390418857_thumb.jpg

post-70304-0-23077200-1390418866_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

azi 7 aprilie 2014 . schimbat lantul de distribuite. chinuit ca naiba . muncit de la ora 12 la ora 19;30 . se desface si capacul cu culbutori/tacheti si se da afara. pe partea stanga unde e acel rotund mare de pe motor sunt 2 capacele. se scot amandoua. se scoate bujia , si se invarte cu o cheie tubulara din centrul volantei, pana sus pe ferestruica mica (cu inbus) ajunge la semn un alt semn cu un T . ca sa scoti lantul de distributie , trebuie sa demontezi tot ce e pe partea dreapta sub capac. la suprafata: pedala pornire / pedala frana/tevuta care urca sus cu ulei la tacheti (filtrul de ulei nu trebuie scos) se scurge cat se poate de mult din ulei , pe surubelul de 6 care se scoate afara. oricum o sa mai curga o garla de ulei, asa ca pune o cratita sub acel capac, pt ca atunci cand il vei trage, o sa curga o gramada de ulei. , axul de la pedala de pornire ramane pe motor. (cand se scoate capacul, atentie ca e o saiba la semeringul de la pedala de pornire, si o tevuta mica cu o garnitura rotunda care duce in pompa de ulei, se poate pierde foarte usor) se demonteaza cele 4 suruburi de la ambreiaj, se scot placile , arculetele (si tija lunga care vine de pe partea cealalta, atentie ca e o bucata detasabila in capat, in capat unde apasa pe rulmentul din capacul oalei de ambreiaj) . o sa vedeti apoi in oala din centru ca are o piulita care se desface al naibi de greu...foarte greu..o sa fie chinuiala la ea. (cu o daltita mica, se scoate pana la urma) ,se demonteaza pompa ulei ,rotita de pe ea se trage afara simplu, se scoate senzorul aprindere (daca are ace de pilitura de fier ,inflorita pe el se curata cu o carpa) , mai e o piulita destul de mare care tine a doua rotita care antreneaza pompa ulei cu o inelara bazata si cateva ciocane se desface relativ usor are si o saiba acolo (atentie la saiba, scrie pe ea care parte e afara). amandoua piulitele astea mari se desfac normal de la dreapta la stanga (sus) dar se desfac foarte foarte greu. cea de la ambreiaj e jale maxima. (o ora a durat sa o scot) MARE atentie !!! la reperul care se vede destul de slab pe axul canelat principal de la motor. (sub rotita care antreneaza pompa ulei) este o zgarietura mica , si un semn mic pe inelul cu protuberanta care trece prin dreptul senzorului (acesta e in spatele rotitei mici de actionare a pompei de ungere), accentueaza semnele cu o surubelnita in care bati un pic cu ciocanul ca sa se vada bine, la remontare (daca ai pus gresit inelul cu protuberanta pt senzorul de aprindere, ai imbulinat-o definitiv, pt ca o sa fie dereglat momentul cand ii da scanteie) inelul cu protuberanta , are in dreptul semnului o mica tesitura interioara, ca sa se vada mai usor unde e semnul , dar semnul de pe axul principal din motor ala nu prea se vede. se demonteaza pompa de ulei , are o mica tevuta cu 2 garnituri la capete, se desface cu atentie , ca risca sa se piarda garniturelele mici daca nu sunteti atenti. acum ar trebui sa vedeti lantul de distributie. uhhh a fost greu, dar inca mai este.... dupa ce a-ti desfacut capacul de sus , de la tacheti (are 13 suruburi , unu mare pe mijloc, doua de 7 in fata , si restul de 6mm inbusuri) langa lant in spatele lui, scoateti surubul inbus de sus care tine axul argintiu de la patina de intindere. ar trebui sa scoateti de tot acel mic carlig care apasa pe ghidul de lant. are si un arc sa nu va cada in jos acel arc (oricum poate fi recuperat pe jos) (la mine e altfel ca i-am facut o modificare , acolo sus , era un rulment unisens care s-a stricat la mine , si mi se muia tot timpul lantul de distr. si am dat o gaura in lateralul motorului , unde am bagat un surub de 6 care se prinde intr-o tabla cu piulita pe interior si o contrapiulita pe exterior. pe masura ce strang de surub in interior, imi apasa chiar pe acel intinzator care impinge in patina de lant. si asa il reglez eu) deci voi trebuie sa scoateti axul acela central argintiu si cu o tesitura de unde se poate apuca cu patentul (se desurubeaza si se trage in acelasi timp in directia in care se invarte liber, in cealalta directie se blocheaza in rulmentul unisens, are si o mica garnitura acolo acel ax) se trage afara carligul care apasa pe patina de lant. ATENTIE LA MONTAREA lantului nou : ---- roata dintata de sus unde vine lantul de distr. pe ea , trebuie sa fie cu camele in jos (galmele care actioneaza tachetii, ridicaturile etc , in jos) si cele doua semne , doua linii orizontale , sa fie una in stanga una in dreapta cum privim , la nivel cu partea plata unde vine capacul cu culbutori scos mai devreme. deci acele doua linii , trebuie sa fie orizontale , la nivel cu partea plana (laterala) a chiulasei. (vezi pozele mele de pe fb , daca nu intelegi) se balabane de axul cu came si roata dintata de mai devreme , pana iese lantul de acolo si se scoate de tot apoi acest ax cu came. se da drumu' la lant in jos si se scoate pe jos pe la pinionul mic. (tips and tricks: blocheaza cu un surub care este la aceasi dimensiune cu capacelul (cu inbus de pe stanga) unde e reperul cu T . adica sa nu se mai miste acea volanta nici stanga nici dreapta , sa fii sigur ca e cu semnul cu T la semnul de pe capac) . se baga de sus prin atarnare , lantul nou. se prinde pe rotita mica de jos. apoi este un pic mai greu, se desfac cele doua suruburi inbus de la roata dintata de la arborele cu came. se tine minte pozitia exacta a rotii si a axului, adica sa nu se monteze opus, ca sunt doar 2 suruburi , si sunt 2 posibilitati de montare. (atentie la decompresorul automat si ce mai e pe acolo) (acea cama rotitoare) . se baga roata de sus sub lant, si apoi se monteaza axul cu galme/came/ridicaturi/cocoase :D IN JOS COCOASELE !!! am zis. si iti mai zic . daca totul e bine , semnele trebuie sa fie perfect orizontale cu marginea chiulasei , semnul la T , si inelusul cu protuberanta , aproape de flinticul de metal de la senzor (nu chiar in dreptul lui, un pic mai jos) .verifica de 1.628 ori , semnul de pe inelus , semnul de pe axul de la motor , semnul cu T , liniutele orizontale de sus de la volanta de distrib. acum totul pe invers inapoi: rotita mica care misca o alta rotita de la pompa de ulei(saiba ei cu scrisul inafara), pompa de ulei, tevuta de la pompa de ulei , oala mare de la ambreiaj (misca un pic de ea pana se potriveste pe dinti cu roata de la motor) oala interioara de la ambreiaj , axul lung cu flinticul scurt , roata pe pompa de ulei , senzorul in aceasi pozitie , atentie la fire sa nu le rupi sau ceva, discurile de ambreiaj , tevuta scurta cu garnitura de la capac la pompa de ulei , saiba la simeringul de la pedala de pornire , etc etc totul cu mare atentie strans. nu prea tare nu prea usor. la piulitele alea doo mari se administreaza tot asa 2 -3 ciocane cu daltita ca sa se stranga bine ( la piulita unde merge cu inelara se loveste in capatul inelarei...nu mai stiu de cat e 32 sau 30 ... si aia de la ambreiaj 25-26 ) capac la loc , strans , tevuta care duce sus la ungerea de la tacheti , pedala pornire , pedala frana. apoi sus se baga la loc intinzatorul de sus cu arculetul de acolo, se baga axul argintiu , tot asa prin invartire in sensul in care merge el si nu se blocheaza. carligul de sus care apasa pe patina de lant , are o gaurica in partea de sus. bagati acolo un spiral si trageti spre spatele motoretei , cat se poate de mult , fara sa rupeti spiralul , asa se intinde lantul. si acuma lantul ar trebui sa fie intins . se pune chepengul sus la tacheti , se scot capacelele rotunde si se face distanta intre tachet si culbutor . ca la carte (nu mai stiu cat e admisia si cat e evacuarea... eu pt ca am umblat de foarte multe ori acolo la culbutori , le fac la mana distantele , :D am degete finute si un simt tactil foarte dezvoltat :P ) gata asta e . cheie si vezi daca merge .....

 

imi pare rau ca nu am facut ca de obicei poze , dar eram mega murdar pe maini , si numai de poze nu imi ardea mie...

 

 

lantul l-am cumparat de aici : http://www.dillypoint.ro/ sunt ok baietii, (ei pe site zic ca dureaza 2-3 zile sa vina piesa, eu am asteptat o saptama si ceva, dar nah , cel mai ieftin la ei am gasit lantul de distr. made in Japan - Morse , 240ron )

post-70304-0-01299200-1396994561_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

salut lae. siliconul rosu , este perfect pt asa ceva , sus la capac de chiulasa. cel negru nu e bun. de fapt nu stie nimeni exact care e bun si pt ce . fiecare isi da cu parerea lui. eu am folosit si in trecut silicon rosu si a fost foarte bun. nu s-a "dezintegrat" la ulei fierbinte. cred ca se dezintegreaza la benzina sau solventi. cel negru este invers , merge la benzina , dar nu tine la ulei.... eu asa stiu. vad ca tu stii invers...in fine nu conteaza, mie mi-a mers motorul foarte bine cu silicon rosu (2+2) am vazut cand am demontat motorul ca nu era dezintegrat , repet. deci la ulei fierbinte a fost ok.

 

Siliconul nu rezista la benzina, indiferent de culoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...