Vrsv Gunoier Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 (editat) Asa cum suna si titlul, asteptam pareri avizate. Adica sa punem sau sa nu punem simeringuri pe supapele de Nipru, Ural? Multumesc. Editat Octombrie 15, 2012 de planeta v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alice_verde Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 Mai multe detalii te rugam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 Salut. Se pot monta simeringuri ptr. tija supapei la Dnepr. Restul motoarelor nu ma amestec ptr. ca nu am montat. Nu stiu ce consum real de ulei are un motor de dnepr NOU. Dnepr care am avut-o consuma sub 100 gr. ulei/ 100km. Mai exact, plecat de acasa cu nivelul ulei putin peste maxim, in aprox. 1400km parcursi am consumat 1l ulei. Ghiduri de supapa am folosit de Lada ( cu mici modificari de lungime) si simeringuri cred ca erau de Ww. Este un lucru bun montarea de simeringuri. Reduce consumul de ulei si impiedica trecerea gazelor arse pe linga tija supapei in spatiul din capacul chiulasei si automat degradarea uleiului. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 15, 2012 Autor Share Postat Octombrie 15, 2012 O parere avizata, multumesc. Insa vreau sa intreb: uleiul care intra din capac prin ghid (la cele fara simering) ungand ghidul si coada supapei nu are si el un rol benefic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 Salut. Buna intrebarea. Normal ca are un rol benefic uleiul dintre tija si ghid, raceste si unge, ori invers, unge si raceste. Dar, in cazul aparitiei de uzura a ghidului, consumul de ulei creste mult. De ce? Acum detaliez. Ungerea motorului la Dnepr se face in doua moduri. 1- prin presiunea realizata de pompa de ulei a motorului. De aceasta beneficiaza ansamblul arbore cotit-cuzineti. 2- prin balbotaj si stropire. De balbotaj au parte pinioanele din partea frontala a motorului, s-au pinioanele de distributie. Cum? Prin pinionul de antrenare al pompei de ulei. Nivelul de ulei din baia motorului trece peste partea danturata, de jos, a pinionului si acesta prin rotire antreneaza uleiul si unge pinionul mic de pe arbore, acesta pe cel de la axa cu came si in final pinionul alternatorului. In interiorul blocului motor se produce ungerea prin stropire. Uleiul care iese sub presiune dintre arbore si cuzineti este aruncat in toate partile si de miscarea de rotatie a arborelui cotit. De asta beneficiaza prima axa cu came. Uleiul se scurge apoi pe tacheti prin acel spatiu de depozit, prin tijele de protectie ale tijelor impingatoare in capacul de chiulasa. Din capacul de chiulasa uleiul se scurge in baia de ulei printr-o tevusoara care are gaura de la intrarea in motor strangulata. Accept, termenul CALIBRATA. De ce? Uleiul se va scurge mai incet in baie iar cel care ramine in capacul de chiulasa va face o racire a chiulasei. Cantitatea de ulei care ramine in capacul chiulasei in timpul functionarii motorului este destul de mare, poate ajunge la nivelul ghidurilor de supapa. Mai departe... sper ca am explicat destul de corect si pe intelesul tuturor. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 deci care este, mi-au sărit direct la cap două întrebări: 1. Cum, Nipra nu are simeringuri de supape ?!?! 2. Nu are orificii de ungere ghidul? Se unge cu uleiul de sus? Că de-aia e consumul mare de ulei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 Salut. Se pot monta simeringuri ptr. tija supapei la Dnepr. Restul motoarelor nu ma amestec ptr. ca nu am montat. Nu stiu ce consum real de ulei are un motor de dnepr NOU. Dnepr care am avut-o consuma sub 100 gr. ulei/ 100km. Mai exact, plecat de acasa cu nivelul ulei putin peste maxim, in aprox. 1400km parcursi am consumat 1l ulei. Ghiduri de supapa am folosit de Lada ( cu mici modificari de lungime) si simeringuri cred ca erau de Ww. Este un lucru bun montarea de simeringuri. Reduce consumul de ulei si impiedica trecerea gazelor arse pe linga tija supapei in spatiul din capacul chiulasei si automat degradarea uleiului. Numai bine. ...se pot monta degeaba semeringuri pe ghidurile de supape la Nipru... Presiunea si temperaturile care sunt la evacuarea gazelor in zona supapei , nu pot fi oprite de un amarat de semering...situatia se poate vedea usor pe coada unei supape de evacuare care a functionat...calamina dura si urme de gripare pana catre partea superioara a ghidului(si oricum pe acolo nu are cum sa aspire ulei!) La admisie , intradevar apare aspiratie de ulei...dar, datorita felului in care sunt actionate supapele de catre culbutori, apar eforturi radiale pe tije , care duc la o uzura specifica cu umar, asimetric , uzura care apare repede daca nu sunt corect aliniate unghiurile de basculare a culbutorilor(in 200 de km pot fi praf si pulbere, ca si cum nu ai fi schimbat ceva p-acolo...)...Uzura apare oricum la tipul asta de culbutor , si un amarat de simering nu poate urmari variatiile rapide de pozitie a cozii uzate in ghidul uzat si el, asa ca pupu etansare... Motoarele pretentioase cu axe cu came in capul chiuloasei , au niste piese intermediare care culiseaza in ghidaje , si care preiau eforturile radiale care apar la actionarea de catre cama, si supapele sunt solicitate doar axial.....si da, acolo siemeringurile isi fac treaba... Deci ungerea e benefica , intinereste , revigoreaza, dar proiectantii incearca sa pastreze cat mai uscate cozile supapelor! Gazele arse nu se inghesuie sa treaca pe langa tija supapei ca sa vatame bunatatea de ulei in capul chiuloasei, ele trec lejer pe langa segmenti , si se regasesc in filtrul de aer(de hartie , original , si nou...) imbacsit si colmatat ... Parerea mea este ,ca sunt gresite demersurile de captare si retinere a uleiului in capul chiuloasei...100 de grame de ulei care zac acolo si se primesc foarte incet, nu racesc in nici un fel cele 180 de grade din zona , doar se degradeaza uleiul si se umple totul de calamina..... ungerea la moara cu ciocanele se face cu vapori... Am aliniat cat am putut de bine culbutorii , cu cozile supapelor , astfel incat culbutorul sa faca o cursa simetrica fata de , sa zicem , 'normala la coada supapei ' in zona de contact...renuntand la 'capacele si scurtand cozile supapelor diferentiat , dupa caz, cu pana la 3mm, si de 5 ani, eu nu mai reglez culbutori (bine , am aruncat si tachetii originali si am pus de ARO , cu ghiduri...)...Nu stiu ce dezastru este acum acolo , dar jocurile se pastreza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 deci care este, mi-au sărit direct la cap două întrebări: 1. Cum, Nipra nu are simeringuri de supape ?!?! 2. Nu are orificii de ungere ghidul? Se unge cu uleiul de sus? Că de-aia e consumul mare de ulei... Si asta consuma ulei dar nu-mi fac probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 deci care este, mi-au sărit direct la cap două întrebări: 1. Cum, Nipra nu are simeringuri de supape ?!?! 2. Nu are orificii de ungere ghidul? Se unge cu uleiul de sus? Că de-aia e consumul mare de ulei... Niprul nu are ulei sus!are pe stanga , are pe dreapta , are in fata , si are in spate , asa in forma de cruce...Unde se vede o cruce de asta pe asfalt , inseamna ca a parcat un Nipru. Partea buna e ca nu trebuie facut schimb de ulei...ca si la MIG-uri, se schimba singur..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 15, 2012 Share Postat Octombrie 15, 2012 (editat) consumul principal de ulei la Nipra/Urinala e de la segmentii de pe piata care se subtiaza in canale si la fiecare cursa de compresie incepe sa bage un pic de ulei de jos in sus. Pe la ghid e consumul mic ca e orizontal, nu se scurge pe acolo. Abia bine ca unge un pic. Si airheads-urile BMW sunt fara garnituri de supapa - BMW-urile pana in 1995. Editat Octombrie 15, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 16, 2012 Autor Share Postat Octombrie 16, 2012 Sa intelegem ca cel mai bine e Fara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Noiembrie 3, 2012 Share Postat Noiembrie 3, 2012 Uleiul se va scurge mai incet in baie iar cel care ramine in capacul de chiulasa va face o racire a chiulasei. Asta a incercat-o un injiner roman cand aia de la Harley se scremeau sa inventeze un motor in care sa nu se mai potriveasca piesele fabricate in 1910 si care, eventual, sa mai si functioneze si sa ramana intreg dupa pornire... N-a mers, Twin Cam 88 se incingea pana crapa, uleiul fierbinte trimis in chiuloase nu racea nimic, ci invers... Pana nu au redus cantitatea de ulei "de sus" la MINIM (cat sa nu mearga culbutorii pe uscat) nu au scos-o la capat. Acum TC88, TC96, 103 si 110 functioneaza bine mersi cu minim de ulei sus si nu se mai incing! Socant, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Noiembrie 3, 2012 Share Postat Noiembrie 3, 2012 (editat) confirm / adevarat ca se incalzeste de rupe chiuloasa daca e mult ulei. un vechi amic,care detinea nipru,a montat chiuloasele dupa o reparatie capitala generala la motor. pe atunci au aparut silicoanele de etansat.si ca sa fie niprul lui etans ,a pus mult prea mult silicon pe garniturile de sub cilindru si s-a infundat teava de retur ulei din chiuloase,la montare.a facut un drum ,nu mai mult de 100 km si a gripat motorul.cand a desfacut capacul culbutori,a curs o galeata de ulei pe jos.atunci si-a dat seama unde a gresit. Editat Noiembrie 3, 2012 de robert bk350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.