Sari la conținut

releu de incarcare fierbinte/miros ciudat


Postări Recomandate

Salut,

Asa cum am scris in titlu am o problema cu releul de incarcare. Ieri, cand am incercat sa pornesc motocicleta am constatat faptul ca nu mai avea curent absolut deloc, am luat-o la verificat etc etc..si am constata ca bateria mea era stoarsa complet. A pus-o la incarcat peste noapte iar azi dimineata am montat--o din nou, motorul a pornit!

Problema vine acum!

In timp ce am lasat-o sa se incalzeasca un pic am inceput sa simt un miros intepator venind din partea releului de incarcare care incepea sa se incalzeasca. Am oprit motoreta, crezand ca asa o sa se raceasca si releul ca sa-l pot verifica, dar el se incalzea tot mai tare si emana un miros tot mai puternic..dupa 20-30 de minute imi consumase aproape toata bateria desi motorul era oprit, fara contact etc, iar releul era foarte fierbinte și bazaia incet!

Realizez ca releul e dus, dar care o fi fost motivul defectarii? Daca eu acum cumpar un releu nou sa schimb si bateria? O am de 1 an si jumatate, dar ea se incarca fara probleme la redresor, are lichid in ea....intradevar era si un pic calda ieri cand am incercat sa o pornesc si era stoarsa complet, dar nu stiu daca era de la soare (ca e descoperita intr-o parte).

In fine, releul e cu 5 fire, iar motorul e un suzuki tu250.

 

Numai bine si la cat mai putine defecte! :))

Mihai

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca releul avea un scurt in el ( o izolatie imperfecta care cu timpul s-a degradat) , nu are rost sa schimbi bateria ! Cumpara un releu nou, pune bateria pe redresor si pornita, masoara incarcarea ! Daca incarca bine si bateria tine curent , nu are rost sa o schimbi ! Eventual vorbeste cu cnva sa iti puna bateria pe un redresor mai destept cu functie de RECOND ! Daca esti din Bucuresti , te ajut eu cu redresorul ! :) Spor la surubarit ! O zi frumoasa in continuare !

 

Edit: Verifica instalatia inainte sa montezi releul nou, sa nu cumva sa nu fie releul problema si sa il prajesti si pe cel nou !

Editat de slick89
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba releul, verifica conexiunile la instalatia electrica, ai vreun papuc topit/scurt pe undeva. Bateria trebuie s-o verifici inainte de a o schimba, e posibil sa aiba si ea elementi in scurt. Cu un densimetru poti s-o monitorizezi cat de repede isi pierde aciditatea(adica se descarca) sau cu un capacitmetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca releul avea un scurt in el ( o izolatie imperfecta care cu timpul s-a degradat) , nu are rost sa schimbi bateria ! Cumpara un releu nou, pune bateria pe redresor si pornita, masoara incarcarea ! Daca incarca bine si bateria tine curent , nu are rost sa o schimbi ! Eventual vorbeste cu cnva sa iti puna bateria pe un redresor mai destept cu functie de RECOND ! Daca esti din Bucuresti , te ajut eu cu redresorul ! :) Spor la surubarit ! O zi frumoasa in continuare !

 

Edit: Verifica instalatia inainte sa montezi releul nou, sa nu cumva sa nu fie releul problema si sa il prajesti si pe cel nou !

 

 

Schimba releul, verifica conexiunile la instalatia electrica, ai vreun papuc topit/scurt pe undeva. Bateria trebuie s-o verifici inainte de a o schimba, e posibil sa aiba si ea elementi in scurt. Cu un densimetru poti s-o monitorizezi cat de repede isi pierde aciditatea(adica se descarca) sau cu un capacitmetru.

Mersi de raspunsurile prompte!

O sa dau comanda de un releu nou...daca gasesc.

Cu privire la verificatul instalatiei o sa fie mai greu,mmai bine o duc la un electrician sau ceva de genul asta. Din cate am apucat sa verific pana acum conexiunile sunt bune, atat cele de la releu cat si cele de la baterie, cdi, releu pornire, si ce am mai gasit...nu am verificat incarcarea si starea bateriei!

Probabil maine, pacat de vremea asta frumoasa!

 

P.S. ma gandeam sa merg in targ la vitan duminica si sa iau un releu second temporar de la baietii din targ care vin cu dezmembrate ( vin cu vreo 2-3 remorci de motorete) pana reusesc sa fac rost de unul nou. Avand in vedere ca e cu 5 fire ma gandesc ca poate fi adaptat unul la fel ( cu 5 fire) sa se potriveasca la conectorii mei.. adica sa tai papucii de pe ala vechi si sa-i pun pe unul second de la alta motoreta...poate gasesc chiar unul de suzuki!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releele de incarcare OEM au MTBF de 15 ani , e firesc ca dupa un numar de ani sa crape . Acestea lucreaza prin transformarea surplusului de energie in caldura ; degeaba mergi cu farul stins ca mai mult fortezi releul de incarcare decat faci o reala economie .

Acum nici sa pornesti toti consumatorii ( faruri de ceata ,daca ai) nu e ok pt ca soliciti instalatia .

De inlocuit conectorii e chiar recomandabil , recomand o regleta -se gaseste la orice magazin de electrice si costa 2 lei /10 contacte . O tai cu cutterul la 5 contacte si are posibilitatea de prindere cu surub .

Un releu de incarcare in 5 fire am eu , OEM , daca-l vrei putem discuta pe PM sau la tel .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat piesa jos azi...mirosea ca dracu si in spatel ei era ceva topit care curgea...

In fine..codul piesei e SH572A-12 T9.1, daca are cineva un a second la indemana si o vinde ar fi excelent!

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...