gtr 1000 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Al dreaku' mecanicii astia. Probabil la o reparatie anterioara mi-au "subtilizat" rulmentu' (sau rulmentii) de la pompa de apa. Zic asta pentru ca, acum cateva zile, am desfacut pompa si nu am gasit nici un rulment. Kit-ul de reparatie contine doar doua simeringuri, sau eventual si axul cu turbina. Asa ca spuneti-mi va rog din desenul "tehnic" din postul #22 unde se afla acel rulment. Sau v-ati gandit la altceva cand ati facut referire la cunostintele mele de desen tehnic. Recunosc ca am cam lipsit materia cu pricina. kit.jpgturbina.jpgkit.jpg Hm, nici desen tehnic, nici engleza ! Hm ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 25, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2013 sa dea draq... nu gasesc simering cu interior de 11,7; se pare ca in Ro nu se aduce decit din mm in mm. Voi ati gasit pe undeva simeringuri intre intregi de mm? 11 e prea mic iar 12 imi pare cam mare mai ales ca axul are putina uzura unde a mers simeringul pe el. De rectificat axul la 11 iar nu prea vreau ca sa nu trec de cimentare si pe urma sa se manince din ce in ce mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Al dreaku' mecanicii astia. Probabil la o reparatie anterioara mi-au "subtilizat" rulmentu' (sau rulmentii) de la pompa de apa. Zic asta pentru ca, acum cateva zile, am desfacut pompa si nu am gasit nici un rulment. Kit-ul de reparatie contine doar doua simeringuri, sau eventual si axul cu turbina. Asa ca spuneti-mi va rog din desenul "tehnic" din postul #22 unde se afla acel rulment. Sau v-ati gandit la altceva cand ati facut referire la cunostintele mele de desen tehnic. Recunosc ca am cam lipsit materia cu pricina. kit.jpgturbina.jpgkit.jpg bearing inseamna rulment. mai citeste o data... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 sa dea draq... nu gasesc simering cu interior de 11,7; se pare ca in Ro nu se aduce decit din mm in mm. Voi ati gasit pe undeva simeringuri intre intregi de mm? 11 e prea mic iar 12 imi pare cam mare mai ales ca axul are putina uzura unde a mers simeringul pe el. De rectificat axul la 11 iar nu prea vreau ca sa nu trec de cimentare si pe urma sa se manince din ce in ce mai repede. In Cluj am gasit cote de semering sau rulmenti ciudate la SKF, FAG, sau "Centrul Hidraulic" , "Power Belt", etc. Daca gasesti semering cu 11,5 merge linistit. Sau 11.8 la fel, chiar daca scurtezi arcul cu 2-3 mm. Oricum, masoara axul si locasul semeringului ca sa stii ce cota are pentru a alege dimensiunile corecte. Semeringuri cu "virgula " se folosesc uzual la casete de directie auto. Daca gasesti o sursa de asa ceva iarasi te rezolva,doar ca vor fi semnificativ mai scumpe ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 daca nu gasesti, iei simering cu interior de 12 si ii scurtezi putin arcul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 25, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2013 am luat de 12, dar zau ca nu stiu cum sa scurtez arcul.. pur si simplu suprapun mai multe spire si-l apas sa se "imbine"? o sa incerc pe ala vechi pt ca nu am mai incercat pian acum asa ceva. In caz ca stiti vreu video pe youtube mi-ar fi de mare ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 am luat de 12, dar zau ca nu stiu cum sa scurtez arcul.. pur si simplu suprapun mai multe spire si-l apas sa se "imbine"? o sa incerc pe ala vechi pt ca nu am mai incercat pian acum asa ceva. In caz ca stiti vreu video pe youtube mi-ar fi de mare ajutor. Tragi arcul de pe gulerul semeringului. Te uiti atent pe circumferinta si o sa vezi ca are o imbinare, adica un capat se insurubeaza in celalalt capat . Preactic arcul este un arc normal care lucreaza pe tractiune (intindere ), dar are capetele imbinate pur si simplu prin insurubare . Il desurubezi si el se va desface si va fi rectiliniu. Acum trebuie sa tai vreo 3-4 mm din capatul mai larg ( cel in care se insurubeaza varful mai subtire). Daca tai varful subtire, este compromis. Dupa ce-i insurubezi capetele il poti monta pe semering si faci o masuratoare sau o incercare pe arbore sa vezi cum strange. Daca este nevoie mai poti taia cativa mm din nou, pentru a obtine o strangere mai ferma pe arbore. Atentie, Nu trebuie sa stranga foarte tare , pentru_ca nu va etansa mai bine ci se va distruge acel guler de etansare. Oricum, daca faci modificarea asta pentru prima oara, ar fi bine sa ai un semering de rezerva pentru o noua incercare. La montaj, intodeauna sa ungi cu vaselina interiorul gulerului si exteriorul semeringului, pentru a asigura gresarea in timpul montajului si functionarii. Mai ales daca are guler dublu , teoretic nu patrunde ulei intre buzele de etansare si va lucra pe "uscat", deteriorandu-se relativ devreme. Spor ! Tragi arcul de pe gulerul semeringului. Te uiti atent pe circumferinta si o sa vezi ca are o imbinare, adica un capat se insurubeaza in celalalt capat . Preactic arcul este un arc normal care lucreaza pe tractiune (intindere ), dar are capetele imbinate pur si simplu prin insurubare . Il desurubezi si el se va desface si va fi rectiliniu. Acum trebuie sa tai vreo 3-4 mm din capatul mai larg ( cel in care se insurubeaza varful mai subtire). Daca tai varful subtire, este compromis. Dupa ce-i insurubezi capetele il poti monta pe semering si faci o masuratoare sau o incercare pe arbore sa vezi cum strange. Daca este nevoie mai poti taia cativa mm din nou, pentru a obtine o strangere mai ferma pe arbore. Atentie, Nu trebuie sa stranga foarte tare , pentru_ca nu va etansa mai bine ci se va distruge acel guler de etansare. Oricum, daca faci modificarea asta pentru prima oara, ar fi bine sa ai un semering de rezerva pentru o noua incercare. La montaj, intodeauna sa ungi cu vaselina interiorul gulerului si exteriorul semeringului, pentru a asigura gresarea in timpul montajului si functionarii. Mai ales daca are guler dublu , teoretic nu patrunde ulei intre buzele de etansare si va lucra pe "uscat", deteriorandu-se relativ devreme. Spor ! Era sa uit : taierea sa o faci cu un cleste , cleste patent,etc, foarte bine ascutit , pentru a nu deteriora spirele arcului. Daca este bine ascutita scula, vei avea o taietura perfecta, lucru care te va ajuta si la reinsurubarea capetelor arcului ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 25, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2013 thx, o sa incerc pe cel vechi prima data ca sa-mi fac mina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 26, 2013 Share Postat Noiembrie 26, 2013 si cu un flex tai foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Noiembrie 26, 2013 Share Postat Noiembrie 26, 2013 si cu un flex tai foarte bine. Laser frate ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 26, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2013 si cu un flex tai foarte bine. felicitari.. ai mai facut un post Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.