owene Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Salut Buzzerul pe semnalizare e bun, altfel uiti semnalizarea pornita 20km, stim, cunoastem. Unele japoneze au buzzer chiar in blocul de comanda, de exemplu TU250 pe care am facut scoala, avea. Peste 80km/h nu prea se mai aude, dar atunci nici nu prea semnalizezi exceptand vreo depasire. Exista 2 metode de a pune buzzerul, ambele simple. Se cumpara un buzzer care face buzz continuu cat timp e alimentat la 12V. E 12 lei la magazinele de piese auto sau de electronice. Buzzerul se poate ascunde in far, sau pe langa releu, dupa preferinte. Metoda 1: Poate ai schimbat releul original cu releu electronic de dacie. Eu asa am facut. Releul asta are 4 terminale, + - R C. + - C se folosesc pentru semnalizare, iar R nu se conecteaza, la Dacie terminalul asta palpaie becul din bord. Totusi R scoate 12V in ritmul semnalizarii. Deci buzzerul se leaga intre R si masa. Gata. Metoda 2: Poate ai releul original model vechi cu 2 terminale. Smecheria de la Metoda 1 nu mai merge, si oriunde ai lega releul, nu chitaie decat pentru o ramura, stanga sau dreapta. Atunci se face o "redresare de sens" cu 2 diode si intre diode si masa se leaga buzzerul. Banuiesc ca si in releul electronic de dacie are intern cele 2 diode si astfel se obtine terminalul R distractie placuta, asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Salut! Am vazut becuri cu buzer in toclul becului,nu stiu sigur de cati wati erau dar erau cu buzer. cred ca s-ar auzii stereo:D, poti pune doar in semnalele fata ca se aude destul de tare. Cred ca ar fii interesant si pe stopul de frana,sa-ti poti da seama cand se aprinde la actionarea levierului si pedalei de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Pai eu am releu cu sonerie de mult timp pe mobra si merge foarte bine. Are 2 picioare si se inseriaza pe +. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 7, 2014 Autor Share Postat August 7, 2014 Multumesc ca ne-ai spus. Tare asta cu inseriatul pe + Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 (editat) ...sa-ti poti da seama cand se aprinde la actionarea levierului si pedalei de frana. Aspectul este identic cu un bec obisnuit, are cca 20 W si este utilizat cu precadere in locul becului de marsarier la auto, dar poti sa-i dai orice alta destinatie. Insa buzer-ul nu poate fi utilizat pentru control audio deoarece "canta" si daca filamentul becului este ars. Varianta "Ursu gunoier" este mai indicata. Editat August 7, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 Multumesc ca ne-ai spus. Tare asta cu inseriatul pe + Scuze pentru gresala de exprimare. Are doua picioare si se inseriaza pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 Am facut si eu in 2007 (deja multi ani de atunci) o lucrare la instalatia electrica a motocicletei mele in care am prevazut si un sistem de martori luminosi si acustici pt semnalizare. In loc de buzzer am folosit chiar claxonul. Cand semnalizam, claxonul dadea un sunet scurt si se aprindea in bord un LED pt stanga si alt LED pt dreapta, dar asta numai daca ambele becuri de semnalizare (fata si spate) se aprindeau. Daca doar unul era ars, nu mi se aprindea LED-ul si nici claxonul nu-mi dadea nici un sunet. Atasez imagini cu ce am facut atunci, doar asa, ca pe niste curiozitati: Atunci eram incepator intr-ale electronicii si montajul avea o hiba: nu era bine protejat la parazitii de la aprindere, asa ca adesea martorii mergeau aiurea. Se intampla ca atunci cand semnalizam claxonul urla ca nebunul, suparand pe cate unii pe care ii depaseam. In mod normal, claxonul trebuia sa dea doar un sunet scurt, discret, placut, in ritmul semnalizarii, pe care sa-l aud doar eu. Functiona corect cu motorul oprit sau daca motorul functiona intr-un regim cu ardere optima, cand energia scanteii se transfera complet si paraziti erau mai putini. Am in proiect sa refac pe baze noi montajele facute atunci, dar n-am mai avut timp de motocicleta si au mai trecut niste ani de cand n-am mai circulat cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinakos Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Eu l-am luat de pe louis si-i bun al dracului - se uita trecatorii dezorientati cand il folosesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.