Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Se da una bucata CDI vechi de vreo 25 de ani si una bucata lipitura rece . Concluzia ... se poate repara teoretic usor dar m-am lovit de o problema destul de mare zic eu . Nu stiu cum sa indepartez acea rasina neagra / silicon ( nu stiu exact ce este ca la indepartarea mecanica este usor spongioasa) fara ca sa deteriorez placa CDI-ului, circuitele sau condensatorii de pe ea. Am si eu nevoie de ceva sugestii ca stau de ceva zile pe bara si imi cam arde buza . Ca si idee am incercat cu alcool izopropilic si nu mi s-a parut ca m-a ajutat cu ceva. Rasina/pasta/siliconul este usor elastica, se poate taia cu cuterul, se intareste destul de tare la rece si se inmoaie doar foarte usor la cald dar mi-e cam teama sa avansez cu indepartarea ei mecanic cu daltita/ surubelnita . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 cu varful ciocanului de lipit? si cu atentie, evident Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 (editat) Eu la o operatie asemanatoare am avut noroc pentru ca partea din spate a fost si partea cu lipiturile si cu ajutorul unui pistol cu aer cald si o surubelnita am reusit sa indepartez masa spongioasa, am acces complect la cablaj.Am refacut toate lipiturile si gata, CDIul ca nou. Editat Septembrie 1, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 Nu- i bun Geo .. pot avaria urat circuitele .. mai ales ca nu sunt electronist si nu am experienta. Vlad la mine partea proasta este ca trebuie sa ajung pe partea cealalta a placii , parte care nu este "la vedere". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 atunci pistol cu aer cald, sa-l inmoi usor, usor. solventi atat de puternici nu stiu... si care nici sa nu strice circuitele. eu m-am descurcat cu ciocanul de lipit la un regulator defect, am vrut sa vad ce e in el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 Hmm . feon .. este o idee si asta .. multam . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 (editat) Daca esti sigur care-i partea pentru spatele cablajului taie cu un bomfaier jur imrejur cam la 2mm fata de marginea respectiva.Tai usor putin cate putin si daca eventual dai de cablaj te opresti.Nu ar trebui sa intri mai mult de 1-2 mm.Pe urma cu surubelnita fortezi usor si vezi daca cedeaza.Ajuta-te si de aer cald. Tine minte ca tu tebuie sa ajungi la lipituri nu la piese. Editat Septembrie 1, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 Inainte de a taia din cutia CDI ului o sa incerc sa ma ajut de feon sa vad daca pot indeparta rasina si pot scoate in siguranta placa . Pun si poze cu CDI- ul , problema mea aflandu-se pe partea unde se afla colantul cu nr. produsului iar capacul pe unde se desface fiind pe partea cealalta . » Post actualizat in 01 Sep 2014 20:03Hmm .. cred ca trebuia sa caut niste poze mai mari pe net ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 (editat) @pacaliciossul Merita sa incerce, daca nu merge erau niste tipi pe forumul asta care faceau treaba asta si din pozele puse se descurcau mai mult decat bine, partea proasta este ca n mai tin minte sectiunea dar cu o cautare "reparare CDI " poate descopera linkul Editat Septembrie 1, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 (editat) Daca ar fi fost ieftin l-as fi schimbat fara sa stau pe ganduri dar pe net l-am gasit nou la 444.13 dolarei iar la noi din cat magazine am intrebat nu crd ca am auzit un pret sub 2000 lei ... pai mai pun inca pe atat si ma apropii de suma de bani necesara sa cumpar o alta motocicleta asemanatoare ... si are doar 25 de ani ... » Post actualizat in 01 Sep 2014 20:06 Vlad pe oamenii aia i-am gasit si pe mercador si i-am si sunat de cateva ori dar nu au raspuns la telefon ..... » Post actualizat in 01 Sep 2014 20:10Initial am vrut sa iau ceva sh de pe ebay dar eu la piesa mea am nr de lot 9000+ iar tot ce am gasit pe ebay se oprea pe la 2000+ asa ca m-am gandit eu cu putina mea inteligenta data de vreo fiinta suprema ca daca piesa mea probabil mai noua s-a stricat ... una mai veche nu ar avea cam aceleasi sanse sau poate mai multe sa se strice ? . Editat Septembrie 1, 2014 de Jerycho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Din cum arata eu cred ca ai cablajul pe partea opusa etichetei, ploturile sunt mai aproape de partea de jos din cate vad eu, deci cam pe acolo trebuie sa faci taietura si sa actionezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 (editat) Problema ( se opreste brusc motorul , in mers sau nu, si nu mai da scanteie ) imi apare cu intermitente iar cand ciocanesc cu monturile degetelor in partea superioara ( cea care se vede in ultima poza) in zona mufei CDi ului, imi functioneaza din nou pana cand are el chef . Asa mi se manifesta problema ... Editat Septembrie 1, 2014 de Jerycho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Cred ca ai curatat contactele si daca da, intradevar lipitura care s-a oxidat (nu neaparat sa fi fost rece) deci desfacut si relipit si va merge.Apropo e TCI nu CDI (intre timp ti-am studiat schema) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 1, 2014 Autor Share Postat Septembrie 1, 2014 E bine de stiut si asta » Post actualizat in 01 Sep 2014 21:20Cu toate astea pe nicaieri nu l-am gasit sub numele de TCI ci doar Igniter sau CDI » Post actualizat in 01 Sep 2014 21:24Hmm si eu totusi am dat de condensatoare pe acolo nu tranzistoare .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 2, 2014 Autor Share Postat Septembrie 2, 2014 Deci eu inclin sa cred ca am Cdi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 Fiind asa veche, probabil e TCI, daca nu ma insel CDI e o tehnica mai recent aplicat la motorete. Daca ai Vbat pe bobinele cat timp e contact pus, e TCI. Sa ma corecteaza BB daca gresesc. Problema s-ar putea sa fie chiar la lipituri de la conector (lipitura rece cauzat de o forta mechanica). Daca nu, probabil e la un transistor sau o rezistenta de putere (lipitura rece cauzat de caldura, forta mecanica de la coeficientul de dilatare termică), de regula la componente de putere nu sunt trasee foarte fragile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 Deci eu inclin sa cred ca am Cdi Crede-ma ai TCI, E important sa stii asta deoarece daca te lasa o bobina de inductie (nu cobesc) sa stii sa cauti pentru TCI nu CDI (cum au majoritatea monocilindreelor). Au principii de functionare diferite la TCI se bazeaza pe autoinductie iar la CDI este un transformator ridicator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 faptul ca exista si condensatori in montajul respectiv nu inseamna ca e CDI. in plus un condensator de genul ala nu seamana cu cei pe care-i stie toata lumea, electrolitici, cilindrici si cu polaritate de-i schimba de pe placile de baza si video intr-o veselie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Septembrie 3, 2014 Autor Share Postat Septembrie 3, 2014 O sa mai revin cu informatii si intrebari pe masura ce mai reusesc sa fac cate ceva ... » Post actualizat in 07 Sep 2014 20:32Se pare ca am reusit sa fac cate ceva.... cu multa rabdare si multi nervi am indepartat rasina din dreptul mufei pana la placa si am mers cu CDi/TCI-ul la un electronist profesionist care a indepartat tot fludor-ul de acolo, a curatat foarte bine contactele si le-a relipit inr-un mare fel . Pana acum am facut vreo 100 km din care cam jumate pe drumuri de piatra si paman ( pentru vibratii ) si motorul merge perfect ... hmm parca chiar mai bine ca inainte .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.