razvan.fitiila Postat Septembrie 27, 2014 Share Postat Septembrie 27, 2014 Salutare. Am o problema cu incarcarea bateriei. Am o baterie YUASA pusa pe motor anul trecut in septembrie si deja dadea semne sa moara. Am masurat tensiunea la borne cu motorul oprit: 12.5 - 12.6 V --> pana aici e OK. In momentul pornirii, tensiunea nu scade sub 9.6 V --> pana aici e OK. In relanti ajunge tensiunea la 12,7 - 12,8 V la 1500 ture cu faza scurta aprinsa --> pana aici e OK. Prroblema este ca daca turez pana la 5000 rot/min, tensiunea masurata de incarcare este aceeasi (12,7 V) --> Nu e OK. Am masurat releul de incarcare si se pare ca asta ar fi problema: Conform manualului, masuratorile facute pe releu intre anumite borne ar trebui sa imi dea valori apropiate: 6, 6, 6 si respectiv 40 Ohmi. Masuratorile facute de mine imi dau aproximativ 140, 145, 150 si respectiv 0 (nimic). Ar putea sa ma ajute cineva (din Bucuresti) cu un releu de proba? Am nevoie de 5 minute cat sa verific daca doar releul e problema? Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Septembrie 27, 2014 Share Postat Septembrie 27, 2014 (editat) salut, tensiunea de incarcare cu motorul pornit unde o masori? - ma gandesc ca la bornele bateriei. incearca sa masori la iesirea din releul de incarcare - posibil sa ai contact imperfect in vre-un conector pe circuitul de incarcare de la releu spre baterie. aici ai niste video-uri cum sa masori corect atat regulatorul cat si statorul: http://www.roadstercycle.com/Roadstercycle.com%20Videos.htm vezi ca pe site sunt si relee - si explicate diferentele intre SCR si Mosfet ca tehnologii dar si diferentele intre shunt si serial. Poate te ajuta. bafta, paul Editat Septembrie 27, 2014 de ivanp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 27, 2014 Share Postat Septembrie 27, 2014 Salutare. Am o problema cu incarcarea bateriei. Am o baterie YUASA pusa pe motor anul trecut in septembrie si deja dadea semne sa moara. Am masurat tensiunea la borne cu motorul oprit: 12.5 - 12.6 V --> pana aici e OK. In momentul pornirii, tensiunea nu scade sub 9.6 V --> pana aici e OK. In relanti ajunge tensiunea la 12,7 - 12,8 V la 1500 ture cu faza scurta aprinsa --> pana aici e OK. Nu este ok ! La 2500 este prima proba de sarcina, aici trebuie 13,5-13,7 V cu faza de intalnire/scurta. Ai scris 12,6 V in sationar, si 12,7 la 1500 rot/min, neconcludent ?! Prroblema este ca daca turez pana la 5000 rot/min, tensiunea masurata de incarcare este aceeasi (12,7 V) --> Nu e OK. Exact, la 5000 rot/min trebuie sa fie 14,5 -14,7 V Am masurat releul de incarcare si se pare ca asta ar fi problema: Conform manualului, masuratorile facute pe releu intre anumite borne ar trebui sa imi dea valori apropiate: 6, 6, 6 si respectiv 40 Ohmi. Care borne ? Masuratorile facute de mine imi dau aproximativ 140, 145, 150 si respectiv 0 (nimic). Intre faze statorului rezistenta electrica nu trebuie sa fie mai mare de 1 ohm, dar ce prezinti.......nu stiu ce ai masurat! Ar putea sa ma ajute cineva (din Bucuresti) cu un releu de proba? Am nevoie de 5 minute cat sa verific daca doar releul e problema? Multumesc frumos. Mai jos la topicul "probleme releu sau nu" am postat 2 scheme pentru verificarea RRT si a statorului, descarca schemele si masoara cu atentie, dupa aceea mai discutam. Daca lucrezi corect, o sa-ti dai seama singur pe ce pista esti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan.fitiila Postat Septembrie 28, 2014 Autor Share Postat Septembrie 28, 2014 Salut Dedant68. Multumesc mult pentru sfaturi. Am refacut masuratorile confdorm indicatiilor din filmulete si se pare ca problema era intr-un contact prost, pe care l-am remediat. Acum incarcarea e in parametri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Salut Dedant68. Multumesc mult pentru sfaturi. Am refacut masuratorile confdorm indicatiilor din filmulete si se pare ca problema era intr-un contact prost, pe care l-am remediat. Acum incarcarea e in parametri. Imi pare bine! Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.