IonitaDaniel Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Salutare ! Atunci cand mi-am cumparat actuala Aprilia rs50 nu functiona absolut nimic pe ea, dupa ce am pus-o la punct am vazut ca nu se intampla nimic cand apasam pe butonul de pornire. L-am desfacut si un fir era rupt. dupa ce l-am lipit la loc cand apasam butonul incerca el sa invarta dar nu avea forta. Am luat o baterie noua de 12V 4Ah iar apoi invartea foarte bine doar ca bendixul era uzat si pornea cand prindea dinte pe dinte. Dupa ceva timp cand apasam butonul abea abea mai invartea. Am pus redresorul pe baterie si dupa nici 10 secunde se auzea cum fierbea deci bateria era full. Astazi am schimbat bendixul ( model indentic cu cel vechi doar ca cel vechi si uzat intra lejer acolo iar acesta umpic fix ( nu fortat ). Am incarcat bateria lasand 2 minute motorul pornit si dupa sa apas si eu pe buton sa vad daca porneste si surpriza .... se aude doar un pacanit sub rezervor unde sunt releele etc. dar electromotorul sa se invarta ciu ciu... daca stie cineva care ar fii problema.... rog sa lase reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Dupa cum prezinti situatia, posibil sa ai probleme si cu incarcarea acumulatorului, sistemul alternator - releu regulator de tensiune. In prima etapa, incearca sa pornesti cu un alt acumulator si sa masori tensiunea la bornele acestuia cand motorul functioneaza, ar trebui sa ai o tensiune mai mare de 14 V, verifica manualul ! Daca sistemul de incarcare este OK, atunci releul de pornire ...dar, electromotorul de pornire/demarorul este verificat din punct de vedere electric ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 ce redresor ai folosit de-ti fierbea bateria dupa 10 secunde? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IonitaDaniel Postat Octombrie 2, 2014 Autor Share Postat Octombrie 2, 2014 unul facut manual de cineva. ce redresor ai folosit de-ti fierbea bateria dupa 10 secunde? » Post actualizat in 02 Oct 2014 17:18am pus redresorul direct pe motor si electromotor si a dat scanteie... tata mi-a zis ca e ceva in electromotor de da la masa. De exemplu daca dau bendixul jos si apas pe buton se aude invartind electromotorul Dupa cum prezinti situatia, posibil sa ai probleme si cu incarcarea acumulatorului, sistemul alternator - releu regulator de tensiune. In prima etapa, incearca sa pornesti cu un alt acumulator si sa masori tensiunea la bornele acestuia cand motorul functioneaza, ar trebui sa ai o tensiune mai mare de 14 V, verifica manualul ! Daca sistemul de incarcare este OK, atunci releul de pornire ...dar, electromotorul de pornire/demarorul este verificat din punct de vedere electric ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 unul facut manual de cineva. Posibil sa fie un starter de pornire/ robot cum se mai spune.....evita-l ca distrugi acumulatorul, tu nu pornesti DIESEL iarna ! » Post actualizat in 02 Oct 2014 17:18 am pus redresorul direct pe motor si electromotor si a dat scanteie... tata mi-a zis ca e ceva in electromotor de da la masa. Nu inteleg sensul propozitiei...adica ai montat pe acumulator , electromotor, sau MINUS pe motor si PLUS pe electromotor?? nu inteleg ce ai facut ? Nu cumva ai provocat un scutcircuit in montajul tau ingenios? Nu se porneste motorul cu redresorul montat pe acumulator, acesta asigura numai incarcarea, nu si pornirea in sarcina ! De exemplu daca dau bendixul jos si apas pe buton se aude invartind electromotorul Recomand verificarea electromotorului si a instalatiei de incarcare, urmeaza pasii de mai sus ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IonitaDaniel Postat Octombrie 2, 2014 Autor Share Postat Octombrie 2, 2014 Bateria si "releul de incarcare" sunt bune pentru ca inpinsa porneste imediat ! am lumini,semnalizari,claxon, iar atunci cand accelerez puterea in far creste iar la relantii scade. Eu am incercar sa dau curent pe direct electromotorului punand masa de motor si + pe electromotor si a dat scanteie. Am mai incercat asta cu bendixul vechi acum 2 luni si a pornit direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Bateria si "releul de incarcare" sunt bune pentru ca inpinsa porneste imediat ! am lumini,semnalizari,claxon, iar atunci cand accelerez puterea in far creste iar la relantii scade. Si crezi ca este normal ..NU De aceea este RRT in circuit pentru a mentine tensiunea constanta in circuit, ai variatii de tensiune, probleme cu RRT(releu regulator de tensiune). La ralanti sau turat motorul, intensitatea luminii trebuie sa fie constanta ! Verifica tensiunea debitata in acumulator Eu am incercar sa dau curent pe direct electromotorului punand masa de motor si + pe electromotor si a dat scanteie. Am mai incercat asta cu bendixul vechi acum 2 luni si a pornit direct. Sunt artificii de "santier"" rezolva problema incarcarii si verifica electromotorul, risti sa provoci alte defectiuni ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Bateria si "releul de incarcare" sunt bune pentru ca inpinsa porneste imediat ! am lumini,semnalizari,claxon, iar atunci cand accelerez puterea in far creste iar la relantii scade. Eu am incercar sa dau curent pe direct electromotorului punand masa de motor si + pe electromotor si a dat scanteie. Am mai incercat asta cu bendixul vechi acum 2 luni si a pornit direct. Faptul ca e lumina mai puternica in ture sunt de accord ca inseamna ca ai incarcare ca de la 12,8v-la 14,4 (am cam pus extremele ) se vede bine pe lumini mai ales ca ai baterie de 4Ah dar trebuie sa te lamuresti totusi si sa si masori tensiunea de incarcare ca sa nu ai surprize. Daca bateria are vlaga si punand-o pe direct nu invarte vezi ca ai ceva intepenit acolo sau carbunii de la electromotor sunt dusi. Nu mai folosi incarcatorul respectiv ca-ti termini bateria,sau daca nu ai incotro inseriaza un bec de far de 12v ca sa mai limitezi curentul (poti sa-l masori cu aparatul inseriat si pus pe A) facand diverse combinatii.Ar trebui sa ai 0,4A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Faptul ca e lumina mai puternica in ture sunt de accord ca inseamna ca ai incarcare ca de la 12,8v-la 14,4 (am cam pus extremele ) se vede bine pe lumini mai ales ca ai baterie de 4Ah dar trebuie sa te lamuresti totusi si sa si masori tensiunea de incarcare ca sa nu ai surprize. Becurile cu incandescenta sunt foarte sensibile la variatii de tensiune..se ard intr-un timp scurt, de aceea se introduc RRT...nu stiu ce variatie de flux luminos are in functie de turatia motorului....totusi cred ca are probleme cu inarcarea ! Daca bateria are vlaga si punand-o pe direct nu invarte vezi ca ai ceva intepenit acolo sau carbunii de la electromotor sunt dusi. Nu mai folosi incarcatorul respectiv ca-ti termini bateria,sau daca nu ai incotro inseriaza un bec de far de 12v ca sa mai limitezi curentul (poti sa-l masori cu aparatul inseriat si pus pe A) facand diverse combinatii.Ar trebui sa ai 0,4A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Prin fisa postului becurile de 12v care echipeaza autovehiculele trebuie sa reziste mult si bine si la 15V .Plaja de incarcare fiind mare se observa pe becuri mai ales daca ai un accumulator micut cum e al lui. Trebuie sa verifice totusi pentru ca nu are voltmetru in ochi ca sa-si dea seama ce tensiune are dupa intensitatea luminoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Prin fisa postului becurile de 12v care echipeaza autovehiculele trebuie sa reziste mult si bine si la 15V . Dezavantajul major al lampiilor cu incandescenta/becurilor, variatiile permanente cu +/ - 25% ( valoarea de referinta) fata de tensiunea nominala, micsoreaza durata de viata cu 40%, mentinerea tensiunii constante este o necesitate. De aceea la 4000-5000 rot/min tensiunea este 14,5 V la cele mai multe motociclete, cu faza scurta in functiune, aceasta ramane constanta si peste 5000rot/min, rolul RRT. Peste 15 V sau mentinerea la 15 V este daunatoare becului. Plaja de incarcare fiind mare se observa pe becuri mai ales daca ai un accumulator micut cum e al lui. Trebuie sa verifice totusi pentru ca nu are voltmetru in ochi ca sa-si dea seama ce tensiune are dupa intensitatea luminoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Sa stii ca pentru un bec cu incandescenta (halogenele in special) mai periculoasa e o subvoltare decat o supravoltare nu-ti spun de ce cauta si vei afla daca vrei sa-ti dau un indiciu vezi circuitul apei in natura. . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Sa stii ca pentru un bec cu incandescenta (halogenele in special) mai periculoasa e o subvoltare decat o supravoltare nu-ti spun de ce cauta si vei afla daca vrei sa-ti dau un indiciu vezi circuitul apei in natura. . Daca cauti in toate cartile de specialitate o sa vezi ca pentru becurile cu incandescenta( anii 90), daca se creste tensiunea cu 5% scade durata de viata la jumatate, iar daca se reduce tensiunea cu 5% , durata de viata creste de 2 ori. Ok, vorbim de anii 90, cand Sora si Comsa din Energetica Bucuresti faceau experiente in laborator cu lampile de atunci, casnic si auto. Lucrurile s-au schimbat, dar fenomenul este valabil la cresteri de tensiune, filamentul tot wolfram, s-au introdus gaze inerte si temperatura filamentului a crescut la 2800 grd.K . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 n-are nici o problema cu incarcarea baiatul, toate motoretele astea cu am6 fac asa de noi... au niste dinamuri mititele. copile, lasa releele in pace, desfa electromotorul si schimba-i carbunii, nu te tine de prostii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 (editat) Daca cauti in toate cartile de specialitate o sa vezi ca pentru becurile cu incandescenta( anii 90), daca se creste tensiunea cu 5% scade durata de viata la jumatate, iar daca se reduce tensiunea cu 5% , durata de viata creste de 2 ori. Ok, vorbim de anii 90, cand Sora si Comsa din Energetica Bucuresti faceau experiente in laborator cu lampile de atunci, casnic si auto. Lucrurile s-au schimbat, dar fenomenul este valabil la cresteri de tensiune, filamentul tot wolfram, s-au introdus gaze inerte si temperatura filamentului a crescut la 2800 grd.K . Vad ca nu te-ai documentat mai incearca odata si acum s vorbim si din experienta personala. Cand aveam mobra 50 mi-am pus bec de dacia 1300. Magnetoul abia reusea sa-l aduca la 10V.S-a inegrit si s-a ars.Am pus bec tesla 12V 35/35. Tensiune pe el era 16V si lumina ca farul din Alexandria a tinut mult mai mult.Trage si tu singur concluziile. Editat Octombrie 2, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Interesant..un bec de 60 W , scade tensiunea 10 V.., iar unul de 35 W , creste tensiunea la 16 V.....trage tu concluzia, dar sa nu se invartesca in mormant Ohm, Joule si Kirchhoff !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 (editat) Nu stii nimic despre ce era mobra cu ce era echipata, cate bobine avea in magnetou si cum se alimentau becurile si vorbesti...tipic pentru pustime Editat Octombrie 2, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Nu stii nimic despre ce era mobra cu ce era echipata, cate bobine avea in magnetou si cum se alimentau becurile si vorbesti...tipic pentru pustime Fizica+ matematica=electrotehnica sunt aceleasi si la MOBRA si la YAMAHA, la fel in Romania cat si in SUA...imi pare rau, dar lasa-te de domeniul acesta, te chinui degeaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Hai ca sa nu ramai nestiutor iti explic ca la copilasi. Mobra are magnetou. Deci ce are mobra? Becul de far care e 6v 25/25W este alimentat direct din magnetou. Magnetoul este intre anumite limite de turatie practic un generator de curent constant (pentru tine ca sa intelegi oricat ai tura-o nu baga mai mult) De ce ? Raspunsul il vei avea studiind. Diagrama ajutatoare de la XW 500 (asta e nu o am pe cea de mobra) Acum se dau urmatoarele becuri 6V 25/25W 12V 45/50W 12V 35/35W , ce se intampla? Astept aplicarea legilor pe care zici ca le stii si rezolvarea problemei » Post actualizat in 02 Oct 2014 22:18Ps Asa cum ti-am mai spus daca vrei sa inveti ceva muta-te pe privat, hai ca nu-ti cer bani pentru meditatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Hai ca sa nu ramai nestiutor iti explic ca la copilasi. Mobra are magnetou. Deci ce are mobra? Becul de far care e 6v 25/25W este alimentat direct din magnetou. Magnetoul este intre anumite limite de turatie practic un generator de curent constant (pentru tine ca sa intelegi oricat ai tura-o nu baga mai mult) De ce ? Raspunsul il vei avea studiind. Diagrama ajutatoare de la XW 500 (asta e nu o am pe cea de mobra) chapter7_16_1.png Acum se dau urmatoarele becuri 6V 25/25W 12V 45/50W 12V 35/35W , ce se intampla? Astept aplicarea legilor pe care zici ca le stii si rezolvarea problemei » Post actualizat in 02 Oct 2014 22:18 Ps Asa cum ti-am mai spus daca vrei sa inveti ceva muta-te pe privat, hai ca nu-ti cer bani pentru meditatii. Uite ce ai postat aici !!! Cand aveam mobra 50 mi-am pus bec de dacia 1300. Magnetoul abia reusea sa-l aduca la 10V.S-a inegrit si s-a ars.Am pus bec tesla 12V 35/35. Tensiune pe el era 16V si lumina ca farul din Alexandria a tinut mult mai mult.Trage si tu singur concluziile. Sa aflam si noi care este/ afost tensiune nomonala din circuitul mobrei din 19...vara. Ce inseamna pentru tine generator de curent constant ? Si prezinti un grafic turatie / curent de la un alt motor ? Despre ce vorbesti si unde vrei sa ajungi....?? De ce nu ai pus un bec de 220 V ca tensiunea pe el sa fie 240 V sa luminezi AUTOSTRADA...conform principiului tau, tensiunea debitata de generator creste cu puterea consumatorului....PERPETUUM MOBILE la Mobra Romaneasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Esti complect pe dinafara la capitolul asta si nici nu vrei sa inveti nu ma chinuiesc eu sa-ti fac calculele ca le fac degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 2, 2014 Share Postat Octombrie 2, 2014 Esti complect pe dinafara la capitolul asta si nici nu vrei sa inveti nu ma chinuiesc eu sa-ti fac calculele ca le fac degeaba. Da, complect s-a folosit pana in 1955 vara, probabil atunci se aplicau si formulele pe care le-ai prezentat pe cele doua topic-uri .....no comment Eu renunt....sunt tipare invatate gresit, este greu, chiar fff greu Ohm, Joule si Kirchhoff s-au rotit in mormant in aceasta seara pe baza afirmatiilor lui Vlad ! Succes Vlad ..tot inainte la lupta de CONTRAZICERE fara argumente bazate pe legi fizice !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
usyusy85 Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Salutare ! Atunci cand mi-am cumparat actuala Aprilia rs50 nu functiona absolut nimic pe ea, dupa ce am pus-o la punct am vazut ca nu se intampla nimic cand apasam pe butonul de pornire. L-am desfacut si un fir era rupt. dupa ce l-am lipit la loc cand apasam butonul incerca el sa invarta dar nu avea forta. Am luat o baterie noua de 12V 4Ah iar apoi invartea foarte bine doar ca bendixul era uzat si pornea cand prindea dinte pe dinte. Dupa ceva timp cand apasam butonul abea abea mai invartea. Am pus redresorul pe baterie si dupa nici 10 secunde se auzea cum fierbea deci bateria era full. Astazi am schimbat bendixul ( model indentic cu cel vechi doar ca cel vechi si uzat intra lejer acolo iar acesta umpic fix ( nu fortat ). Am incarcat bateria lasand 2 minute motorul pornit si dupa sa apas si eu pe buton sa vad daca porneste si surpriza .... se aude doar un pacanit sub rezervor unde sunt releele etc. dar electromotorul sa se invarta ciu ciu... daca stie cineva care ar fii problema.... rog sa lase reply Schimba carbuni la electromotor ....sau alt electromotor, am avut aceiasi problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IonitaDaniel Postat Octombrie 4, 2014 Autor Share Postat Octombrie 4, 2014 Astazi am incercat sa desfac electromotorul si sa ma mai uit prin el si surpriza... Dupq ce am desfacut putin cele 3 suruburi am apasat pe buton si a inceput sa invarta dar nu indeajuns, apai am strans iar suruburile si nu a mai invartit doar se aude acel pacanit. Am incercat sa.l misc cu mana in timp ce apasam pe buton si doar in anumite pozitii invarte dar foarte incet. » Post actualizat in 04 Oct 2014 12:30 si asa arata carbunii mei ! cine se pricepe sa-mi spuna daca e bun acel spatiu intre carbuni si peretii electromotorului sau daca, carbunele trebuie sa fie atat de lung ! eu unul nu ma pricep la electromotoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 4, 2014 Share Postat Octombrie 4, 2014 sunt varza carbunii clar. tot in manual ar trebui sa iti dea cotele. sfat: ia carbuni pentru dacie de la auto, sunt foarte ieftini, ii pilesti si cositoresti si ai terminat balciul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.