crowcreek Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Salutare. Pare interesant sistemul. Pentru Yamaha Dragstar 650 (XVS650)- anul 2007, poti sa-mi faci si mie o oferta de pret cu tot sistemul si ce implica asta? Cam cate iepe mai adaug daca schimb filtru de aer cu un sistem hypercharger? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metricmotion Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Salut! Momentan am plecat putin din fata calculatorului si postez de pe telefon, dar imediat ce ma intorc va raspund la toti. Cu stima, Razvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 si eu cred ca in conditii normale de exploatare, un motor cu admisie/evacuare si jetare corespunzatoare ar trebui sa aiba consumul mai mic. la masini asa se intampla, pentru ca arderea e mai eficienta pare ciudat, mai multi cai si consum mai mic, dar fizica si practica o cam demonstreaza ramane sa vedem fiecare din experianta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dooku Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 (editat) Apropo @dooku zicea ca ar trebui sa scada consumul, iar tu @metricmotion zici ca creste! Scuze de interventie, dar trebuie sa lamuresc ceva: cand am afirmat ca regimul de lucru s-a schimbat si am inregistrat o scadere de consum, este adevarat, si reprezinta ceea ce mi s-a intamplat mie, in urma modificarilor aduse carburatorului - adica alte jeturi, fitrul, etc. Din ce am citit pe - destule - forumuri dedicate Star-ului, cei care au facut aceleasi modoficari au inregistrat aceleasi efecte, schimbarea regimului de lucru al motorului, scaderea consumului etc. As putea fi de acord cu ideea de crestere a consumului doar daca re-jetarea se face prost (cel mai des intalnit motiv), cu valorile indicate de Kuryakyn in chiar instructiunile de montaj ale hyperchargerului. De ex. la mine recomandau main jet-ul de 205, cand cel optim era de 170, ceea ce se traducea printr-un debit prea mare de benzina, fara rost. Am folosit initial si varianta schimbarii doar a filtrului de aer stock cu unul K&N. Si a fost ok si asa, nu a crescut consumul, iar schimbarea in turatii joase a fost destul de evidenta, practic motorul respira mai bine. Ca sa folosim o comparatie, imaginati-va cum respira un om cu o raceala oarecare, cu nasul semi-infundat. Si de asemenea cum e sa respiri "full" cand esti sanatos. Cam asta ar fi diferenta de schimbare a filtrului de aer cu unul "free flow". Insa de aici, si pana la a creste cu 15 - 25 de cai puterea motorului, e cale lunga si foarte costisitoare. O crestere de 10-15% a performantelor motorului sunt posibile prin adaugarea de hypercharger, evacuare free, jeturi, plus reglaje extrem de fine pe dyno. Sa nu uitam ca v-twin-urile nostre nu au fost facute pentru performanta si viteza. Performanta e reprezentata de R1, Ninja, Gixxer, etc. Am vazut Star-uri cu compressor, cu NOS sau alte dracii asemanatoare. Dar erau modificate masiv, alte chiulase, alte supape, pistoane marite si forjate, alte carburatoare... alte frane, alte roti cu alte anvelope... nu prea mai aveau nici o legatura cu motorul stock, iar astfel de modificari pot costa zeci de mii de USD! Puterea finala era de peste 150 de cai, poate peste 200... Noi incercam doar sa ne facem motoarele sa functioneze cat mai apropiat de OPTIM. Cam asta e tot ce putem face cu bugetele noastre "normale", in coltul nostru de lume. N-are rost sa mai spun ca am cautat un dyno o gramada de vreme pentru "tweaking" ca la carte. Evident ca nu am gasit, iar acum e deja prea tarziu pentru asta, ca si bugetul s-a subtiat considerabil, deh, ca de criza. Concluzia mea este: daca vrei doar sa mearga motorul mai "smooth", mergi pe un filtru free flow, cauta un set de jeturi optimizat pentru modelul tau de motor si atat. Cheltuiala nu va fi mare, si se va amortiza in faptul ca nu mai trebuie sa schimbi de fiecare data filtrul de aer. Consumul va fi ceva mai bun, mai ales in oras, si la regimuri medii in afara, adica undeva pana pe la 110-120 km/h. Daca vrei insa mai multa putere si cuplu, atunci iti trebuie un motor mai mare: 1100-1300 cmc, sau peste. Totusi, o crestere de consum cu 20-30% e SF curat! Parerea mea. Uite un exemplu de kit de jeturi: http://www.meancycle...ikeModelID=5488 Hyper: http://www.meancycle...m?partID=196689 Filtru de aer K&N: http://www.knfilters...px?Prod=HA-6088 Editat Decembrie 16, 2011 de dooku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metricmotion Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 (editat) Salut din nou. Referitor la partea cu consumul: la motocicletele pe injectie, odata cu adaugarea unui filtru de aer aftermarket consumul creste automat pentru a compensa surplusul de aer. Chestia asta e reglata de CDI-ul motoretei. De aceea, la acest tip de motociclete, este recomandata ca, odata cu achizitia unui filtru de aer mai performant si/sau a unei evacuari aftermarket, sa se achizitioneze si un FMS (fuel management system) de genul : Power Commander de la Dynojet, Fi2000 de la COBRA, FuelPak de la V&H, Big SHot de la Arlen Ness sau Pro Tune de la Jardine. Toate ajustarile in furnizarea de carburant, in urma setarii corecte a FMS-ului, vor fi facute de acesta. In anumite situatii va crea un amestec mai sarac, in altele mai bogat, totul in functie de necesitatile motocicletei la un moment dat. Per ansamblu, consumul general scade. La motocicletele carburate (da, stiu! si cele pe injectie au carburatoare, dar de dragul discutiei, ma voi referi la cele fara injectie ca fiind "carburate"), singurul control pe care il avem este prin modificari la nivelul carburatorului, in special la nivelul jicloarelor, asa numita re-jetare de care aminteam mai sus. "I stand corrected" fata de ce am spus in primul post. O rejetare corecta va duce, intr-adevar la o scadere a consumului. Orice modificare asupra intregului sistem: admisie aer, furnizare carburant, evacuare, care nu comporta cu ea si modificari la nivelul jicloarelor va duce, invariabil la o crestere a consumului, fie ca este prin amestec bogat, caz in care ramane benzina nearsa, fie prin amestec sarac in urma caruia motocicleta incepe sa aiba pierderi de putere, sa dea rateuri etc. Pareri asupra consumului unei motociclete modificate in acest fel veti auzi si pro si contra. Ceea ce am spus eu mai sus, este doar ceea ce ar trebui sa se intample in teorie. Motocicletele difera de la una la alta, la fel si stilul de mers al celui din spatele ghidonului. @crowcreek - revin in cateva minute pe PM cu oferta cu stima, razvan@metricmotion.ro P.S. Toate kiturile Hypercharger vin cu jicloarele ce necesita a fi schimbate, achizitionarea suplimentara a acestora devenind futila. In cazul celorlalte motociclete (cum este si Shadow-ul lui @mateimihaialex) pentru care Hypercharger nu este disponibil, se achizitioneaza filtru de aer + kit jicloare (stage 1, 3 etc) +/- evacuare. P.S. 2 Se pare ca am postat in acelasi timp cu @dooku. E foarte OK ce a spus el in postul sau. "words to live by" cum s-ar spune. Cu exceptia adaptorului de la Thunder MFG. pe care nu il am in oferta (dar se poate rezolva si cu asta) restul componentelor ce apar in linkurile date de el. le pot aduce si eu. HA-6088 este pentru modelele din 88-98. Daca are model mai nou, este alt filtru: HA-6199. La fel si cu kiturile DynoJet de jicloare. Asta este motivul pentru care il intrebasem anul fabricatiei motocicletei. Editat Decembrie 16, 2011 de metricmotion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 (editat) @Dooku filtre de aer K&N se gasesc la noi in tara? Cam care e pretul lor? Daca da, se pot folosi ulterior la Hypercargher sau necesita achizitionarea altui model de filtru? Spre exemplu eu nu am nici o modificare la filtrul de aer si carburatie, dar am esapament de la http://www.speed-custom.be/index.php?option=com_content&view=article&id=42&Itemid=67 Eu am dragstar de 1100cc si am scos un consum de 4.2L/100km cand am facut o tura de 1400 de km asta vara in august, dar pentru acest consum am mers pana la maxim 90-100 km/h, iar din momentul cand am mers pe autostrada am sarit la 110-120-130 km/h viteza pe autostrada a sarit la 5-6L/100km, cred-ca la consum daca mi a-si pune un hypercharger a-si castiga maxim 0.5-0.75 L la 100km ceeace eu zic ca ar fii foarte bine mai ales ca eu cand ma sui pe motor fac minim 50 de km si uneori intr-o zi si 450-500 de km (pe drumurile din RO). Editat Decembrie 16, 2011 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metricmotion Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 @IceLord - filtre K&N nu este o problema sa gasesti la noi in tara. Filtrele K&N desinate pentru inlocuirea celor OEM arata identic cu acestea, dar nu sunt aplicabile Hyperchargerelor. K&N fabrica in mod special, filtre pentru kiturile Hypercharger ale celor de la Kuryakyn. Vezi mai jos imaginile cu filtrele K&N destinate pentru motocicleta ta. - inlocuitor OEM (cod K&N YA-1199) -filtru K&N pentru kitul Hypercharger de XVS1100 (pentru toate tipurile de Hypercharger de altfel, diferenta intre ele fiind in modul de prindere, care difera de la motocicleta la motocicleta) @IceLord Inca un lucru: am luat legatura cu cei de la Kuryakyn si baietii mi-au transmis ca se poate face adaptarea kitului lui @dooku la motocicleta ta, trebuind inlocuite doar jicloarele si sistemul de prindere. Iti reproduc mai jos conversatia avuta cu ei: Will G.: Hello my is Will G. How may I assist you today?You: Hello Will You: I was wondering You: A friend of mine gave me his Hypercharger Pro-R air kit which was installed on his RoadStar You: the problem is my bike is a V-Star 1100 Will G.: one second while I check on the parts you would need to use it on your bike You: is there any way I can purchase only the mounting kit so I can fit it to my bike>? Will G.: is your friends bike a carb model or a fuel injected? You: it's carbureted, no Fi Will G.: ok one second while I find the part numbers Will G.: you would need two different hardware kits to make that hyper charger work on your bike the hardware kit and brackets is p/n 609423 ($79.95) the Jet kit is p/n 609423JK (34.95) Because these are component parts they would need to be order either by calling Kuryakyn direct at 866-277-9598 or through your local dealer. You: ok You: i Got it You: Thank you. Will G.: Just let us know if you have any other questions You: no, it's ok. That was all that I needed. You: Thanks again. Tim H.: Hello, my name is Tim. How may I assist you? You:Hello Tim You:I spoke about 10 minutes ago with Will You:I remebered there was still something I had to ask You: p/n 609423 ($79.95) and p/n 609423JK (34.95) You:can you give me a shipping quote for Bucharest, Romania for these two items? Tim H.:it may take me a few minuetes, I will get back to you as soon as I have an estimate You:please, thank you Tim H.:shipping is approximately $55-70 USD You:ok You:thank you Tim H.:you are very welcome Rezumat: piesele necesare costa impreuna 115$, transportul pana in 70$. La acestea se vor adauga TVA-ul, taxele vamale nefiind aplicabile, valoarea produselor fiind sub 150 EUR. Una peste alta, totalul ar ajunge pe la 230$ ca sa faci adaptarea. bye razvan@metricmotion.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 17, 2011 Share Postat Decembrie 17, 2011 Ahoi @metricmotion iti multumesc de info si raman dator, din ce se pare mai bine a-si lua de la tine (oferta pe care mi-ai facut-o prin pm) si a-si iesi mai ieftin. Oricum deocamdata mai astep sa am bani necesari. Iar tu vinzi filtre K&N sau altcineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metricmotion Postat Decembrie 17, 2011 Share Postat Decembrie 17, 2011 Da. Ma ocup printre altele si de filtre K&N. Deci, cand te hotarasti, te voi ajuta cu cea mai mare placere. Numai bine razvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Decembrie 17, 2011 Share Postat Decembrie 17, 2011 Da. Ma ocup printre altele si de filtre K&N. Deci, cand te hotarasti, te voi ajuta cu cea mai mare placere. Numai bine razvan Iti multumesc inca o data de info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.