Sari la conținut

Ulei / Simering-uri furca Kayaba 48mm


Postări Recomandate

Salutare,

Vreau sa fac servisarea furcii fata la Husqvarna TE310 2012. In cartea tehnica scrie ca se foloseste ulei KAYABA KHL 15-11:

___________________________________________________________________________________________
Front fork oil KAYABA KHL15-11 (SAE 7,5; SAE 5 for extremely cold weather)
Oil quantity in each fork leg (TC - TXC) 556 cm3 (33.93 in3)
Cartridge: 196 cm3 (11.96 in3)
Fork sleeve: 360 cm3 (21.97 in3)
Oil quantity in each fork leg (TE) 674 cm3 (41.13 in3)

[...]

Service instructions for Ø48USD Kayaba fork

GENERAL

The fork uses a multi-valve damping system with rebound and compression adjustment and spring preload adjustment for static load.
Compression damping is controlled by a special valve located at the top of each fork leg. Rebound damping is controlled by a sealed cartridge located inside each inner tube.
Each fork leg has outer adjusters for compression and rebound damping.

Both fork legs have bleed valves to bleed air from the outer tube and drain screws to drain cartridge oil.

INNER TUBES: Special high-strength steel, chrome-plated and TIN-coated.
OUTER TUBES: CNC-machined aluminium alloy, anodised and polished inside.
SLIDING BUSHES: Teflon®-coated, stiction-free.
SEALS: Computer-designed sealing rings ensure maximum sealing
on compression and minimal friction on rebound.
SPRINGS: Steel springs, different spring rates (K) available. (See Table
for more detailed information).
OIL: Special KAYABA formulation prevents foaming and retains
same viscosity under any operating conditions; stiction-free.

SPRING TABLE
Fork static load is determined by the spring contained in each upper leg: suspension
response may be changed by changing the spring or the tube spacer that
determines its preload, with no need to alter fork settings. “Spring+tube spacer”
kits available as spare parts are listed below.

MODEL SPRING RATE K (N/mm)
TXC-TC 4.6
TE 4.6

___________________________________________________________________________________________

 

 

Cum nu prea am gasit uleiul asta la noi, o sa pun ceva cat mai apropiat ca specificatii.

In tabelul de mai jos gasim KHL-15-10 = 15.3 cSt (centistrokes) @ 40C:

 

https://transmoto.com.au/Comparative-Oil-Weights-Table/

Cam pe la acelasi index de vascozitate sunt:
> Yamaha KYB 01;
> Castrol Fork Oil 5;
> Bel-Ray High Performance Fork Oil 5 W;
> 02 Silkolene Racing Fork Fluid;

> Motul Factory Line - very light;
> Motorex Racing Fork Oil 2.5;

Ce marca sa aleg?


Pentru simering-uri ulei/praf.. am vazut ca furca vine cu SKF. Sunt OK sau se gaseste la noi un brand mai bun?

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Revin cu un update.

Dupa ce am asteptat 3 saptamani sa imi aduca Dual Motors niste amarate de simering-uri SKF (.. apropo, mai importa cineva marca asta in Romania, sau ei sunt singurii ?), in week-end-ul asta am facut servisarea furcilor.

post-67543-0-90541700-1437389510_thumb.jpg

Din cauza agitatiei, am uitat pozitia corecta a distantierului care vine pus in spatele simering-ului de praf:

post-67543-0-30896300-1437388491_thumb.jpg

Piesa are 4 margini (habar n-am ce rol au) dar in manual nu se specifica daca acele canale s-ar pune orientate spre bucsa, sau invers spre simering:

post-67543-0-57513100-1437388678_thumb.jpg

Dupa mintea mea, mi s-a parut ca ar sta mai bine cu marginile in jos, lipite de simering, deoarece bucsa de deasupra se potriveste perfect in buza interioara a distantierului si este oprita exact in acele canale .. bucsa se centreaza pe axa.

Numai ca pe net piesa este pusa invers (lucru confirmat la desfacerea celei de-a doua furci): https://youtu.be/xXm3s8524l4?t=197 .


Daca manualul nu specifica orientarea distantierului, este la alegerea noastra, sau trebuiesc neaparat montate marginile in sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit pe net, se pare ca nu tin de 2 ori mai mult.

 

Daca m-as da in fiecare saptamana, nu as arunca banii pe asa ceva. Dar cum ies din 6 in 6 luni :), am luat consumabile ceva mai high-end, ca poate m-or tine pana la urmatoarea iarna and fac revizia.

Apropo de pret, si uleiul Kyb e dublu .. undeva la 140 RON / Litru .. toate celelalte sunt pe la 70 ~ 80. Chiar sunt curios cat / cum rezista in timp.

 

 

Tu folosesti aparatori de praf (http://www.ebay.com/itm/like/231274807973?lpid=82&chn=ps)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica neoprene sau ciorapei, nu?

Eu folosesc, si vad ca au efect, eu fac furca mai rar decat inainte de a le folosi. Dar parerile sunt impartite: unii zic ca acumuleaza nisip intre ele si jamba si uzeaza jamba. De aceea am vazut si varianta "ciorapei hand-made": niste ciorapei facuti din material de fas, cu arici pe o parte pentru a putea fi desfacut si spalat.

Daca tot iti iei ceva mai "high-end", ia-ti niste ciorapei cu arici, ca sa poti sa le speli bine dupa fiecare iesire: http://www.ebay.com/itm/Seal-Savers-Zip-On-Fork-Seal-Protection-1-3-4in-Red-SSZ134R-/391196932834?hash=item5b15277ae2&vxp=mtr


» Post actualizat in 21 Jul 2015 05:03

P.S. De multe ori preturile din tara sunt mai mici decat cele de pe ebay: http://masterbike.ro/product/530da9314ceeae8a28001364

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...