high_voltage_tm Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 (editat) vlad58 Ai si tu dreptate, pe o anumita parte, are si yo4hgx, pe alta parte... dar nimeni nu detine adevarul absolut. Eu sunt undeva intre; adica, analizati imaginea de mai jos --> HONDA CBR600 F3 - Fuel system mos bear Chiar asa, dar tu ce intelegi prin "reglajul carburatorului si sincronizare"? ...prin sincronizare se urmareste maximum de putere furnizate de catre carburatoare per fiecare cilindru astfel ca la deschiderea acceleratiei toate carburatoarele sa functioneze egal . Asta? Eu nu sunt de acord... poate ai vrut sa zici altceva, dar limba romana e complexa si are multe aspecte... si intelesuri. Am impresia ca NU vrei sa citesti cu atentie si sa stai umpic sa analizezi ce ai spus tu si ce au zis ceilalti... Editat Iulie 4, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 Da ce scrie acolo pe poza aia tataie ? Ca nu stiu io sa citesc in germana . » Post actualizat in 04 Jul 2015 12:57,, Aerul e tras la nivel de venturi, carburatoarele sunt izolate termic fata de chiulasa, nu ai cum sa zici ca aerul e deja cald cand intra in carburator si se formeaza amestecul ca pe urma cand intra in cilindrii aerul se incalzeste si isi creste volumul se poate, nu as putea sa zic proportia, dar nu isi schimba masa si nici raportul optim de amestec, e acelasi amestec care a fost aspirat." Asa e . Raportul de amestec ramane acelas . Volumul creste dar se compenseaza » Post actualizat in 04 Jul 2015 13:14uite haig ,,volumul de aer aspirat de fiecare carburator e dictat de vacumul produs de fiecare cilindru; cum e imposibil ca fiecare cilindru sa produca acelasi vacum (influentat de compresie diferita, deschiderea inegala a supapelor, temperaturi diferite intre cilindri, tolerante, etc), rezulta ca trebuie sa modificam deschiderea clapetelor una in raport cu cealalta, astfel incat sa avem acelasi volum de amestec aer+benzina aspirata in fiecare cilindru " De acord cu ce spui ! Deci deschizi clapetele, nu modifici raportul amestecului . Deschizi clapetele pentru a obtine puterea maxima per fiecare cilindru , ca atunci cind deschizi acceleratia toate carburatoarele sa asigure maximul functional uniform per toti cilindrii. Reglajul sincronizarii nu modifica reglajul calitativ al carburatorului la modul palpabil , de aceea spun ca mai intai reglezi carburatoarele cautand amestecul stoichiometric usor imbogatit , care asigura functionarea intre relanti si maximum de putere . De aceea spun , ca reglajul aer benzina primeaza sincronizarii . Eu nu mai m-am complicat in a amesteca toti factorii ce trebuiesc luati in seama la reglarea corecta a carburatiei cap -coada , facand analiza functionala a motorului la diferite regimuri .... ca nu vreau sa scriu nici un curs despre motoarele termice . Poate ma exprim aiurea .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 Dupa teoria lui Bec , TNG si Yo sincronizarea se face inaintea reglarii carburatoarelor ...? Si ma rog frumos, unde am avansat eu aceasta teorie?... » Post actualizat in 04 Jul 2015 20:25 Tu ai putut sa iti maresti jicloarele pentru ca ti-a permis fabricantul, adica era un pic castrat pentru fiabilitate, eu cand am incercat la cea de 125 nu a mers, venea in nas, erau deja la limita. Nu, eu am putut sa pun jiglere mai mari pentru ca am umblat la admisie, evacuare si, nu in ultimul rand, la avans. Imbogatirea amestecului fara suplimentarea avansului face mai mult rau decat bine. Nu stiu pe ce motor ai testat tu dar de foarte multe ori simpla imbogatire a amestecului nu da rezultatele scontate, si daca o face, cresterea consumului este cu mult disproportionata fata de aportul de putere. Oricum, motoarele sport vin din fabrica in general cu cel mai bun compromis intre putere, consum si fiabilitate. Daca intervii intr-o directie cu siguranta vei pierde in alta... Eu am facut modificarile respective, la amestec, admisie, evacuare, raport final, etc. pentru a nu ma pierde de R1, busa si in ultima perioada inainte de a pleca din tara, de XX-ul unui bun prieten cu care faceam echipa la drum. Acum insa, la pretul benzinei din UK abia astept sa revin la standard, ba chiar ma bate gandul chiar sa mai rad 2-3 dinti la foaia de pe spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 (editat) Exista carburi care nu sunt gandite pentru a avea plutitoare reglabile - de exemplu la CBR600. La astea cum as putea modifica/verifica nivelul (am o suspiciune legat de unul dintre plutitoare, am impresia ca nu inchide la acelasi nivel ca celelalte)? Pot sa verific ochiometric, cu sublerul, cu carburile pe masa, dar as vrea sa vad si nivelul in camere, cu ele montate (nu scrie in manual cat ar trebui sa fie)... cu furtunuri transparente, daca stii ce is alea forte de menisc , adica te poti pacali singur daca tuburile nu sunt suficient de largi Editat Iulie 4, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 Si ma rog frumos, unde am avansat eu aceasta teorie?... » Post actualizat in 04 Jul 2015 20:25 Nu, eu am putut sa pun jiglere mai mari pentru ca am umblat la admisie, evacuare si, nu in ultimul rand, la avans. Imbogatirea amestecului fara suplimentarea avansului face mai mult rau decat bine. Nu stiu pe ce motor ai testat tu dar de foarte multe ori simpla imbogatire a amestecului nu da rezultatele scontate, si daca o face, cresterea consumului este cu mult disproportionata fata de aportul de putere. Oricum, motoarele sport vin din fabrica in general cu cel mai bun compromis intre putere, consum si fiabilitate. Daca intervii intr-o directie cu siguranta vei pierde in alta... Eu am facut modificarile respective, la amestec, admisie, evacuare, raport final, etc. pentru a nu ma pierde de R1, busa si in ultima perioada inainte de a pleca din tara, de XX-ul unui bun prieten cu care faceam echipa la drum. Acum insa, la pretul benzinei din UK abia astept sa revin la standard, ba chiar ma bate gandul chiar sa mai rad 2-3 dinti la foaia de pe spate. Intrebarea mea e fara a fi impulsiv, ci doar curios.Cum adica ai umblat la admisie, evacuare si avans?Sincer sunt curios. De multe ori imbogatirea amestecului da rezultate, desigur cu o crestere a consumului si puterii, altfel tot ce iseamna filtre de aer mai permisive, evacuari mai libere si jiglere marite nu ar mai avea nici un rost.Ca trebuie sa stii cum si cat sa intervii, asta e alta discutie.... Daca poti detaliaza pe scrurt... sper sa pricep repede.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 In primul rand, ce inseamna pornire la rece, despre ce temperatura vorbim? -3 grade sau +25 grade, crezi ca mai conteaza? ... este "la rece" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 Motarele pe carburatie din fabrica ies la niste parametrii medii pentru a face fata la toate cazurile si pe motiv de fiabilitate. Ele prin modifcari tinand cont de clima si altitudine pot fi tunate la nivel de carburatie sa poata mai mult. Ganditi-va ce plaja de temperatura ambianta trebuie sa suporte, sau mai rau presiune atmosferica, pleci de la mare si te duci pe Transalpina sau Transfagarasan, la nivelul marii ai 1bar la 2000 m ai 0,8 bari amestecul se duce de la 14-15/1 la 11-12/1, poate ceva mai mult aer ca este mai fluid nefiind asa dens dar oricum diferenta mare. Bineinteles fabricantul a ales o cota medie de el stiuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 4, 2015 Share Postat Iulie 4, 2015 Intrebarea mea e fara a fi impulsiv, ci doar curios.Cum adica ai umblat la admisie, evacuare si avans?Sincer sunt curios. De multe ori imbogatirea amestecului da rezultate, desigur cu o crestere a consumului si puterii, altfel tot ce iseamna filtre de aer mai permisive, evacuari mai libere si jiglere marite nu ar mai avea nici un rost.Ca trebuie sa stii cum si cat sa intervii, asta e alta discutie.... Daca poti detaliaza pe scrurt... sper sa pricep repede.... Pai parca am mentionat deja, pe admisie am inlocuit filtrul de aer (elementul) cu K&N, pe evacuare am inlocuit toba finala (surdina) cu una de R1'03 (desi tot "de strada" este mai permisiva decat cea originala) iar in colector am avansat valvula EXUP cu cca 15 grade. Pe aprindere am inlocuit modulul original de tip BB-7226 cu BB-7225 cu o harta a avansului un pic mai agresiva. Lasand la o parte celelate variabile, pentru a obtine un aport de putere sporit, marirea jiglerelor principale trebuie insotita si de marirea avansului deoarece un amestec mai bogat are nevoie de mai mult timp pentru arderea completa si respectiv detenta in momentul oportun. Ca fapt divers, am si un modul de aprindere complet programabil TCIP4 de la Ignitech ( http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/tcip/tcip.htm ) cu care m-am jucat un pic insa nu reusit inca sa emulez perfect feedbackul valvulei exup... mai multe de povestit. Nu m-am bagat in modificari de compresie sau distributie deoarece imi lipsesc multe... printre care si experienta, insa cu modificarile de mai sus am mai mult decat suficienta putere si mai ales cuplu, cel putin pentru nivelul meu si strict pentru strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 Pai parca am mentionat deja, pe admisie am inlocuit filtrul de aer (elementul) cu K&N, pe evacuare am inlocuit toba finala (surdina) cu una de R1'03 (desi tot "de strada" este mai permisiva decat cea originala) iar in colector am avansat valvula EXUP cu cca 15 grade. Pe aprindere am inlocuit modulul original de tip BB-7226 cu BB-7225 cu o harta a avansului un pic mai agresiva. BB-7226.JPG BB-7225.JPG Lasand la o parte celelate variabile, pentru a obtine un aport de putere sporit, marirea jiglerelor principale trebuie insotita si de marirea avansului deoarece un amestec mai bogat are nevoie de mai mult timp pentru arderea completa si respectiv detenta in momentul oportun. Ca fapt divers, am si un modul de aprindere complet programabil TCIP4 de la Ignitech ( http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/tcip/tcip.htm ) cu care m-am jucat un pic insa nu reusit inca sa emulez perfect feedbackul valvulei exup... mai multe de povestit. Nu m-am bagat in modificari de compresie sau distributie deoarece imi lipsesc multe... printre care si experienta, insa cu modificarile de mai sus am mai mult decat suficienta putere si mai ales cuplu, cel putin pentru nivelul meu si strict pentru strada. Ok, multumesc pentru detaliere...initial am crezut ca te-ai bagat pe came si supape, de aia m-ai starnit. Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Santa Liviu Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 (editat) Buna va-s ruga sa ma ajutati cu un reglaj la carbutaor. Am cumparat motocicleta acuma in toamna si am facut ca 120km si a consumat 12l benzin. Am gasit o problema la soc, filetu era uzat si lau legat cu o sarma sa stea apasat, e posibil sa fi consumat asa mult din cauza asta. acum as vrea sa-i fac un reglaj dar nu as vrea sa fac ceva gresit. pote ma puteti ajuta cu un sfat. ms mult Honda dominator 650 am uitat sa mentionez Editat Decembrie 3, 2015 de Santa Liviu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.