Sari la conținut

Probleme incarcare Suzuki gsxr 600 - 97


Postări Recomandate

Salut,

 

Am si eu probleme cu incarcarea la SRAD ca multi altii.

Pana in acest moment am inlocuit releul de incarcare, statorul si am verificat curatat toate mufele, desfacut izolatia pe toata instalatia electrica in speranta ca gasesc vreun fir topit sau vreun scurt pe instalatie.

Am desfacut si curatat blocurile de control de pe ghidon, curatat, verificat contactul (ignition switch), desfacut si curatat pompa de benzina, desfacut, verificat si curatat fise/bujii.

 

Problema este ca la 5000 rot /min multimetrul citeste 12,8V indiferent daca sunt sau nu farurile aprinse. La relanti am 14V - 14,4V.

Fazele statorului au 65V cand motocicleta este turata, 0.7 - 0.8 ohmi si 0 la masa. Regulatorul respecta toate specificatiile din manual.

 

Singurul lucru la care ma gandesc desi nu stiu daca are relevanta, este sa schimb si unitatea CDI.(eventual sa schimb complet hamul electric desi nu cred ca are vreo problema.)

 

Tin sa precizez ca am citit acelasi voltaj de 12,8V la 5000 rot si cu toate accesoriile mufate si fara ele: fara ceasuri, becuri fata/spate, claxon.

La sfatul unui prieten, am montat +'ul regulatorului direct pe baterie si pare sa ajunga mai mult voltaj la 5000rot dar acum nu mai stiu exact cat. (de asemenea mi-a recomandat sa merg asa cu ea - eu totusi as vrea sa descopar buba si sa o remediez)

 

Daca aveti un sfat, este bine venit. Altfel probabil ca o sa inlocuiesc rand pe rand fiecare componenta electrica pana se remediaza problema.

 


» Post actualizat in 19 Jul 2015 11:28

Am verificat si daca pun +'ul de la releu direct pe baterie creste randamentul de la 12,8v la 13,3V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Parametrii statici si dinamici ai alternatorului sunt in regula, problema este la releul regulatorul de tensiune/RRT, unde se pare ca circuitul comparator nu functioneaza la valori mari ale tensiunii debitate de alternator, descarca mai mult masa in acest caz. Ce spui legat de RRT, cred ca ai facut masuratorile statice, verificarea grupului de redresare, dar mentinerea la tensiunea constanta in timpul functionarii acum se vede. Daca ai facut toate verificarile corecte pentru toate componentele si in special pentru sectiunea de conexiuni galvanice( suruburi cu papuc la masa, conectori verificat, continuitati, rezistenta de contact, etc), iti recomand verificarea valorilor masurate la acumulator inclocuind RRT-ul cu altul de la o alta motocicleta si a observa diferentele.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fazele statorului au 65V cand motocicleta este turata, 0.7 - 0.8 ohmi si 0 la masa. Regulatorul respecta toate specificatiile din manual.

 

» Post actualizat in 19 Jul 2015 11:28

Am verificat si daca pun +'ul de la releu direct pe baterie creste randamentul de la 12,8v la 13,3V.

Vrei sa spui infinit, sper, ca zero nu e bine.

Masora direct pe regulator tensiunea, am intalnit caderi de tensiune mari atat pe plus cat si pe minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci este posibil ca regulatorul sa functioneze perfect dar sa nu fie compatibil cu modelul motocicletei (statorul)? Exista un cod pentru RRT? - modelul motocicletei este E22.

 

Multumesc pentru sfat.


» Post actualizat in 19 Jul 2015 11:53

Vrei sa spui infinit, sper, ca zero nu e bine.

Masora direct pe regulator tensiunea, am intalnit caderi de tensiune mari atat pe plus cat si pe minus.

Nu imi indica continuitate. Cred ca infinit. M-am pronuntat gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lamurim situatia mai bine:

1. RRT -ul este second, OEM sau ..variante?

2. Daca este second, a functionat corect, ai istoricul lui?

3. Ce parametrii sunt pe el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Este second cumparat de pe ebay. Nu scrie nimic pe el (nu stiu daca e original).

2. Nu stiu nimic legat de istoric. Eu am facut citirile diodelor si sunt cf. manualului (am crezut ca este suficient).

3. SRAD 600 scris cu markerul :).

 

Toata povestea a inceput de cand mi-a luat foc regulatorul de pe mobra. Din acest motiv caut problema in alta parte.

M-am gandit ca a ars dintr-un motiv si tot incerc sa il gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este primul RRT care se supraincalzeste si ajunge la incendiul pe motocicleta!! Varianta old cu tiristoare creaza probleme la un moment dat daca conexiune la masa este precara si se combina cu o racire ineficienta sau o componenta cade si descarcare la masa se accentueaza. A cumpara de pe ebay nu intotdeauna rezolva problema cu brio, iar domeniul electric/electronic la second, presupune si un risc asumat ! In cazul tau, ca nu ai valori scrise pe RRT, este un mare semn de intrebare?! Imprumita un alt RRT si compara rezultatele!

Iti recomand de pe ebay RRT-ul tipul Shindengen FH020AA, o varianta buna care utilizeaza tranzistoare cu efect de camp/MOSFET, se adapteaza la mai multe tipuri de motocicltere si are rezulTate validate. Pretul este pe masura, posibil peste 120 euro, dar vezi sa ai si kit-ul de conexiuni, usor de instalat(obligatoriul lipituri la vechea instalatie), dar este estential kit-ul. Oricum, un RRT de calitate varianta aftermarket este peste 100 euro, iar daca cauti un OEM o sa vezi ca ajung si la peste 150 euro.

 

post-74268-0-50930600-1437310563_thumb.jpg

post-74268-0-50556500-1437310568_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru recomandare. Mi-a fost de mare ajutor. Revin daca se rezolva problema sau daca intampin altele :).

Sa auzim numai de bine! Sa ai rezultate bune :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu vesti. Am cumparat un RRT second dar OEM.

Noile citiri sunt:

- relanti 15V

- turata scade progresiv si proportional cu turatia pana pe la 13,5V

Se incadreaza in specificatii. Intrebarea este daca este normal sa scada voltajul odata cu cresterea turelor sau trebuie sa ramana constant la un anumit voltaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil. Nu am realizat ca este asa de complicata treaba cu RRT-urile. Probabil ca daca toate merg bine am sa dau in scurt timp banii si pe un releu nou MOSFET. Momentan vreau sa stiu ca totul este OK cu restul de instalatie si sa inaintez cu inmatricularea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...