Sari la conținut

Lipsa Scanteie Honda NSR 125


Postări Recomandate

Honda NSR 125R , 1 singur Piston, Motor 2 timpi.

 

Dintotdeauna motorul a pornit usor pe orice tip de vreme. Tras socul, accelerat putin si cheie. Mereu pornea din prima. Prima pornire din zi facuta cu socul...apoi prin oras fara el. De 1 an de zile...la fiecare pornire cu motorul cald...trebuia sa trag si usor de acceleratie ca sa porneasca usor. Acum 2 zile...dupa o plimbare prin oras...ajung la garaj....deschid portile apoi cand dau sa pornesc motorul m-am gandit sa vad ce se intmpla daca nu accelerez. Incerc o cheie....a doua...nimic. Dau sa-l imping...tot nimic.

 

Dupa cele 2 iesiri pe circuit...de fiecare data am avut probleme dupa transportul motorului in remorca...in sensul ca prima pornire era greoaie...de obicei se inneca motorul. Am crezut ca acelasi lucru l-am patit si acum...asa ca nu i-am dat importanta.

 

A doua zi cobor la garaj cu gandul sa curat, sa incalzesc bujia...si sa plec. Dupa ritual....dau cheie....tot nimic.

 

Scot bujia, pun la masa...dau cheie....invarte...dar nu am scanteie. Ma uit la butonul kill-switch...e apasat. Schimb bujia, aceeasi treaba. Mi-am dat seama ca problema e mai grava decat credeam.. asa ca incep sa ma documentez. Iau manualul de service...pun mana pe multimetru si verific:

 

post-52830-0-13240700-1437330605_thumb.pngpost-52830-0-90570600-1437330613_thumb.png

 

Demarorul invarte cu putere, butonul de kill-switch functioneaza corect, ignition coil (senzor scanteie) e ok, bobina primeste curent, am verificat primarul si secundarul bobinei, pus bujie noua (verificata), CDI-ul primeste curent alternativ din Magnetou si e corect legat la masa. Intr-un cuvant....luate la puricat absolut toate echipamentele electrice afiseaza pe multimetru valorile din manual. Conexiunile sunt corecte...intrucat am verificat si senzorii separati...dar si la capatul firelor (care intra sau pleaca din CDI).

 

Incarcarea si bateria sunt bune (Magnetoul foloseste 3 faze pentru incarcare (nici una nu da la masa) si inca 1 faza pentru alimentarea CDI-ului ).

 

Bobina inductie:

post-52830-0-88314600-1437331717_thumb.jpg

 

CDI (Shindengen):

post-52830-0-15224100-1437331737_thumb.jpg post-52830-0-51141100-1437331756_thumb.jpg

 

Magnetou si cititor scanteie:

post-52830-0-69355800-1437331770_thumb.jpg

 

Toate piesele par a fi originale...si conform manualului...in stare buna. Acum....ce am verificat in plus...si mi s-a parut suspect: Desi rezistenta ohmica a magnetoului este buna...curentul pe care mi-l scoate pentru alimentarea CDI-ului (negru/rosu + masa) este de doar 6-7V curent alternativ (cand invart la electromotor). Deasemeni....la primarul bobinei de inductie (negru/galben + verde) , cand dau la cheie , am intre 3 si 6v (curent continuu daca nu ma insel). 1 data din 10 incercari mai vedeam si valori de 8 sau 10V.

 

Acum nu stiu daca multimetru-ul meu nu e capabil sa citeasca atat de rapid impulsurile....dar inclin sa cred ca am o problema la magnetou/alternator.

 

Cdi-ul si bobina de inductie nu ar avea nevoie de 12v pentru a functiona corect? Poate a mai avut si altcineva problema asta si a facut masuratori asemanatoare.

 

Nu stiu ce as mai avea de verificat...inainte sa ma apuc sa cumpar piese

 

 

 


» Post actualizat in 19 Jul 2015 19:17

PS: Ca piese inlocuite, am facut teste cu 1 bujie noua si 1 bobina inductie cu tot cu pipa. Fara rezultat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Este ceva normal si indicat ca un motor pe carburator atunci cand e cald sa fie usor accelerat !

Eu spun sa incerci alt cdi si vei avea o surpriza !

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp pe forumul din UK dedicat NSr 125 am gasit faptul ca alternatorul ar trebui sa livreze 200V catre cdi...ceea ce in cazul meu nu se intampla.

 

HOW WORKS THE CDI

 

The CDI is composed by a condenser charged under 200 volts AC provided by the 2 big poles of the alternator , a thyristor which is open by impulse coming from the small coil on the alternator (wires blue and green/white) . during a rev the condenser charge , then when the small coil produce the impulse , the thyristor opens and the condenser discharges in the ignition coil . a part of the condenser goes to the counter revs to feed it . the CDI adjust the ignition advance function of the revs , so it’s easy electronically to fix le max level of advance .

What’s the advance : more your engine runs at high speed and more you need to have the ignition earlier because of the time taken to burn the mixture . actually on CI639 the advance is limited at 9800 rpm , on CI626 it’s 12500 rpm . Also the diagram of advance is more calculated on high rpm for the CI626 and the engine goes up more smoothly .

Wires allocation :

a) 4 wires connector

- blue impulses from auxiliary coil

- green ground

- black/yellow spark & rev counter feed

- red/white RPM info to RC/valve control unit

B) 2 wires connector

- black/red Capacity charge from alternator stator

- Black/white Key & Kill switch

c) 1 wire round terminal Green/white security stand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

De la infasurarea alternatorului numita in literatura de specialitate /Ignition Charge Coil/ care genereaza tensiune pentru CDI(Capacitor Discharge Ignition), tensiunea este alternativa si are valori intre 300-350 V. Aceasta tensiune este redresata rezultant un DC Supply pentru CDI, apoi aceasta valoare de tensiune continua se aplica pe un tiristor(SCR). Comanda pentru deschiderea SCR-ului este data de pulsul de la infasurarea auxiliara care se afla in alternator corelata cu apriderea/pozitia pistonului. Cand se deschide SCR-ul pe infasurarea primara a B.I se aplica tensiunea de 300 V c.c, la blocarea SCR tensiunea scade si datorita fenomenului de inductie electrimagnetica in secundar se genereaza o tensiune 25-30KV. Practic in cazul tau nu se genereaza tensiunea de 300V ! Verifica infasurarea, rezistenta electrica, izolatia fata de corpul alternatorului si fixarea magnetilor permanenti. De asemenea, circuitul de la infasurare/ alternator pana la CDI trebuie verificat. Atentie la aparatul de masura/domeniile de masurare !

Numai bine,

post-74268-0-50502600-1437370036_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valorile de mai sus de 300V sunt obtinute la turatie maxima sau invartind la demaror (~300 rpm)?

 

Verificarile le-am facut atat pe firele de la senzori sau module cat si scotand Cdi-ul si masunand direct acolo. Firele sunt ok. Am 0.5 ohm intre fiecare infasurare de la magnetou si niciuna nu da la masa, si 88 ohm intre infasurarea alimentarii cdi so masa.

 

Cobor imediat sa modific scala la multimetru. Eu verificam cu 20vcc si 200 vac.

» Post actualizat in 20 Jul 2015 17:03

Am refacut astazi masuratorile folosind scara de 600v . Din nefericire...acelasi lucru, 7 Vac la magnetou si 2V la primarul bobinei.

 

Asta cu toate ca vizual nu pare atins sau ars si mai mult de atat, rezistenta e cea data de manual (firul nu e impuscat).

 

post-52830-0-49900300-1437411653_thumb.jpg

 

Volanta se poate demagnetiza in vreun fel? Cand scot capacul simt forta magnetului cum ma tine pe loc.

 

In prima faza voi cauta sa inlocuiesc acest magnetou...daca il gasesc la un pret omenesc. O rebobinare aveti idee cat m-ar ajunge?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valorile de mai sus de 300V sunt obtinute la turatie maxima sau invartind la demaror (~300 rpm)?

 

Verificarile le-am facut atat pe firele de la senzori sau module cat si scotand Cdi-ul si masunand direct acolo. Firele sunt ok. Am 0.5 ohm intre fiecare infasurare de la magnetou si niciuna nu da la masa, si 88 ohm intre infasurarea alimentarii cdi so masa.

 

Cobor imediat sa modific scala la multimetru. Eu verificam cu 20vcc si 200 vac.

» Post actualizat in 20 Jul 2015 17:03

Am refacut astazi masuratorile folosind scara de 600v . Din nefericire...acelasi lucru, 7 Vac la magnetou si 2V la primarul bobinei.

 

Asta cu toate ca vizual nu pare atins sau ars si mai mult de atat, rezistenta e cea data de manual (firul nu e impuscat).

 

attachicon.gifP_20150720_161735.jpg

 

Volanta se poate demagnetiza in vreun fel? Cand scot capacul simt forta magnetului cum ma tine pe loc.

 

In prima faza voi cauta sa inlocuiesc acest magnetou...daca il gasesc la un pret omenesc. O rebobinare aveti idee cat m-ar ajunge?

Clar, cu aceste valori niciodata nu va porni motorul ! Da, valorile infasurarilor sunt in intervalul dat de manual, spui ca ai si izolarea fata de masa/carcasa( R=infinit). Sigur ai verificat fiecare conductor de la alternator la CDI continuitati si izolarea la fata de cadru pentru cele doua infasurari? Daca valorile sunt OK , practic nu sunt infasurarile in cauza, posibil magnetul permanent sa se demagnetizeze cu un anumit procent. Demagnetizarea apare la incalzirea magnetului peste punctul Curie(temp. limita). Verifica si intrefierul( distanta dintre magnet si bobina) sa fie in regula. Evita modalitatea de bobinare ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ani am refacut un kymko S8 care avea instalatia electrca varza. Nu e direct domeniul meu...dar stiu sa fac totul cu o schema electrica in fata.

 

Revenind la NSR, toate firele care duc de la senzori la cdi sunt verificate...si functionale. Cam in toata viata lui, motorul a stat prin garaj....nu in ploaie/zapada. Am desfacut mansonul de izolatie prin diverse puncte...si totul se prezinta normal. Referitor la platou.... am o mufa de 4 fire care corespund celor 3 infasurari si asigura incarcarea bateriei (3 fire galbene si un fir verde) . Nici o infasurare nu da la masa si toate au 0.5 ohm intre ele. Si mai exista 2 bobine mai mari...respectiv un fir pentru alimentarea CDI-ului. Verificarea se face intre acest fir si masa...si aici am o rezistenta de 87 ohmi .

 

In mintea mea de amator....nu mai conteaza cdi-ul sau orice alt fir....atat timp cat imi vin doar 7 v pe firele pentru alimentarea cdi-ului. Daca esti 100% sigur ca apasand pe butononu de pornire, pe acele fire ar trebui sa vina 200-300V....atunci clar problema mea e din stator. Intrucat motorul meu se aseamana mai mult cu un scuter, maine sper sa ajung la un mecanic care se ocupa cu asa ceva si sa verific cu multimetru tensiunea la cdi sau macar la bobina de inductie.

 

Intre timp am gasit stator cu 200 lei...sau la o distanta de 400km de mine...un nsr aproape intreg (90%) la doar 400 lei. Stau pe ganduri daca pentru o cana de lapte...sa cumpar toata vaca sau nu.


» Post actualizat in 20 Jul 2015 21:32

Demagnetizarea apare la incalzirea magnetului peste punctul Curie(temp. limita). Verifica si intrefierul( distanta dintre magnet si bobina) sa fie in regula. Evita modalitatea de bobinare ....

 

Pe instalatia de racire nu am termostat si sta la temperaturi rezonabile. Nu cred ca a fost supraincalzit.

 

Cum verific distanta dintre magnet si bobina? (Nu sunt semne de lovituri, volanta nu are batai, iar atunci cand desfac capacul cu totul....se simte la mana ca am o marja de 2-3mm in orice directie.)

 

Pentru bobinare as fi vrut sa refac doar 2 bobine din 11. Doar partea de alimentare cdi. Restul de 9 le las intacte...daca se poate in procesul rebobinarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai exista 2 bobine mai mari...respectiv un fir pentru alimentarea CDI-ului. Verificarea se face intre acest fir si masa...si aici am o rezistenta de 87 ohmi .

 

In mintea mea de amator....nu mai conteaza cdi-ul sau orice alt fir....atat timp cat imi vin doar 7 v pe firele pentru alimentarea cdi-ului. Daca esti 100% sigur ca apasand pe butononu de pornire, pe acele fire ar trebui sa vina 200-300V....atunci clar problema mea e din stator. Intrucat motorul meu se aseamana mai mult cu un scuter, maine sper sa ajung la un mecanic care se ocupa cu asa ceva si sa verific cu multimetru tensiunea la cdi sau macar la bobina de inductie.

 

Intre timp am gasit stator cu 200 lei...sau la o distanta de 400km de mine...un nsr aproape intreg (90%) la doar 400 lei. Stau pe ganduri daca pentru o cana de lapte...sa cumpar toata vaca sau nu.

Deci inteleg ca tensiunea pentru CDI ai masurat-o intre acest fir si masa.

Presupun ca este vorba de firul ce vine de la bobina de pe magnetou si masa.

87 ohmi este si valoarea din carte?

Ps acum ti-am observat tabelul si valoarea masurata de tine se incadreaza.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ai masurat la alternator tensiunea, la fel puteai sa faci si la CDI si BI, in fine daca ai pe cineva specializat, mai bine. Valorile acelea sunt, daca se cereau mai mici...se conecta de la acumulator si se rezolva cu 12 V, exact ca la o apridere clasica cu ruptor-distribuitor si BI. Exista si varianta tranzistorizata de amplificare a tensiunii de 12 V la 300 V, dar nu in cazul tau, pentru ca ai bobina de la alternator ce debiteaza pe CDI. Daca ai gasit o motocicleta la 400 lei aproape completa, si iti place modelul..ce mai stai?? dar sa ai bun ce iti trebuie tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nefericire acel NSR-s-a vandut...Intre timp am gasit la un pret avantajos Platou + CDI la 150 lei. Voi apela la aceasta varianta.


» Post actualizat in 22 Jul 2015 14:02
Gata. Motorul e din nou functional. Am inlocuit platoul/alternatorul si a pornit la prima cheie. Noul platou genereaza 50v pentru alimentarea CDI-ului (invartind la demaror).

Multumesc tuturor pentru ajutor.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...