ab555at Postat Iulie 22, 2015 Share Postat Iulie 22, 2015 (editat) Buna ziua, Sunt proaspat motociclist si posesor al unei Honda Transalp XL600V din 91 care a stat mult pe dreapta si cu care am niste probleme: 1. consumul de ulei este destul de mare(peste 1l la 1000km) si apare si fum albastru la peste 4000 rpm. Mentionez ca semeringurile de la supape au fost schimbate iar compresia este undeva pe la 12 la ambii cilindri. Tind sa cred ca problema e la cilindrul spate pt ca acolo am gasit bujiile cu ceva calamina pe ele. Uleiul folosit initial era un Repsol 10w40 pe care l-a ars tot (4l,mai putin cel care a ramas in motor, aprox 2l) apoi l-am inlocuit cu Motul 15w50 si acum consuma mai putin, dar totusi consuma.Bujiile au fost schimbate, culbutorii reglati, carburatoarele curatate cu decarburol si sincronizate cu un dispozitiv hand made cu un furtun,filtru aer si ulei schimbate.Tot la motor mai are si o bataie metalica, dar nu stiu daca e normal asa, pentru ca in zona nu am mai gasit un Transalp sa-l ascult,dar pare ca s-ar auzi de la ambii cilindri si nu doar de la cel spate care consuma ulei. 2.ambreiajul initial patina destul de des cand ii dadeam gaz, am inlocuit discurile cu ferodou, o perioada parca nu mai patina, iar acum dupa 500 km patineaza din nou, dar nu la fel de tare ca prima data.Mentionez ca arcurile au fost masurate si se incadreaza in specificatiile manualului service. Va rog, daca se poate, niste indicatii, lamuriri, etc. Multumesc anticipat. Editat Iulie 22, 2015 de ab555at Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iulie 22, 2015 Share Postat Iulie 22, 2015 La capitolul ambreiaj ar cam trebui sa schimbi si placile. Eu am rezolvat un ambreiaj la un gsxf bagand inca o placa( polisata pe o parte) de ambreiaj intre prima placa si ferodou. Am lasat arcurile uzate si mergea destul de bine pana la 12000. Intradevar,ma cam durea mana dupa cateva ture mai mari facute in oras,dar era ok. Nu garantez ca va merge si la tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_taz Postat Iulie 22, 2015 Share Postat Iulie 22, 2015 bataia metalica e posibil sa fie de la intinzatoarele de lant (se aude doar la relanti si in turatii nu se mai aude corect? ) motorul de xl600v este identic cu cel de VT500C doar ca l-au marit de la 500 la 600. asa ca poti sa te uiti si prin manualul de honda shadow VT500C daca vrei sa compari anumite lucruri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iulie 22, 2015 Share Postat Iulie 22, 2015 yacco 20-50 mvx 500 pana faci motorul.ambreiajul pot fi arcurile slabe, la motor daca ai compresie ok poate fi ultimul segment de jos asta daca candva sa supra incalzit de gen spart radiator furtun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 22, 2015 Share Postat Iulie 22, 2015 Consumul de ulei e ceva normal la toate transalpurile mai vechi. Schimbarea semeringurilor de supape nu e suficienta si masurarea compresiei nu e relevanta. Trebuie schimbati segmentii. Eu am avut tot transalp din 91 si aveam aceeasi problema. Am rezolvat doar schimband segmentii, cu segmenti noi nu a mai consumat gram de ulei. Ori ii schimbi ori pui ulei mereu, ai doua variante. Despre probleme de ambreiaj.. nu stiu ce sa zic, dar daca inlocuiesti si placile metalice si arcurile problema se rezolva. Masuratul arcurilor nu prea are vreo relevanta.. tine cont ca au 24 de ani de-acuma.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ab555at Postat Iulie 23, 2015 Autor Share Postat Iulie 23, 2015 (editat) bataia metalica e posibil sa fie de la intinzatoarele de lant (se aude doar la relanti si in turatii nu se mai aude corect? ) motorul de xl600v este identic cu cel de VT500C doar ca l-au marit de la 500 la 600. asa ca poti sa te uiti si prin manualul de honda shadow VT500C daca vrei sa compari anumite lucruri. Bataia persista si la turatii. » Post actualizat in 23 Jul 2015 05:26 Se pare ca de ceea ce imi era frica nu voi scapa.De unde as putea sa comand niste segmenti mai accesibili? Cred ca la R0 pt ca asa mi sa zis ca ar fi la nominal.Trebuie sa ii schimb la ambii cilindri? » Post actualizat in 23 Jul 2015 05:27 Consumul de ulei e ceva normal la toate transalpurile mai vechi. Schimbarea semeringurilor de supape nu e suficienta si masurarea compresiei nu e relevanta. Trebuie schimbati segmentii. Eu am avut tot transalp din 91 si aveam aceeasi problema. Am rezolvat doar schimband segmentii, cu segmenti noi nu a mai consumat gram de ulei. Ori ii schimbi ori pui ulei mereu, ai doua variante. Despre probleme de ambreiaj.. nu stiu ce sa zic, dar daca inlocuiesti si placile metalice si arcurile problema se rezolva. Masuratul arcurilor nu prea are vreo relevanta.. tine cont ca au 24 de ani de-acuma.. Se pare ca de ceea ce imi era frica nu voi scapa.De unde as putea sa comand niste segmenti mai accesibili? Cred ca la R0 pt ca asa mi sa zis ca ar fi la nominal.Trebuie sa ii schimb la ambii cilindri? Editat Iulie 23, 2015 de ab555at Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iulie 23, 2015 Share Postat Iulie 23, 2015 nu comanda nimic pana nu desfaci motorul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ab555at Postat August 29, 2015 Autor Share Postat August 29, 2015 Salutare. In primul rand scuze pentru intarziere dar serviciul nu mi-a permis atat de mult timp sa desfac motorul, si in al doilea rand multumesc pt sfaturi,au fost de folos si acum capra mea nu mai scoate fum albastru. Am constatat ca nici ambreiajul nu mai patineaza, nu stiu de ce, dar problema persista cu acea bataie care parea mai mica dupa ce am montat motorul si acum parca a revenit.Nu cred e normal la transalp acea bataie si cred ca nu e de la lanturile de distributie ca se aude si in turatie. Astept cu interes niste recomandari. Multumesc anticipat » Post actualizat in 31 Aug 2015 05:22Buna ziua, Dupa o iesire pe munte am constatat ca nu mai scoate fum albastru cand trag de ea, in schimb scoate putin la relanti la semafor si mai mult cand plec de pe loc de la semafor.\ Vreo sugestie? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.