Mario MT 03 Postat August 3, 2015 Share Postat August 3, 2015 (editat) Salutare tuturor. Am hotarat sa deschid acest topic dupa ce am fost in concediu cu motocicleta in luna iulie, ca sa impartasesc cu voi impresiile mele de pe drum, poze si de ce nu ... sfaturi. Nu ma consider un motociclist experimentat, nici prea aventurier, dar pentru mine si pentru sotia mea a fost o experienta deosebita. Motocicleta mea e o Suzuki GSX 750 F stock din 1999, pe care o pregatisem in prealabil (control general, gume, nivel ulei, etc.) Dar sa va povestesc putin despre numere : am facut exact 4.805 km, am visitat/trecut prin 5 tari, am fost plecati 17 zile, am facut aproximativ 3.600 de poze (100 cu telefonul, 3.500 cu un aparat foto Nikon D3100 ) si am cheltuit aproximativ 1.300 de euro in total ( benzina, autostrada, camping, mancare, etc ) Am inceput pregatirile cu cateva saptamani inainte. Fiul meu a ramas in vacanta la mama soacra, pisica in grija unei vecine, eu si sotia ne-am luat zile de concediu in exact aceeasi perioada (nu a fost usor deloc) si am facut o lista cu cele necesare, din care am folosit cam 90% . In afara de schimburi pe o saptamana am mai luat cort, saltele pentru dormit, trusa de prim ajutor, kit foratura gume, dublura la chei, 1l de ulei (pe care din fericire nu l-am folosit), costume de ploaie ... lista e lunga, nu va mai plictisesc. Am facut si o lista cu obiectivele turistice si nu numai pe care ne-am propus sa le vizitam, dar din lipsa de timp am completat-o cam in proportie de 80%. Ziua 1 16/07 Am plecat dimineata pe la ora 9 din Bergamo, dupa ce am terminat ultimele pregatiri. Am luat-o pe o strada pe care o fac des in moto, catre Passo del Tonale, un punct de intalnire al motociclistilor. Pe drum strazi frumoase, pline de curbe line, de iti era mai mare dragul sa conduci. M-am aplecat atat de tare pe stanga incat la un moment dat am simtit ca ating cu varful boncacului asfaltul ... .In spate sotia mea a inceput sa imi dea bobarnaci in casca, semn ca deja exageram. Am ajuns repede la Passo del Tonale, acolo am schimbat cateva vorbe cu trei motociclisti germani care vizitau nordul Italiei, si i-am indrumat catre o strada frumoasa de facut, dar in afara traseului meu. De acolo ne-am indreptat catre Dolomiti, primul nostru obiectiv. Pe drum am facut si La Strada del Vino, o alta zona frumoasa si plina de peisaje frumoase. La pranz am mancat rapid o pizza intr-un restaurant pe marginea drumului apoi am plecat mai departe. Cerul incepuse sa se inchida si sa se innoureze, dar nu a plouat din fericire. Eu am mai fost sa vad Dolomitii acum cativa ani, si am ramas impresionat de ceea ce am vazut. Sunt munti vechi, erodati de ploaie si de vant, dar foarte frumosi si spectaculari. De la Bolzano pana la Dobiaco am facut o gramada de pasi alpini. Am mers incet, din fericire nu era trafic si am putut sa ne bucuram de peisajul extraordinar. Dar ... a inceput sa ploua. La inceput mai incet, apoi tot mai tare incat a trebuit sa facem o pauza neprogramata de 30 de minute. Dupa ce s-a mai oprit ploaia am plecat din nou la drum, ne-am oprit sa cumparam de ale gurii la un supermarket, apoi am inceput sa caut cazare la un hotel pentru ca era in continuare vreme urata, si nu vroiam sa petrecem prima noapte in cort sub ploaie. Am oprit la primul hotel unde o baba nebuna ne-a cerut 90 de E pe o camera mica. Am refuzat politicos si am plecat mai departe, dar se intuneca tot mai tare si cerul era tot mai innourat. In sfarsit pe la 22:00 am gasit o camera libera intr-o pensiune, unde dupa un dus rapid si o cina frugala am cazut repede intr-un somn adanc . » Post actualizat in 03 Aug 2015 18:59Iara nu ma impac cu editorul forumului ... . Ultimele 2 fotografii sunt de pe Strada Vinului, iar la sfarsitul zilei aveam 393 de km facuti. Editat August 3, 2015 de Mario MT 03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat August 3, 2015 Share Postat August 3, 2015 Super! Mai zi i! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 3, 2015 Autor Share Postat August 3, 2015 Ziua 2 17/07 Ne-am trezit cu mult calm pe la 8, am platit pensiunea (unde de altfel erau doi baieti romani angajati, tare simpatici) si pe la 9 eram gata de plecare. Pentru mine era o zi speciala si pe care o asteptam de mult, ziua in care o sa urc pe Grossglockner ! Ne-am indreptat spe Lienz, in Austria, apoi pe strada care duce la Grossglockner. Acolo am facut plinul si am inceput urcarea, insotiti de grupuri numeroase de motociclisti. Strada pe care am facut-o la urcare era ... superba. Am prins o zi frumoasa, senina, iar sotia mea era tare incantata de faptul ca putea sa faca o gramada de poze ! Am ajuns la bariera, am platit cei 24,50 de euro (dap, nu e gratis, dar merita fiecare euro pentru felul in care este intretinuta strada si zona in general). Odata ajunsi acolo sus am ramas fara cuvinte ... pozele vorbesc de la sine. Am facut si nelipsita poza cu vacuta, mascota noastra (apropo, eu am numit motocicleta mea, mai in gluma mai in serios, `vaca`. De ce? Pentru ca e mare, masiva, lenta ... exact ca o ...vaca ) Dupa ce am cumparat cateva amintiri si cadouri dintr-un mic magazin, am urcat la restaurant ca sa luam pranzul. Am mancat o specialitate locala, un fel de wurstel cu cascaval inauntru, salata verde si cartofi, la un pret decent tinand loc de locatia in care ne aflam. Dupa ce am mancat ne-am mai plimbat putin si am mai facut niste poze. Este un loc minunat, il recomand tuturor motociclistilor si iubitorilor muntelui. Aproape de plecare, in timp ce mai faceam poze, un elicopter al politiei a facut o decolare spectaculoasa. La un moment dat am crezut ca se va prabusi , atat de tare pornise, dar pe ultimii metri a redresat elicopterul si s-au dus in vale. A fost o demonstratie de dibacie si pilotaj spectaculoasa, dar probabil doar rutina pentru ei. La coborare strada era la fel de spectaculoasa ca si la urcare (noi am mers de la sud la nord), iar dupa alti 15-20 de km ne-am oprit la o terasa ca sa gustam din faimosul strudel austriac si sa bem o cafea. Nu ne-a parut rau, si strudelul era foarte bun ! Dupa ce am iesit din Grossglocker, am facut stanga, directia Ungaria. M-am uitat pe harta si cel mai scurt drum imi dadea prin Bad Gastein ... dar surpriza ! Ceea ce nu am vazut pe harta era drumul ... care la un moment dat se termina in mijlocul muntilor ! Ce sa facem ... am intrebat un localnic, cu germana mea din clasa a 8-a, care e treaba cu drumul si mi-a zis ca mai departe se merge cu ... trenul. Da, cu trenul. Se plateste o taxa de 17 euro, iti incarca masina/motocicleta in vagoane de marfa, pasagerii in alt vagon si se traverseaza muntele. Nu aveti idee cat am mai ras impreuna cu sotia mea ... plecati de acasa de nici doua zile si eram deja in tren Dupa ce am cumparat vigneta pentru autostrada austriaca, am tras tare catre Ungaria. Benzina ieftina ... am gasit si la 1,29 euro, fata de 1,60 - 1,70 euro cat costa in Italia. In jurul orei 20:00 am inceput sa cautam un camping, si am gasit unul foarte dragut pe malul lacului Worthersee. Campingul era foarte curat, cu Wi Fi peste tot, dusuri si wc uri curate, un mic bar ... ce mai , conditii excelente ! Recomand calduros daca treceti prin zona. Am pus cortul langa 4 motociclisti unguri tare simpatici, care ne-au intampinat cu niste Jagermeister si cu care am schimbat cateva vorbe. Am mancat rapid ceva cumparat de pe drum de la un supermarket, apoi am fost sa bem o bere rece la baruletul din camping. Am adormit pe la 22:30 seara, pe o ploaie marunta care cadea pe cort ... obositi dar fericiti ! km totali : 702 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rrcosmin Postat August 3, 2015 Share Postat August 3, 2015 Super! Mai zi i! Da, da. Mai spune. Super! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 Tare de tot plimbarea asta...eu sunt indecis intre enduro-touring sau sport-touring...Se tine Suza voastra.Spor la mai multe amintiri asa placute... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 4, 2015 Autor Share Postat August 4, 2015 Multumesc pentru aprecieri. O sa continui putin mai incolo, se incarca mai greu pozele si dureaza pana scriu un post. Pentru partea italiana/austriaca si slovena la intoarcere, un sport-touring e excelent. Pentru partea ungara si mai ales romana, enduro-touring e recomandat din cauza drumurilor . Apropo de drumuri, vorbind in general de autostrazi, superstrazi, drumuri nationale si judetene, eu le-as clasifica asa : - Italia : bune si foarte bune, nu sunt gropi, putine portiuni mai stricate dar in general le repara repede - Austria : bune si foarte bune, calitate superioara celor din Italia, in general fara probleme deosebite - Ungaria : bune si nu prea, autostrazile sunt ok, dar nationalele si mai ales judetenele lasa de dorit, gropi, portiuni valurite, etc - Romania : de la foarte bune la foarte proaste. Autostrazile sunt bune si foarte bune, mai ales cele noi. Nazionalele sunt ok, putin valurite si cu ceva gropi. Judetelele in schimb, si chiar un drum comunal pe care l-am facut sunt ... jale. Jale de tot, groapa langa groapa, mergeam cu 20-30 de km/h si tot am mai dat in cate o groapa. Am gasit si portiuni neasfaltate urate de tot, dar am trecut pana la urma, desi cantaream undeva la 450 de kg cu tot cu sotie si bagaje. - Slovenia am facut numai autostrada, calitate buna si foarte buna in general. O alta paranteza : consumul de benzina la GSX F e foarte bun, in general era undeva la 5,5l / 100 km, repet, cantarind in jur de 450 de kg si nefiind foarte aerodinamici. Cat despre mancare, am mai fost la restaurant, am mai luat de la supermarket uri una alta, sau am mancat la rude si prieteni. In general nu ne-am sfiit sa mancam si la restaurant, doar eram in concediu .In Romania mancarea e ieftina, restaurantul la fel, in comparatie cu Italia/Austria unde preturile sunt cel putin duble. Cei mai multi km i-am facut in ultima zi, 780, iar cei mai putini ... 0 ! Am ramas o zi in Petrosani la mama soacra si nu am pornit motocicleta deloc. Dar de asta o sa va povestesc mai incolo ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 Mama soacră nu a zis că sunteți nebuni că ați venit pe motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 4, 2015 Autor Share Postat August 4, 2015 Nu numai mama soacra ne-a zis asa ceva, ci mai multi prieteni si rude. Pe cat pare de anormal in Romania sa faci asa ceva, pe atata e normal in Italia si nu numai. Ne-au mai zis ca este mai comod cu masina, ca incap mai multe bagaje, etc ... greu sa le explici unor non motociclisti placerile unei excursii pe doua roti. Apropo de asta, in timp ce urcam pe Transfagarasan, aveam in fata o masina Audi , iar pe geamul din dreapta a iesit in afara destul de mult o fatuca ca sa faca poze. M-am intors catre sotia mea, care facea la randul ei poze in spatele meu, si i-am zis `Nu e acelasi lucru` ... . Dar sa ajungem si acolo ... Ziua 3 18/07 Ne-am trezit in camping cu mult calm, pe la 8:00, am fost la barulet sa ne bem cafeaua si sa platim campingul (aproape 30 de E, dar a meritat) apoi am inceput sa ne strangem cortul si lucrurile. Dupa ce am terminat tot, am salutat cei 4 bikeri vecini si am plecat in directia Ungaria, lacul Balaton. Tin sa mentionez ca aveam la mine harta Europei in format a4 pe hartie, dar in general am folosit-o foarte putin. Mai mult am mers la instinct si cand nu stiam directia exacta am folosit aplicatia Sygic de pe telefon, foarte utila pentru ca nu foloseste traficul de date ci numai GPS ul. In aceasta zi nu am facut multe poze, pentru ca am fost mult pe drum in directia lacului Balaton si nu au fost chestii foarte interesante. Pe drum am vazut putina politie, in Italia si in Austria. La pranz am mancat la un McDonalds unde aveau Wi Fi gratis, iar apoi ne-am oprit la un Decathlon in Ungaria ca sa cumparam o alta saltea pentru sotia mea, pentru ca o durea spatele putin. In Italia vorbeam italiana, binenteles, in Austria engleza si putina germana cat sa ma fac inteles, dar in Ungaria mi-a fost tare greu sa ma fac inteles ... engleza nu stiau deloc, iar eu ungureste nu stiu ... deh. Cand in sfarsit am ajuns pe lacul Balaton, am cautat un camping disponibil, si luandu-ma dupa semne am ajuns la un camping ... dar nu de care vroiam noi ! Am intrebat la intrare cat costa, pretul era ok, si am intrebat daca putem sa ne cazam. Baiatul de la Reception mi-a zis ca putem intra, dar ... fara haine ! Era un camping de nudisti, iar cand am vazut 2 babe si 2 mosi goi pe langa masina lor am facut calea intoarsa cu viteza fulgerului ! I-am zis tipului ca eu nu intru fara haine, a zambit, l-am salutat si dusi am fost ! Trebuie sa ii multumesc oricum, pentru ca ne-a indrumat spre alt camping la 15 km distanta, unde ne-am cazat pana la urma. Conditiile nu erau chiar bune, dusuri murdare, iarba arsa si cam murdara, dar aveau acces la lac si la 10 euro cat costa am hotarat sa ramanem. Aveau si free Wi Fi, iar dupa ce am facut o baie relaxanta in lac (apa calda dar cam tulbure) am baut o bere rece la barul de langa receptie. Cand ne-am bagat la culcare, pe la 22:30, ne-am dat seama ca o sa avem o problema pe timpul noptii ... calea ferata era la 20 de m de noi, si o statie feroviara la vreo 100 de m. Am tot auzit anunturi de trenuri care venea si plecau, in ungureste binenteles, trecea cate un tren la 20-30 de minute ... mai trecea cate un tren marfar de se scutura pamantul sub noi dar ... la oboseala care o aveam nu mai conta. Am stins lumina in cort si am dormit un somn adanc si relaxant pana dimineata. Aici mai fac o paranteza : cand am dat jos gentile de pe motocicleta am observat ca partea de jos stanga era zgariata ... am intrebat-o pe sotia mea daca am atins ceva, sau cum am reusit sa le zgarii. Mi-a raspuns zambind ca asta era isprava din muntii Italiei , de cand m-am aplecat tare de tot. Deh ... gumele le-am inchis mai demult, desi sunt gume sport-touring (Michelin Pilot road 4, gume excelente !) acum am inchis si ... gentile ! km 1.074 » Post actualizat in 04 Aug 2015 11:40Ziua 4 19/07 Dimineata, dupa ce am strans tot (ne lua in medie cam o ora zilnic sa ne pregatim de drum), am mers sa platesc ... binenteles ca ne-am inteles greu, si oamenii nu erau prea binevoitori cand comunicam cu ei. La benzinarie la fel, dupa ce am facut plinul si am cerut vigneta pentru autostrada a durat putin pana m-am facut inteles ... noroc ca aveam cardul si plata era mult simplificata. Apropo de asta, am avut la mine 1.000 de euro cash, 500 de euro pe un card VISA si 200 de euro rezerva, pe care ii tinea sotia mea, `just in case`. Cu o seara inainte ne-am uitat pe harta, iar cand am vazut ca Budapesta e aproape, am hotarat pe loc sa o vizitam. Am prenotat o camera aproape de centrul orasului cu aplicatia AirBnB, ieftina, la numai 28 de euro. Prima data cand am folosit aceasta aplicatie, dar mi s-a parut tare buna. Pe autostrada am vazut destule motociclete, cu numere unguresti sau straine, dar una in mod special mi-a ramas in minte pentru ca pasagerul avea in picioare ... saboti ! La 130 de km/h, pe un BMW de cilindrata mare, sabotii mi s-au parut exagerati. Pe la ora 12 am ajuns in Budapesta, am gasit adresa usor cu Sygic ul, si am dat de gazda noastra, Nikolas. Era un tip simpatic, student german in Budapesta, dar cam inchis si nu foarte comunicativ. M-a ajutat sa gasesc parcare cu plata pentru motocicleta, dar am gasit una ok dupa alte peripetii ... am fost la o parcare unde un tip ciudat mi-a zis `nem moto` ... pai cum, platesc la fel ca o masina, numai lasa-ma sa parchez motorul ! Nimic ... nu vroia si pace. Am avut noroc la a doua parcare, dar vroiau sa ma pacaleasca si mi-au cerut 15.000 de forinti pe 24 de ore, in loc de 1.500 ... i-am aratat ca nu sunt asa de incuiat precum crede, si am batut palma la 1.500 de forinti (cam 5 euro). Dupa ce ne-am schimbat si am lasat bagajele la Nikolas, am plecat sa vizitam orasul ... si nu ne-a parut rau deloc ! Budapesta e un oras foarte frumos, podurile peste Dunare sunt spectaculare, iar persoanele sunt mai zambitoare si mai primitoare, obisnuite fiind cu turistii. La pranz am mancat un hamburger enorm ! Am intrat intr-un local mic, am comandat un meniu, si ne-au intrebat daca vrem un hamburger normal sau mare. Cum diferenta in bani nu era mare, am mers pe hamburgerul big ... dar ce big !!! Era enorm, sotia mea nu a reusit sa il manance pe tot, iar eu de abea am reusit sa il termin. Dar era foarte gustos ! Cum aveam in jur de 10 ore ca sa vedem cat mai mult din Budapesta, nu prea stiam de unde sa incepem ... si atunci am dat peste o fata romanca care vindea bilete la Hop On Hop Off City Seighteen Tour. Ne-a facut si scont, si cu 10.000 de forinti am luat doua bilete, in care era inclus : tur pe autobus valabil 48 de ore, 1 tur cu barcuta de o ora pe Dunare, un magnet cu amintiri din Budapesta, o bere gratis, un gulas gratis si mai multe sconturi la magazine si baruri din toata Budapesta. A fost cea mai buna alegere a zile, si pe o caldura torida am plecat in turul Budapestei ... Din autobus nu am facut multe poze, eram mai mult atenti la indicatiile ghidului si la peisaj. Dupa ce am terminat turul, am plecat pe barcuta ... si de acolo am vazut Budapesta mult mai bine si mult mai frumoasa. Dupa ce am terminat turul cu barcuta, am luat-o pe jos . Orasul e plin de mici barulete, restaurante, magazine pentru turisti si nu numai, monumente istorice, biserici ... iar seara e si mai frumos. Toate bancile, parculetele, barurile erau pline de tineri, turisti si nu numai, la o cafea, la o bere, la o vorba ... Aproape de centru este o roata panoramica enorma, am luat doua bilete si nu ne-a parut rau. De la cei 65 de metri privelistea e superba, iar cum incepea sa se insereze luminile orasului erau aprinse ... Am mai dat o tura sa verific motocicleta, i-am dus paznicului o bere rece de la magazin (era tare cald, 35+ grade in ziua aceea) si i-am platit parcarea + bacsis, cu siguranta ca motocicleta e pe maini bune. Ne-am mai plimbat prin Budapesta pana aproape de miezul noptii, iar dupa ce am ajuns acasa la Nikolas am facut un dus rapid si ne-am bagat in pat, unde am adormit in cateva minute, din nou obositi dar fericiti . km 1.234 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rrcosmin Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 unde am adormit in cateva minute, din nou obositi dar fericiti . Cred si eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat August 5, 2015 Share Postat August 5, 2015 Frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 5, 2015 Autor Share Postat August 5, 2015 (editat) Ziua 5 20/07 Am plecat devreme de la Nikolas, dupa ce ne-am luat ramas bun si i-am multumit pentru gazduire. Am folosit Sygic - ul ca sa iesim repede din Budapesta si ne-am indreptat spre Timisoara, la sora mea. Pe drum s-a circulat bine, dar a inceput sa traga un vant lateral destul de puternic, si pe alocuri ma mai dezechilibra putin. Dar cu motocicleta sunt invatat bine, experienta pe 2 roti nu imi lipseste si totul a fost ok. In Romania am facut autostrada noua de la Szeged la Arad, apoi tot autostrada de la Arad la Timisoara . Din pacate aproape de Szeged am vazut un accident urat in autostrada, erau implicate 2 masini cu numar romanesc si un TIR. A fost doar primul accident, am mai vazut altele pe drum. Pe autostrada se facuse o coada de mai bine de 1 km, dar cu motocicleta ne-am strecurat aproape de banda de emergenta si am scapat usor. Am ajuns destul de repede in vama, am prezentat actele vamesilor, ne-am dat casca jos din proprie initiativa (asta apropo de un topic de pe acest forum ...), si am oprit sa facem benzina. Acolo am dat de tigani bisnitari, vindeau cutite si mai stiu eu ce, si cu mult tupeu te abordau la nici 5 metri de schimbul valutar ca sa ... schimbi valuta. Ma intreb unde e politia si ce face impotriva acestor indivizi ... Trebuie sa fac o alta paranteza : noi ca si motociclisti suntem obisnuiti cu insectele ce se zdrobesc de casca, geaca, motocicleta ... si face parte din distractie. Dar cum am intrat in Romania am simtit ca insectele sunt ... mult mai multe ! Ma opream mult mai des ca sa imi curat viziera, iar unele insecte erau asa de mari incat se auzea un sunet destul de puternic la impactul cu casca mea. O fii clima, o fii caldura ... nu stiu, dar credeti-ma ca e o diferenta foarte mare. Ajunsi in Timisoara, dupa ce am lasat bagajele la sora mea am plecat sa vizitam o prietena de a sotiei mele si spitalul unde s-a nascut fiul meu acum 13 ani. Dupa amiaza am iesit putin pe centru in Timisoara la plimbare, iar seara s-a terminat tarziu de tot dupa multe beri in compania surorii mele si a cumnatului. km 1.601 Editat August 5, 2015 de Mario MT 03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rrcosmin Postat August 5, 2015 Share Postat August 5, 2015 (editat) Restul! Unde este restul pana la 4.805 km...? Editat August 5, 2015 de rrcosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 6, 2015 Autor Share Postat August 6, 2015 Vine ... mai incet, dar vine. Pentru mine si pentru sotia mea a fost o vacanta mai deosebita, prima `aventura moto` adevarata dupa 7 ani fara concediu, numai munca, munca si sacrificii. Motivele ... nu le mai insir aici. Am vrut sa combinam mai multe lucruri : sa vizitam locuri turistice pe care de mult vroiam sa le vedem, sa mergem la prietenii nostri ramasi in Romania si la rude, si sa aprindem si cate o lumanare unde trebuie ... peste partea cu prietenii si rudele o sa trec repede, stiu ca sunt mai interesante pozele si micile (din fericire numai mici) peripetii de pe drum. Ziua 6 21/07 Am dormit la sora mea pana mai tarziu din cauza berilor consumate pana pe la 2-3 noaptea ... dar a meritat ! Dimineata am inceput sa ne pregatim de plecare, si am coborat sa pornesc motocicleta si sa o mut langa bloc dar .. pauza. Nu pornea. GSX F ul meu e pe carburator, si cum a ramas in soare toata dupa amiaza cred ca s-a evaporat benzina din carburatoare. Dupa ce am incercat inutil sa o pornesc, am inceput sa caut pe telefon informatii despre acest gen de probleme si gasit ceva ... am incercat, si a mers ! Vaca mea a prins viata, asa ca am incarcat bagajele pe motocicleta si am plecat sa ne intalnim cu un prieten motociclist pe care il cunoscusem cu cativa ani inainte, si cu care am facut Passo dello Stelvio impreuna. Am stat la o cafea, am impartit idei si sfaturi cu privire la traseu (lui trebuie sa ii multumesc pentru alegerea traseului pe Transalpina), i-am incercat noua achizitie ( un Honda Blackbird), ne-am salutat iar noi ne-am indreptat catre centrul Timisoarei, unde ne-am mai plimbat putin si am mai facut niste poze. La pranz am mancat cu sora mea si cu colegele ei la Mall (se mananca foarte bine si e ieftina mancarea, eu de fiecare data cand ajung in Timisoara trec macar o data pe acolo) apoi am plecat spre Lugoj. Ne-am intalnit cu o tanti care l-a crescut pe fiul meu cand era mic, a fost tare bucuroasa sa ne vada. Am trecut si pe langa universitatea unde am studiat acum ... multi ani, Universitatea Europeana Dragan, apoi am facut o vizita scurta unui fost coleg de universitate. Fac aici o mica paranteza : fundatia Dragan a facut multe pentru orasul Lugoj : universitatea, un ziar local, televizune locala, o tipografie, etc. Dragan era la un moment dat unul dintre cei mai bogati oameni din Romania, dar dupa moartea lui se pare ca totul s-a cam dus pe apa sambetei ... Dupa Lugoj am plecat la finii nostri la Lugojel. Am stat putin la vorba si am mancat un porumb fiert, dupa care am plecat la plimbare cu fina si cu fata ei cea mare. Prima plimbare pe motocicleta nu se uita niciodata ! (sa nu va legati de faptul ca nu aveau echipament, am mers pe un drum de tara cu trafic inexistent, si putin pe drumul national, cu viteze rezonabile si fara sa imi asum riscuri). Intr-un sfarsit ne-am luat ramas bun si am plecat spre Caransebes, la fratele meu. Pe drum mi-am dat seama ca mersul pe motocicleta in spatele tirurilor e un sport extrem, asta datorita vantului lateral si a turbulentelor ... ori depasesti repede, ori stai departe de TIR uri. La 5-10 m distanta e crima. La Caransebes am descarcat din nou toate bagajele, ne-am imbracat comod si am plecat in Teius, o zona de agrement, si am terminat seara cu mici si multa bere la o terasa. Multa bere ... km 1743 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat August 8, 2015 Share Postat August 8, 2015 Bravo colegu', asteptam continuarea. Intrebare putin offtopic: ai mers cu Blackbirdul, sau doar ai suit pe el? Ce impresie ti-a facut? Ma bate gandul la un upgrade. Poti raspunde pe privat, sa nu poluam un topic frumos! Merci, mai vrem! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 8, 2015 Autor Share Postat August 8, 2015 (editat) Nu am mai postat de 2 zile pentru ca nu pot sa incarc poze, se pare ca este o problema interna a forumului. Pe Blackbird numai m-am suit sa vad pozitia in sea, din pacate nu a fost timp si pentru o mica proba. Dar mi-a lasat impresii bune, e o motocicleta solida, cu protectie buna de vant si consum rezonabil, din cate mi-a zis proprietarul. Daca vrei iti las numele lui in privat sa il intrebi mai multe, e deja plecat cu motorul hai hui de vreo saptamana :-) . » Post actualizat in 09 Aug 2015 07:41 Ziua 7 Ne-am trezit ca de obicei in jurul orei 8 (doar suntem in concediu, nu? ) si dupa ce am baut o cafea am plecat prin Caransebes ca sa imi caut ulei pentru motor. La 5.000 de km trebuie sa ii fac schimbul, si eram undeva la 5.350 km de la ultimul schimb. Si cauta la un magazin, la doua, la trei ...nix. Nada. Nothing. Niente. Zip. Motul 10w40 nu se gaseste. Am gasit in expozitie la un magazin 1l, la altul 2l ... mai cautam inca 1l pe undeva ca sa putem sa ajungem la 4l (imi trebuie 3,3l cu tot cu filtru). Pana la urma am gasit un 15w40 in oferta la 150 de lei, probabil un fund de magazin atat era de prafuit. Pana la urma s-a dovedit a fi o alegere buna. Pe drum am vazut un GSX F ca al meu dar nu am apucat sa il salut pe motociclist, eram in masina si el a luat-o pe alta strada. Salutari !!! Ajunsi la motocicleta, am pozitionat-o pe cricul central si am inceput operatiile. Am scurs uleiul, dar cand am ajuns la filtru cu 2 miscari gresite si o cheie la fel de gresita i-am distrus filetul ... nah acum ce facem. Impreuna cu fratele meu m-am tot invartit in jurul motocicletei, am incercat cu tot felul de chei, carpe, vraji voodoo .. nimic. Cand am ramas in pana de idei, am chemat un vecin care e mecanic de ... autoutilitare. Ne-a dat o solutie atat de simpla, pe cat de banala : `Nu mai iti trebuie filtrul? Ai unul de schimb? Sparge-l cu o surubelnita si da-l jos`. Va jur ca inventivitatea romanilor ma lasa perplex de fiecare data ... Dupa ce am terminat operatia cu succes (desi 15w40 e mai gros si mai vascos decat 10w40, pentru motocicleta mea a fost un bine, pentru ca am mers mult pe caldura si in etape mai lungi, iar motorul era cald mai tot timpul. Ma gandesc sa bag in el 15w40 vara si iarna sa schimb pe 10w40) am mers la un restaurant local ca sa mancam ceva. Mancarea in Romania in general e buna si foarte buna, si in comparatie cu Italia e de 2/3 ori mai ieftina. Am avut ca si desert niste clatite grozave, cu gem de afine. Si acum ma mai gandesc la clatitele alea ... Ajunsi la fratele meu acasa, am incarcat pe motocicleta tot si am plecat in directia Petrosani, la mama soacra. Aici am avut 2 intalniri de gradul 3 cu niste `posesori de motocicleta`. Unul se `plimba` cu motorul turat in interiorul localitatii undeva la 100 de km/h, iar celalalt, tot pe un motor sportiv si pe drum national nu avea ... casca ! Selectia naturala on the way ... Pe drum m-am oprit si la cimitirul unde e ingropat tatal meu si acolo am avut singura problema mai serioasa din toata calatoria. Am ... picat pe o parte. Am vrut sa parchez motocicleta in fata portii, bordura era inalta, roata din fata a trecut dar ... cea din spate s-a deplasat mult intr-o parte si m-am dezechilibrat. Sotia mea mi-a urlat dintr-o parte, in timp ce sarea de pe motocicleta : `Las-o sa pice !` pentru ca eu ma chinuiam sa nu o las jos. Dupa ce am culcat-o cat de usor am putut, am ridicat-o imediat impreuna cu sotia mea. Si pe aceasta cale ii transmit multumirile mele lui Petru pentru protectiile cumparate de la el, si-au facut datoria cu brio. Are topic aici, e meserias serios, recomand ! : /index.php?/topic/722670-crashpaduri-suporti-made-in-home/ Pe drum ne-am oprit inainte de Otelul Rosu, la `Tunelul Iubirii`. Aici am facut off road cu `vaca` mea cam 1 km, dar a meritat. Locul e frumos, pacat ca nu am avut noi timp si loc unde sa las motocicleta ca sa il exploram mai mult. O alta oprire a fost la Sarmisegetuza, dar numai ca sa ne racorim putin pentru ca era foarte cald in ziua aceea. Drumul pana in Petrosani a fost ok, numai dupa Hateg am vazut un TIR rasturnat in sant ... cam multe accidente am vazut in tura asta. Prea multe. Ajunsi in Petrosani, am petrecut seara cu fiul meu (in vacanta in Romania) si cu mama soacra, apoi somn de voie. km 1.888 » Post actualizat in 09 Aug 2015 08:15 Ziua 8 23/07 Nu insist pe aceasta zi, nu am pornit deloc motocicleta. Am stat in Petrosani cu soacra mea si cu fiul meu toata ziua, si am rezolvat si cu niste documente. Pe drum am dat de niste vestigii ale epocii comuniste : In zona este un loc tare frumos, se numeste `Casuta de vis`. Au restaurant, piscina, terasa, fac si excursii off road, parapanta .. .etc. Foarte interesant, pacat ca nu am avut mai mult timp ca sa il exploram. In oras am fost sa mancam nelipsitele clatite si prajituri, bune , asa cum numai in Romania se fac, si apoi am trecut in drum spre casa pe langa Muzeul Mineritului. km 1.888 » Post actualizat in 11 Aug 2015 17:38 Ziua 9 24/07 Ne-am trezit destul de dimineata, dupa o zi intreaga de odihna si lenevit. Aveam de facut multi kilometrii, dar urma sa urcam pe Transalpina ! Cel mai frumos drum din Romania, dupa cum il descriu motociclistii romani. Ne-am luat ramas bun de la mama soacra si de la fiul nostru, apoi am plecat pe Defileul Jiului. Strada ... proasta. Foarte proasta, dar macar se lucra la drum pe multe portiuni. Probabil a fost cea mai proasta strada pe care am mers in Romania. Pe drum ne-am intalnit cu mai multe grupuri de motociclisti, in mare parte straini, care aveau acelasi tel ca si noi : Transalpina. Ne-am oprit pe drum sa vedem si manastirea Lainici : Dupa ce am facut plinul in Bumbesti, am inceput sa urcam spre Transalpina. Si traseul a fost foarte frumos, din fericire am prins si o zi senina cu soare, deci am avut ce vedea : si harta mea din acea zi : alte poze de la coborare (facute de sotia mea din spate, s-a simtit tare bine in postura de pasager si fotograf pe tot parcursul) : » Post actualizat in 11 Aug 2015 18:13 In jurul orei 14:30 ne-am oprit sa mancam la `Popasul Regelui`, un hotel restaurant situat langa lacul Tau Bistra. Mancarea a fost foarte buna, am luat specialitatea casei, un fel `haiducesc` si ne-am relaxat putin pe terasa restaurantului. Aici sunt `ramasitele` festinului : Am reusit sa ne ridicam de la masa cu burtile pline dupa aproximativ o ora, si am plecat in directia orasului Sebes. Pe drumul de la coborare vegetatia era foarte deasa, aproape intra in drum : In timp ce faceam o mica pauza pe drum, i-am propus sotiei sa vedem si Sibiul, tinand cont de faptul ca nu era foarte tarziu, si a fost de acord. Pana la urma s-a dovedid o alegere buna, am vizitat centrul Sibiului in doua ore. In Sibiu am avut o mica discutie amuzanta cu o domnisoara de la o pensiune, tare simpatica de altfel : Eu - Buna ziua. Nu am venit sa va intreb de cazare, dar as avea nevoie de un serviciu `special` ... Ea - ... Eu - Am venit sa vizitam Sibiul, si nu as vrea sa mai car cu noi castile si gecile. Am putea sa le lasam la dumneavoastra, contra cost, binenteles ? Ea - (rasufland mai usurata) Da, sigur, puteti sa le lasati aici (o incapere inchisa cu cheia, in curs de modernizare) Eu - Multumesc, ne vedem in doua ore aproximativ. Asa am putut sa vizitam Sibiul in mod mai lejer, fara sa caram cu noi casti + geci. Si am vazut un oras frumos : Domnisoara draguta nici nu a vrut sa auda de plata dupa ce ne-am intors, asa ca i-am multumit cat de frumos am putut si am plecat din nou la drum, directia Fagaras, la unchiul meu. Aici ... am facut pana prostului. De ce ... va spun acum : In timp ce acumulam informatii despre traseu, stare drumuri, cazare, benzinarii, etc mi s-a spus sa nu fac benzina la Lukoil pentru ca nu e asa de buna. Dupa ce am iesit din Sibiu, am intrat in rezerva si la primul Lukoil nu am oprit, sigur fiind ca o sa intalnesc in curand alta benzinarie .. dar nu a fost sa fie asa. Am mers, si mers, si mers ... si la un moment dat motorul a inceput sa gafaie. Ce sa fac, ce sa fac ... am bagat din a 6-a viteza in a 4-a, am redus turatia si am tinut gazul deschis putin. La fiecare hop, mai ajungea putina benzina in carburatoare, mai lua motorul un avant ... tot asa vreo 2/3 km cand in sfarsit, pe partea stanga la vreo 500 de m am vazut o benzinarie. Ajuns aproape, am redus viteza, am semnalizat sa intru cand ... a murit motorul . Am intrat in benzinarie din cauza inertiei, pentru ca benzina ... nu mai era . Aveam si un plan B, Fagarasul era la 10 km aprox, deci il sunam pe unchiul meu sa imi aduca benzina daca chiar era cazul, din fericire ... a iesit bine. Fata mea cand in sfarsit am ajuns in benzinarie : Dupa ce ne-am cazat la el acasa, am lasat motocicleta in curtea unui prieten de-al lui si am plecat sa ne plimbam putin prin Fagaras, iar seara am incheiat-o cu un gratar si bere (si asa m-am intors eu acasa in Italia cu 5 kg in plus ). » Post actualizat in 11 Aug 2015 18:16 km 2.234 Editat August 8, 2015 de Mario MT 03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.