petrica Postat Decembrie 22, 2006 Autor Share Postat Decembrie 22, 2006 Acum vin eu cu intrebarea, cat ceri pentru unul? Eu am la kawa dar este cam micut si vreau unul mai mare Eu am avut ambitia sa fabric unul pentru mine ! Nu intentionez sa fac o afacere din asta ! Nici nu as avea timp, de altfel ! Mai trebuie sa stai si pe langa motoreta, sa faci multe sabloane din caron, sa ajustezi pana se potriveste. Eu am demontat masca si am luat-o in casa cu mine, altfel nu ma descurcam ! Inceaca singur ! Nu o sa-ti iasa din prima, dar dupa ce strici cateva foi de plastic, o sa reusesti! Bafta! felicitari!!!e super!cu siguranta iti va fi de folos!!spune-ne si noua cum ai facut??pas cu pas!!eu deja am stricat un plexiglas!!poate imi iese la urmatorul cu ajutorul tau!mersi! Cum am procedat ! Pas cu pas . Am avut o foaie de plexiglas de 50 x 50 cm si 4mm grosime. Cea mai potrivita ar fi de 3mm grosime, dar asta am gasit (foarte greu!!!). Am trasat cu o carioca un ax median si muchiile ce urmau sa le indoi. Prima data am indoit plasticul si apoi l-am taiat. O sa spun de ce ! Am asezat plasticul pe o masa (cat mai plata!) cu partea ce urma sa o indoi, exact pe muchia mesei. Apoi am incalzit plasticul cu pistolul cu aer cald, plimband usor de la un capat la altul, jetul de aer cald. Dupa un anumit interval de timp bucata ce nu se sprijina pe masa o sa inceapa sa ,,curga" in jos. Ea nu curge ci se deformeaza usor. Atunci opresti pistolul si ajuti plasticul cu mana usor, pana la unghiul la care trebuie sa-l indoi si i-l tii asa pana se intareste, cat de cat, apoi fugi cu el la chiuveta si-l bagi sub apa ... rece. La fel se procedeaza si cu cealalta muchie. Dupa ce am modelat, la cald, plasticul, abia acum am trasat conturul final cu un marcher, ca sa nu se ia cand i-l tai. De taiat, am folosit un fierastrau ,,soricel" cu panza pentru metal. Fierastraul trebuie setat ca si cand tai fier, adica motorul sa aiba o turatie mica pentru ca frecarea panzei sa nu incinda plasticul, altfel se intepeneste. Daca faci operatiunile in ordinea asta windscreen-ul iti va iesi simetric. Daca i-l tai prima data si apoi i-l modelezi, s-ar putea sa nu poti sa asiguri simetria. In final stabilesti niste puncte de prindere, daca nu exista, dai gauri si i-l montezi. Eu l-am fixat cu ajutorul unor siriburi cu piulita(de 6), cu ,,capul surubului" mai mare ca sa tina mai bine plasticul. La fiecare prindere am folosit garnituri din cauciuc, sa asigur flexibilitatea la vibratii. KTM-urile vibreaza, nu gluma! Am pus cate trei garnituri la fiecare prindere. Una intre capul surubului si plastic, altul intre plastic si masca motoretei si altul la intradosul mastii, intre saiba si masca. Probabil sunt alte metode de a realiza asa ceva, dar eu, ca un autodidact ce sunt, asa m-a dus capul ! Bafta si sussces ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Decembrie 22, 2006 Share Postat Decembrie 22, 2006 MARE BOIER...MARE CARACTER!!!MULTUMIM!!(eu ma tot chinuiam sa indoi unul de 5 mm si nu intelegeam de ce nu-mi iese)mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Decembrie 22, 2006 Autor Share Postat Decembrie 22, 2006 este adevarat ca policarbonatul (compact) nu este deloc casant., dar omu' foloseste ce are... am mai vazut facute, iar pe margine se poate lipi un furtunas mic, transparent taiat, dar nu este cazul. 100% util windshield-ul! si eu vroiam sa imi pun pe LC4 cand aveam... cred ca merita efortul. Partial adevarat. Policarbonatul, dupa ce i-l modelezi cu aer cald, devine sticlos si mult mai casant decat plexiglesul. Testat ... credeti-ma ! MARE BOIER...MARE CARACTER!!!MULTUMIM!!(eu ma tot chinuiam sa indoi unul de 5 mm si nu intelegeam de ce nu-mi iese)mersi! Cel de 5mm, este cam gros ! Trebiue sa fii ,,artist" sa lucrezi asa ceva ! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 23, 2006 Share Postat Decembrie 23, 2006 Felicitari pt. idee. La capitolul realizare nota 5.Te-a avantajat designe KTM care permite un parbriz drept. Ce te faci daca vrei unul curbat sau bombat, tehnologia ta nu te ajuta de loc. Sa va spun cum am facut eu. Am un F650 din 99 care avea parbrizul ingalbenit si zgiriat. Anul trecut am cumparat de la Auto-Bavaria unul nou cu 112 euro. L-am montat fericit pe motor si dupa un sezon de folosinta este la fel de galben si urat ca cel vechi. O gramada de bani pt o bucata de platic din Italia. M-am suparat si m-am apucat sa-mi fac parbrz mai ales ca vroiam unul un pic mai mare pentru drumuri lungi sau vreme rea. Pe scurt tehnologia nu este grea si nici nu necesita costuri exagerate, dar sant multe operatii ce trebue facute corect de ele depinzand in special calitatea optica a parbrizului. Avem nevoie de :matrita,sursa de caldura si plexiglas rezistent UV.Matrita se face din ipsos de modelaj turnat intr-o rama de PAL .Se aseaza parbrizul vechi(chiar si spart reparat cu scoci) pe o placa de PAL cu cateva bucati de polistiren dedesupt pt consolidare pt a nu fi deformat de greutatea ipsosului .Peste parbriz se pune o folie de plastic cit mai subtire care se muleaza pe acesta si se prinde cu cuisoare de cantul PAL.Peste folie se aseaza rama de PAL si se toarna ipsos cat mai flud pana se umple.In ipsos pot fi inglobate 2-3 straturi de plasa de fibra de sticla (folosita in constructii) pt intarire (impiedica craparea matritei la incalzire).Timpul de executie al matritei 2-3 ore, dar timpul de uscare 2-3 saptamani.Sursa de caldura am facut-o dintr-o tabla galvanizata si 6 rezistente luate din piata cu 5 RON/buc. Plexiglas am cumparat de la Mons-Medius in Aviatiei linga Cristal-Palace(1020x1500=130 RON pt 5 parbrize,mai putin nu dau ,dar in bani astia intra si taierea). Bun ar fi de 3mm ,dar acum nu au decit de 4mm. In ianuarie vor primi si de 3 mm clar si fumuriu.Cind toate sint pregatite se incalzeste matrita treptat pana la 100-110 C se pune deasupra foaia de plexiglas si se continua incalzirea pana la 130-140 C. Plasticul se aseaza singur pe matrita . Nu trebuie depasita temperatura de 170-180 C la suprafata foi. Un termometru ajuta la inceput .Nu trebuie apasat de loc. Orice presiune pe platicul cald produce urme definitive ce nu pot fi indepartate. Sa faci un parbiz este usor,greu este sa- l faci fara defecte optice si asta depinde de temperatura si timpul de mentinere.Eu am stricat 2,iar al treilea a iesit aceptabil(nota 8,5-9). In ianuarie cu plastic de 3mm si cu experienta castigata sper sa-l fac de 10. Decuparea pe margini si finisarea am facut-o cu flexul si o freza din otel si discuri abrazve(tot din piata 6-10RON/buc). Rotunjirea muchiilor cu o tija cu lamele de smirghel in care am facut o raza (5RON)Cateva poze sant edificatoare. Pt BMW F650 am matrita si ajut cu placere.Pt alte modele care vreti faceti matrite si ne putem ajuta intre noi.Pentru 1 parbriz nu prea merita, dar daca mai multi pun impreuna timp , energie si putini bani poate deveni interesant. SUCCES ca iarna e lunga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Decembrie 23, 2006 Share Postat Decembrie 23, 2006 foarta tare ideeea o sa o fur si eu cand imi iau KTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Decembrie 24, 2006 Autor Share Postat Decembrie 24, 2006 (editat) Felicitari pt. idee. La capitolul realizare nota 5.Te-a avantajat designe KTM care permite un parbriz drept. Ce te faci daca vrei unul curbat sau bombat, tehnologia ta nu te ajuta de loc. Sa va spun cum am facut eu. Am un F650 din 99 care avea parbrizul ingalbenit si zgiriat. Anul trecut am cumparat de la Auto-Bavaria unul nou cu 112 euro. L-am montat fericit pe motor si dupa un sezon de folosinta este la fel de galben si urat ca cel vechi. O gramada de bani pt o bucata de platic din Italia. M-am suparat si m-am apucat sa-mi fac parbrz mai ales ca vroiam unul un pic mai mare pentru drumuri lungi sau vreme rea. Pe scurt tehnologia nu este grea si nici nu necesita costuri exagerate, dar sant multe operatii ce trebue facute corect de ele depinzand in special calitatea optica a parbrizului. Avem nevoie de :matrita,sursa de caldura si plexiglas rezistent UV.Matrita se face din ipsos de modelaj turnat intr-o rama de PAL .Se aseaza parbrizul vechi(chiar si spart reparat cu scoci) pe o placa de PAL cu cateva bucati de polistiren dedesupt pt consolidare pt a nu fi deformat de greutatea ipsosului .Peste parbriz se pune o folie de plastic cit mai subtire care se muleaza pe acesta si se prinde cu cuisoare de cantul PAL.Peste folie se aseaza rama de PAL si se toarna ipsos cat mai flud pana se umple.In ipsos pot fi inglobate 2-3 straturi de plasa de fibra de sticla (folosita in constructii) pt intarire (impiedica craparea matritei la incalzire).Timpul de executie al matritei 2-3 ore, dar timpul de uscare 2-3 saptamani.Sursa de caldura am facut-o dintr-o tabla galvanizata si 6 rezistente luate din piata cu 5 RON/buc. Plexiglas am cumparat de la Mons-Medius in Aviatiei linga Cristal-Palace(1020x1500=130 RON pt 5 parbrize,mai putin nu dau ,dar in bani astia intra si taierea). Bun ar fi de 3mm ,dar acum nu au decit de 4mm. In ianuarie vor primi si de 3 mm clar si fumuriu.Cind toate sint pregatite se incalzeste matrita treptat pana la 100-110 C se pune deasupra foaia de plexiglas si se continua incalzirea pana la 130-140 C. Plasticul se aseaza singur pe matrita . Nu trebuie depasita temperatura de 170-180 C la suprafata foi. Un termometru ajuta la inceput .Nu trebuie apasat de loc. Orice presiune pe platicul cald produce urme definitive ce nu pot fi indepartate. Sa faci un parbiz este usor,greu este sa- l faci fara defecte optice si asta depinde de temperatura si timpul de mentinere.Eu am stricat 2,iar al treilea a iesit aceptabil(nota 8,5-9). In ianuarie cu plastic de 3mm si cu experienta castigata sper sa-l fac de 10. Decuparea pe margini si finisarea am facut-o cu flexul si o freza din otel si discuri abrazve(tot din piata 6-10RON/buc). Rotunjirea muchiilor cu o tija cu lamele de smirghel in care am facut o raza (5RON)Cateva poze sant edificatoare. Pt BMW F650 am matrita si ajut cu placere.Pt alte modele care vreti faceti matrite si ne putem ajuta intre noi.Pentru 1 parbriz nu prea merita, dar daca mai multi pun impreuna timp , energie si putini bani poate deveni interesant. SUCCES ca iarna e lunga. Interesant ! M-am gandit si eu la asa ceva, dar nu eram sigur. Daca ne dai si un numar de telefon al celor de la Mons-Medius, treaba este super! Vineri, 23.12.2006, am facut o iesire pana in Rosiorii de Vede ca a fost soare si am vrut sa vad cum functioneaza windscreen-ul. Pe langa faptul ca arata foarte bine, ma dezamagit putin, in sensul ca produce niste turbulente la nivelul castii de imi clatina capul rau la 120km/h. Am observat ca daca saltam capul putin aceste turbulente, dispareau. Am dedus ca plasticul este prea inalt si am hotarat sa-l mai tai vreo 5cm, apoi mi-a venit ideea sa indoi partea superioara spre inainte, asa cum au astia la Paris-Dakar. Sper sa devieze curentul de aer in laterale si sa disipeze acele turbulente. In rest este super bine, efortul in brate a scazut simtitor, nu mai simt nimic in piept. La 140km/h, este mult mai bine decat inainte! Uite si niste poze din plimbarica noastra ! Apropo, in poze se vede noua achizitie a cumnatului meu care a scapat de First-Bike si si-a cumparat bestia din imagine ! Editat Decembrie 24, 2006 de petrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 24, 2006 Share Postat Decembrie 24, 2006 MONS-MEDIUS Str. Siriului 60A Sect. 1 Buc. Tel/Fax:0212322481,2322482 Materialul se numeste PLEXIGLAS XT . LA MULTI ANI SARBATORI FERICITE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Decembrie 24, 2006 Autor Share Postat Decembrie 24, 2006 MONS-MEDIUS Str. Siriului 60A Sect. 1 Buc. Tel/Fax:0212322481,2322482 Materialul se numeste PLEXIGLAS XT . LA MULTI ANI SARBATORI FERICITE. Multumesc mult de informatie ! Astazi am taiat 5cm din masca. Acum are 18cm peste masca originala, este SUPER !!! Au disparut acele turbulente, iar la 120-130km/h este o placere sa mergi pe asfalt! Acum am senzatia ca ,,ma duc cu pieptul inainte" si a disparut si efortul din brate. Cineva mi-a spus ca ,,ingreunez" motocicleta ! Asa ca am cantarit acea bucata de plastic ..... are fix 97 grame. O fi o greutate mare ?!?!?! Bafta si va urez .......... ce scrie in semnatura !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator TazzY Postat Decembrie 25, 2006 Share Postat Decembrie 25, 2006 Foarte tare ideia... Dar nu prea sta bine pe crosuri si enduro.. Bate a Adventure... Oricum, tot respectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Decembrie 25, 2006 Autor Share Postat Decembrie 25, 2006 Foarte tare ideia... Dar nu prea sta bine pe crosuri si enduro.. Bate a Adventure... Oricum, tot respectul La cat ,,hard-enduro", fac eu ....... chiar nu ma incomodeaza ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi-wan Postat Decembrie 25, 2006 Share Postat Decembrie 25, 2006 Pt BMW F650 am matrita si ajut cu placere. As fi interesat de unul ptr "nemtoaica" mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 28, 2006 Share Postat Decembrie 28, 2006 Pentru cei interesati de parbrize confectionate atrizanal pt. BMW F650 mai vechi de 2000 putem lua legatura dupa 15 01 2007 la tel:0722646373. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi-wan Postat Decembrie 28, 2006 Share Postat Decembrie 28, 2006 Pentru cei interesati de parbrize confectionate atrizanal pt. BMW F650 mai vechi de 2000 putem lua legatura dupa 15 01 2007 la tel:0722646373. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Decembrie 31, 2006 Share Postat Decembrie 31, 2006 super topic, nota 11 petrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Decembrie 31, 2006 Autor Share Postat Decembrie 31, 2006 super topic, nota 11 petrica. De ce e' ,,super topic" ??? ...... sau razi de mine ? Bafta ! Gata, a venit si rezervorul de 18 litri ! Cred ca ma apropii de ceea ce, cred ca fac - rally-raid. Si ce piese mi-au ramas ........ o ,,spinare" de LC4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 31, 2006 Share Postat Decembrie 31, 2006 Super motor, super garaj. De maine il bag si eu in casa , ca am de lucru o gramada la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.