red Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 cred ca din cauza regulatorului de tensiune nu imi porneste nici mie ventilatorul, l-am montat nou si nu functioneaza, am masurat si nu gasesc decat 6 volti. o sa incerc sa fac rost de unul si sa leg in scurt ventilatorul sa vad daca pleaca. eu am 250 exc, merge si de pe 200 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 Mda. Cunoastem. D-aia am ajuns sa fac probe fara releu. Ca sa nu dau banii de pomana pe unul nou cand al meu e f. bun. Asta in cazul meu. » Post actualizat in 22 Feb 2016 20:29Vezi codurile daca difera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 da...ai codul mai sus...dar din cate stiu,este acelasi regulator din 2006 incoace pe 200-250-300 2t (la 4 t e alta treaba) cele dinainte de 2006 sunt altfel un pic( fire-papuci-prindere..etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 Vad ca e acelasi releu, acelasi cod, si pt 200, si pt 250 si pt 450. Ce alta treaba are 4T? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 m-am uitat pe 250 exc-f 2012 si este alt regulator...pe 450 nu m-am uitat.... nu mai inteleg nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 22, 2016 Share Postat Februarie 22, 2016 (editat) Pana in 2011 a fost acelasi si pt 2T si pt 4T. http://piesektm.ro/index.php?route=product/product&product_id=2016 Din 2012 vad ca au pus unul de peste 7 mil lei la 4T http://piesektm.ro/index.php?route=product/product&product_id=11824 Click pe Compatibilitate Editat Februarie 22, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 23, 2016 Share Postat Februarie 23, 2016 acolo am cautat si eu sunt curios daca se poate adapta si alt regulator decat cel original eu acum am rezolvat,dar am vazut la vanzare fel de fel de regulatoare asemanatoare la preturi mult mai mici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Februarie 23, 2016 Share Postat Februarie 23, 2016 Modificarea asta http://www.trailtech.net/stators-flywheels/ktm-stator-kits/sr-8310 am facut-o la fostul (450 din 2008), dupa ce firele care alimenteaza CDI-ul s-au carbonizat, au facut flama si au carbonizat si bobinajul statorului. Am comandat doar releul Trailtech si mi-am bobinat eu statorul. Initial statorul are 3 bobine ptr. bec (iluminat) si trei bobine ptr. baterie, demaror, ventilator etc. Fiecare circuit are maxim 30-40W, deficienta majora este ca daca ai gatat bateria (demaror+ventilator), trebuie vreo ora pentru a se reincarca bateria (din 30W, plus redresare mono, probabil incarca cu max 15W). Prin rebobinare + releul Trailtech am obtinut ~100W (daca bateria era descarcata, toti 100W incarca bateria). Dupa 2012 au trecut la stator+ releu incarcare trifazic si putere ~165W. Farul se alimenteaza din releu, ramane cateva secunde aprins dupa oprirea motorului (ca si la Trailtech). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 23, 2016 Share Postat Februarie 23, 2016 (editat) Initial statorul are 3 bobine ptr. bec (iluminat) si trei bobine ptr. baterie, demaror, ventilator etc. Mai degraba 3 bobine pt CDI, bobina, bujie si celelalte trei bobine pt iluminat, baterie, demaror, ventilator, claxon. » Post actualizat in 23 Feb 2016 14:27 Farul se alimenteaza din releu, ramane cateva secunde aprins dupa oprirea motorului (ca si la Trailtech). Ramane aprins datorita unui condensator de mare capacitate cu rol de filtrare a curentului. Condensatorul poate fi separat sau inglobat in noul releu, ala de 7 mil juma. Editat Februarie 23, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 @andrei belcic Atasat o poza gasita la intamplare pe net. Bobina izolata cu galben este singura care alimenteaza CDI-ul. Pozitia ei este cu capul in jos (sta in ulei) si dupa ceva ani de functionare izolatia galbena devine neagra. Firele rosu-alb si rosu-negru merg direct in CDI. Unul din aceste fire s-a carbonizat la mine, a facut flama si a stricat bobinele. Din poza se mai vede ca un galet este ca si inexistent (are doar un singur rand de sarma). Raman 6 galeti, care daca o sa te uiti pe schema electrica, duc la far si la releu (doua circuite diferite). La modelul actual (dupa 2012) este releu electric, comanda se face prin firul alb-roz (daca imi aduc bine aminte). Dupa pornirea motorului, se genereaza tensiune de alternator, se aude cum comuta releul si daca comutatorul de lumini este pe pozitia aprins se aprinde farul. La oprirea motorului se aude si mai bine comutarea releului. Deci nici vorba de condensator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 24, 2016 Share Postat Februarie 24, 2016 Eu am avut de-a face doar cu modele pana in 2012. Un 4T din 2002 si un 2T din 2010. La ambele se stingea farul treptat cand opream motorul. Dar asta mai degraba din cauza faptului ca rotorul magnetoului se opreste treptat. Oricum, la 2012 de unde energie pt bec daca rotorul s-a oprit si releul n-a facut inca tzac? Poate numai de la baterie sau condensator. Ati incercat sa porniti motorul fara baterie si sa urmariti cat de repede se stinge farul dupa ce opriti motorul. Tot asa cu intarziere? Tot din poza se vede ca, in afara de firele bi-colorate pt CDI, mai sunt decat 2 fire: alb direct la releu si galben la becuri si releu. Restul electricelor de pe mobra se alimentaza cu un fir rosu-galben de la releu. Tot nu vad unde sunt galetii dedicati doar pt far. PS. La 2002 aveam generatorul in ulei dar la 2010 am generatorul uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 2T in general (2014 sigur) nu au statorul in ulei. Prin debobinarea statorului o sa-ti dai seama cum sunt legate, partial am reusit si eu (deoarece erau carbonizate spirele). La 4T dupa 2012, au toate releu, nu sunt circuite separate iluminare-incarcare. Becurile raman pe baterie, dupa oprirea motorului, timp de cateva secunde. La fel la pornirea motorului (cu comutatorul de lumini pe ON) farul se aprinde dupa cateva secunde (cand cupleaza releul). Atasat o parte din schema electrica 350EXC-F din 2015 A11 EFI G20 Alternator K12 Releu Lumini K30 Power Relay T20 Regulator Relay X295 conector de diagnoza Firul wh-pk (alb-roz) este cel de care ziceam ieri, comanda releului de lumini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 E clar, la cele cu releu smecher, adica 4T dupa 2012, daca le pornesti fara baterie, aprinzi farul, opresti motorul, farul se va stinge imediat. Daca le pornesti cu bateria cuplata, se va stinge doar dupa ce va intrerupe releul, farul fiind alimentat in, acest timp, de baterie. Avantajul mare mi se pare (pe langa puterea mai mare a magnetoului, permitand folosirea becurilor H4 de 60W) alimentarea ventilatorului, care se intrerupe dupa oprirea motorului. Si nu exista bobinaj in stator doar pt lumini. Exista pt CDI si pt restul. Restul include si luminile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 intrebarea de baraj este : REZISTA un stator rebobinat?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Februarie 26, 2016 Autor Share Postat Februarie 26, 2016 O sa iti spun eu un pic mai încolo. Eu l- am trimis,apoi vom vedea. Intre timp am mai gasit pe cineva ce rebobineaza la baia mare,da garantie si era in tema cu problema,mai exact cu problema izolatiei statorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 eu l-am rebobinat deja in brasov la cineva care a lucrat la electroprecizia sacele...astept sa imi vina regulatorul...si sunt curios daca o sa tina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 Rebobinati-l cu o sarma un pic mai groasa. Eventual cu o spira mai putin, ca sa incapa sarma mai groasa. Scade putin tensiunea dar creste curentul la care poate rezista bobinajul. Astfel statorul nu se va mai incinge asa mult si izolatia va rezista mai bine. Supra-dimensionati magnetoul. La cei cu mobre touring am auzit discutii de rebobinare cu sarma mai groasa ca sa le creasca puterea generatorului. Ei isi pun tot felul de proiectoare, manere incalzite, etc..... Desi, cred ca la hard-enduro, statorul se incinge (si astfel se arde) din cauza supra-incalzirii motorului prin noroaie sau polizari pe pietre, radacini. La alea cu magnetou in ulei se prajeste la propriu in uleiul incins si la alea cu magnetou uscat se incinge de la carcasa motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 Eu personal l-am bobinat pe al meu. Original sarma era de 0,9mm (cu izolatia de email). Pentru bobinare am folosit sirma ceva mai groasa 1mm (1,05 cu izolatie). Dupa un an si ceva rezista. Am incercat sa impregnez bobinajul in rasina, dar nu a rezistat rasina, nu stiu daca din cauza uleiului, a temperaturilor, vibratiilor sau ca era rasina chinezeasca. Atasez schema electrica de la KTM 450 EXC-F din 2008. Se vede clar circuitul pentru lumini, firul galben, iese din alternator (notat cu 2 pe schema) si trece doar prin comutatorul de lumini 9 , pana la bec 13. In releul regulator original KTM redresarea este monoalternanta, se foloseste firul alb si masa (cadrul moto), aici sunt alte pirderi, cred ca pentru incarcare mai ajung 15-20W. Din releul regulator iese firul galben-rosu care incarca bateria (tot aici se conecteaza ventilatorul si demarorul). Mai atasez un document de la Trailtech prin care se poate "modifica" statorul pentru a unifica cele doua circuite lumini si incarcare intr-unul singur si a face redresare bialternanta (trebuie cumparat doar releul). AC to DC stator conversion.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 intrebare:daca de exemplu statorul este rebobinat,si regulatorul nou,si totusi imi arde becurile,lumina se intensifica la tuartii mari. la ce ar trebui sa ma uit?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 (editat) intrebare:daca de exemplu statorul este rebobinat,si regulatorul nou,si totusi imi arde becurile,lumina se intensifica la tuartii mari. la ce ar trebui sa ma uit?? Inseamna ca regulatorul nu isi face treaba si de limitator de tensiune. Dar nu vei pati asta cu un regulator/releu/limitator nou. Sau ti-a pus prea multe spire pe stator si iti da tensiune prea mare. » Post actualizat in 26 Feb 2016 09:04 Eu personal l-am bobinat pe al meu. Original sarma era de 0,9mm (cu izolatia de email). Pentru bobinare am folosit sirma ceva mai groasa 1mm (1,05 cu izolatie). Dupa un an si ceva rezista. Am incercat sa impregnez bobinajul in rasina, dar nu a rezistat rasina, nu stiu daca din cauza uleiului, a temperaturilor, vibratiilor sau ca era rasina chinezeasca. Atasez schema electrica de la KTM 450 EXC-F din 2008. Se vede clar circuitul pentru lumini, firul galben, iese din alternator (notat cu 2 pe schema) si trece doar prin comutatorul de lumini 9 , pana la bec 13. In releul regulator original KTM redresarea este monoalternanta, se foloseste firul alb si masa (cadrul moto), aici sunt alte pirderi, cred ca pentru incarcare mai ajung 15-20W. Din releul regulator iese firul galben-rosu care incarca bateria (tot aici se conecteaza ventilatorul si demarorul). Mai atasez un document de la Trailtech prin care se poate "modifica" statorul pentru a unifica cele doua circuite lumini si incarcare intr-unul singur si a face redresare bialternanta (trebuie cumparat doar releul). Daca firul galben este doar pt lumini, ce mai cauta el in releu? Becurile merg si cu curent continuu, si cu curent pulsatoriu (ambele alternante pozitive sau o alternanta din 2 in 2), si cu curent alternativ monofazat, si cu trifazat. » Post actualizat in 26 Feb 2016 09:14 Se vede ca firul galben merge direct de la magnetou la far. Dar o ramura se duce si in releu. Asta pt ca releului ii trebuie si alternanta firului galben, nu numai firul alb si masa. Deci, firul galben e pt lumini dar si pt restul electricelor, alimentate de firul rosu-galben din releu. Doar la EXC-urile dinainte de 1999, care aveau doar far, poti spune ca firul galben e doar pt lumini. Firul alb nu mai ezista pt ca e suficienta singura faza de pe galben. Editat Februarie 26, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.