Sari la conținut

Rebobinare stator.


adi_b
 Share

Postări Recomandate

cred ca din cauza regulatorului de tensiune nu imi porneste nici mie ventilatorul, l-am montat nou si nu functioneaza, am masurat si nu gasesc decat 6 volti. o sa incerc sa fac rost de unul si sa leg in scurt ventilatorul sa vad daca pleaca.

 

eu am 250 exc, merge si de pe 200 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda. Cunoastem. D-aia am ajuns sa fac probe fara releu. Ca sa nu dau banii de pomana pe unul nou cand al meu e f. bun. Asta in cazul meu.


» Post actualizat in 22 Feb 2016 20:29

Vezi codurile daca difera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana in 2011 a fost acelasi si pt 2T si pt 4T.

http://piesektm.ro/index.php?route=product/product&product_id=2016

 

Din 2012 vad ca au pus unul de peste 7 mil lei la 4T :)

http://piesektm.ro/index.php?route=product/product&product_id=11824

 

Click pe Compatibilitate

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea asta

http://www.trailtech.net/stators-flywheels/ktm-stator-kits/sr-8310

am facut-o la fostul (450 din 2008), dupa ce firele care alimenteaza CDI-ul s-au carbonizat, au facut flama si au carbonizat si bobinajul statorului.

Am comandat doar releul Trailtech si mi-am bobinat eu statorul.

Initial statorul are 3 bobine ptr. bec (iluminat) si trei bobine ptr. baterie, demaror, ventilator etc.

Fiecare circuit are maxim 30-40W, deficienta majora este ca daca ai gatat bateria (demaror+ventilator), trebuie vreo ora pentru a se reincarca bateria (din 30W, plus redresare mono, probabil incarca cu max 15W).

Prin rebobinare + releul Trailtech am obtinut ~100W (daca bateria era descarcata, toti 100W incarca bateria).

Dupa 2012 au trecut la stator+ releu incarcare trifazic si putere ~165W.

Farul se alimenteaza din releu, ramane cateva secunde aprins dupa oprirea motorului (ca si la Trailtech).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial statorul are 3 bobine ptr. bec (iluminat) si trei bobine ptr. baterie, demaror, ventilator etc.

 

Mai degraba 3 bobine pt CDI, bobina, bujie si celelalte trei bobine pt iluminat, baterie, demaror, ventilator, claxon.

» Post actualizat in 23 Feb 2016 14:27

Farul se alimenteaza din releu, ramane cateva secunde aprins dupa oprirea motorului (ca si la Trailtech).

 

Ramane aprins datorita unui condensator de mare capacitate cu rol de filtrare a curentului. Condensatorul poate fi separat sau inglobat in noul releu, ala de 7 mil juma.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andrei belcic

Atasat o poza gasita la intamplare pe net.

Bobina izolata cu galben este singura care alimenteaza CDI-ul.

Pozitia ei este cu capul in jos (sta in ulei) si dupa ceva ani de functionare izolatia galbena devine neagra.

Firele rosu-alb si rosu-negru merg direct in CDI. Unul din aceste fire s-a carbonizat la mine, a facut flama si a stricat bobinele.

Din poza se mai vede ca un galet este ca si inexistent (are doar un singur rand de sarma).

Raman 6 galeti, care daca o sa te uiti pe schema electrica, duc la far si la releu (doua circuite diferite).

 

La modelul actual (dupa 2012) este releu electric, comanda se face prin firul alb-roz (daca imi aduc bine aminte).

Dupa pornirea motorului, se genereaza tensiune de alternator, se aude cum comuta releul si daca comutatorul de lumini este pe pozitia aprins se aprinde farul.

La oprirea motorului se aude si mai bine comutarea releului.

Deci nici vorba de condensator.

post-61820-0-40172200-1456299650_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut de-a face doar cu modele pana in 2012. Un 4T din 2002 si un 2T din 2010. La ambele se stingea farul treptat cand opream motorul. Dar asta mai degraba din cauza faptului ca rotorul magnetoului se opreste treptat. Oricum, la 2012 de unde energie pt bec daca rotorul s-a oprit si releul n-a facut inca tzac? Poate numai de la baterie sau condensator. Ati incercat sa porniti motorul fara baterie si sa urmariti cat de repede se stinge farul dupa ce opriti motorul. Tot asa cu intarziere?

 

Tot din poza se vede ca, in afara de firele bi-colorate pt CDI, mai sunt decat 2 fire: alb direct la releu si galben la becuri si releu. Restul electricelor de pe mobra se alimentaza cu un fir rosu-galben de la releu.

Tot nu vad unde sunt galetii dedicati doar pt far.

 

PS. La 2002 aveam generatorul in ulei dar la 2010 am generatorul uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2T in general (2014 sigur) nu au statorul in ulei.

Prin debobinarea statorului o sa-ti dai seama cum sunt legate, partial am reusit si eu (deoarece erau carbonizate spirele).

La 4T dupa 2012, au toate releu, nu sunt circuite separate iluminare-incarcare.

Becurile raman pe baterie, dupa oprirea motorului, timp de cateva secunde.

La fel la pornirea motorului (cu comutatorul de lumini pe ON) farul se aprinde dupa cateva secunde (cand cupleaza releul).

Atasat o parte din schema electrica 350EXC-F din 2015

A11 EFI

G20 Alternator

K12 Releu Lumini

K30 Power Relay

T20 Regulator Relay

X295 conector de diagnoza

 

Firul wh-pk (alb-roz) este cel de care ziceam ieri, comanda releului de lumini.

post-61820-0-60590800-1456408461_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar, la cele cu releu smecher, adica 4T dupa 2012, daca le pornesti fara baterie, aprinzi farul, opresti motorul, farul se va stinge imediat. Daca le pornesti cu bateria cuplata, se va stinge doar dupa ce va intrerupe releul, farul fiind alimentat in, acest timp, de baterie. Avantajul mare mi se pare (pe langa puterea mai mare a magnetoului, permitand folosirea becurilor H4 de 60W) alimentarea ventilatorului, care se intrerupe dupa oprirea motorului.

Si nu exista bobinaj in stator doar pt lumini. Exista pt CDI si pt restul. Restul include si luminile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa iti spun eu un pic mai încolo. Eu l- am trimis,apoi vom vedea. Intre timp am mai gasit pe cineva ce rebobineaza la baia mare,da garantie si era in tema cu problema,mai exact cu problema izolatiei statorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rebobinati-l cu o sarma un pic mai groasa. Eventual cu o spira mai putin, ca sa incapa sarma mai groasa. Scade putin tensiunea dar creste curentul la care poate rezista bobinajul. Astfel statorul nu se va mai incinge asa mult si izolatia va rezista mai bine. Supra-dimensionati magnetoul. La cei cu mobre touring am auzit discutii de rebobinare cu sarma mai groasa ca sa le creasca puterea generatorului. Ei isi pun tot felul de proiectoare, manere incalzite, etc..... Desi, cred ca la hard-enduro, statorul se incinge (si astfel se arde) din cauza supra-incalzirii motorului prin noroaie sau polizari pe pietre, radacini. La alea cu magnetou in ulei se prajeste la propriu in uleiul incins si la alea cu magnetou uscat se incinge de la carcasa motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal l-am bobinat pe al meu. Original sarma era de 0,9mm (cu izolatia de email). Pentru bobinare am folosit sirma ceva mai groasa 1mm (1,05 cu izolatie). Dupa un an si ceva rezista. Am incercat sa impregnez bobinajul in rasina, dar nu a rezistat rasina, nu stiu daca din cauza uleiului, a temperaturilor, vibratiilor sau ca era rasina chinezeasca.

Atasez schema electrica de la KTM 450 EXC-F din 2008. Se vede clar circuitul pentru lumini, firul galben, iese din alternator (notat cu 2 pe schema) si trece doar prin comutatorul de lumini 9 , pana la bec 13.

In releul regulator original KTM redresarea este monoalternanta, se foloseste firul alb si masa (cadrul moto), aici sunt alte pirderi, cred ca pentru incarcare mai ajung 15-20W. Din releul regulator iese firul galben-rosu care incarca bateria (tot aici se conecteaza ventilatorul si demarorul).

Mai atasez un document de la Trailtech prin care se poate "modifica" statorul pentru a unifica cele doua circuite lumini si incarcare intr-unul singur si a face redresare bialternanta (trebuie cumparat doar releul).

post-61820-0-26301300-1456475197_thumb.png

AC to DC stator conversion.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare:daca de exemplu statorul este rebobinat,si regulatorul nou,si totusi imi arde becurile,lumina se intensifica la tuartii mari.

la ce ar trebui sa ma uit??

 

Inseamna ca regulatorul nu isi face treaba si de limitator de tensiune. Dar nu vei pati asta cu un regulator/releu/limitator nou. Sau ti-a pus prea multe spire pe stator si iti da tensiune prea mare.

» Post actualizat in 26 Feb 2016 09:04

Eu personal l-am bobinat pe al meu. Original sarma era de 0,9mm (cu izolatia de email). Pentru bobinare am folosit sirma ceva mai groasa 1mm (1,05 cu izolatie). Dupa un an si ceva rezista. Am incercat sa impregnez bobinajul in rasina, dar nu a rezistat rasina, nu stiu daca din cauza uleiului, a temperaturilor, vibratiilor sau ca era rasina chinezeasca.

Atasez schema electrica de la KTM 450 EXC-F din 2008. Se vede clar circuitul pentru lumini, firul galben, iese din alternator (notat cu 2 pe schema) si trece doar prin comutatorul de lumini 9 , pana la bec 13.

In releul regulator original KTM redresarea este monoalternanta, se foloseste firul alb si masa (cadrul moto), aici sunt alte pirderi, cred ca pentru incarcare mai ajung 15-20W. Din releul regulator iese firul galben-rosu care incarca bateria (tot aici se conecteaza ventilatorul si demarorul).

Mai atasez un document de la Trailtech prin care se poate "modifica" statorul pentru a unifica cele doua circuite lumini si incarcare intr-unul singur si a face redresare bialternanta (trebuie cumparat doar releul).

Daca firul galben este doar pt lumini, ce mai cauta el in releu?

Becurile merg si cu curent continuu, si cu curent pulsatoriu (ambele alternante pozitive sau o alternanta din 2 in 2), si cu curent alternativ monofazat, si cu trifazat.

» Post actualizat in 26 Feb 2016 09:14

Se vede ca firul galben merge direct de la magnetou la far. Dar o ramura se duce si in releu. Asta pt ca releului ii trebuie si alternanta firului galben, nu numai firul alb si masa. Deci, firul galben e pt lumini dar si pt restul electricelor, alimentate de firul rosu-galben din releu. Doar la EXC-urile dinainte de 1999, care aveau doar far, poti spune ca firul galben e doar pt lumini. Firul alb nu mai ezista pt ca e suficienta singura faza de pe galben.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...