Sari la conținut

Rebobinare stator.


adi_b
 Share

Postări Recomandate

Da,asta e cheia unui lucru bine facut. Insa cine iti garantează asta? Sunt pe gânduri acuma,ori gasesc unul care sa imi dea si garantie ori caut ceva nou la cel mai mic pret. Second hand imi e cumva sa cumpăr,ca Naiba stie cat tine si ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic asta e singurul lucru ce il face sa se strice,neizolarea buna. Cu poxipol chiar e o idee buna.

Impregnarea nu se face neaparat pentru izolare, ca oricum conductorul e izolat cu email, ci pentru rigidizare ca spirele sa nu joace si sa se frece intre ele dar in final avand in vedere conditiile grele duce la o izolatie mai rezistenta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poate sa fie doar ala.

Cand se duce doar regulatorul, se intampla invers - in ture creste tensiunea spre 20V (chiar peste in cazuri extreme) si iti arde becuri si daca ai ghinion cdi sau alte electronice.

Daca ai tinut-o mult timp asa insa (sau ai avut ghinion), e posibil sa fie afectat si releul acum - trebuie neaparat verificat imediat ce inlocuiesti/repari statorul, ca daca s-a dus releul iti poate arde statorul din nou in cateva minute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la brasov am facut vreo 3 pers la un nene cu atelier(a lucrat o viata la ELECTROPRECIZIA SACELE)

,al meu arde dar f slab...cand accelerez,se intensifica lumina...

intreb pe cei avizati:poate fi regulatorul de tensiune?

 

La EXC-uri, regulatorul de tensiune (asta inseamna puntea redresoare si condensatorul pt filtrare) are legatura doar cu releul pt semnalizare, claxon si ventilator. Releul de incarcare are legatura doar cu bateria. Releul de incarcare si puntea redresoare , de obicei, vin intr-o singura piesa. Condensatorul pt filtrarea tensiunii e separat.

Luminile nu au treaba cu releul/regulatorul. Becurile functioneaza atat cu curent continuu cat si cu curent alternativ sau pulsatoriu. Eu, personal, am decuplat releul si condensatorul la al meu EXC200 si luminile si scanteia mergeau bine mersi.

 

Tot ce am zis se poate observa pe schema electrica din manualul de utilizator care se gaseste pe site-ul oficial KTM.

 

PS. Cred ca te refereai la unul din cele doua EXC-uri, nu la RM, ca la ala n-ai nici releu, nici lumini.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ovidiu, inca o data, luminile merg si daca scoti releul de tot. Si daca scoti condensatorul. Nu da banii pe releu nou ca sa constati ca luminile fac la fel. Uitata-te si tu un pic pe schema electrica din manualul de pe ktm.com

Astea de hard enduro si motocross au altfel de magnetou fata de mobrele de strada. Curentul e pulsatoriu la ele, nu trifazat. Si, oricum, becurile merg si cu curent continuu si cu curent alternativ. Plusul pt lumini iti vine de la firul galben care vine direct de la generator.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca becul (sau becurile) in functiune nu se ard, nu-i problema...nici daca motorul nu "moare" cu luminile aprinse si lasat la turatie de ralanti, nu-i problema. E logic, daca nu exista un acumulator care sa inmagazineze surplusul de curent dat de alternator, ca luminile sa pulseze (sesizabil, dar nu foarte evident, adica sa nu se ajunga la "luminare"). Repet, diferentele de lumina intre ture ridicate si ralanti sa nu fie extrem de mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi i-am dat de cap ! :)

am luat un regulator de tensiune al unui prieten care are acelasi model de motoreta (ktm 250 exc ) si l-am montat pe mobra mea,i-am dat o pedala si...SURPRIZA !!! functioneaza toate perfect :far ,odometru...stop,fara fluctuatii la turatie..etc

mentionez ca intr-adevar nu aveam nici inainte fluctuatii foarte mari,dar farul ardea foarte slab si se intensifica f putin la turatii mai mari

asta este piesa cu problema

post-74074-0-36711500-1456158127_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum o dau cotita. Eu, cand am probat mobra fara releu si condensator, aveam rezervorul dat jos, ca sa am acces la fire. Am pornit-o cu benzina din carburator. Nu am stat sa-i variez turatia sa vad daca variaza si lumina. Eu eram in probe pt alta problema, nu pt lumini. Doar am constatat ca am scanteie si lumini fara releu si condensator.

Uitandu-ma pe schema electrica a unui EXC din 99, am vazut ca are doar generator, bobina, bujie, CDI, buton de oprit (toate astea ca la un motocross), apoi, in plus, far, stop, comutator lumini si, surpriza, un limitator de tensiune. Nu are, precum EXC-urile mai noi, claxon, releu de semnalizare, demaror, baterie, releu de pornire, etc. Deci e schema minima de motocros plus farul si stopul. La astea se adauga acel voltage limiter (Spannungsbegrenzer).

Acum imi dau seama ca la EXC-urile fara demaror, releul e un limitator de tensiune iar condensatorul are rol de a face curentul pulsatoriu cat mai lin, spre continuu, ca sa poata functiona releul de semnalizare si kilometrajul (firul rosu-galben). Curentul nu e foarte continuu pt ca am incercat sa pun un releu simplu de Dacie dar nu functiona. Zbarnaia. Asta era la un EXC cu demaror iar releul ar fi avut rolul sa opreasca ventilatorul cand opream motorul.

Deci, Adi, iti trebuie un limitator de tensiune, totusi. Probabil schema lui e ceva foarte simplu dar nu ma pricep chiar atat :D

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...