Sari la conținut

Yamaha tdm 850 3vd vs 4tx


Postări Recomandate

Salutare turutor!

 

Intrebare pentru cei mai experimentati si posesori de TDM-uri:

Care varianta de TDM e mai reusita: 3vd-ul sau 4tx-ul?

Sunt pe forum useri care le-au avut pe amandoua?

Am incercat sa gasesc pe net una alta, dar din specificatii, nu prea pot sa imi dau seama.

Din ce am inteles modelul 3VD, are motorul mai rezistent, e copie a motorului cu, care s-a concurat la Dakar. (daca nu gresesc).

Modelul 4TX e urmasul lui 3VD, deci ar trebui sa fie mai bun :).

 

Sunt interesat sa cumpar un TDM si nu stiu ce versiune, asta e rostul intrebarii.

 

Se multumeste anticipat!

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am 3vd-ul.

motorul in sine, propulsorul este indestructibil.

daca-i bagi ulei cat trebuie si cand trebuie... nu ai probleme.

am sarit de 100k si nu e nici o problema.

o singura interventie in motor un lant de distributie.

 

este un motor cu un pic cam multe suruburi, un schimb de baterie nu se face doar dand saua jos.

nici la 4vd bacteria nu se scoate usor...

frane ok, se pot pune si mai bune, suspensii ff bune, ciclistica ok. se preteaza si un pic pe off.

ii place sa "dai" in el.

piese se gasesc.

 

minusuri

guma de fata, 18-le ala ma omoara, plaja de alegeri este mai mica

schimbul de ulei care nu este asa de usor de facut ca la altele

nu are indicator de nivel de benzina.

...

cantitatea enorma de ulei la un schimb, eu bag 4 L si 100 de ml ...

chestie care nu este ceva rau de fapt, mult ulei in motor ai de unde pierde ...

 

eu sunt enorm de multumit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru reply jerry!

 

Sincer sa fiu, as vrea sa imi iau un motor cu care sa pot iesi si putin pe drumuri neasfaltate (nu ca drumurile asfaltate ar fi foarte bune in Ro), pe care sa pot pune bagaje si pasagerul.

Oscilez intre V-Strom, Transalp si TDM.

Eu am 1.80 inaltime si sper cat de curand sa pot da o tura cu toate cele de mai sus. :)

Si conteaza foarte mult si confortul pasagerului atunci cand faci cateva zeci/sute de km intr-o zi.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-strom ca e mai nou. Glumesc. Imi place mult si Translapu', dar un TDM mai nou, pe injectie, din punctul meu de vedere le-ar bate la fund. 2 cilindri in linie, cuplu decent, motorul e destul de echilibrat, maricel (nu stiu daca au rezolvat problema cu vantul care iti suiera in freza - valabil pt. cei peste 1.80), suna frumos (subiectiv), o singura distributie de schimbat (nu 2 lanturi, 2 intinzatoare ca la V-uri), in caz de problem la motor, e mai usor de rezolvat.

Si eu stiam de TDM-uri, indiferent de varianta, ca ar fi indestructibile... totusi al meu plezni din senin (dar cica ar fi fost un 3vd posedat), mai aud de cate nu 4tx sau 3vd cu probleme la vilbrochen (insa aici cred ca e de vina lipsa de ulei, calitatea lui sau mai bine zis nerespectarea termenelor de service). Totusi sunt motoare vechi, daca nu ai cunostinta de unul bun, vei avea de schimbat prin carbeliciuri: tuburile emulsoare si clapetele de soc mai mult ca sigur si costa cam 100$ daca nu ma insel, cuiele pontou (astea sunt ieftine), poate membrane etc. Franele trebuie verificate, de vazut daca nu ai pistonase blocate, rulmenti, bucsi, de gresat tot ce prinzi. La mine a picat si pompa de apa printre altele, cuzinetii de la furca, insa pe masura ce desfaceam, tot dadeam peste diverse piesulici ce necesitau schimbarea. Da, unele 'merg si asa' insa la orice mobra veche e sansa sa te lase vreun cablu de ambreiaj sau mai stiu eu ce in mijlocul campului sau la sute de km de casa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, din punct de vedere al vitezei si puterii, TDM-ul numărul 1. (dintre astea 3)

Transalp-ul e mai puturos, are in jur de 50 cp? V-Strom-ul....imi place design-ul,...are un aer mai modern (părerea mea).

As tinde sa nu depășesc 650 - 700 cm3 din cauza consumului si a asigurări. (am sub 30 ani)

 

Rămîne de văzut ce o sa-mi iasă în cale...nu se știe niciodată.

 

Așteptăm mai multe păreri la topicul acesta...știam ca sunt multi TDM-isti pe forum, dar cum nu mai arata noutățile pe prima pagina...

 

Se mulțumește!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul la Transalp (600) e intre 5-5,5. Maricel, tinand cont de cei doar 50 de caluti.

Pe asfalt bun (nationale, autostrazi) se simte cam slabut din punctul asta de vedere.

In schimb e foarte comod si mai capabil cu mult in offroad decat Strom sau TDM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru drumuri în teren clar transalpul.

Pentru sosea tdm sau v-storm.

Între tdm-uri 3vd si 4tx sunt mai ok în teren decat 900-le pe injecție, care este superior fata de toate de mai sus pe strada.

Un moto care sa le facă pe toate extrem de bine nu vei gasi.

3vd si 4tx sunt mai versatile.

Ideal ar fi ceva gen 900 sau un dl de 1000 si pe langa o honda xr400...

» Post actualizat in 20 Apr 2016 03:09

Consumul... neimportant. La masina am pretenții de la ea sa nu pape ca ma port frumos cu ea, abia-si taraie hoitul, nu poate nu ai ce sa ceri, de la ce sa ceri si nici de ce sa ceri ceva gen performanta, este o umbrela in miscare.

La motor consumul este mai mult afectat de mana decat de motorul in sine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut 3VD si am 900, atata timp cat stai departe de noroi mergi linisit pe forestiere cu oricare. cu noroiul e nasol cu orice motor ai fi, doar daca ai cauciucuri cu caramele nu vei avea probleme asa mari, dar la 240kg cat are 3vdul si 4tx sigur nu o sa mergi pe forestiere dakar style. am mers cy 3vdul pe noroi cu gume stradale si nu e deloc placut, am mers pe zapada echipant cu gume de off si iar nu a fost fun, dc? pt ca e o mobra grea, sunt scurt in craci si are centrul de greutate sus. Forestiere de pamant batatorit sau pietruit sunt altceva si nu vei avea probleme pe ele

 

900ele este si mai fiabil si consuma si mai putin, dar nu ai optiuni de gume de on/off prea multe, dar nici nu am cautat, vezi ca e unu la 2500e de vanzare deja inmatriculat.

 

PS topicul dedicat TDMului e la sectiunea motociclete de strada

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin offroad inteleg un drum forestier, neasfaltat...si nu noroi si mlastini :)

 

Am facut rost si de un TDM 850 de incercat :D...astept sa vad cu e...

 

PS: Rog un moderator sa mute topicul unde la serctiunea corecta!

 

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...