Dumitru Calancea Postat Iunie 9, 2016 Share Postat Iunie 9, 2016 Buna tuturor, sunt nou pe forum, am o Beta RR50 Enduro cu motor schimbat de 80cmc (Malosi ALU). probleme la ea: 1. Imi termina f. repede bujia (ies de 2-3 ori cu ea) si gata trebuie s-o schimb (aproximez eu ca nu merge mai mult de 4 ore si nu mai porneste). Da scanteie dar nu mai porneste. Pun bujie noua o ia din prima. Daca s-a mai lovit cineva de problema asta pls help! 2. Ceva probleme la ambreiaj zic eu dar astept parerile voastre. Cand urc cu ea si trebuie sa ma ajut di de maneta de ambreiaj si de asemenea turez mult ca de, e motorul mic, de cele mai multe ori nu ajung in varful pantei pentru ca la un moment dat, desi motorul urla de turat ce este (chiar maxim) roata spate nu se mai invarte, practic zic eu ca patineaza ambreiajul. Daca o opresc si dau la pedala nu mai porneste deaorece nu mai are compresie, se comporta ca si cum as tine mqaneta de ambreiaj apasata, practic compresie zero. O las sa se raceasca un pic, compresia revine cat de cat , porneste mai greu(o ajut din acceleratie), ajung cu ea acasa f. greu, cu ambreiajul patinind (ca si cum ar fi dus de tot) Dupa ce se raceste complet, compresia revine total, porneste f.f. bine, trage bine , totul e oK, pana ajung din nou la dealul cu pricina. Mentionez ca e un deal abrupt cu inclinatie destul de mare, si lungime de peste 100m. Nu stiu daca are importanta dar mentionez ca am schimbat pompa apa si uleiul din cutie am pus 75w90 ulei transmisie pentru ca uleiul vechi era amestecat cu antigel.... Multumesc anticipat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 9, 2016 Share Postat Iunie 9, 2016 1. Probabil ai bujia f. uda. Si eu am patit asa ceva vre-o juma de an pana m-am prins. Trebuie sa mai saracesti amestecul. Cobori acul din carburator montand siguranta o crestatura sau doua mai sus pe ac. 2. Se incinge motorul si se dilata piesele care actioneaza ampbreiajul. La EXC asta inseamna ca am maneta moale si nu mai pot debreia. La Africa Twin asta inseamna ca am maneta tare, disparand si jocul ei, si ambreiajul nu mai ambreiaza. Patineaza. Am descris cele doua moduri de manifestare a incingerii ambreiajului de care m-am lovit. Este in functie de modul constructiv de actionare a ambreiajului. Nu ai ce sa faci decat sa astepti sa se raceasca motorul si sa te feresti sa-l mai incingi excesiv. PS. De ce ar ajunge antigelul in cutia de viteze? Probabil e stricata si garnitura dintre cartere si cea de chiulasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0ctav Postat Iunie 9, 2016 Share Postat Iunie 9, 2016 in cutie se pune ulei moto 10w40...15w50 ..nu ullei de diferential auto 4x4 cum ai pus tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Iunie 10, 2016 Autor Share Postat Iunie 10, 2016 iN PRIMUL RAND MULTUMESC MULT PENTRU RASPUNSURI. 1 . Andrei: intr-adevar am reglat carburatorul pe maxim deschis (sa dea mai multa benzina) acu vreo 2 luni, asta dupa ce am incins-o bine m-am uitat la bujie (arata relativ bine) si am zis ca este loc de ceva mai multa benzina. Inainte era pe penultima treapta spre maxim. Dupa ce am schimbat pozitia tijei am facut din nou o tura am inspectat din nou bujia, electrodul de masa(cel exterior arata f. bine-culoare maronie inchis si uscat). Izolatorul electrodului de minus nu are culoare alb-gri sau gri-gălbui spre maro (cum ar fi ideal) este negru, dar rar mi-a fost dat sa vad o astfel de culoare la o bujie dupa demontare. Diferente la functionarea motorului n-am prea simtit dupa reglajul carburatorului (nici ca trage mai bine nici ca ar merge mai prost-parca scoate cam mult fum albastru in maxim de sarcina la deal dar cred ca e normal avand in vedere ca o tin in prima treapta cu motorul peste 7000rpm). Curios este ca ieri am gasit un manual tehnic pentru tipul meu de moto si am constatat cu stupoare ca nu puneam bujii de care trebuie (la manual scrie BR9ES iar eu puneam B9ES, bujie care am gasit-o pe motor cand l-am cumparat, evident nu l-am cumparat de nou). Am comandat o bujie BR9ES si din nou stupoare, conexiunea din capul bujiei NGK BR9ES nu este desurubabila asa ca nu pot fixa fisa. Am comandat o alta bujie (tre sa-mi vina azi, echivalenta BR9ES si anume BR8EG) cu conexiunea SAE insurubabila si astept s-o montez apoi o sa postez rezultatul. 2. Trebuie sa va spun ca ambreiajul si-a revenit complet si nu mai patineaza deloc (am iesit ieri cu ea, am suprasolicitat-o si totul este ok). Rezolvarea a fost extrem de banala dar astept sa-mi confirmati daca este posibil. Cand ungeam lantul am obsevat ca era sarit arcul de la tija (levier) de care trage cablu de ambreiaj atunci cand schimbi vitezele(acest levier vine undeva in partea stg pe langa pinionul de atac). Am pus arculetul din nou pe pozitie si cum spuneam motorul s-a comportat impecabil. Daca ma poate lamuri si pe mine cineva ce rol are arcul respectiv? Apropo Andrei antigelul ajungea in cutie pe la simeringul pompei de apa care avea si axul f.uzat. Octav: Asa este in cutie se pune ulei moto 10w40...15w50 dar de transmisie, nu de motor asta ca sa nu ducem pe cineva in eroare. La mine scrie in cartea tehnica ca trebuie un 20w40 (gearbox oil) pe care nu l-am gasit sa-l cumpar si am folosit tot un ulei de transmisie acel 75w90 care se foloseste in special la cutiile de viteze manuale sau automate la auto dar si in grupuri/diferentiale asa cum ai spus si tu si nu cred ca este vreo problema daca l-am pus la cutia de moto. Nu cred ca ar fi mare problema nici daca s-ar folosi ulei de motor in cutie deoarece sunt motoare in 4T care au o singura baie de ulei iar uleiul respectiv unge si pistonul si angrenajele din cutie. Rau era sa nu-i pun de loc sau sa-l folosesti pe cel vechi pt ca era laptos (amestecat cu antigel) din cauza pompei de apa. Multumesc f. mult inca odata si revin cu o noua postare daca se schimba ceva in bine cu bujia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 10, 2016 Share Postat Iunie 10, 2016 Normal, la 2T, ar trebui sa ai o pipa pt bujie cu motz insurubat. Nu stiu in ce directie e maxim in viziunea ta la acul principal al carburatorului dar amestecul prea bogat distruge bujia. In cutia de viteze se pune ulei de motor pt MOTO, nu de auto sau tractoare. Motocicletele au, de obicei, si ambreiajul inclus in cutia de viteze.. De aceea se foloseste ulei moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cătălin Robert Postat Iunie 26, 2016 Share Postat Iunie 26, 2016 Arcul acela are rolul de a-ti trage cablul de ambreiaj inapoi, dupa ce tu dai drumul la maneta. Daca ma poate lamuri si pe mine cineva ce rol are arcul respectiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Iulie 7, 2016 Autor Share Postat Iulie 7, 2016 Am rezolvat problema si revin cu ultimele detalii ca sa lamurim problema, nu de alta dar poate o mai pateste cineva: 1.Bujia nu era cea care trebuia, de aceea avea viata asa scurta, am pus echivalentul unei bujii conf. cu cea din fisa tehnica si nu au mai aparul probleme; 2.Uleiu din cutie pentru 2T nu este nici ulei de transmisie 80w90(cum am pus eu) nici ulei de moto 4T , 10w40 sau15w50, ci este un ulei de transmisie pentru cutii de viteze special conceput pentru motoarele in 2T, Eu personal nu am gasit uleiul specificat in fisa tehnica pentru Beta ''transmission oil BARDAHL GEARBOX 20W40 or 10w30'' (am pus cu citat sa se vada ca nu este ulei moto 10w40 4T ci este ulei de transmisie pentru cutie in 2T) dar am gasit de la MOTUL se numeste TRANSOIL EXPERT 10W40 si daca are cine curiozitatea puteti cauta o poza a acestui ulei pe google sau o fisa tehnica a uleiului sa vedeti ca scrie mare pe el ''transmision fluid'' si ''2T''. Asadar mare atentie la ce ulei se pune in cutia de viteze de 2T. Fac o paranteza si mentionez ca am pus si ulei moto 10w40 (4T) si am avut aceeasi problema ca si la 80w90 care l-am pus inainte si anume: ambreiajul nu lucreaza cum trebuie (patineaza), uzura la placile de frictiune ale ambreiajului este f.mare deoarece ulei isi schiba culoare chiar dupa prima iesire , devine un fel de gri de la particulele fine rezulte din uzarea pacilor de ambreiaj. 3.Multumesc Catalin, arcul acela este al naibi de important pentru functionarea corecta a ambreiajului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.