nycku Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Salut, m-a luat microbul pe doua roti din nou, pana nu trece vreau sa imi achizitionez una din cele enumerate in titlu. O voi folosi 70 % in oras, iar in rest pe drumuri de tara si forestiere, care ar fi cea mai indicata din cele dou, ambele fiind din 1992. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 aprilia vs cagiva... hmmm. care-ti place mai mult. ambele sunt italience deci vor fi ceva mai multe probleme decat la asiatice. aprilia parca totusi modelul ala ar fi mai multe. deci intre 2 "rele" ar fi mai ok. orienteza-te pe japaneze sau germane daca bugetul permite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DANG3R Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Din astea doua eu as alege Aprilia, de ce? Pentru ca e mai usoara, cuplu are la fel ca si Cagiva (Cagiva are mai multi HP, dar cuplu la fel), Aprilia are si furca up/down. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebic Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 (editat) Primul model de aprilia, pana prin 96, cu motor rotax, a fost mai robust si mai performant decat modelele ulterioare(de la top speed ce sarea de 170, pana la plastice mai spartane, rezistente si mai putine chinezisme la imbinari, etc); parerea mea era raport calitate/pret chiar si peste bmw650 (a carui copie era). Cagive elefant sunt mult mai putine pe piata (am avut enduro cagiva de 350 si acum e functionala dupa mai bine de 15 ani, dar au fost batai de cap cu piese si echivalari de piese cu alte marci) Pe de alta parte aprilia e monocilindru, pe cand cagiva e doi in linie; oarecum familii diferite ficare cu plus si minus aferent. Subiectiv tot la aprilia raman. Editat Iunie 21, 2016 de sebic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 21, 2016 Autor Share Postat Iunie 21, 2016 (editat) Aprilia imi place si mie cum arata, proprietarul supune ca ar trebui schimbate semeringurile si distributia....Intreband intr-o parte si in alta, toata lumea se fereste de italiene, chiar asa rele sunt? Sau ii la fel si ca si cu masinile, daca nu ere nemteasca nu era buna? Sau ceva recomandari pana in 1000 de euro, inscrise, sau macar cu acte pentru inscriere. Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns Editat Iunie 21, 2016 de nycku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Intreband intr-o parte si in alta, toata lumea se fereste de italiene, chiar asa rele sunt? nu sunt chiar asa de rele, insa DA sunt mai rele decat japanezele. plus problema cu piesele. mai rare, mai incet de adus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 (editat) Pe de alta parte aprilia e monocilindru, pe cand cagiva e doi in linie; oarecum familii diferite ficare cu plus si minus aferent. Subiectiv tot la aprilia raman. Cagiva elefant are motor V2 la 90 de grade, ducati. Elefantul e orientat mai spre touring, pegaso mai enduro. Editat Iunie 21, 2016 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupul Gri Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 in primul rand bmw n-a copiat aprilia intrucat modelul funduro a aparut in 94, cu 3 ani inainte de pegaso. In al doilea rand, ambele folosesc motoare produse de Rotax, care-i doar producator de motoare, iar specificatiile lor difera foarte mult precum si comportamentul celor doua motociclete. Am avut atat funduro cat si pegaso, funduro a fost mai bun pe offroad datorita curiei de viteze mai bine adaptate, la aprilia ai niste turatii pierdute intre a I a si aIIa, precum si aIIa si aIIIa, sunt viteze pe enduro la care nu gasesti un loc in cutia de viteze ca sa mearga lin, fara sa schimbi des. In schimb aprilia are cuplu mai bun dar nefolositor la enduro. Ca fiabilitate bmw a fost peste aprilia, de-aia si vanzarile mai mari in ciuda pretului (la vremea lor) dar depinde foarte tare acum si de starea motocicletei pe care o cumperi. Cagiva elefant e alta categorie, mai grea si mai putin potrivita pentru enduro. Daca la aprilia si bmw gasesti piese noi sau sh usor si la preturi potrivite, cu cagiva pot presupune ca o sa ai probleme mari, in special la elemente gen carene, faruri samd care traditional se cumpara de la dezmembrari. Alege bmw-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupul Gri Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 intr-adevar a fost o colaborare aprilia - bmw, totusi funduro si pegaso seamana dar nu rasar. Motorul rotax de pe aprilia are alte specificatii, alta compresie, alt cuplu si daca nu ma insel si cativa cai in plus fata de cel de pe bmw. Sunt monocilindre produse de rotax dar diferite. La fel si sasiurile, piesele aprilia nu se potrivesc pe bmw si cred ca si cutiile de viteza sunt diferite dar nu sunt sigur. Intr-adevar, nu sunt enduro ca au undeva la 180 de kg fara lichide dar urcat niste forestiere usoare sunt foarte ok, cu diferentele despre care am scris ,mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Sunt la fel, cu mici mici diferente ca sa ia ochiul lumii si unii sa creada ca au cumparat BMW iar ceilalti Aprilia. De fapt era aceelasi rahan, iar treaba cu rapoartele cutiei, ai observat o bine. Cutia e prost etajata si in combinatie cu un motor lipsit de elasticitate face sa ai "goluri" la unele viteze de deplasare. Cat despre "diferente", Marianv le a enumerat foarte bine. Nimic esential, doar cat sa te faca sa crezi ca sunt modele diferite. Pe toate reperele scrie Made in Italy. Pana la urma, daca ii ziceai unui proaspat posesor de F650 in anii "90 ca si a luat de fapt Aprilia, iti dadea in cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 21, 2016 Autor Share Postat Iunie 21, 2016 Sa inteleg ca pegaso nu sunt asa proaste cum spun unii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Sa inteleg ca pegaso nu sunt asa proaste cum spun unii? Nu iti fa iluzii si nu incerca sa te minti singur, mai ales la o motocicleta italiana veche de 24 de ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 21, 2016 Autor Share Postat Iunie 21, 2016 Atunci sa ma reorientez? Suzuki dr 650? Vreau una sa ma plimb sa nu o tin in garaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Suzuki DR , Yamaha XT, Honda Dominator, Kawasaki KLR sau KLE.. Japoneza, dar mare atentie cand o cumperi, bugetul e mic si nu vrei sa iei acasa un cazan in care vei pompa in urmatoarele luni o gramada de bani. Dar oricat ai verifica, mai tine si de noroc, conteaza de la cine o iei si cum a intretinut fierul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupul Gri Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 sugestia mea ar fi sa te opresti la motociclete bine vandute in romania, pe segmentul asta de enduro-touring, deoarece sunt dese dezmembrari pe piata plus piese noi la preturi ok. Astea ar fi bmw f650, aprilia pegaso 650 sau transalp 600. Transalpul e bicilindru, doua carburatoare deci mai multe probleme (o sa ma injure transalpistii ) nici un avantaj ca putere, cuplu sau vibratii fata de monocilindre (ma refer strict la xl600). Pegaso si funduro sunt usor de reparat, piese din dezmembrari sunt pe toate drumurile si piese noi la reprezentanta sau diversi distribuitori. Ele seamana, dar cu toate ca o sa ne contrazicem pana la iarna, sunt complet diferite. In afara de ce am scris mai sus, pegaso e mai fasneata, da senzatia ca e mai puternica si e un pic mai rigida ca ciclistica. Funduro pare mai lent dar e mai flexibil, se apleaca altfel pe curbe, mie mi-a placut mai mult decat Pegaso dar ca sa-ti faci o parere e bine sa mergi pe amandoua inainte sa cumperi una. Atentie ca Suzuki DR , Yamaha XT, Honda Dominator sunt toate racite pe aer. Sigur, e o problema in minus, adica nu mai ai grija sistemului de racire dar risti supraincalzirea vara. N-am mers cu vreuna suficient de mult ca sa-mi fac o parere. Kawasaki KLR e bicilindru, am auzit ca ar fi o motocicleta buna dar are 500 cmc si e cam rara la noi. De fapt toate astea 4 sunt destul de rare si e posibil sa cam cauti piese, dar astea sunt doar niste criterii de luat in calcul, daca-ti place si e buna ia-o. Sugestia mea ar fi sa alegi dintre funduro, pegaso sau transalp datorita faptului ca sunt motociclete bune (ma rog, au fost) si e o comunitate numeroasa de detinatori la care poti sa apelezi cu sfaturi, ajutor sau piese. DR, XT, Dominator si KLE sunt de avut in vedere, daca-ti pica una buna n-o rata. Exclude Cagiva de pe lista. Si inca un punct in plus pentru BMW: la modelul asta exista pe net manualul de reparatie, cu coduri pentru piese si preturi estimative, atat in format PDF cat si video, ai tot ce-ti trebuie ca sa o desfaci bucatele si sa o faci la loc. Singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 KLR nu e bicilindru, e vorba de KLE. Iar cu vibratiile...dupa 400 km pe zi cu Funduro mi au ramas amortite mainile toata seara, de la nenorocitele alea de vibratii. Cu Transalp 600 nici dupa 700 km pe zi nu am avut nici un fel de problema, din punctul asta de vedere. Iar cu racirea pe aer, am avut GS 500, statea in oras vara la semafoare etc. si absolut nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Depinde cum iti place.. daca mai iei si pasager, ia un Transalp. Daca iti place confortul, ia Transalp. Daca mergi iarna, ia Transalp Am avut Dominator si XL, cu racirea pe aer in oras vara e problema.. schimba greu viteza, se duce relativ repede calitatea uleiului.. Am mers putin cu un Pegaso si e super motoreta, frane Brembo, furca nu era reglabila dar era buna. Pozitie buna, motoreta usoara.. daca gasesti una in mintile ei si la pret bun, ia-o. Si mie imi plac alea de inainte de 96. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 21, 2016 Autor Share Postat Iunie 21, 2016 Multumesc tuturor pentru raspunsuri, luand in calcul ce ati spus, am hotarat sa m orientez spre un transalp. Prima parte si cea mai grea asta a fost. Acum urmeaza cautarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Felicitari pentru alegere! Daca ai reusi sa suplimentezi putin bugetul, sa iei unul ceva mai nou (din 1994 in sus) ar fi perfect. As zice un 1500 de euro. Nu uita ca si sa il treci pe numele tau costa, in cel mai rau caz inca 200, daca e proaspat adus de afara. Nu uita de accesorii: crashbar, topcase si cric central, astea trei sunt extrem de utile, celelalte le poti pune si pe parcurs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupul Gri Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Felicitari pentru alegere! Nevasta-mea are un transalp xl600v 95 si tocmai am convins-o sa-si ia F650, nu-l vrei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 22, 2016 Autor Share Postat Iunie 22, 2016 Poze si un pret ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Multumesc tuturor pentru raspunsuri, luand in calcul ce ati spus, am hotarat sa m orientez spre un transalp. Prima parte si cea mai grea asta a fost. Acum urmeaza cautarea. alta treaba. transalpul este pentru oameni calmi dar se descurca extrem de bine pe forestier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nycku Postat Iunie 27, 2016 Autor Share Postat Iunie 27, 2016 Luand in calcul bugetul, nevoile si aria pana la viitoarea mto, m-am hotarat la un dominator de 650. Dupa 2 zile de plimbareala nu regret achizitia facuta. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri. Pentru mine zic ca a fost o alegere buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.